Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 februari 2009 - 14:30:01
Citaat van: r-tak op 15 februari 2009 - 14:25:33
als je een winnar qua punten extra wilt belonen, kun je het ook zo doen:neem aan dat er volgend jaar 18 coureurs zijn(vergeet Honda ff), dan kan je bij de uiteindelijke finishvolgorde ook zo hun punten berekenen: 18=0 ,17=1punt, 16=2punten, 15=3punten, 14=4punten, 13=5punten, 12=6punten, 11=7punten, 10=8punten, 9=9punten, 8=10punten, 7=11punten, 6=12punten, 5=13punten, 4=14punten, 3=15punten, 2=16punten en 1ste krijgt 20 punten=>hij krijgt wat voorsprong, achteraan word het alleen maar leuker, omdat de laatste weet dat hij toch nog een punt kan halen, door dat laatste beetje te geven. In normale races(met de puntentelling van vandaag), is het achteraan al heel snel uitzichtloos als je van 18 naar 8 moet voor dat ene punt.
                                       
Dit blijft hetzelfde als het huidige, alleen geef je de laatsten ook wat. Een verschil van 4 op 20 of 2 op 10 punten is hetzelfde hé.
Dat het verschil ongeveer gelijk is, ben ik met je eens. Maar voor de coureurs die strijden om de laatste plaats is dit nu wel interresanter.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Alsof ze ooit alle 18 de finish zullen halen.

r-tak

Citaat van: Jasper op 15 februari 2009 - 14:51:06
Alsof ze ooit alle 18 de finish zullen halen.
ddar zeg je me wel wat, als er idd maar 15 ofzo finishen, dan krijgen de anderen punten door alleen maar de race uit te rijden.Dus dan zou je het zo kunnen doen,dat sowieso de laatste coureur geen punten krijgt,en dat je gewoon de puntentelling mee laat ''bewegen'',dus dan krijg je in de ene race iets minder punten dan de andere, maar als je gewoon consistent rijdt, dan mis je niet bar veel punten. Dus in andere worden, het aantal uitvallers zou dan dus ook een rol spelen in het kampioenschap.

Ferrari 2010

Citaat van: r-tak op 15 februari 2009 - 14:58:02
Citaat van: Jasper op 15 februari 2009 - 14:51:06
Alsof ze ooit alle 18 de finish zullen halen.
ddar zeg je me wel wat, als er idd maar 15 ofzo finishen, dan krijgen de anderen punten door alleen maar de race uit te rijden.Dus dan zou je het zo kunnen doen,dat sowieso de laatste coureur geen punten krijgt,en dat je gewoon de puntentelling mee laat ''bewegen'',dus dan krijg je in de ene race iets minder punten dan de andere, maar als je gewoon consistent rijdt, dan mis je niet bar veel punten. Dus in andere worden, het aantal uitvallers zou dan dus ook een rol spelen in het kampioenschap.
Dus als je als enige je wagen op de baan kan houden (enorm extreem geval, ik weet het), krijg je daar toch maar 4 punten voor? Niet echt wat het moet zijn hé
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

r-tak

niet erg waterdicht, ik weet het :(

Ferrari 2010

Citaat van: r-tak op 15 februari 2009 - 15:18:58
niet erg waterdicht, ik weet het :(
Het is niet zo eenvoudig om een systeem te vinden dat velen beloont en toch nog de overwinning de moeite waard maakt :) Ik denk dat een soortgelijk topic al vaker heeft gedraaid hier, maar nog nooit is er denk ik hét idee uitgekomen. De oude 10-6-4-3-2-1 was zo slecht nog niet :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 15 februari 2009 - 15:32:56
Citaat van: r-tak op 15 februari 2009 - 15:18:58
niet erg waterdicht, ik weet het :(
Het is niet zo eenvoudig om een systeem te vinden dat velen beloont en toch nog de overwinning de moeite waard maakt :) Ik denk dat een soortgelijk topic al vaker heeft gedraaid hier, maar nog nooit is er denk ik hét idee uitgekomen. De oude 10-6-4-3-2-1 was zo slecht nog niet :)
Ik denk dat als Honda niet aan de start verschijnt, het oude systeem beter hanteerbaar is. Het belangrijkste vind ik nog steeds dat de winnaar goed word beloond, maar dat schade  beperking moet ook worden beloont. Dus een punten systeem is in mijn ogen nog steeds de  beste oplossing.
Trotse vader van Rosalie(L)

r-tak

qua schade beperking moet je vooral gehonreerd worden in Monaco :P

leproffesseur

Gewoon niks veranderen aan het systeem lijkt me het  beste.
Wanneer je als correur over de beste wagen beschikt wordt het met medailles
gemakkelijker om kampioen te worden.Dan mag je als rijder al een paar slechte races rijden zonder dat
dit afgestrafd wordt in het kampioenschap.En bovendien wordt het niet simpel om de prestaties aan het einde van een
carriere te vergelijkken met ex f1 correurs...die voor punten vochten.

Jacky Ickx

Citaat van: leproffesseur op 15 februari 2009 - 20:09:31
Gewoon niks veranderen aan het systeem lijkt me het  beste.
Wanneer je als correur over de beste wagen beschikt wordt het met medailles
gemakkelijker om kampioen te worden.Dan mag je als rijder al een paar slechte races rijden zonder dat
dit afgestrafd wordt in het kampioenschap.En bovendien wordt het niet simpel om de prestaties aan het einde van een
carriere te vergelijkken met ex f1 correurs...die voor punten vochten.
Ja, ik ben het met je eens. Bovendien moet tactiek ook een rol blijven spelen. Soms is het verstandig om voor een podiumplek te rijden en geen risico's te nemen om een zege te behalen. Denk aan Rosberg 1982, die won geen enkele race maar werd wereldkampioen. Nelson Piquet grossierde in 1987 ook in 2e plekken om er met de titel vandoor te gaan. Continuïteit in de prestaties moet gewoon beloond blijven.

Folkert

Citaat van: Kimi Räikkönen op 16 februari 2009 - 10:57:48
Citaat van: leproffesseur op 15 februari 2009 - 20:09:31
Gewoon niks veranderen aan het systeem lijkt me het  beste.
Wanneer je als correur over de beste wagen beschikt wordt het met medailles
gemakkelijker om kampioen te worden.Dan mag je als rijder al een paar slechte races rijden zonder dat
dit afgestrafd wordt in het kampioenschap.En bovendien wordt het niet simpel om de prestaties aan het einde van een
carriere te vergelijkken met ex f1 correurs...die voor punten vochten.
Ja, ik ben het met je eens. Bovendien moet tactiek ook een rol blijven spelen. Soms is het verstandig om voor een podiumplek te rijden en geen risico's te nemen om een zege te behalen. Denk aan Rosberg 1982, die won geen enkele race maar werd wereldkampioen. Nelson Piquet grossierde in 1987 ook in 2e plekken om er met de titel vandoor te gaan. Continuïteit in de prestaties moet gewoon beloond blijven.
Rosberg won 1 race in 82 ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Jacky Ickx

Citaat van: Burorri op 16 februari 2009 - 12:10:31
Citaat van: Kimi Räikkönen op 16 februari 2009 - 10:57:48
Citaat van: leproffesseur op 15 februari 2009 - 20:09:31
Gewoon niks veranderen aan het systeem lijkt me het  beste.
Wanneer je als correur over de beste wagen beschikt wordt het met medailles
gemakkelijker om kampioen te worden.Dan mag je als rijder al een paar slechte races rijden zonder dat
dit afgestrafd wordt in het kampioenschap.En bovendien wordt het niet simpel om de prestaties aan het einde van een
carriere te vergelijkken met ex f1 correurs...die voor punten vochten.
Ja, ik ben het met je eens. Bovendien moet tactiek ook een rol blijven spelen. Soms is het verstandig om voor een podiumplek te rijden en geen risico's te nemen om een zege te behalen. Denk aan Rosberg 1982, die won geen enkele race maar werd wereldkampioen. Nelson Piquet grossierde in 1987 ook in 2e plekken om er met de titel vandoor te gaan. Continuïteit in de prestaties moet gewoon beloond blijven.
Rosberg won 1 race in 82 ;)
Oh, valt nog mee dan ik dacht echt 0 maar ik was toen nog een kid. Maar waren wel mooie tijden en ik volgde het toen ook al. Altijd fan van Nelson Piquet geweest trouwens. De goede oude tijd. ;)

leproffesseur

Het was in ieder geval een uniek en spannend seizoen in 82 met 11 verschillende winnaars!
Dit soort van seizoennen mogen er voor mij meer zijn want het lijkt me leuker als rijders en teams
aan elkaar gewaagd zijn wat de omstandigheden(geluk,pech,rijdersfouten) ook mogen zijn.

F_A_Diaz

De auto's waren bepaald niet gelijk toen hoor.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 10:49:00
De auto's waren bepaald niet gelijk toen hoor.
Maar dat is ook niet wat hij zegt volgens mij. De auto's zijn aan elkaar gewaagd. Of bedoel je wat anders?
Trotse vader van Rosalie(L)