Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

NDCGN

Citaat van: 0634 op 21 november 2008 - 15:01:32
Citaat van: F_A_Diaz op 21 november 2008 - 14:04:01
Dat mag jij vinden maar de praktijk wijst volgens mij anders uit.
Hmm, eerst had je het nog over de vleugels waarmee je niet kon inhalen, maar toch zoek je de oplossing bij de punten. Dat vind ik vreemd. Daar ging je helaas niet op in.

Die puntentelling met de grote cijfers wijst bij de MotoGp ook altijd uit, dat je vooral moet finishen. Dan maak je een goede kans. Zo wonnen Hayden ook zijn titel. Hij won maar 2 keer. Maar Hayden werd wél kampioen.

Verder ben jij ervan overtuigd dat wij de rijders moeten motiveren om in te halen. Volgens jou laat de praktijk dat zien. Maar waar de praktijk dat laat zien toon je niet aan. Dat vind jammer, want ik denk dat ze gemotiveerd genoeg zijn maar dat ze vaak niet kunnen. Dat is net als jouw argument niet te bewijzen. Maar ik hoor rijders vaak genoeg zeggen dat ze er niet langs konden, en maar zelden dat ze er niet langs wilden.

Maar ik ga niet dezelfde argumenten blijven herhalen, if you don't mind. Want dat ga ik nu doen ;).
Bij MotoGP is het verschil tussen nr 1 en 2 relatief net zo groot als bij Formule 1, tussen 2 en 3 is het verschil relatief zelfs kleiner als bij F1.. dus onbedoeld geef je nu juist een goed voorbeeld waarom het wel veranderd zou moeten worden.. t gaat niet om de hoogte van het aantal punten, maar om het gat in punten tussen verschillende posities... als je 100 punten gaat geven voor een overwinning en 80 voor de nr 2, dan schiet je nog niks op... van mij mag het iets van 25-15-10-7-5-3-2-1 worden... of het echt gaat helpen, geen idee, vast wel wat, maar hoeveel durf ik niet te zeggen... maar vind het wel rechtvaardiger...

scho0634

#46

Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 16:43:22
Bij MotoGP is het verschil tussen nr 1 en 2 relatief net zo groot als bij Formule 1, tussen 2 en 3 is het verschil relatief zelfs kleiner als bij F1.. dus onbedoeld geef je nu juist een goed voorbeeld waarom het wel veranderd zou moeten worden.. t gaat niet om de hoogte van het aantal punten, maar om het gat in punten tussen verschillende posities... als je 100 punten gaat geven voor een overwinning en 80 voor de nr 2, dan schiet je nog niks op... van mij mag het iets van 25-15-10-7-5-3-2-1 worden... of het echt gaat helpen, geen idee, vast wel wat, maar hoeveel durf ik niet te zeggen... maar vind het wel rechtvaardiger...
Waarom zou het vast wel helpen dan? Het is toch bekend dat het lastig inhalen is in een F1 auto. Door vuile luchtstromen enerzijds en circuit layouts anderzijds. Hoe haal je dat weg door een andere puntentelling? Ik geloof daar niet in.

Dan zegt er iemand dat er dan meer motivatie is? Is dat zo? Ik heb een coureur nog nooit horen zeggen ; ik was sneller maar bleef erachter, want het zijn maar 2 miezerige puntjes.

Ik hoor ze alleen maar zeggen; ik was wel wat sneller, maar kon er gewoonweg niet langs....

zeph

In plaats van het oude 9-6-4-3-2-1 zouden we er ook 12-8-5-3-2-1 van kunnen maken. Het verschil tussen de goud en zilver bedraagt dan 4 punten, tussen zilver en brons zit 3 punten en de nummers 4 tot 6 krijgen alledrie een troostprijs. Toch vind ik het oude systeem het beste.

Ik blijf erbij dat met een startveld van slechts twintig deelnemers alleen de eerste zes beloond moeten worden, en niet de eerste acht. Laat ze er voor knokken!

scho0634

Laat ze ervoor knokken? Die jongens van de achterhoede teams knokken keihard. Maar als je de punten voor nrs 7 en 8  weghaalt, neem je hooguit motivatie bij ze weg. Want dan wordt het helemaal lastig voor ze om een puntje te pakken...

NDCGN

Citaat van: 0634 op 21 november 2008 - 16:56:16

Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 16:43:22
Bij MotoGP is het verschil tussen nr 1 en 2 relatief net zo groot als bij Formule 1, tussen 2 en 3 is het verschil relatief zelfs kleiner als bij F1.. dus onbedoeld geef je nu juist een goed voorbeeld waarom het wel veranderd zou moeten worden.. t gaat niet om de hoogte van het aantal punten, maar om het gat in punten tussen verschillende posities... als je 100 punten gaat geven voor een overwinning en 80 voor de nr 2, dan schiet je nog niks op... van mij mag het iets van 25-15-10-7-5-3-2-1 worden... of het echt gaat helpen, geen idee, vast wel wat, maar hoeveel durf ik niet te zeggen... maar vind het wel rechtvaardiger...
Waarom zou het vast wel helpen dan? Het is toch bekend dat het lastig inhalen is in een F1 auto. Door vuile luchtstromen enerzijds en circuit layouts anderzijds. Hoe haal je dat weg door een andere puntentelling? Ik geloof daar niet in.

Dan zegt er iemand dat er dan meer motivatie is? Is dat zo? Ik heb een coureur nog nooit horen zeggen ; ik was sneller maar bleef erachter, want het zijn maar 2 miezerige puntjes.

Ik hoor ze alleen maar zeggen; ik was wel wat sneller, maar kon er gewoonweg niet langs....
Nou, k heb iig Hamilton 2x voorzichtig zien rijden dit jaar.. Singapore en Brazilië... en dr zijn echt wel eens coureurs die gezegd hebben dat ze voor zekerheid kozen ipv voor nog meer te gaan.. of het echt gaat werken moeten we idd nog afwachten... als t goed is worden die viuile luchtstromen minder komend jaar, dus dan lijkt mij dit een goede aanvullende maatregel.. ik snap niet zo goed wat je tegen kunt hebben op een betere beloning voor de winnaar (tov de coureurs daarachter)..

scho0634

Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 19:41:50
Nou, k heb iig Hamilton 2x voorzichtig zien rijden dit jaar.. Singapore en Brazilië... en dr zijn echt wel eens coureurs die gezegd hebben dat ze voor zekerheid kozen ipv voor nog meer te gaan..
Ja, maar er zijn er veel meer die zeggen niet in te kunnen halen. Maar welke telling je er ook aan geeft, er zullen altijd coureurs zijn die behoudend rijden  in de laatste 2 ofzo races ivm de titel. Dat voorkom je niet, en vind ik persoonlijk ook niet erg.

Citaatals t goed is worden die viuile luchtstromen minder komend jaar, dus dan lijkt mij dit een goede aanvullende maatregel.. ik snap niet zo goed wat je tegen kunt hebben op een betere beloning voor de winnaar (tov de coureurs daarachter)..
Hmm, op zich zal het me een zorg zijn of er 100 punten, 83 punten of 3 punten voor een overwinning worden gegeven. Daar gaat het me niet om. Maar hier wordt gesuggereerd door velen dat rijders door een gebrek aan motivatie iemand niet willen inhalen. Ik betwijfel dat. Vroeger werd er veel meer ingehaald, terwijl de puntentelling niet veel anders was. Het is echt niet zo dat de mannen van nu niet meer kunnen rijden, dat geloof ik niet. Dus denk ik, en dat is wel bewezen, dat het grote probleem in de auto's zit. Dat kan echt niet ontkent worden door een voorbeeld van Schumacher aan te halen. Dan zie ik niet in waarom een andere puntentelling het spannender zou maken. Het inhaal probleem zit hem in de auto, dan moet je de oplossing niet in de puntentelling zoeken, lijkt mij. Voor het WK hoef je het niet te doen, want de laatste jaren wijzen uit dat er genoeg spanning in het WK is.

De medaille suggestie zelf, vind ik helemaal onzinnig. Omdat er maar 3 zijn die een medaille krijgen en de rest krijgt, zoals ik het begrijp maar correct me if I'm wrong, niets. Er wordt wel rekening mee gehouden met de uitslagen van de races in de WK stand, maar hoe zien ze dat dan? Alleen een rangschikking? Zonder punten? Ik begrijp niet zo goed wat ze ermee willen. En ook dan kan een zilveren of een bronzen plak voldoende zijn in de laatste 2 races om de titel te pakken.  En dat, de WK stand in de laatste races, is denk ik normaal gesproken de enige situatie waarin coureurs opzettelijk een duel uit de weg kunnen gaan. Voor de rest geloof ik er niet in.

Maar het is slechts een mening, hoor. Meer niet. Ik geloof er gewoon niet in :).


NDCGN

Citaat van: 0634 op 21 november 2008 - 21:34:35
Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 19:41:50
Nou, k heb iig Hamilton 2x voorzichtig zien rijden dit jaar.. Singapore en Brazilië... en dr zijn echt wel eens coureurs die gezegd hebben dat ze voor zekerheid kozen ipv voor nog meer te gaan..
Ja, maar er zijn er veel meer die zeggen niet in te kunnen halen. Maar welke telling je er ook aan geeft, er zullen altijd coureurs zijn die behoudend rijden  in de laatste 2 ofzo races ivm de titel. Dat voorkom je niet, en vind ik persoonlijk ook niet erg.
Wel als alleen overwinning telt... om nog maar ff de situatie van afgelopen seizoen er bij te halen... voor Brazilië stonden Massa en Hamilton beide op 5 overwinningen... als de regel van meeste overwinningen zoals ze dat met het medaillesysteem voor ogen hebben, dan zouden ze dus beiden voor de overwinning moeten gaan.. maar goed, dr zijn allerlei scenario's denkbaar waarin de het ene puntensysteem het weer spannender maakt dan de ander... ik vind het wel een goed plan om daar eens wat in te veranderen en vind het eigenlijk wel een beetje schandalig dat de nr 2 bijna net zoveel punten krijgt als de nr 1... en ik vind wel dat coureurs teveel rekenaars zijn geworden...
En het gaat niet om gebrek aan motivatie, maar om het safe rijden minder aantrekkelijk te maken.. vroeger was overigens de puntentelling wel duidelijk anders... 10-6-4 is toch heel anders als 10-8-6...

Martin

#52
Ik heb er zo mijn eigen gedachten over. Een coureur kan 16 - 17 of 18 bronzen medailles halen. Mooi resultaat zou je zeggen. De rest heeft steeds pech. Altijd maar weer die pech.
Maar door een gelukje wint Sutil met Force India toevallig twee races.
En zie daar, de nieuwe wereldkampioen. Dit zou dus kunnen gebeuren. Geef mij maar de gewone puntentelling.
Dit zou een waar scenario kunnen zijn. Ja toch? Is dat eerlijk?

NDCGN

Citaat van: Martin op 21 november 2008 - 23:00:17
Ik heb er zo mijn eigen gedachten over. Een coureur kan 16 - 17 of 18 bronzen medailles halen. Mooi resultaat zou je zeggen. De rest heeft steeds pech. Altijd maar weer die pech.
Maar door een gelukje wint Sutil met Force India toevallig twee races.
En zie daar, de nieuwe wereldkampioen. Dit zou dus kunnen gebeuren. Geef mij maar de gewone puntentelling.
Dit zou een waar scenario kunnen zijn. Ja toch? Is dat eerlijk?
het is idd niet helemaal onmogelijk.. maar ook al zou het gebeuren, met 2 overwinningen wordt je echt geen WK.. je zult er toch minimaal 5 moeten winnen schat ik zo in...

McChouffe

Misschien kan Bernie SMS stemmen invoeren. Op het einde van de race mag de kijker beslissen wie de meeste punten krijgt!

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

scho0634

Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 22:51:52
[Wel als alleen overwinning telt...
Ik neem aan dat de andere plakken ook tellen. Als Lewis met 1 race te gaan op 5 gouden en 5 zilveren staat en Massa op 4 gouden en 5 zilveren dan heeft Lewis toch genoeg aan een tweede stek, lijkt mij.

Maar wat maakt het uit. Ik vind het prima als een rijder in de laatste race nog maar een paar puntjes nodig heeft.  Daar heeft ie het hele jaar hard voor gewerkt. Daar is niks onrechtvaardigs aan. Terwijl je dat met die plakken wel in de hand werkt. Zeker als alleen zeges tellen. Want wat als Lewis 6 keer wint en 12 keer uitvalt, en Massa wint 5 keer en haalt 6x brons en 6x zilver? Dan is Lewis toch kampioen, maar rechtvaardig is het niet lijkt mij.

Citaat van: McChouffe op 22 november 2008 - 07:04:47
Misschien kan Bernie SMS stemmen invoeren. Op het einde van de race mag de kijker beslissen wie de meeste punten krijgt!
Had DC ook eens kampioen kunnen worden.... ;)

NDCGN

Citaat van: 0634 op 22 november 2008 - 07:56:32
Citaat van: NDCGN op 21 november 2008 - 22:51:52
[Wel als alleen overwinning telt...
Ik neem aan dat de andere plakken ook tellen. Als Lewis met 1 race te gaan op 5 gouden en 5 zilveren staat en Massa op 4 gouden en 5 zilveren dan heeft Lewis toch genoeg aan een tweede stek, lijkt mij.

Maar wat maakt het uit. Ik vind het prima als een rijder in de laatste race nog maar een paar puntjes nodig heeft.  Daar heeft ie het hele jaar hard voor gewerkt. Daar is niks onrechtvaardigs aan. Terwijl je dat met die plakken wel in de hand werkt. Zeker als alleen zeges tellen. Want wat als Lewis 6 keer wint en 12 keer uitvalt, en Massa wint 5 keer en haalt 6x brons en 6x zilver? Dan is Lewis toch kampioen, maar rechtvaardig is het niet lijkt mij.
Nee, daarom vind ik het medaillesysteem ook iets te rigoreus.. dr is ook nog een middenweg... bv de puntentelling van FA_Diaz... het lijkt mij wel de moeite waar om uit te proberen...  maar goed, volgens mij heeft het vrij weinig zin om hierover door te discussiëren.. ik heb het gevoel dat een ander puntensysteem wel het inhalen zou kunnen bevorderen, maar bewijzen kan ik het niet.. misschien volgend jaar ;)

scho0634

Misschien dat de FIA af en toe op dit forum komt, voor goede ideeen ;)

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 21 november 2008 - 10:44:21
Citaat van: Burorri op 20 november 2008 - 22:12:50
Niet mee eens. Een winnaar van een race kan om vele redenen een race winnen. Kijk Alonso en Kubica dit jaar in respectievelijk Canada en Singapour, goede coureurs, maar de overwinning is hen wel komen aanwaaien. Of als ik Spa nog even mag gebruiken: dit systeem is gevoeliger voor FIA beslissingen/straffen dan het oude systeem. Laten we er nu even van uit gaan dat Spa een onterechte beslissing is van de FIA. Dan zou Massa nu WK zijn geworden omdat hij meer overwinningen heeft, maar dat zou niet terecht zijn dan, want de beslissing in Belgie heeft hem een groter voordeel gebracht. Andersom trouwens ook, als de beslissing onterecht niet was gegeven, was Hamilton WK geworden, terwijl Massa de race had moeten winnen.

Nu ga je wel helemaal in de "als dit, als dat" verhalen zitten. Met punten kan je net zo goed dezelfde gang krijgen. Stel, Hamilton krijg 10 seconden tijdstraf in Brazilie omdat hij Glock onder geel heeft ingehaald, dan is ie ook geen WK vanwege de FIA. Ik snap niet waarom dat met medailles erger zou zijn.

Iedereen heeft het nu over medailles maar ik zeg ook niet dat dat van mij perse moet, mag ook gewoon ander puntensysteem.
Ja en vind je het ook niet logisch? We zitten hier met een totaal nieuw systeem dat nog nooit is gebruikt in de formule 1. Dat hoort juist bij het beslissen van of een systeem nou wel of niet moet worden gebruikt.
Lijkt me toch logisch? E

En ja, punten systeem heeft dat ook inderdaad, maar het nadeel van medailles systeem is dat je dus alleen kijkt naar de overwinningen en niet naar de punten. Je kan dus ook bijna niet meer de schade beperkt houden, als je door welke redenen dan ook laatste start, 3de te worden en je concurent 1ste.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 24 november 2008 - 22:27:17
Citaat van: F_A_Diaz op 21 november 2008 - 10:44:21
Citaat van: Burorri op 20 november 2008 - 22:12:50
Niet mee eens. Een winnaar van een race kan om vele redenen een race winnen. Kijk Alonso en Kubica dit jaar in respectievelijk Canada en Singapour, goede coureurs, maar de overwinning is hen wel komen aanwaaien. Of als ik Spa nog even mag gebruiken: dit systeem is gevoeliger voor FIA beslissingen/straffen dan het oude systeem. Laten we er nu even van uit gaan dat Spa een onterechte beslissing is van de FIA. Dan zou Massa nu WK zijn geworden omdat hij meer overwinningen heeft, maar dat zou niet terecht zijn dan, want de beslissing in Belgie heeft hem een groter voordeel gebracht. Andersom trouwens ook, als de beslissing onterecht niet was gegeven, was Hamilton WK geworden, terwijl Massa de race had moeten winnen.

Nu ga je wel helemaal in de "als dit, als dat" verhalen zitten. Met punten kan je net zo goed dezelfde gang krijgen. Stel, Hamilton krijg 10 seconden tijdstraf in Brazilie omdat hij Glock onder geel heeft ingehaald, dan is ie ook geen WK vanwege de FIA. Ik snap niet waarom dat met medailles erger zou zijn.

Iedereen heeft het nu over medailles maar ik zeg ook niet dat dat van mij perse moet, mag ook gewoon ander puntensysteem.
Ja en vind je het ook niet logisch? We zitten hier met een totaal nieuw systeem dat nog nooit is gebruikt in de formule 1. Dat hoort juist bij het beslissen van of een systeem nou wel of niet moet worden gebruikt.
Lijkt me toch logisch? E

En ja, punten systeem heeft dat ook inderdaad, maar het nadeel van medailles systeem is dat je dus alleen kijkt naar de overwinningen en niet naar de punten. Je kan dus ook bijna niet meer de schade beperkt houden, als je door welke redenen dan ook laatste start, 3de te worden en je concurent 1ste.
je kunt juist wel goed schade beperkt houden... als je de race erna gewoon wint, dan heb je in principe niks verloren... maar goed, die medailles zie ik verder ook helemaal niet zitten.. laat dat maar over aan de olympische spelen ofzo... gewoon terug naar het oude puntensysteem, of iets wat daar op lijkt...