Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

scho0634

Ik ben benieuwd wanneer er hierover een beslissing gaat vallen. Voor je het weet begint het seizoen alweer.

Folkert

Het gaat inderdaad al snel. Zal wel begin Februari tot halverwege Februari zijn en dan besluiten ze het niet te doen. Denk dat ze het niet goed genoeg hebben uit gewerkt nog om het door te zetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Wat valt er aan uit te werken dan?

Folkert

Nou gewoon een nieuw systeem. Dit idee, was volgens mij aller eerst een gooi naar een nieuw idee. Om het spannender te maken. Ik heb iig niet de indruk gekregen dat dit het definitieve plan was om de coureurs meer te laten strijden voor de podium plekken. Kan het mis hebben natuurlijk, maarerg zeker ben je er ook niet van als je ook het publiek laat mee beslissen. Wel goed dat ze het doen, want vind dat de fans ook wel wat te zeggen hebben over een systeem of regel verandering.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Ik geloof er anders niet veel van dat ze de stem van het publiek laten meewegen. Het zou een primeur zijn.

Folkert

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 11:51:06
Ik geloof er anders niet veel van dat ze de stem van het publiek laten meewegen. Het zou een primeur zijn.
Ik heb ook geen idee of dat echt gebeurt, maar ze hebben het wel aan gegeven. Of ze het doen is een 2de, maar goed. Ik weet niet eens zeker of het systeem wel door gaat of niet. Maar aan tal coureurs en aantal oud coureurs zien het wel zitten.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Wie heeft dat aangegeven dan? Mosley? Bernie?

Ik kan me niet herinneren dat ze dat hebben aangegeven. Ik ken alleen deze enquete. Maar in het bijgaande interview zie ik niet staan dat de enquete meeweegt. Ik heb het verhaal ook gehoord dat het zou meetellen, maar volgens mij waren dat niet meer dan geruchten....

Of zit ik verkeerd?

Folkert

Citaat van: 0634 op 07 januari 2009 - 12:16:41
Wie heeft dat aangegeven dan? Mosley? Bernie?

Ik kan me niet herinneren dat ze dat hebben aangegeven. Ik ken alleen deze enquete. Maar in het bijgaande interview zie ik niet staan dat de enquete meeweegt. Ik heb het verhaal ook gehoord dat het zou meetellen, maar volgens mij waren dat niet meer dan geruchten....

Of zit ik verkeerd?

Kan ook zijn dat ik verkeerd zit. Ik meen namelijk een intervieuw te hebben gelezen waar in Mosley of Bernie aan geeft dat de Fans mee helpen met beslissen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Ik snap gewoon niet waarom er na meer dan 50 jaar nog moet gesleuteld
worden aan het puntensysteem ;)
Laat dat voor eens en altijd door experts vastleggen.
Ga je door medailles in te voeren meer spanning krijgen?
Dat betwijfel ik .Integendeel .

_Makke_

Er heeft inderdaad iemand gezegd dat het publiek misschien moest beslissen, weet niet meer of het Bernie of Max was. Of ze dat nog steeds van plan zijn weet ik ook niet.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 17 januari 2009 - 22:08:15
Ik snap gewoon niet waarom er na meer dan 50 jaar nog moet gesleuteld
worden aan het puntensysteem ;)
Laat dat voor eens en altijd door experts vastleggen.
Ga je door medailles in te voeren meer spanning krijgen?
Dat betwijfel ik .Integendeel .
Aan een puntensysteem moet constant gesleuteld worden, want de F1 zelf verandert ook constant. Hierdoor moet je om spanning te behouden, zorgen dat je een goed bijpassend puntensysteem hebt. Je kan geen puntensysteem vastleggen dat in eender welke toestand altijd het ultieme resultaat bepaalt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Bernie heeft nu ook verklaard dat hijzelf niet eens meer perse wil dat er medailles komen. Een puntensysteem waarbij de winnaar wat meer beloond wordt dan momenteel zou hij ook prima vinden.

Dus misschien wel de punten zoals die er voorheen waren: 10-6-4-3-2-1. Of als je de 1e 8 punten wil blijven geven (wat mij persoonlijk leuker lijkt) iets van 15-10-7-5-4-3-2-1. Zoiets misschien?

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 08:14:30
Bernie heeft nu ook verklaard dat hijzelf niet eens meer perse wil dat er medailles komen. Een puntensysteem waarbij de winnaar wat meer beloond wordt dan momenteel zou hij ook prima vinden.

Dus misschien wel de punten zoals die er voorheen waren: 10-6-4-3-2-1. Of als je de 1e 8 punten wil blijven geven (wat mij persoonlijk leuker lijkt) iets van 15-10-7-5-4-3-2-1. Zoiets misschien?
Persoonlijk ben ik tegen het geven van meer dan 10 punten. Je krijgt dan van die hogen puntensaldo's die geen zak zeggen. Liever slechts de eerste 6 punten dan 15 punten voor de winnaar. Ik zie meer in een 10-6-4-3-2-1.5-1-0.5. Maar wat ik net aan het denken was, zou het volgende niet geestig zijn: 10-6-4-0-3-0-2-1. En ja, die nulletjes moeten er staan :) Heel het pak achter de eerste 3 gaat bij elkaar gaan komen, want de 4de gaat zch laten afzakken, de 5de wil niet meer 4de worden enzovoort :D Het had perfect een plan van Bernie kunnen zijn, niet? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 januari 2009 - 09:30:45
Citaat van: 0634 op 18 januari 2009 - 08:14:30
Bernie heeft nu ook verklaard dat hijzelf niet eens meer perse wil dat er medailles komen. Een puntensysteem waarbij de winnaar wat meer beloond wordt dan momenteel zou hij ook prima vinden.

Dus misschien wel de punten zoals die er voorheen waren: 10-6-4-3-2-1. Of als je de 1e 8 punten wil blijven geven (wat mij persoonlijk leuker lijkt) iets van 15-10-7-5-4-3-2-1. Zoiets misschien?
Persoonlijk ben ik tegen het geven van meer dan 10 punten. Je krijgt dan van die hogen puntensaldo's die geen zak zeggen. Liever slechts de eerste 6 punten dan 15 punten voor de winnaar. Ik zie meer in een 10-6-4-3-2-1.5-1-0.5. Maar wat ik net aan het denken was, zou het volgende niet geestig zijn: 10-6-4-0-3-0-2-1. En ja, die nulletjes moeten er staan :) Heel het pak achter de eerste 3 gaat bij elkaar gaan komen, want de 4de gaat zch laten afzakken, de 5de wil niet meer 4de worden enzovoort :D Het had perfect een plan van Bernie kunnen zijn, niet? :)
;D Maar op deze manier zie ik plots ook wel wat in de medailles ,je kan bijvoorbeeld iemand met 5 medailles de kans geven om iemand weg te stemmen,op deze manier wordt winnen nog belangrijker.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Jeps, prachtig plan. En hij kan ook anderen inhuren door hen een medaille te geven. Deze moet dan als kamikaze de concurrentie uitschakelen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.