Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 12 mei 2009 - 15:39:00
Ik zal het nog eens zeggen, ik ga nergens van uit. Ik wilde alleen aantonen dat stellingen onderbouwen met fictieve situaties op dezelfde manier kunne worden onderuitgehaald.
Ik heb ook meerdere malen vermeld dat het allemaal maar theoretisch is en dus is het giswerk, van jou kant en ook van mijn kant.

Er is wel een verschil in realisme bij de diverse theorieën.

CitaatWie zegt dat Button conservatief gaat rijden?

Waarom zou hij meer risico's nemen dan nodig?

CitaatWie zegt dat de volgende races verlopen zoals de vorige 5?

Dat zei je zelf, je had het erover dat Button over een paar races kampioen had kunnen worden met medailles.
 
CitaatErgens vanuit gaan kan niet en zeker niet in dit geval.

Je kan wel een aannemelijk voorspelling doen van hoe het gaat verlopen op basis van de races die nu al gereden. Jij wilt nu een afgewogen voorspelling van mij gaan vergelijken met een losse flodder zoals "Button valt vier races achter elkaar uit."

Citaat
Dat het een feit is dat de races individueel spannender worden heb ik nog niet in real life bewezen gezien en dus is het geen feit maar een veronderstelling en iets dat verondersteld wordt neem ik niet zomaar voor waar aan.

Feit, laatste races vorig jaar. Hamilton kan vijfde worden en doet dat dus ook door uiterst behoudend te rijden. Had er een medaille systeem geweest, dan hadden zowel Hamilton als Massa moeten winnen. Dan kan het niet anders dan dat je een race krijgt met meer actie voor de overwinning.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Man man man. Jij leest enkel wat je wil lezen.

En ja das juist, ik was het ff vergeten. Hamilton had de terugval van Glock in de laatste race vorig jaar op vrijdag al gepland natuurlijk.
Dus maakte hij het ff spannender door iets te behouden gaan racen.


Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 12 mei 2009 - 15:44:22
F_A_Diaz, kun jij eigenlijk op een post reageren i.p.v. zin per zin? Zo is het echt totaal onleesbaar (ik lees het dan ook al maanden niet meer wanneer iemand zo post).
Blijkbaar kan hij dat niet ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 12 mei 2009 - 17:00:29
Man man man. Jij leest enkel wat je wil lezen.

En ja das juist, ik was het ff vergeten. Hamilton had de terugval van Glock in de laatste race vorig jaar op vrijdag al gepland natuurlijk.
Dus maakte hij het ff spannender door iets te behouden gaan racen.



Wat heeft dat ermee te maken? Hamilton en McLaren gingen die laatste race helemaal op safe getuige hun eigen verklaringen.
Ze gingen met de auto voor betrouwbaarheid en Hamilton ging geen risico's nemen.

Met een medailles systeem hadden ze net als Massa de race moeten winnen of in ieder geval voor Massa moeten eindigen.
Het is dus een feit dat Hamilton met medailles in die race meer risico had moeten nemen en voor zijn rivaal had moeten eindigen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 14:50:53
Citaat van: McLaren_über_alles op 11 mei 2009 - 11:47:05
Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:44:15
Citaat van: McLaren_über_alles op 10 mei 2009 - 22:11:43
Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D

En het is nu nog niet beslist dan?

Toch alleszins een stuk minder hé. Als je met medailles werkt, moet Button bij wijze van spreken nog 1 a 2 GP's winnen om de wereldtitel te pakken. Terwijl een uitvalbeurt er nu voor kan zorgen dat Barrichello op 4 en Vettel op 10 punten komen (als ze 1ste en 2de worden). Terwijl als je met medailles werkt er dan nog niks gebeurd was.

Maar goed, iedereen verstaat wel alle nadelen van de medailles schat ik zo.

Met medailles is het juist veel gemakkelijker in te lopen. Button legt nu al de basis voor zijn wereldtitel en hoeft straks alleen maar tweede of derde te worden, kunstmatige spanning dus. Met medailles had hij moeten blijven winnen totdat hij er negen gewonnen heeft. Veel spannender dus, maar dat is sommigen hier moeilijk uit te leggen.
Je hebt wel een punt ja. Hij kan makkelijker in lopen, maar Button kan ook makkelijker uit lopen. Het doel van het systeem is duidelijk, maar verkeerd. Zo gaat het alleen om overwinningen en dat is niet waar de F1 alleen om draait.
Maar het punten systeem is in mijn ogen nog altijd beter, maar dan wel met groter verschil tussen nrs 1,2 en 3. Dus Beco heeft ook wel degelijk gelijk. Maar het punten systeem is zeer zeker geen opener systeem, integendeel zelfs, het is harstikke gesloten. Alleen de winnaar telt, maar dat laat niet altijd de beste rijder over het hele seizoen zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#410
Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 14:48:06
Citaat van: Beco op 12 mei 2009 - 12:26:59
Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 11:26:01
Dat is juist theoretisch gelul, jij gaat ervan uit dat iemand uitvalt. Dat gebeurt tegenwoordig bijna nooit en Button kan wel een keer uitvallen, dat kan met Vettel ook gebeuren.
Dat is juist dat mijn comment evenzeer theoretisch gelul. Ik toon daarmee ook aan dat je buiten theoretisch gelul niks kan vaststellen of claimen.
Jij gaat zomaar ergens vanuit, ik/wij niet.

Juist niet, ik ga er vanuit dat iedereen finisht op normale posities en niet enorm veel gaat uitvallen. Ik baseer dat op de resultaten die ze tot nu tot hebben behaald.  Die lijn kan je gewoon doortrekken, helemaal nu Brawn en Red Bull ook in Europa het snelste blijken te zijn.

Citaat van: F_A_Diaz op 12 mei 2009 - 11:26:01

Als Button binnen 5 GP's 9 overwinningen heeft is de kans dat hij nog ingehaald wordt in de Wk stand met medailles theoretisch nog kleiner dan met punten.

Je moet wel lezen wat ik zegt, met negen overwinningen is Button met een medaillesysteem kampioen (er zijn in 2009 maar 17 races).  Dat kan dus in race 10 gebeuren aangezien hij er nu vier gewonnen heeft. Als je dezelfde situatie omzet in punten heeft hij  in race 10 al ongeveer 30 punten voorsprong.

CitaatAls Button 5 GP's  staat hij idd 28 punten voor op Vettel als die steeds 2de wordt. Iets wat Vettel theoretisch (weeral) in 3 GP's kan goedmaken, met medailles heeft hij de 8 nog resterende GP's nodig, die hij allemaal moet winnen.

En jij denk dat het wel realistisch is dat Vettel drie races wint en Button driemaal uitvalt? Het hele puntensysteem is dan alleen maar theoretische spanning. Bovendien gaat Button dan heel conservatief rijden wat de spanning in de races niet ten goede komt.

CitaatFeit is ook dat bij punten Button steeds het podium moet halen wil hij die riante voorsprong van 28 punten uitbuiten om WK te worden, valt hij naast het podium is het verschil ook op enkele GP's veel kleiner gemaakt.

Je vergeet dat Vettel dan ook elke race moet winnen of minimaal vier punten meer moet scoren en niet mag uitvallen. Dat gaat gewoon niet gebeuren, dat is totaal niet realistisch. De enige manier waarop Vettel dan Button nog kan inhalen is als Button een been breekt ofzo en niet mee me kan doen.

CitaatEcht cruisen naar de wereldtitel zal hij dus helemaal niet kunnen doen. In het andere geval zie ik dat weer niet gebeuren. Maar weer allemaal theorie waar we niks mee zijn.

Ik ga gewoon uit van de situatie zoals die in de 1e 5 races was, dan kan je extrapoleren naar de overige races, zo krijg je een voorspelling die behoorlijk betrouwbaar is, helemaal nu testen tijdens het seizoen niet meer mag en teams dus weinig mogelijkheden hebben zich te verbeteren.

Jij gaat uit van allerlei onrealistische situaties waarin iemand drie keer moet winnen en iemand drie keer moet uitvallen. of waarin iemand 8x moet winnen en dan mag de ander maximaal derde worden, terwijl die een auto heeft die kan winnen.

CitaatJe vergeet ook het gegeven van de constructeurstitel die voor de teams meer belang heeft dan de rijderstitel. Als Button rustig gaat cruisen zou dat voor hem heel verkeerd uitpakken denk ik. Trouwens welke coureur zou er nu in het midden van het seizoen stoppen met racen, ze willen toch allemaal de beste zijn en zoveel mogelijk blijven winnen.

Tuurlijk maar Button gaat geen onnodige risico's nemen. En de rijderstitel is het belangrijkste hoor, ook voor de team, is commercieel veel interessanter.

Citaat
Jij gaat er blijkbaar vanuit dat het medaillesysteem sowieso meer spanning brengt, terwijl dat helemaal nog niet bewezen is.

Het is een feit dat coureur moeten blijven winnen totdat ze meer dan de helft van de races gewonnen hebben of totdat hun voorsprong in medailles niet meer in te halen is. En het maakt niet zoveel uit als je een keer uitvalt.
De races individueel worden dus veel spannender omdat de coureurs meer risico's kunnen nemen en dat ook zullen moeten. Dat is een feit, dat heeft niets met een mening te maken, dat is een logisch gevolg van de maatregel.

Citaat

Ik zie liever 18 leuke races zonder strijd om het WK dan 18 saaie processies maar WK dat pas in de laatste GP wordt beslist.

Dan begrijp ik niet waarom je tegen een medaillesysteem bent.

Citaat
CitaatMedailles houden het kampioenschap veel meer open dan een puntentelling, dat is een feit, ik snap niet waarom mensen dat nog steeds ontkennen.

Dat is redelijk respectloos voor andermans mening. Je kan perfect iemand zijn standpunt aannemen en begrijpen zonder zelf je mening te moeten veranderen.
Zoals ik al zei is het punt feit tegen theorie voor mij doorslaggevend en ik ga er vanuit dat dat bij de meeste mensen zo is.

Als jij niet kan kroppen dat andere mensen andere meningen hebben heb je niks te zoeken op fora als deze.

Oh je mag van mij best een andere mening hebben maar een feit ontkennen heeft helaas geen zin.
Als het geen zin heeft om feiten te ontkennen, waarom blijf jij het steevast doen dan?;) En ja ik denk wel dat je van sommige situaties moet uit gaan, want de F1 is zo onberekenbaar als de pest. Regen, SC, startcrash, ongeluk, technisch mankement, DQ, of weet ik het al niet meer zijn altijd mogelijk. Uitvallen kan echt zomaar, kijk Montoya in Brazilie 2002? Verstappen Ramde hem er zo uit. Perongeluk, dat wel maar  0 punten. En wat nou als RBR ineens een enorme stap vooruit zet en Ferrarri(in dit geval is het nu ook zo) ook er bij komt en misschien voor Brawn komen, dan is het ook zo weer terug naar af. Je kan niet zomaar de eerste 5 races als garantie nemen voor de rest van het seizoen. Kan wel, maar dat weet niemand nog.
Ik snap jou punt ook en je hebt daar ook gelijk in: Het kan. Maar het systeem is nog niet in de praktijk getest dus wij weten allemaal niet of het beter werkt. Dat weten we pas over 10 jaar of misschien nog wel langer.
Daarom hebben de andere ook gelijk dat het punten systeem beter is. En ik denk zelf wel dat het punten systeem beter is, omdat het dan niet om alleen de overwinning gaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Om even het Argument dat Mensen nu wel voor de overwinning gaan wat tegen te spreken: Ik denk namelijk niet dat rijders nu extra zouden hebben gepushed om de overwinning te halen. Brawn is te sterk en zal niet bij te halen zijn en dan zullen de rijders ook gewoon uitrijden en proberen te finishen. Mochten de plaatsen 2-8 in de buurt van p1 rijden, zouden ze de meeste rijders toch wel moeite doen om proberen te winnen.  En met  punten heb je nog gevecht om plaatsen om punten te scoren, want die kunnen wel het verschil maken, meer dan een zilvere of bronze medaille (voor gelijke gouden medailles stand.)
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ik ben voor punten en tegen medailles laat dat duidelijk zijn.

Maar uit het hiudige kampioenschap kan je geen conclusies trekken. Met iedere puntentelling of medailles of wat dan ook was Button al bijna kampioen geweest.

Als 1 auto zoveel sterker is dan de rest houdt iedere telling bij voorbaat op.

Folkert

Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 16:38:25
Ik ben voor punten en tegen medailles laat dat duidelijk zijn.

Maar uit het hiudige kampioenschap kan je geen conclusies trekken. Met iedere puntentelling of medailles of wat dan ook was Button al bijna kampioen geweest.

Als 1 auto zoveel sterker is dan de rest houdt iedere telling bij voorbaat op.
Klopt, maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat de spanning niet per definitie beter word, omdat nu moet worden gewonnen. Als iemand te snel is, zal iemand niet gaan knokken voor de overwinning. F_A_Diaz stelde dat het nu moet en dat rijders nu harder voor een overwinning zouden vechten, maar ik denk dat dat geen verschil maakt. Sterker nog ik denk dat iemand harder zal vechten om punten te willen halen om niet te ver achter te komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

McLaren_über_alles

Stand adhv medailles



Die ziet er toch al een flink stuk anders uit dan volgende stand:

1.  J. Button 70
2.  M. Webber 51.5
3.  S. Vettel 47
4.  R. Barrichello 44
5.  N. Rosberg 25.5
6.  J. Trulli 22.5
7.  F. Massa 22
8.  L. Hamilton 19
9.  K. Räikkönen 18
10.  T. Glock 16

Een Hamilton die vierde komt te staan terwijl hij amper in de punten heeft gereden (staat 25 punten van de 4de plaats...), een Webber die nu 18 punten van Button staat (dus dicht te rijden op 2 races), terwijl hij volgens de medailles nog 4 overwinningen moet halen (iets wat enorm moeilijk is, door de opkomst van de McLaren, Ferrari en z'n eigen teamgenoot Webber...).
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Vettelredbull

Citaat van: McLaren_über_alles op 27 juli 2009 - 15:49:32
Stand adhv medailles



Die ziet er toch al een flink stuk anders uit dan volgende stand:

1.  J. Button 70
2.  M. Webber 51.5
3.  S. Vettel 47
4.  R. Barrichello 44
5.  N. Rosberg 25.5
6.  J. Trulli 22.5
7.  F. Massa 22
8.  L. Hamilton 19 
9.  K. Räikkönen 18
10.  T. Glock 16

Een Hamilton die vierde komt te staan terwijl hij amper in de punten heeft gereden (staat 25 punten van de 4de plaats...), een Webber die nu 18 punten van Button staat (dus dicht te rijden op 2 races), terwijl hij volgens de medailles nog 4 overwinningen moet halen (iets wat enorm moeilijk is, door de opkomst van de McLaren, Ferrari en z'n eigen teamgenoot Webber...).

Kortom, het word er echt niet spannender op als er met een medaillesyteem word gewerkt. Maar goed we hoeven ons niet druk te maken dit systeem komt er toch niet. mss wel een ander punten systeem ofzo, met 12 punten voor de winnaar en 9 voor de nr 2 enz....... maar volgens mij is de FIA daar weer tegen.

flupke3

Een ander puntensysteem kan nog maar die medailles vond ik van
in het begin onzin.De kans dat je met medailles een spannend seizoen
kreeg is veel kleiner dan met punten.Maar goed probleem opgelost.

meatball

Trouwens bij medailles zou het zeker Vettel 3 en Webber 0 zijn geweest.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:22:03
Trouwens bij medailles zou het zeker Vettel 3 en Webber 0 zijn geweest.
Denk niet dat Webber dat zomaar zou hebben laten gebeuren.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 21:41:03
Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:22:03
Trouwens bij medailles zou het zeker Vettel 3 en Webber 0 zijn geweest.
Denk niet dat Webber dat zomaar zou hebben laten gebeuren.
Dat is geen kwestie van willen maar van moeten als de titel op het spel staat,nu verloor Vettel met zijn tweede plaats maar enkele punten,maar een medaille had Webber hem zeker moeten geven.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat