Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

Folkert

Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:47:44
Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 21:41:03
Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 21:22:03
Trouwens bij medailles zou het zeker Vettel 3 en Webber 0 zijn geweest.
Denk niet dat Webber dat zomaar zou hebben laten gebeuren.
Dat is geen kwestie van willen maar van moeten als de titel op het spel staat,nu verloor Vettel met zijn tweede plaats maar enkele punten,maar een medaille had Webber hem zeker moeten geven.
Ik weet het niet, zou kunnen, maar wat hadden ze willen doen? Webber geen brandstof geven? Denk ook niet dat RBR zo'n team is.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 27 juli 2009 - 21:52:48
Ik weet het niet, zou kunnen, maar wat hadden ze willen doen? Webber geen brandstof geven? Denk ook niet dat RBR zo'n team is.
Hoh, vraag eens aan Ferrari wat je zoal kan doen om iemand te laten passeren ;) Gewoon in de briefing al eens melden wat er in zo'n situatie moet gebeuren, kan al wonderen doen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Dat is waar. Maar Rubens heeft nooit de snelheid van Schumacher kunnen halen. Webber daarentegen wel die van Vettel. Verschil is kleiner. Maar ik vraag me dan af, als Webber dus inderdaad sneller is en signifikant voor Vettel rijd, of ze hem dan 20 seconden laten staan ipv 10 ofzo. Elke race weer.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 27 juli 2009 - 15:49:32
Stand adhv medailles



Die ziet er toch al een flink stuk anders uit dan volgende stand:

1.  J. Button 70
2.  M. Webber 51.5
3.  S. Vettel 47
4.  R. Barrichello 44
5.  N. Rosberg 25.5
6.  J. Trulli 22.5
7.  F. Massa 22
8.  L. Hamilton 19
9.  K. Räikkönen 18
10.  T. Glock 16

Een Hamilton die vierde komt te staan terwijl hij amper in de punten heeft gereden (staat 25 punten van de 4de plaats...), een Webber die nu 18 punten van Button staat (dus dicht te rijden op 2 races), terwijl hij volgens de medailles nog 4 overwinningen moet halen (iets wat enorm moeilijk is, door de opkomst van de McLaren, Ferrari en z'n eigen teamgenoot Webber...).

Inderdaad, Hamilton die op deze manier dan nog ineens WK kan worden zou bizar zijn. Hele jaar niet eens op het podium geweest of echt in de punten , maar door de laatste paar races met goede auto te winnen is wat bizar. Ok, als RBR en Brawn buiten de punten finishen elke keer is dat wat anders. Maar er van uit gaan dat RBR en Brawn toch nog wel gaan mee strijden om de punten zal het WK dus denk ik tussen RBR en Button gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Burorri op 28 juli 2009 - 20:49:07
Citaat van: McLaren_über_alles op 27 juli 2009 - 15:49:32
Stand adhv medailles



Die ziet er toch al een flink stuk anders uit dan volgende stand:

1.  J. Button 70
2.  M. Webber 51.5
3.  S. Vettel 47
4.  R. Barrichello 44
5.  N. Rosberg 25.5
6.  J. Trulli 22.5
7.  F. Massa 22
8.  L. Hamilton 19
9.  K. Räikkönen 18
10.  T. Glock 16

Een Hamilton die vierde komt te staan terwijl hij amper in de punten heeft gereden (staat 25 punten van de 4de plaats...), een Webber die nu 18 punten van Button staat (dus dicht te rijden op 2 races), terwijl hij volgens de medailles nog 4 overwinningen moet halen (iets wat enorm moeilijk is, door de opkomst van de McLaren, Ferrari en z'n eigen teamgenoot Webber...).

Inderdaad, Hamilton die op deze manier dan nog ineens WK kan worden zou bizar zijn. Hele jaar niet eens op het podium geweest of echt in de punten , maar door de laatste paar races met goede auto te winnen is wat bizar.

Door nog effe snel 6 van de resterende 7 races te winnen zeker? ;D Als hij dat kan, dan heeft hij het voor mij verdiend om wereldkampioen te worden ook. ^^

Folkert

Citaat van: Jasper op 28 juli 2009 - 21:29:42
Citaat van: Burorri op 28 juli 2009 - 20:49:07
Citaat van: McLaren_über_alles op 27 juli 2009 - 15:49:32
Stand adhv medailles



Die ziet er toch al een flink stuk anders uit dan volgende stand:

1.  J. Button 70
2.  M. Webber 51.5
3.  S. Vettel 47
4.  R. Barrichello 44
5.  N. Rosberg 25.5
6.  J. Trulli 22.5
7.  F. Massa 22
8.  L. Hamilton 19
9.  K. Räikkönen 18
10.  T. Glock 16

Een Hamilton die vierde komt te staan terwijl hij amper in de punten heeft gereden (staat 25 punten van de 4de plaats...), een Webber die nu 18 punten van Button staat (dus dicht te rijden op 2 races), terwijl hij volgens de medailles nog 4 overwinningen moet halen (iets wat enorm moeilijk is, door de opkomst van de McLaren, Ferrari en z'n eigen teamgenoot Webber...).

Inderdaad, Hamilton die op deze manier dan nog ineens WK kan worden zou bizar zijn. Hele jaar niet eens op het podium geweest of echt in de punten , maar door de laatste paar races met goede auto te winnen is wat bizar.

Door nog effe snel 6 van de resterende 7 races te winnen zeker? ;D Als hij dat kan, dan heeft hij het voor mij verdiend om wereldkampioen te worden ook. ^^
Ook als RBR en Button elke keer 2-4 worden? Ik vind niet echt heel gerust stellend dat iemand heel jaar kan prutsten en laatste races ineens wel kan winnen omdat ze nu wel de auto hebben. Dat zou oneerlijk zijn tegen over Brawn, die wel het hele jaar de auto hebben.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Grappig trouwens dat het juist nu een jaar is waar het team dat in het begin onverslaanbaar was, nu terug zakt en waar het WK toch best spannend is. Want in beide gevallen kan Button, Vettel, Rubens, en zelfs Kimi en Lewis nog winnen.

Grappig detail is wel dat Kimi volgende race nog WK kan worden als hij 2de word en Button weer buiten de punten komt. Zoiets had ik eigenlijk niet verwacht, zo'n wisselvallig jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

ja dat kimi en zelfs hamilton nog de titel kunnen nemen, dat zie ik niet zo gebeuren, ze zijn daarvoor volgens mij te traag

Forza F1

Ik vind die medailles nog steeds zever.

Barrichello staat 2des en dat is verdiend 2des!!
Consistentie is immers ook belangrijk vind ik!

Mocht Barrichello nog kampioen worden kan men toch niet zeggen dat het onverdiend is? Button heeft wel 6 overwinningen, maar als hij voor de rest niks meer laat zien is hij geen WK waardig.

Hamilton knokt nog steeds verder! Button kan blijkbaar enkel met een dominerende wagen winnen...

meatball

Punt is in elk geval dat met medailles het seizoen gereden was,want ik zie echt niemand de volgende 5 race's winnen.Nu zal het nog even duren voor we de wk kennen,dus bernie mag blij zijn dat het hele idee is afgeschoten.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Citaat van: meatball op 07 september 2009 - 21:48:25
Punt is in elk geval dat met medailles het seizoen gereden was,want ik zie echt niemand de volgende 5 race's winnen.Nu zal het nog even duren voor we de wk kennen,dus bernie mag blij zijn dat het hele idee is afgeschoten.

Hij is er nog steeds van overtuigd dat Vettel WK zou worden met zijn systeem  ;D

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 07 september 2009 - 11:20:31
Grappig detail is wel dat Kimi volgende race nog WK kan worden als hij 2de word en Button weer buiten de punten komt. Zoiets had ik eigenlijk niet verwacht, zo'n wisselvallig jaar.
En dan moet Kimi alle resterende races winnen en Button 0 halen? Zo bijzonder is dat niet hé, zo zijn er elk jaar wel, tenzij er 1 team is dat het begin domineert en nadien ook goed blijft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Raikkonen staat 38 punten achter op Button. Dus geen kans maar op de 2e plek heeft Raikkonen nog wel een kansje.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 09 september 2009 - 16:38:34
Raikkonen staat 38 punten achter op Button. Dus geen kans maar op de 2e plek heeft Raikkonen nog wel een kansje.
Die snap ik ff niet. Op de 2de plek heeft Raikkonen nog wel een kansje? Maar eerder zeg je geen kans. Snap je ff niet.
Zou je het kunnen uitleggen?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Geen kans om Button te achterhalen, maar nog wel om tweede te worden ;)