cosworth leverancier van standaardmotor

Gestart door Karre, 05 december 2008 - 09:58:13

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Ik denk dat het er meer op uit gaat draaien dat Cosworth een 'optie motor' gaat leveren. Stel je kan andere geen motor krijgen, dan kun je als prive team altijd naar Cosworth gaan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

amp


Ferrari 2010

Cosworth de leverancier van de motor die er nooit zal komen. Als er een standaardmotor komt, is de F1 voorbij, zo simpel is dat.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Hoeft niet perse, als de economie zo doorgaat en de fabrikanten stoppen ermee, dan zie ik de standaard motor uiteindelijke wel komen.

Vroeger zijn er ok wel tijden geweest dat veel prive teams met dezelfde motoren reden, het is niet iets wat compleet nieuw is. Alleen nu wel omdat de fabrikanten erin zitten.

Ik denk niet dat het verplicht wordt maar de optie om de standaardmotor te gebruiken zal wel komen denk ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

EBX

#5
Citaat van: F_A_Diaz op 05 december 2008 - 11:41:05
Hoeft niet perse, als de economie zo doorgaat en de fabrikanten stoppen ermee, dan zie ik de standaard motor uiteindelijke wel komen.
Het risico is natuurlijk ook reëel dat de teams gaan stoppen juist omdat die standaard motor er aan komt, zoals velen aangekondigd hebben !

Citaat van: F_A_Diaz op 05 december 2008 - 11:41:05
Ik denk niet dat het verplicht wordt maar de optie om de standaardmotor te gebruiken zal wel komen denk ik.
Wat is het verschil als je de keuze hebt tussen een standaardmotor kopen, een standaardmotor zelf bouwen of een zelf een motor bouwen die niet meer mag presteren als de standaardmotor en die je niet meer mag ontwikkelen ?? (nog steeds huidige FIA voorstel)
Lijkt me 3 keer hetzelfde in een andere verpakking; enige wat ik zie is bij optie 3 dat je een lichtere en zuinigere motor kan maken (1malig weliswaar :s ) maar of dat dit het sop van de eigen ontwikkelingskolen waard zal zijn ....


Het probleem is niet dat er teveel geld in de F1 wordt gepompt, maar dat de investeerders (o.a. fabrikanten) daar te weinig terug voor krijgen. Zowel in natura als in ontwikkeling.
Je kan kosten besparen, maar teams zoals Mclaren en Ferrari maken elk jaar een mooie winst op hun f1 project. Mclaren heeft vorig jaar 100 miljoen € boete gehad, had 0 punten in de cosntructeurs en GEEN wereldtitel. Ze hebben geen halve € moeten besparen !

De inkomsten voor zo een teams blijven hoog; als de kosten omlaag gaan zullen ze onverantwoord veel geld inversteren in andere onderdelen dan de motor en de versnellingsbak.
Maar wat ik vooral erg vind is dat de FIA weigert serieus te luisteren naar wat de mensen die wel het geld op tafel leggen (de teams) vragen en voorstellen ... dan moet je niet verschieten dat teams verdwijnen natuurlijk ...

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 05 december 2008 - 11:41:05
Hoeft niet perse, als de economie zo doorgaat en de fabrikanten stoppen ermee, dan zie ik de standaard motor uiteindelijke wel komen.

Vroeger zijn er ok wel tijden geweest dat veel prive teams met dezelfde motoren reden, het is niet iets wat compleet nieuw is. Alleen nu wel omdat de fabrikanten erin zitten.

Ik denk niet dat het verplicht wordt maar de optie om de standaardmotor te gebruiken zal wel komen denk ik.
Als hij er komt is het de bedoeling dat andere teams enkel dezelfde motor mogen fabriceren. Dus wel zelf fabriceren, maar exact hetzelfde. Gedaan met het verschil door motoren, spijtig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Dit soort ideen is een grotere bedreiging voor de sport dan de kredietcrisis.

Forza F1

inderdaad, standaardmotor zou de doodsteek betekenen voor de F1

Wizard

Ik denk het wel. Krijgen we een GP2/A1GP klasse erbij.

meatball

Wat is dit voor een winter? Is men nu echt bezig om mijn favoriete sport die ik al van kindsaf volg volledig kapot te maken.
Standaard motoren horen niet thuis in de f1 >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Er hoort helemaal neits standaard te zijn in de F1. Geen limiet, geen rare regeltjes geen medailles systeem. Gewoon racen en de teams laten ontwikkelen. De enige grens en beperking zou de veiligheid moeten zijn. Het moet niet zonder risico's zijn natuurlijk, maar het moet zoveel mogenlijk worden voorkomen. Maar een traploze versnellings bak of actieve suspensie of turbo motoren, laat die ingineurs maar eens lekker  hun gang gaan en met mooie systemen komen. Hebben ze tenminste ook nog iets aan hun opleiding gehad.  ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Daar ben  ik het dan ook weer niet helemaal mee eens. Een zekere vorm van kostenreductie lijkt mij niet onacceptabel

Folkert

Kosten reductie of beperking zou misschien inderdaad nog wel goed zijn, zodat het verschil tussen kapitaal krachtige teams en kleine teams wat ingareel blijft.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Zelfs Renault zou deze motor overwegen.... Opvallend.

Ik dacht trouwens dat Alonso dan zou stoppen.