paralellen tussen 1986 en 2007: Piquet/Mansell en Alonso/Hamilton

Gestart door zeph, 04 december 2008 - 15:39:26

« vorige - volgende »

scho0634

Berger onderschat? Moi, het was een goede rijder maar zeker geen toppertje hoor.

janke

Mansell redde het niet door zijn laatste race in 1986, en Prost zegt bedankt. En hij kreeg ook nog punten in mindering volgens mij.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: 0634 op 09 december 2008 - 22:25:30
Berger onderschat? Moi, het was een goede rijder maar zeker geen toppertje hoor.
Ja vind ik wel, vooral in zijn eerste 4 jaar. Ok, hij is niet zo'n grote als Senna en Schumacher, maar zeker wel beter dan een Button of Couldhard.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634


Folkert

Op dit forum misschien wel, maar heb altijd zo'n idee dat veel mensen hem maar alsprutser zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Een echte kampioenskandidaat was hij niet achteraf bekeken.
Bij mclaren heeft  hij te weinig indruk gemaakt .Bij ferrari had hij niet veel geluk.
Indien Senna niet bij mclaren reed had hij het veel beter gedaan.

SDG

Citaat van: leproffesseur op 10 december 2008 - 15:04:38
Een echte kampioenskandidaat was hij niet achteraf bekeken.
Bij mclaren heeft  hij te weinig indruk gemaakt .Bij ferrari had hij niet veel geluk.
Indien Senna niet bij mclaren reed had hij het veel beter gedaan.

Ik heb altijd de indruk gehad dat Berger na zijn zware ongeluk op Imola in 1989 wat ingezakt is. Voordien zag ik hem toch regelmatig dingen doen die hij nadien niet meer laten zien heeft. Na dat ongeluk is hij iets berekender gaan rijden, vind ik. Minder met het mes tussen de tanden en minder risico's nemend. Zoals zelfs bij de GP vlak voor Imola 1989 nog, in Rio, waar hij bij de start meteen naar voren schoot en Senna voorbij wilde naar de kop. Terwijl er daar eigenlijk geen plaats meer was om in te halen en beide wagens in elkaar haakten. Zulke dingen zagen we nadien niet echt meer van hem.

Folkert

Citaat van: SDG op 11 december 2008 - 12:46:40
Citaat van: leproffesseur op 10 december 2008 - 15:04:38
Een echte kampioenskandidaat was hij niet achteraf bekeken.
Bij mclaren heeft  hij te weinig indruk gemaakt .Bij ferrari had hij niet veel geluk.
Indien Senna niet bij mclaren reed had hij het veel beter gedaan.

Ik heb altijd de indruk gehad dat Berger na zijn zware ongeluk op Imola in 1989 wat ingezakt is. Voordien zag ik hem toch regelmatig dingen doen die hij nadien niet meer laten zien heeft. Na dat ongeluk is hij iets berekender gaan rijden, vind ik. Minder met het mes tussen de tanden en minder risico's nemend. Zoals zelfs bij de GP vlak voor Imola 1989 nog, in Rio, waar hij bij de start meteen naar voren schoot en Senna voorbij wilde naar de kop. Terwijl er daar eigenlijk geen plaats meer was om in te halen en beide wagens in elkaar haakten. Zulke dingen zagen we nadien niet echt meer van hem.
Precies, wist niet meer wanneer het ongeluk was, maar nu weet ik het weer. Hij reed in het begin van zijn carriere behoorlijk sterk en Adelaide 90 volgens mij, reed hij in de regen ook best sterk tot hij er afspinde. En adelaid 92 won hij ook best fraai vond ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

SDG

Citaat van: Burorri op 11 december 2008 - 13:59:26
Precies, wist niet meer wanneer het ongeluk was, maar nu weet ik het weer. Hij reed in het begin van zijn carriere behoorlijk sterk en Adelaide 90 volgens mij, reed hij in de regen ook best sterk tot hij er afspinde. En adelaid 92 won hij ook best fraai vond ik.

Zijn sterkste prestaties leverde hij op het eind van 1987: zowel in Japan en Australië op pole en vervolgens van start tot finish onbedreigd aan de leiding. Toen leek hij echt een serieuze kanshebber om het jaar nadien mee te strijden voor de titel. Indien McLaren in 1988 niet zo'n verstikkende dominantie aan de dag had gelegd, was het wellicht niet onmogelijk geweest.

Jacky Ickx

Ik hoop dat Nelsinho net zo goed wordt als zijn pa trouwens maar dat zal niet meevallen. Zijn pa kwalificeerde namelijk ook altijd erg goed. Maar aan het eind van zijn carriérre vond ik hem wat minder gemotiveerd. Maar ik was altijd groot fan van hem. Vandaar ook dat ik hoop dat Nelsinho het ook gaat redden.

RadioActiveMan

Berger Heeft nog prachtige laten zien na zijn crash in '89. Hij heeft, samen met Alesi, er voor gezorgd dat Ferrari terug races kon winnen en pikte elk jaar wel zijn race mee, ook in inferieure wagens. Hij had idd nooit het niveau van een Senna, Schumacher of Alonso maar zat er toch wel heel vaak heel dicht bij. Voor mij is en was Berger één van de toppers van de laatste 20 jaar.

F_A_Diaz

Berger was een type Coulthard, af en toe als hij zijn dag had bloedsnel maar nooit een seizoen lang mee kunnen doen voor de titel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Dat klopt .Een goede rijder maar hij miste iets.
Zijn carriere heb ik niet zo intensief gevolgd maar denk dat
behalve veel pech hij ook niet echt een titelkandidaat was.


Jacky Ickx

Citaat van: 0634 op 17 februari 2009 - 16:05:13
Nope, nooit geweest.
Wel een personality. Een rijder met heel veel lef ik kan me nog goed herinneren dat ik bang was dat hij omkwam tijdens die crash in Imola. Ik dacht dat ik hem zag sterven. Hij heeft ook nooit domme of irritante uitspraken gedaan. Hij reed naast Senna dan is het geen schande om de mindere te zijn. Ik heb toch respect voor zijn carriére.