Honda stopt ermee

Gestart door Karre, 04 december 2008 - 20:58:12

« vorige - volgende »

EBX

Ik vind het een beetje ongepast van Mr Ecclestone om Honda geen groot verlies te noemen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/11/ecclestone-honda-geen-groot-verlies-voor-f1/

Niet aanmoedigend voor nieuwe teams, als je ziet hoeveel de F1 baas om je geeft :)
Toyota, team met het grootste budget staat ook slechts 5e (en is dit niet één van hun betere resultaten ?)

scho0634

Het is gewoon een tik voor zijn sport. En dat probeert hij denk ik te bagataliseren.

Folkert

Citaat van: EBX op 12 december 2008 - 01:31:52
Ik vind het een beetje ongepast van Mr Ecclestone om Honda geen groot verlies te noemen.

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/11/ecclestone-honda-geen-groot-verlies-voor-f1/

Niet aanmoedigend voor nieuwe teams, als je ziet hoeveel de F1 baas om je geeft :)
Toyota, team met het grootste budget staat ook slechts 5e (en is dit niet één van hun betere resultaten ?)
Beetje het zelfde als toen met Fisichella dus. Nou ja Bernie is nooit echt een charmeur geweest geloof ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

In principe heeft Ecclestone wel gelijk. Honda heeft weinig laten zien als je kijkt naar het geld wat ze gebruikt hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Dat klopt. Na hun eenmalige succes ging het slechter en slechter....

Folkert

Maar goed, Brawn had wel mooie dingen kunnen laten zien als hij beetje team omzich heen zou hebben. Toch vind ik het jammer. Hoewel Button waardeloos heeft gepresteerd laatste jaren bij hHonda, denk ik toch wel dat hij best een erg degelijke coureur is.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Als Eccelstone verklaart dat wanneer ferrari zou stoppen het veel erger zou zijn vraag ik me af
of die man wel altijd objectief is.Het klopt wel wat hij zegt maar als grote baas zeg je dat toch beter niet
om beschuldigingen van vriendjespolitiek te vermijden.Bovendien denk ik dat een f1 zonder ferrari best leefbaar is.
De passie van de tifosie zou wel een gemis zijn maar er zijn toch nog heel veel fans van andere teams die naar de f1
zou blijven komen .

scho0634

Alles kan natuurlijk, maar een vertrek van Ferrari zou vele miljoenen fans over de wereld treffen.

Voor Honda geldt dat niet.

leproffesseur

Die fans zullen dan wel voor een ander team gaan supporteren en als ze  niet doen zijn het geen f1 fans.
Het is toch absurd dat f1 afhankelijk van 1 team zou zijn!

Folkert

Ik snap dat er een verschil is tussen Honda en Ferrari, maar Ecclestone zou nooit iets mogen besluiten alleen omdat Ferrari het niet zou willen of anders er mee zou stoppen, als de andere teams er dan wel mee eens zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Tja, ikzelf ben geen Ferrari fan, dus ik heb die emoties ook niet. Maar ik heb wel het idee dat flink wat Ferrari fans denken zoals een Ajax fan of Anderlecht fan denkt: Voetbal is allemaal leuk een aardig maar als morgen Ajax of Anderlecht niet meer meedoet, kijken die hardcore clubfans geen voetbal meer, vermoed ik.

Zelf denk ik dat Ferrari fans er ook zo over denken. Honda roept dat soort emoties natuurlijk niet op. Op een paar Japannertjes na misschien.

F_A_Diaz

Citaat van: leproffesseur op 13 december 2008 - 20:56:45
Als Eccelstone verklaart dat wanneer ferrari zou stoppen het veel erger zou zijn vraag ik me af
of die man wel altijd objectief is.Het klopt wel wat hij zegt maar als grote baas zeg je dat toch beter niet
om beschuldigingen van vriendjespolitiek te vermijden.Bovendien denk ik dat een f1 zonder ferrari best leefbaar is.
De passie van de tifosie zou wel een gemis zijn maar er zijn toch nog heel veel fans van andere teams die naar de f1
zou blijven komen .

Ferrari en Formule 1 zitten aan elkaar verbonden. De klasse waarin Ferrari meedoet zal het grote publiek bekijken als de hoogste klasse.
Ferrari krijgt niet voor niks extra geld van Ecclestone. Toen een tijd terug de autabrikanten eeen eigen klasse wilden beginnen en Ferrari niet meeging uiteindelijk was dat ook gelijk direct van de baan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Wizard

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/28/mexicaanse-koper-voor-honda/

Ik ben eens benieuwd. La Stampa heeft totaal geen bron, wel nieuws......

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/slim_ontkent_onderhandelingen_met_honda/

Het is alweer ontkent... Ben benieuwd of het team überhaupt wel verkocht gaat worden. Ik heb er ondanks alle positieve geluiden nog steeds een hard hoofd in. Bij Super Aguri waren die geluiden er ook steeds en dat team ging ook gewoon kopje onder...  En 31-1 is ook niet meer zover weg, de datum die Honda als deadline heeft gesteld.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

Neuh, gaat echt wel goed komen.