Alonso naar Ferrari

Gestart door Martin, 26 november 2008 - 20:14:21

« vorige - volgende »

robbert

het is nog niet zeker dat alonso naar ferrari gaat, we moeten nog afwachten wat de 2 piloten van ferrari doen

F_A_Diaz

Het lijkt me zo goed als zeker dat die in ieder geval binnen 3 jaar naar Ferrari gaat.

Misschien dat Kimi wel stopt, hij schijnt al motivatieproblemen gehad te hebben dit jaar.
Hij heeft zijn doel al gehaald, wereldkampioen worden en hij lijkt me niet het type die zo lang mogelijk wil doorgaan.
Misschien weet Ferrari al wel meer dan wij.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Of het verstandig is is een tweede. Ik zelf heb toch het gevoel dat Ferrari langzaamaan wegzakt, terwijl Renault wel eens aan kan sluiten. Maar goed, dat meoten we afwachten.

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 november 2008 - 22:00:20
Of het verstandig is is een tweede. Ik zelf heb toch het gevoel dat Ferrari langzaamaan wegzakt, terwijl Renault wel eens aan kan sluiten. Maar goed, dat meoten we afwachten.
Ferrari zakt denk ik ook langzaam weg, maar ik denk dat Alonso het zelfde kan bewerkstelligen wat Schumacher van af 96 deed. Iets wat Zowel Kimi als Massa niet hebben volgens mij. Mocht Alonso naar Ferrari gaan, dan hoop ik dat hij samen met Kimi rijd. Volgens mij kan het dan echt gaan vonken.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Dan moet Kimi zijn nivo van afgelopen seizoen wel flink opschroeven... ;)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Kimi heeft geen zin meer, die gaat veel liever ergens scheuren in Finland met een rallywagen of een sneeuwscooter.  8)
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Dat heeft hij je vanmiddag tussen de soep en de patatten verteld? Er is een verschil tussen motivatieproblemen en geen zin meer hebben hé. De motivatieproblemen van Kimi lijken me overigens eerder van de aard dat hij enkel voor de eerste plaats wil vechten. Who cares of hij 2de of 3de, 4de of 5de wordt. In de F1 is (was) echter niet alleen die eerste plaats van belang.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

EBX

Alonso is de man die ferrari nodig heeft, die eist zijn 1e plaats op en zet het team naar zijn hand (daarom is het bij mclaren zo fout gelopen, het team wou dat niet)

In dat opzicht is het voor ferrari best om Kimi van de hand te doen, 2 kemphanen in 1 hok is teveel; dat heeft mclaren reeds bewezen. Massa heeft reeds bewezen dat hij veel kan, maar desondanks ook perfect het hulpje van de meester kan zijn.

Maar waar moet Kimi dan naartoe ? Talent als Kimi hoort thuis is een topteam dat hem motiveert en toch de ruimte geeft om aan alle politieke bullshit niet mee te doen. (in dat opzicht is/was mclaren wel goed voor hem; ze hebben iets met schermen rond hun rijders opzetten; persoonlijk heb ik altijd gevonden dat Kimi beter bij McLaren past)

Renault zie ik niet als werkbare combinatie, die zouden trouwens beter hun geld voor bv. een Vettel opsparen. Enige optie lijkt mij dan nog stoppen of BMW. Niet te veel zever; gewoon hard racen met vrij goed materiaal !

Forza F1

Het zou wel leuk zijn mocht Kimi terug naar McLaren gaan, en samen met Lewis strijden (gelijke kansen bij McLaren).
Bij Ferrari zitten ze denk ik eerder op Vettel te wachten dan op Alonso  :)
Dus ik zie Alonso nog even bij Renault blijven, om daarna misschien te verhuizen naar BMW-Sauber en daar het team z'n eerste wereldtitel te bezorgen! (Heidfeld zou dan buiten vliegen  :P)

F_A_Diaz

Er is een verschil tussen motivatieproblemen en geen zin meer hebben hé.
[/quote]

Wat dan?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Geen zin meer hebben is geen zin meer hebben, geen motivatie hebben is het niet weten waarom je het doet.
Best lastig uitleggen, maar zoals ik het zie ben je er bij geen zin in hebben er helemaal klaar mee en bij geen motivatie hebben wil je nog wel, maar je weet niet waarom. ofzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 december 2008 - 11:45:16
Geen zin meer hebben is geen zin meer hebben, geen motivatie hebben is het niet weten waarom je het doet.
Best lastig uitleggen, maar zoals ik het zie ben je er bij geen zin in hebben er helemaal klaar mee en bij geen motivatie hebben wil je nog wel, maar je weet niet waarom. ofzo.
Voila. En bij Kimi is het vooral: enkel de eerste plaats is van belang. Hij zal niet zo'n grote inspanning leveren voor een 2de plaats als voor een eerste plaats. Kimi wil racen, en wat is racen als je het niet voor de beste plaats doet? Dé reden waarom hij bij McLaren wegging: hij kon er niet mee winnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 01 december 2008 - 11:45:16
Geen zin meer hebben is geen zin meer hebben, geen motivatie hebben is het niet weten waarom je het doet.

Dus je weet niet of je er nog zin in hebt. Ik begrijp niet wat je bedoeld, ik zie geen verschillen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Je zegt het zelf: je weet nog niet eens of je dan nog wel zin hebt of niet. Bij geen zin hebben is het duidelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)