Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

Supermariobros

Bernie Ecclestone wil in de Formule 1 een medaille-stysteem invoeren in plaats van het huidige puntensysteem. Degene die het meeste goud haalt over het seizoen is de wereldkampioen.

Wat is jullie mening daarover?

meatball

Dementie is een vreselijke ziekte  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

KVDracer

Dat ze dan terug overstappen naar het systeem met 4 punten verschil tussen de eerste twee plaatsen, zoals het vroeger was. In .... (ik weet niet meer welk jaar) veranderen ze de puntentelling omdat ze willen dat het spannender werd in de eindstrijd, eigenlijk gewoon omdat MS teveel won en te vlug een voorsprong opbouwde. En nu vinden ze dat het aantal overwinningen de kampioen moet worden, iets dat iedereen hier al lang doorhad, maar bij bernie wat langer duurde dan normaal. Ik vind dit een belachelijk idee, maarja, zo hebben ze er zoveel de laatste tijd.

Ferrari 2010

Vreselijk idee inderdaad. Overwinning moet beter beloond worden, maar niet zo.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

ik weet niet wat ik er moet over denken. Aan de ene kant kan er zo meer gestreden worden om de overwinningen en zien we weer spannende races.
Maar stel nu dat een piloot 3 keer na elkaar wint, dan is het weer niet meer spannend hé, of dat een piloot bv 2 gouden medailles meer heeft dan de 2de.

Maar ja we zullen zien hé", het kan nog alle kanten opgaan

meatball

Dus op deze manier rijden er eigenlijk nog maar twee teams mee in de f1 en maakt het geen verschil of je in een RedBull of een Force India zit een podium haal je met geen van beide,en wat als er 3 piloten dezelfde medailes hebben ? Een echt rotidee,en was het dit jaar niet spannend dan ?
Ik ben een Massafan maar ik vind niet dat ze nu achteraf moeten gaan uittellen hoe hij wk was geworden,hij is het niet punt uit.Het was Hamilton zijn goed recht om de laatste race een beetje laf mee te rijden om de 5e plaats,dat was nu eenmaal voldoende.En ik denk dat een supporter van bv Glock toch ook wil weten waar zijn favo staat en dat kan dan niet meer want hij heeft geen goud zilver of brons behaalt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

sloggerke

Citaat van: meatball op 18 november 2008 - 19:53:01
Dus op deze manier rijden er eigenlijk nog maar twee teams mee in de f1 en maakt het geen verschil of je in een RedBull of een Force India zit een podium haal je met geen van beide,en wat als er 3 piloten dezelfde medailes hebben ? Een echt rotidee,en was het dit jaar niet spannend dan ?
Ik ben een Massafan maar ik vind niet dat ze nu achteraf moeten gaan uittellen hoe hij wk was geworden,hij is het niet punt uit.Het was Hamilton zijn goed recht om de laatste race een beetje laf mee te rijden om de 5e plaats,dat was nu eenmaal voldoende.En ik denk dat een supporter van bv Glock toch ook wil weten waar zijn favo staat en dat kan dan niet meer want hij heeft geen goud zilver of brons behaalt.

Jij tikt gewoon wat ik denk.
Ben het helemaal met je eens!

Toch maar raar dat alle teams ervoor gewonnen zijn.

scho0634

Citaat van: meatball op 18 november 2008 - 19:53:01
Dus op deze manier rijden er eigenlijk nog maar twee teams mee in de f1 en maakt het geen verschil of je in een RedBull of een Force India zit een podium haal je met geen van beide,en wat als er 3 piloten dezelfde medailes hebben ? Een echt rotidee,en was het dit jaar niet spannend dan ?
Ik ben een Massafan maar ik vind niet dat ze nu achteraf moeten gaan uittellen hoe hij wk was geworden,hij is het niet punt uit.Het was Hamilton zijn goed recht om de laatste race een beetje laf mee te rijden om de 5e plaats,dat was nu eenmaal voldoende.En ik denk dat een supporter van bv Glock toch ook wil weten waar zijn favo staat en dat kan dan niet meer want hij heeft geen goud zilver of brons behaalt.
Yep, helemaal gelijk.

Bernie moet snel wegwezen.

Kimika

Idd Bernie wordt te oud. Slaat toch helemaal nergens op.
Wat als iemand 10 keer 2de wordt en 1 race wint.
Andere rijder wint er 2 maar finshed de rest van het seizoen buiten de medailles....wordt-ie nog kampioen ook...right ???

Ferrari 2010

Citaat van: Kimika op 18 november 2008 - 20:46:49
Idd Bernie wordt te oud. Slaat toch helemaal nergens op.
Wat als iemand 10 keer 2de wordt en 1 race wint.
Andere rijder wint er 2 maar finshed de rest van het seizoen buiten de medailles....wordt-ie nog kampioen ook...right ???
Heeft ook zen voordelen. Wie altijd 2de is, is niet de beste. Bovendien wordt een uitvallertje minder erg, en dat is goed. Die betrouwbaarheid kost niet alleen massaal veel geld, het beloont eveneens niet steeds de beste rijder.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Schumi nr1

Gewoon weg slecht, in welke nachtmerrie heeft hij dit idee weer opgestoken?

Het puntensysteem moet blijven en liefst nog terug het puntensysteem waar KVDracer het over had. Dan wint de piloot die het constantst gepresteerd heeft en niet die met de meeste overwinningen. Een puntensysteem werkt overigens ook motiverender voor de teams uit het middenveld, zo weten die ook voor wat ze moeten vechten.

Forza F1

Citaat van: meatball op 18 november 2008 - 19:41:19
Dementie is een vreselijke ziekte  >:(

haha, zeg dat wel  ;D

ik vind het puntensysteem wel goed, en het is de afgelopen jaren net nog beter geworden nu de eerste 8 punten krijgen.

fawlty

wat een zeveraar dien bernie... alle teams staan er achter, zal wel! welke andere sporten worden dan ook zo gedaan? bij al die sporten wordt de wereldkampioen dan ook op 1 dag gelauwerd... ( denk aan wielrennen, een medaille per wedstrijd maar wk op 1 dag)
zou wel weer trucje zijn om komkommertijd te verhelpen?
Ja sluw is die Hamilton

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 21:26:04
Citaat van: Kimika op 18 november 2008 - 20:46:49
Idd Bernie wordt te oud. Slaat toch helemaal nergens op.
Wat als iemand 10 keer 2de wordt en 1 race wint.
Andere rijder wint er 2 maar finshed de rest van het seizoen buiten de medailles....wordt-ie nog kampioen ook...right ???
Heeft ook zen voordelen. Wie altijd 2de is, is niet de beste. Bovendien wordt een uitvallertje minder erg, en dat is goed. Die betrouwbaarheid kost niet alleen massaal veel geld, het beloont eveneens niet steeds de beste rijder.
Wie 10 keer tweede wordt en nooit wint, is voor mij toch beter dan iemand die 10 keer buiten de punten finisht maar wel 2 keer wint...

NDCGN

Ik vind het idee erachter wel goed, maar deze oplossing niet echt... overwinningen moeten veel kostbaarder worden, dan krijg je meer strijd..  ik vind wel dat sowieso de top 6 beloond moet worden... en die medailles dat slaat echt nergens op...