Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

scho0634


robbert

Citaat van: meatball op 26 november 2008 - 20:06:44
Weet er iemand eigenlijk al het fijne van dit systeem,tellen 4e plaatsen echt niet meer mee ? Dan spaart iedereen buiten de top 3 toch gewoon zijn motor, en dan kan je ook bv beter je motor over zijn toeren jagen en de race winnen , omdat een motor 3 race's moet meegaan de volgende race's gewoon langs de kant blijven en dan na 2 race's er opnieuw voor gaan.Want als je iets minder je motor belast zodat hij 3 race's meegaat winnen de meeste toch geen enkele race.
daar heb ik ook niet aan gedacht, en ecclestone ook niet. Als men ziet dat ze niet meer kunnen strijden om de overwinning waarom moeten ze dan nog strijden om plaatsen??

Dus in het middenveld zal er niks meer te beleven zijn, dus er worden nu nog meer saaie races gereden dan voordien.

Maar ja laten we het seizoen afwachten, er kan vanalles gebeuren

Jasper

Het is gewoon belachelijk, komaan... Een tweede plaats is niet meer waard dan een derde plaats. Ja hoor, meer strijd zullen we door dit systeem krijgen!

Goed bezig...

F_A_Diaz

Citaat van: leproffesseur op 26 november 2008 - 21:32:45
Belachelijk idee die medailles :(
Wie de beste wagen heeft maar te veel fouten maakt kan zo gemakkelijker kampioen worden.


Dat maakt niks uit. Degene die kampioen wordt heeft de meeste races gewonnen, dus zo slecht heeft ie het niet gedaan. Het beste zelfs want het draait nou eenmaal om winnen.
Pas daarna draait het om 2e en 3e ect.

En helemaal nieuw is dat ook niet. Zo gebeurde het vroeger vaak genoeg dat van een seizoen met 16 races bijvoorbeeld alleen de beste 11 resultaten meetelden voor het WK. Zo won Senna in 1988 het kampioenschap terwijl Prost meer punten had gehaald. Senna 94 punten en Prost 105 punten.
En dat vind ik niet onterecht, een wereldkampioen moet een winnaar zijn, geen puntensprokkelaar om het grof te zeggen (want dat was Prost natuurlijk ook niet).
Aanvallend rijden moet goed bevoordeeld worden.

Veel mensen zijn hier gewoon bang voor verandering en willen altijd dat alles bij hetzelfde blijft. Je kan het toch altijd een jaar proberen. Teruggaan kan altijd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: robbert op 27 november 2008 - 00:24:11
Citaat van: meatball op 26 november 2008 - 20:06:44
Weet er iemand eigenlijk al het fijne van dit systeem,tellen 4e plaatsen echt niet meer mee ? Dan spaart iedereen buiten de top 3 toch gewoon zijn motor, en dan kan je ook bv beter je motor over zijn toeren jagen en de race winnen , omdat een motor 3 race's moet meegaan de volgende race's gewoon langs de kant blijven en dan na 2 race's er opnieuw voor gaan.Want als je iets minder je motor belast zodat hij 3 race's meegaat winnen de meeste toch geen enkele race.
daar heb ik ook niet aan gedacht, en ecclestone ook niet. Als men ziet dat ze niet meer kunnen strijden om de overwinning waarom moeten ze dan nog strijden om plaatsen??

Dus in het middenveld zal er niks meer te beleven zijn, dus er worden nu nog meer saaie races gereden dan voordien.



Goed lezen wat er staat. De rest van de coureurs wordt gerangschikt op basis van eindklasseringen, dus eigenlijk zoals nu ook al gebeurd. En het constructeurswk blijft gewoon met punten.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 10:58:28
Veel mensen zijn hier gewoon bang voor verandering en willen altijd dat alles bij hetzelfde blijft. Je kan het toch altijd een jaar proberen. Teruggaan kan altijd.
Precies. Zoals ze ook terugkwamen van het door jou aangehaalde kansloze systeem van de beste 11 races.

Een ezel zou zich geen twee keer aan die steen moeten stoten.

leproffesseur

Ik vrees dat dit meer saaie kampioenschappen gaat leveren.

F_A_Diaz

En hoe dan wel niet? Je krijgt juist spannende kampioenschappen Je kan de eerste 6 races uitvallen maar als je er dan 3 wint kan het best zo zijn dat je ineens weer bovenaan staat of in iedere geval weer meedoet voor de titel. Er zijn dus veel meer kanshebbers voor de titel en als je een keer uitvalt is niet direct alles verloren, dus coureur kunnen meer risico nemen en dat moeten ze ook want ze moeten winnen. Maar goed, volgens jou wordt het niet spannend. Ik zie daar trouwens ook veel argumenten van....
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Die zijn er al gegeven. Overigens vond ik de WK's de afgelopen jaren super spannend. Met iedere keer terechte winnaars.

Dit is gewoonweg flauwekul.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 november 2008 - 14:38:03
Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 10:58:28
Veel mensen zijn hier gewoon bang voor verandering en willen altijd dat alles bij hetzelfde blijft. Je kan het toch altijd een jaar proberen. Teruggaan kan altijd.
Precies. Zoals ze ook terugkwamen van het door jou aangehaalde kansloze systeem van de beste 11 races.

Een ezel zou zich geen twee keer aan die steen moeten stoten.

In 1991 is dat pas veranderd. En ze zijn er in 1950 vanaf de start van de F1 van nu al mee begonnen en ook daarvoor deden ze het al.

41 jaar lang is dat systeem gehanteerd, we hebben nu nog maar 'pas' 18 jaar het systeem dat alle races meetellen. Je kan dus eerder zeggen dat het tijd is om terug te stappen naar het oude systeem.

En jij weet ook duidelijk niet waar je het over hebt anders had je die opmerking niet gezegd.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 27 november 2008 - 16:52:51
Die zijn er al gegeven.

Wat dan, heb niks gezien wat niet al tegengesproken is.

CitaatOverigens vond ik de WK's de afgelopen jaren super spannend. Met iedere keer terechte winnaars.

Dat heeft er toch ook niks mee te maken. Het gaat erom de kwaliteit beter te maken, niemand zegd dat de kwaliteit nu niet goed was.

CitaatDit is gewoonweg flauwekul.

Dat mag jij vinden maar dan moet je dat onderbouwen of anders niks zeggen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 16:54:19
Citaat van: 0634 op 27 november 2008 - 14:38:03
Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 10:58:28
Veel mensen zijn hier gewoon bang voor verandering en willen altijd dat alles bij hetzelfde blijft. Je kan het toch altijd een jaar proberen. Teruggaan kan altijd.
Precies. Zoals ze ook terugkwamen van het door jou aangehaalde kansloze systeem van de beste 11 races.

Een ezel zou zich geen twee keer aan die steen moeten stoten.

In 1991 is dat pas veranderd. En ze zijn er in 1950 vanaf de start van de F1 van nu al mee begonnen en ook daarvoor deden ze het al.

41 jaar lang is dat systeem gehanteerd, we hebben nu nog maar 'pas' 18 jaar het systeem dat alle races meetellen. Je kan dus eerder zeggen dat het tijd is om terug te stappen naar het oude systeem.

En jij weet ook duidelijk niet waar je het over hebt anders had je die opmerking niet gezegd.
Pardon?

Die regel over de 11 beste potjes is niet vanaf 1950 tot 1991 gehanteerd geweest.... Ik weet niet hoelang precies maar voor zover ik weer was het maar een paar jaar.

F_A_Diaz

Ik denk dat jij maar eens even research moet gaan doen. De regel dat niet alles races meetellen voor het WK gold vanaf 1950 - 1991.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

#88
Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 17:02:12
Ik denk dat jij maar eens even research moet gaan doen. De regel dat niet alles races meetellen voor het WK gold vanaf 1950 - 1991.
Als dat zo is, zit ik in deze fout. Waarvoor excuus.

Maar evenzogoed, kan je denk ik wel normaal doen? Of is dat teveel gevraagd?

Ik ben eigenlijk wel klaar met jouw pedante toontje.

Er blijkt dan iig uit dat ze vroeger minder zaten te kloten met de regels. Daarin heb ik dan meteen wel weer gelijk
Citaat
Dat mag jij vinden maar dan moet je dat onderbouwen of anders niks zeggen.
Er wordt nu een paginlange discussie hier gevoerd. Ik denk dat er wel genoeg onderbouwd is. Je kan het eens zijn met een mening of niet, maar je kan voortaan lekker ff normaal tegen mij posten.

leproffesseur

Als je in de titelstrijdt zit en je ligt 4e ligt ga je toch niet extra puschen om nog 3e te worden want levert niks op in de titelstrijdt ???
Belachelijk dat voorstel en ze zouden moeten staken als het toch zo ver komt.