Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

leproffesseur

Ik wou gewoon bedoellen dat er in 82 blijkbaar geen enkel team of rijder boven de rest uitsprong.
Aan wat juist lag(betrouwbaarheid,fouten enz) zou ik eens moeten opzoeken maar het zal wel ergens aan te wijten zijn.

Jacky Ickx

Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 15:41:11
Ik wou gewoon bedoellen dat er in 82 blijkbaar geen enkel team of rijder boven de rest uitsprong.
Aan wat juist lag(betrouwbaarheid,fouten enz) zou ik eens moeten opzoeken maar het zal wel ergens aan te wijten zijn.
In die tijd zat je wel altijd met meer stress te kijken of er geen dodelijke crashes zouden plaatsvinden trouwens. Wat dat betreft is het nu prettiger kijken.

leproffesseur

off topic:Nu zit je trouwens met een hele generatie f1 rijders die nooit geconfronteerd is
met dodelijke ongelukken of zwaargewonden in de f1 door dat barrichello gestopt is.
Dat is natuurlijk heel goed al bestaat het risico dat er een soort gewenning ontstaat en veiligheid
wat op de achtergrond geraakt.

Jacky Ickx

#378
Citaat van: leproffesseur op 18 februari 2009 - 15:14:33
off topic:Nu zit je trouwens met een hele generatie f1 rijders die nooit geconfronteerd is
met dodelijke ongelukken of zwaargewonden in de f1 door dat barrichello gestopt is.
Dat is natuurlijk heel goed al bestaat het risico dat er een soort gewenning ontstaat en veiligheid
wat op de achtergrond geraakt.
De veiligheid is juist goed gewaarborgd door de sterkte van de bolides en de veiligheid van de circuits. Dat is toch alleen maar goed?

r-tak

Citaat van: leproffesseur op 18 februari 2009 - 15:14:33
off topic:Nu zit je trouwens met een hele generatie f1 rijders die nooit geconfronteerd is
met dodelijke ongelukken of zwaargewonden in de f1 door dat barrichello gestopt is.
Dat is natuurlijk heel goed al bestaat het risico dat er een soort gewenning ontstaat en veiligheid
wat op de achtergrond geraakt.

Wat dacht je van Kubica in Canada '07? hij was zowat ongeschonden, maar ik weet nog dat in die vijf seconden dat hij buiten bewustzijn was, iedereen paniekerden over zijn welzijn.
Of Kovalainen in Spanje '08. Hij zat de race daarna wel voor het eerst op de eerste startrij, maar dat voorval is hem zeker bijgebleven. In interviews kijkt hij daarop vaak genoeg terug. Het mogen dan wel geen bijna-doodervaringen zijn, maar zij,en meer, weten dat nog niet alles uberveilig is. Er zullen gelukkig dit jaar WAARSCHIJNLIJK geen doden/zwaar gewonden vallen, maar zo'n ongeval blijft heftig.

F_A_Diaz

Je kan wel ogenschijnlijk ongedeerd uitstappen, niemand wil met zulke snelheden een crash maken. Coureurs liggen nog wel wakker van crashes, ook al hebben ze geen serieuze verwonding.

Je hoeft niet dood te gaan om respect te hebben voor een crash als coureur.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."


scho0634

Dat stond op de pits ook al een tijdje vermeld hoor ;)

TheIceman

Citaat van: 0634 op 10 mei 2009 - 11:49:19
Dat stond op de pits ook al een tijdje vermeld hoor ;)

Oeps, niet gelezen  :-[

leproffesseur

Ik wist het ook al een paar dagen.
Een beetje vreemd dat dit soort fouten gebeuren ???

McLaren_über_alles

Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

robbert

Citaat van: McLaren_über_alles op 10 mei 2009 - 22:11:43
Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D
zo zie ja maar dat het bewijs is dat het medaillesysteem op niks zou trekken

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 10 mei 2009 - 22:14:37
Citaat van: McLaren_über_alles op 10 mei 2009 - 22:11:43
Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D
zo zie ja maar dat het bewijs is dat het medaillesysteem op niks zou trekken
Het zou alleen maken dat de beste wint.  En het zou dan nu duidelijk maken dat de andere wagens gewoon niet snel genoeg zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: McLaren_über_alles op 10 mei 2009 - 22:11:43
Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D

En het is nu nog niet beslist dan?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 11 mei 2009 - 10:44:15
Citaat van: McLaren_über_alles op 10 mei 2009 - 22:11:43
Het is eigenlijk jammer dat de teams het medaille systeem alsnog tegengehouden hebben dit seizoen. Had de FIA het ingevoerd zoals ze van plan waren, dan was het seizoen na 5 races zo goed als beslist. Dan zouden ze daar mooi staan met hun debiliteiten  ;D

En het is nu nog niet beslist dan?

Toch alleszins een stuk minder hé. Als je met medailles werkt, moet Button bij wijze van spreken nog 1 a 2 GP's winnen om de wereldtitel te pakken. Terwijl een uitvalbeurt er nu voor kan zorgen dat Barrichello op 4 en Vettel op 10 punten komen (als ze 1ste en 2de worden). Terwijl als je met medailles werkt er dan nog niks gebeurd was.

Maar goed, iedereen verstaat wel alle nadelen van de medailles schat ik zo.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.