cosworth leverancier van standaardmotor

Gestart door Karre, 05 december 2008 - 09:58:13

« vorige - volgende »

scho0634

Dat weet ik ook niet. Er werd gefluisterd dat andere teams door het jaar heen toch wat hebben verbeterd aan hun motor, en Renault niet. Maar ik weet dat niet zeker.

In ieder geval zijn alle teams er akkoord meegegaan dus het zal wel terecht zijn.

Ferrari 2010

Betrouwbaarheid, dat is de enige reden waarom het normaal mag. Aangezien de motor volgend seizoen 3 races moet kunnen meegaan, is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat enkel Renault iets wijzigt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 december 2008 - 17:01:06
Betrouwbaarheid, dat is de enige reden waarom het normaal mag. Aangezien de motor volgend seizoen 3 races moet kunnen meegaan, is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat enkel Renault iets wijzigt.
dacht dat jij de toerenspecialist was!? max toerental is volgend jaar lager, dus dat maakt al een heel verschil...

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 24 december 2008 - 17:01:06
Betrouwbaarheid, dat is de enige reden waarom het normaal mag. Aangezien de motor volgend seizoen 3 races moet kunnen meegaan, is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat enkel Renault iets wijzigt.
Nou, ik had toch begrepen dat ze écht iets mochten veranderen. Iets wat niet de betrouwbaarheid betrof. Maar ik weet er ook het fijne niet van.

Volgens mij heb je ook geen speciale toestemming nodig om iets aan de betrouwbaarheid te veranderen want dat is gewoon toegestaan.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 24 december 2008 - 17:07:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 december 2008 - 17:01:06
Betrouwbaarheid, dat is de enige reden waarom het normaal mag. Aangezien de motor volgend seizoen 3 races moet kunnen meegaan, is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat enkel Renault iets wijzigt.
dacht dat jij de toerenspecialist was!? max toerental is volgend jaar lager, dus dat maakt al een heel verschil...
Voor sommige delen maakt het toerental niet uit hé ;) En het aantal toeren dat een motor nu zal moeten maken per GP zal niet zo ontzettend veel lager liggen, dus er zullen wel onderdelen zijn die na 3GP's op ietsje minder toeren meer versleten zijn dan op 2GP's ietsje meer toeren.

Citaat van: 0634 op 24 december 2008 - 17:34:11
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 december 2008 - 17:01:06
Betrouwbaarheid, dat is de enige reden waarom het normaal mag. Aangezien de motor volgend seizoen 3 races moet kunnen meegaan, is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat enkel Renault iets wijzigt.
Nou, ik had toch begrepen dat ze écht iets mochten veranderen. Iets wat niet de betrouwbaarheid betrof. Maar ik weet er ook het fijne niet van.

Volgens mij heb je ook geen speciale toestemming nodig om iets aan de betrouwbaarheid te veranderen want dat is gewoon toegestaan.
Ik dacht dat het voor betrouwbaarheid toch gecontroleerd moest worden hoor. Maar ik weet niet om wat voor wijziging het hier gaat. Ik zou het vreemd vinden moest Renault nu plots wel mogen wijzigen, dan zou iedereen dat toch mogen?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

#35
Citaat van: Ferrari 2008 op 24 december 2008 - 17:01:06
Ik dacht dat het voor betrouwbaarheid toch gecontroleerd moest worden hoor. Maar ik weet niet om wat voor wijziging het hier gaat. Ik zou het vreemd vinden moest Renault nu plots wel mogen wijzigen, dan zou iedereen dat toch mogen?

Wel ik dacht gelezen te hebben dat Renault beweerde dat andere teams buiten de regels toch iets hadden veranderd aan de wagen, de FIA heeft Renault toen gelijk gegeven en Renault kreeg de uitzonderlijke toestemming om iets aan te passen (waarschijnlijk hetzelfde als die andere teams dan....). Swat, 100% zeker ben ik niet, ik ga het artikel eens opzoeken terug.

[EDIT] Ik vond het sneller terug dan verwacht:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/12/12/renault-mag-motor-aanpassen-voor-2009/

Ferrari 2010

Hmm, azo, ik veronderstel dat de teams daar dan mee eens zijn, het zal niets speciaals of drastisch zijn schat ik. In ieder geval is het geen echte vrijheid: ze mogen aanpassingen doen daar waar de anderen er ook deden. Ik denk dat het al bij al nog meevalt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Er was in oktober ook sprake van dat de motoren teruggedraaid werden naar wat ze waren op het moment van homologatie (Japan 2006). Is hier nog iets van gehoord?

leproffesseur

Dus het team die momenteel over de beste moter beschikt hoeft niks te vrezen dat de concurrentie
dichter komt op motergebied want die mogen niet meer aanpassen!Dat is toch een groot voordeel .

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 26 december 2008 - 12:35:29
Dus het team die momenteel over de beste moter beschikt hoeft niks te vrezen dat de concurrentie
dichter komt op motergebied want die mogen niet meer aanpassen!Dat is toch een groot voordeel .
Heb je er 2 jaar over gedaan om dat te besluiten? :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Indien de fia eens zou stoppen met om de haverklap regelementen te veranderen zou ik minder vragen hebben.
Eerst was er sprake om een standaardmoter voor iedereen in te voeren nu blijkt dat ze die moter zelf mogen bouwen
die gelijkgesteld is aan de coswordt.Als het voor mij niet helemaal duidelijk was hoef ik me daar niet voor exuseren zeker :P
Ik hou me tenminste niet bezig met constant mijn gelijk te willen halen door eindelose discussies te voeren en mensen te beledigen
zoals sommige op dit forum doen.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 26 december 2008 - 14:31:22
Indien de fia eens zou stoppen met om de haverklap regelementen te veranderen zou ik minder vragen hebben.
Eerst was er sprake om een standaardmoter voor iedereen in te voeren nu blijkt dat ze die moter zelf mogen bouwen
die gelijkgesteld is aan de coswordt.Als het voor mij niet helemaal duidelijk was hoef ik me daar niet voor exuseren zeker :P
Als je het nieuws zou volgen, dan weet je het meeste toch al. ;) Dat cosworth verhaal is overigens alweer in de kast gestoken hoor. Ze zijn aangesteld als leverancier van de standaardmotor die er nooit zal komen ;) De constructeurs zijn het immers niet eens met een standaardmotor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Geen verplichte standaardmotor maar kan wel zijn dat de FIA een standaard motor heeft voor onafhankelijke teams.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."