Honda stopt ermee

Gestart door Karre, 04 december 2008 - 20:58:12

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: leproffesseur op 05 december 2008 - 22:48:13
Dat klopt.En voor williams vrees ik het ergste want als die sponser afhaakt wordt het heel moeilijk :'(

een sponsor is vervangbaar hoor... dr is geld zat en F1 is populairder dan ooit... t is alleen dat het in de autoindustrie extra slecht gaat momenteel.. daarom moeten we misschien  eerder vrezen voor het afhaken van de fabrieksteams zoals nu met Honda is gebeurd.. maar dr zijn goede kansen dat dat team nog wel wordt overgenomen...

janke

Ik denk van niet dat nu een "grote" sponsor vervangbaar is.
Some things are too important to be left in the past.

NDCGN

Citaat van: janke op 06 december 2008 - 00:03:13
Ik denk van niet dat nu een "grote" sponsor vervangbaar is.
waarom niet?? bovendien zitten de huidige sponsoren ook vast aan contracten...k weet niet precies hoe dat juridisch in elkaar zit, maar k neem aan dat je niet zomaar op kunt stappen.. in andere sporten zie je iig nog geen sponsoren opstappen... Fortis is nog gewoon sponsor van Feyenoord, Aegon die ook al geld heeft gehaald bij de overheid sponsort nog steeds Ajax... waarom zou alleen de F1 een probleem met sponsoring hebben?? sponsoring is gewoon een deel van de marketing en dat blijft altijd belangrijk of het nu goed of slecht gaat met de economie..

scho0634

Citaat van: NDCGN op 06 december 2008 - 00:16:11
Citaat van: janke op 06 december 2008 - 00:03:13
Ik denk van niet dat nu een "grote" sponsor vervangbaar is.
waarom niet?? bovendien zitten de huidige sponsoren ook vast aan contracten...k weet niet precies hoe dat juridisch in elkaar zit, maar k neem aan dat je niet zomaar op kunt stappen.. in andere sporten zie je iig nog geen sponsoren opstappen... Fortis is nog gewoon sponsor van Feyenoord, Aegon die ook al geld heeft gehaald bij de overheid sponsort nog steeds Ajax... waarom zou alleen de F1 een probleem met sponsoring hebben?? sponsoring is gewoon een deel van de marketing en dat blijft altijd belangrijk of het nu goed of slecht gaat met de economie..
Het zal gerust wel moeilijker zijn om grote sponsoren te vinden nu. Het is toch een onzekere tijd. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat sponsoren gewoon vastzitten aan contracten. Ze kunnen inderdaad echt niet zomaar stoppen.

supersteven

vaarwel honda het ga je goed in de rest van de wereld :'(
let the sunshine shine in your heart

leproffesseur

En hoe komt het dan dat Ann wouters haar onslag kreeg omdat
haar basketbalteam zonder sponser van de ene op de andere dag zat?
Een sponsercontract verbreken gebeurt niet vaak maar in tijden van crisis
sneller dan je zou denken.

NDCGN

Citaat van: leproffesseur op 06 december 2008 - 14:16:34
En hoe komt het dan dat Ann wouters haar onslag kreeg omdat
haar basketbalteam zonder sponser van de ene op de andere dag zat?
Een sponsercontract verbreken gebeurt niet vaak maar in tijden van crisis
sneller dan je zou denken.
geen idee wie Ann Wouters is, maar k heb even gegoogled en blijkbaar was de sponsor failliet gegaan... dan is het een heel ander verhaal natuurlijk... dat kan altijd gebeuren natuurlijk en t zal de komende tijd zeker meer gebeuren dan normaal.. maar dat je nu een voorbeeld uit het vrouwenbasketbal noemt, zegt al genoeg natuurlijk... in andere, veel grotere sporten heeft nog niemand afgehaak voor zover ik weet... envolgens mij heeft Ferrari pas nog een nieuw sponsorcontract binnengesleept... natuurlijk kan er nog van alles gebeuren de komende maanden, maar dat zien we dan vanzelf wel.. wat heeft het nu voor zin om direct al van de meest negatieve scenario's uit te gaan... dat Honda stopt betekend toch ook niet direct dat het hele team weg is??

Martin

Citaat van: NDCGN op 06 december 2008 - 15:05:06
Citaat van: leproffesseur op 06 december 2008 - 14:16:34
En hoe komt het dan dat Ann wouters haar onslag kreeg omdat
haar basketbalteam zonder sponser van de ene op de andere dag zat?
Een sponsercontract verbreken gebeurt niet vaak maar in tijden van crisis
sneller dan je zou denken.
... scenario's uit te gaan... dat Honda stopt betekend toch ook niet direct dat het hele team weg is??

Uhm, dat betekend dat wel degelijk. Als er geen koper wordt gevonden kunnen 700 werknemers naar ander werk uitkijken.
Die mensen gaan geen vrolijke kerst tegemoet. :(

NDCGN

Citaat van: Martin op 06 december 2008 - 17:11:18
Citaat van: NDCGN op 06 december 2008 - 15:05:06
Citaat van: leproffesseur op 06 december 2008 - 14:16:34
En hoe komt het dan dat Ann wouters haar onslag kreeg omdat
haar basketbalteam zonder sponser van de ene op de andere dag zat?
Een sponsercontract verbreken gebeurt niet vaak maar in tijden van crisis
sneller dan je zou denken.
... scenario's uit te gaan... dat Honda stopt betekend toch ook niet direct dat het hele team weg is??

Uhm, dat betekend dat wel degelijk. Als er geen koper wordt gevonden kunnen 700 werknemers naar ander werk uitkijken.
Die mensen gaan geen vrolijke kerst tegemoet. :(
Uhm, je moet beter lezen...

Jasper

Jij bent er dus van overtuigd dat Honda nog wordt overgenomen? Daar zou ik niet vanuit gaan...

sloggerke

Er zouden zich de afgelopen 12 uren al drie potentiële kandidaten hebben aangeboden om het Team over te nemen.
Eén ervan zou PRODRIVE zijn. De CEO van PRODRIVE is toevallig ene David Richards. Nog bekend als teambaas in het BAR tijdperk.
Als alles snel gaat zouden Jenson, Brawn en alle teamleden kunnen blijven en binnen korte tijd verder werken aan waar ze al lang mee bezig zijn.. de wagen van 2009.
Er is dus nog hoop.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 06 december 2008 - 18:05:35
Jij bent er dus van overtuigd dat Honda nog wordt overgenomen? Daar zou ik niet vanuit gaan...
nee, ik zeg alleen dat de mededeling van afgelopen week niet direct betekend dat het team weg is... ik ben er niet van overtuigd, maar ik denk dat dr best een goede kans is dat het team wordt overgenomen... lijkt me iig in het belang van Honda om er nog geld voor te vangen en dat (een deel van) het personeel aan het werk kan blijven... maar ik kan het verder ook moeilijk inschatten... de stekker gaat er pas maart 2009 uit, dus ze zullen er zelf ook wel vertrouwen in hebben...

janke

Citaat van: sloggerke op 06 december 2008 - 18:39:06
Er zouden zich de afgelopen 12 uren al drie potentiële kandidaten hebben aangeboden om het Team over te nemen.
Eén ervan zou PRODRIVE zijn. De CEO van PRODRIVE is toevallig ene David Richards. Nog bekend als teambaas in het BAR tijdperk.
Als alles snel gaat zouden Jenson, Brawn en alle teamleden kunnen blijven en binnen korte tijd verder werken aan waar ze al lang mee bezig zijn.. de wagen van 2009.
Er is dus nog hoop.

Pro-Drive?? Ik lig in een deuk. Richards en zijn maatjes hebben de handen vol aan het verkopen van Aston Martin's.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Martin op 06 december 2008 - 17:11:18
Citaat van: NDCGN op 06 december 2008 - 15:05:06
Citaat van: leproffesseur op 06 december 2008 - 14:16:34
En hoe komt het dan dat Ann wouters haar onslag kreeg omdat
haar basketbalteam zonder sponser van de ene op de andere dag zat?
Een sponsercontract verbreken gebeurt niet vaak maar in tijden van crisis
sneller dan je zou denken.
... scenario's uit te gaan... dat Honda stopt betekend toch ook niet direct dat het hele team weg is??

Uhm, dat betekend dat wel degelijk. Als er geen koper wordt gevonden kunnen 700 werknemers naar ander werk uitkijken.
Die mensen gaan geen vrolijke kerst tegemoet. :(
En een zalige kerst voor iedereen met voor en tegenspoed.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Vijf grote F-1-teams gaan door

Vijf topteams uit de Formule-1-wereld gaan door in de autosport. BMW Sauber, Ferrari, McLaren-Mercedes, Renault en Toyota gaan verder waar het F-1-team van Honda afhaakte.
Honda stopt met Formule-1 om financiële redenen aldus het Japanse bedrijf. Toyota meent dat in de economische crisis een flinke besparing in de kosten genoeg moet zijn om succesvol te kunnen blijven. De overige team sluiten zich in gelijke bewoordingen aan bij Toyota.

En wat gaan de overige teams besluiten? De coureurs een stuk minder betalen? Laat ze maar voor een kwart miljoen rijden in 2009 i.p.v. vaak exorbitante salarissen. Daar kan je ook wel van rondkomen.