Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

NDCGN

Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 20:07:34
Citaat van: NDCGN op 17 december 2008 - 19:29:56
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 17:27:54
Citaat van: F_A_Diaz op 17 december 2008 - 16:51:32
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 15:25:11Volgens mij ben jij gewoon iemand die altijd wilt zeuren anders kom je de dag niet door.

Ik vind jouw posts in dit topic grappig om te lezen. Je gaat door allerlei bochten en gaten om maar niet toe te geven dat jouw voorbeelden geen hout snijden. En omdat jouw voorbeelden ook je argumenten zijn heb je dus geen 1 argument.  ;D
Mijn post zijn misschien grappig en geen argumenten volgens jou, maar dat is iig nog beter dan die idiote posten van jou. Jou posten zijn dom, arrogant en irritant. Je bent gewoon irritant persoon die denkt alleen gelijk te hebben en zelf niet wilt toegeven. En nu beschuldig je mij, hoe hypocriet.  ;D ;D, terwijl jij op zijn minst even moeilijk doet om je overal tussen te wringen om jou gelijk te halen.

probleem is dat jij niet een voorbeeld kunt noemen waarvan de mogelijkheid dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren wat groter is... dat voorbeeld van Massa en Hamilton is op zich wel een goeie, ware het niet dat jij dan ineens weer totaal niet objectief bent..je vergeet dan dat, zeker na Braziliƫ het grootste gedeelte van de F1 fans goed hadden kunnen leven met Massa als kampioen... dat jij het daar niet mee eens bent moet je dan niet gaan gebruiken in een voorbeeld... FA Diaz had Massa waarschijnlijk wel een terechte/waardig kampioen gevonden, dus dan gaat jouw Hamilton-Massa voorbeeld hem natuurlijk nooit overtuigen... bij de beoordelilng van een medaillesysteem of puntensysteem hoef je echt geen rekening te houden met situatie''s die zeer onwaarschijnlijk zijn.. mocht het wel voorkomen, dan is er nl nog niks aan de hand, de wereld vergaat niet, je hebt hooguit een wereldkampioen waar Burorri en een heel aantal andere F1 fans het niet mee eens zijn.. maar t is niet zo dat de nr 2 dan flink genaaid is ofzo, want die heeft ook nooit laten zien dat ie duidelijk de beste is..
Nee probleem is dat jullie 2 ongelovelijk%&^(#$&  zijn die overal problemen van maken waar ze niet zijn. Ik heb nu zowel actuele als fictieve(zowel heel waarschijnlijk als onwaarschijnlijk) gegeven en nog komen jullie allebei weer zeuren. Of jullie kunnen gewoon niet lezen. En telkens komen jullie allebei zeuren dat het onwaarschijnlijk is, zonder valide tegenargumentatie te geven.

En ik ben wel objectief, jij bent gewoon te arrogant om goed te lezen. Waar heb jij gelezen dat veel fans konden leven met Massa als WK? Want ik lees namelijk ook dat er heel veel juist niet mee konden leven. En je kan trouwens ook totaal overdrijven he.

En jullie snappen het nog steeds niet he? Het voorbeeld is ook overdreven ja(hoevaak moet ik dat nog zeggen?) Maar soms moet je daar wel over na denken. Want stel dat het gebeurt, stel he dan zijn de apen zuur. Je moet niet denken of het onwaarschijnlijk is of niet, je moet denken of het kan of niet, kan het nooit voor komen hoef je er ook geen rekening mee te houden. Kan het wel voorkomen is het gewoon erg verstandig om er rekening mee te houden.

Maar goed, F_A_ zei al dat iemand met 2 overwinniningen en 18 DNF's een terechtere WK is dan iemand met 1 overwinning en 18 2de plaatsen. Hoe serieus kan je hem nog nemen dan?
En ik mag niet met het Hamilton Massa voorbeeld komen omdat hij toch wel Massa de terechte WK had gevonden, maar hij mag wel met een voorbeeld aan komen waar hij mij niet mee overhaald omdat ik het niet zo vind? Nee dat is lekker eerlijk.
jij bepaald niet wanneer een kampioen terecht is of niet... en elk systeem heeft zn nadelen, je kunt niet overal rekening mee houden.. je moet een afweging maken... voordelen afwegen tegen nadelen.. wat jij noemt kun je nauwelijks een nadeel noemen, dat begrijp je toch zelf ook wel.. daar ga je toch geen systeem op afkeuren.. in een heel onwaarschijnlijk geval zouden we een WK kunnen krijgen waar niet iedereen het mee eens is... laten we dat medaillesysteem maar niet nemen dan... stel je voor... zure apen zit niemand op te wachten of bedoelde je de 'rapen gaar'?? btw, waar overdrijf ik zo... ik kan me best voorstellen dat je tegen het medaillesysteem bent, maar je onwaarschijnlijke scenario is echt lachwekkend.. en dan doe je ook nog net of de wereld vergaat als die situatie zich voor zou doen.. waarom zouden dan de rapen gaar (of apen zuur) zijn?? als iemand volgens de regels wint dan moet iedereen dat accepteren, zo simpel is het.. maar goed, jij bent tegen het medaillesysteem, ik zie het wel zitten... prima toch? jouw voorbeelden kan ik weinig mee, ook niet na al jouw uitleg.. lijkt me ook geen probleem verder.. dus laten we er over ophouden..

Folkert

Citaat van: NDCGN op 17 december 2008 - 21:27:00
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 20:07:34
Citaat van: NDCGN op 17 december 2008 - 19:29:56
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 17:27:54
Citaat van: F_A_Diaz op 17 december 2008 - 16:51:32
Citaat van: Burorri op 17 december 2008 - 15:25:11Volgens mij ben jij gewoon iemand die altijd wilt zeuren anders kom je de dag niet door.

Ik vind jouw posts in dit topic grappig om te lezen. Je gaat door allerlei bochten en gaten om maar niet toe te geven dat jouw voorbeelden geen hout snijden. En omdat jouw voorbeelden ook je argumenten zijn heb je dus geen 1 argument.  ;D
Mijn post zijn misschien grappig en geen argumenten volgens jou, maar dat is iig nog beter dan die idiote posten van jou. Jou posten zijn dom, arrogant en irritant. Je bent gewoon irritant persoon die denkt alleen gelijk te hebben en zelf niet wilt toegeven. En nu beschuldig je mij, hoe hypocriet.  ;D ;D, terwijl jij op zijn minst even moeilijk doet om je overal tussen te wringen om jou gelijk te halen.

probleem is dat jij niet een voorbeeld kunt noemen waarvan de mogelijkheid dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren wat groter is... dat voorbeeld van Massa en Hamilton is op zich wel een goeie, ware het niet dat jij dan ineens weer totaal niet objectief bent..je vergeet dan dat, zeker na Braziliƫ het grootste gedeelte van de F1 fans goed hadden kunnen leven met Massa als kampioen... dat jij het daar niet mee eens bent moet je dan niet gaan gebruiken in een voorbeeld... FA Diaz had Massa waarschijnlijk wel een terechte/waardig kampioen gevonden, dus dan gaat jouw Hamilton-Massa voorbeeld hem natuurlijk nooit overtuigen... bij de beoordelilng van een medaillesysteem of puntensysteem hoef je echt geen rekening te houden met situatie''s die zeer onwaarschijnlijk zijn.. mocht het wel voorkomen, dan is er nl nog niks aan de hand, de wereld vergaat niet, je hebt hooguit een wereldkampioen waar Burorri en een heel aantal andere F1 fans het niet mee eens zijn.. maar t is niet zo dat de nr 2 dan flink genaaid is ofzo, want die heeft ook nooit laten zien dat ie duidelijk de beste is..
Nee probleem is dat jullie 2 ongelovelijk%&^(#$&  zijn die overal problemen van maken waar ze niet zijn. Ik heb nu zowel actuele als fictieve(zowel heel waarschijnlijk als onwaarschijnlijk) gegeven en nog komen jullie allebei weer zeuren. Of jullie kunnen gewoon niet lezen. En telkens komen jullie allebei zeuren dat het onwaarschijnlijk is, zonder valide tegenargumentatie te geven.

En ik ben wel objectief, jij bent gewoon te arrogant om goed te lezen. Waar heb jij gelezen dat veel fans konden leven met Massa als WK? Want ik lees namelijk ook dat er heel veel juist niet mee konden leven. En je kan trouwens ook totaal overdrijven he.

En jullie snappen het nog steeds niet he? Het voorbeeld is ook overdreven ja(hoevaak moet ik dat nog zeggen?) Maar soms moet je daar wel over na denken. Want stel dat het gebeurt, stel he dan zijn de apen zuur. Je moet niet denken of het onwaarschijnlijk is of niet, je moet denken of het kan of niet, kan het nooit voor komen hoef je er ook geen rekening mee te houden. Kan het wel voorkomen is het gewoon erg verstandig om er rekening mee te houden.

Maar goed, F_A_ zei al dat iemand met 2 overwinniningen en 18 DNF's een terechtere WK is dan iemand met 1 overwinning en 18 2de plaatsen. Hoe serieus kan je hem nog nemen dan?
En ik mag niet met het Hamilton Massa voorbeeld komen omdat hij toch wel Massa de terechte WK had gevonden, maar hij mag wel met een voorbeeld aan komen waar hij mij niet mee overhaald omdat ik het niet zo vind? Nee dat is lekker eerlijk.
jij bepaald niet wanneer een kampioen terecht is of niet... en elk systeem heeft zn nadelen, je kunt niet overal rekening mee houden.. je moet een afweging maken... voordelen afwegen tegen nadelen.. wat jij noemt kun je nauwelijks een nadeel noemen, dat begrijp je toch zelf ook wel.. daar ga je toch geen systeem op afkeuren.. in een heel onwaarschijnlijk geval zouden we een WK kunnen krijgen waar niet iedereen het mee eens is... laten we dat medaillesysteem maar niet nemen dan... stel je voor... zure apen zit niemand op te wachten of bedoelde je de 'rapen gaar'?? btw, waar overdrijf ik zo... ik kan me best voorstellen dat je tegen het medaillesysteem bent, maar je onwaarschijnlijke scenario is echt lachwekkend.. en dan doe je ook nog net of de wereld vergaat als die situatie zich voor zou doen.. waarom zouden dan de rapen gaar (of apen zuur) zijn?? als iemand volgens de regels wint dan moet iedereen dat accepteren, zo simpel is het.. maar goed, jij bent tegen het medaillesysteem, ik zie het wel zitten... prima toch? jouw voorbeelden kan ik weinig mee, ook niet na al jouw uitleg.. lijkt me ook geen probleem verder.. dus laten we er over ophouden..
Oh en jij bepaalt het wel dan?
Inderdaad je moet voordelen afwegen tegen de na delen, maar je kan ook een combinatie vinden. Het hele idee achter het Medailles systeem is dat Ecclestone meer eer voor een overwinning wil. Heeft hij helemaal gelijk in, mdaar dat doet hij op deze manier fout. Formule 1 draaid niet alleen om de overwinning. En mijn voorbeeld? over welke heb je het nu? heb je tig voorbeelden gegeven, onwaarschijnlijke, waarschijnlijke en al gebeurde voorbeelden. En allemaal gaven ze een nadeel, je praat nu gewoon onzin nu. Jij vind het geen nadeel en jij zou  geen systeem voor op afkeuren, maar volgens mij lees jij niet eens wat ik zeg. Dus waarom die onin die je praat? .....

En ik heb al zo vaak gezegt dat het om het idee gaat, maar jou reactie er op is zo lachwekkend dat jij gewoon niet serieus te nemen bent. Ik heb al vaker gezegt dat het inderdaad een zeer onwaarschijnlijk is, maar mocht het voor komen dat de titelstrijd word beslist op die manier zijn de apen zuur(een uitdrukken, misschien niet heel bekent maar je had wel kunnen bedenken wat ik ebdoelde. :))


En nee, jij doet of denkt dat ik doe als of de wereld vergaat, jij zeurt alleen samen met F_A_ de dag rond dat het voorbeeld onwaarschijnlijk is dat het gewoon sneu is hoe jullie er op reageren.Als er iemand dan al zo doet, ben jij het wel met je lachwekkende reactie op mijn voorbeeld.  Jullie blijve maar terug vallen op dat 1e voorbeeld wat onwaarschijnlijk is terwijl ik meerdere heb gegeven die wel waarschijnlijk zijn en daar hoor ikjullie niet over.

De apen zijn dan zuur, of de rapen zijn gaar, omdat er dan mensen zijn die tegen het medaillessysteem waren hun gelijk krijgen dat dat systeem niet thuis hoort in de F1. En wat ik nou ook al de hele tijd probeer te zeggen, maar jij het of niet wilt begrijpen of gewoon niet leest, dat beide systemen inderdaad niet feilloos zijn en dat een combinatie tussen die 2 het beste zou zijn.
Het Medailles systeem is inderdaad goed, want de winnaar word meer beloont, maar een 2de plek telt amper nog mee. Het draaid niet alleen om de overwinning en iemand met een slechte kwalificatie(eigenschuld of door schuld van andere) zou niet op zo'n manier van een voor sprong moeten verliezen.

Maar goed inderdaad, kan ook weinig met jou posten hier, want je zegt nu eigenlijk net niks.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Jij bent lachwekkend als je steeds met voorbeelden komt als, "iemand wint twee races en valt 16 keer uit of iemand wordt 18x tweede". Als je op basis hiervan het medaillesysteem al wilt afkeuren dan ben je echt niet goed wijs.

En met het punten systeem kan je precies dezelfde situaties krijgen, dat snap je nog steeds niet. En wat dan nog dan hebben we 1x in de 100 jaar een wereldkampioen waar niet iedereen het mee eens is, holy shit...

Ik dan wel dom zijn volgens jou, ik snap er nog altijd meer van dan jou.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 december 2008 - 10:59:39
Jij bent lachwekkend als je steeds met voorbeelden komt als, "iemand wint twee races en valt 16 keer uit of iemand wordt 18x tweede". Als je op basis hiervan het medaillesysteem al wilt afkeuren dan ben je echt niet goed wijs.

En met het punten systeem kan je precies dezelfde situaties krijgen, dat snap je nog steeds niet. En wat dan nog dan hebben we 1x in de 100 jaar een wereldkampioen waar niet iedereen het mee eens is, holy shit...

Ik dan wel dom zijn volgens jou, ik snap er nog altijd meer van dan jou.
Je bent pas lach wekkend als je niet verder kan kijken dan je neus lang is, je zo arrogant gedragen als jij, denken dat je alles weet, niet kunnen lezen dat ik al andere voorbeelden heb genoemt, maar elke keer op 1 voorbeeld terug kunt komen en de rest gewoon negeert.
als je denkt dat je met punten systeem preciesde zelde situaties kunt komen, waarom zouden ze dan uberhaubt veranderen, dan ben jij niet goed wijs.

En als je nou eens keer gaat lezen(of leren lezen) dan heb je ook kunnen lezen dat ik vind dat er meer moet zijn dan alleen de overwinning. Met medailles systeem telt alleen de winnaar, de rest is eigenlijk voor spec en bonen en dat is niet de bedoeling van de Formule 1. Ben het helemaal eens dat de overwinning meer moet opleveren, maar niet 100% meer. Een 2de plek of 3de plek moet ook mee tellen, onafhankelijk van wie er nou het meeste gewonnen heeft of niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ik ben helemaal niet arrogant, ik zeg het precies zoals jij het zegt. Als je voorbeelden zijn door mij en anderen tegengsproken.

Met puntensysteem heb je dezelfde problemen die jij daar naast nog noemt, dus die argumenten zeggen niks.

En 2e en 3 plaatsen hebben in een medailles systeem ook waarde, alleen minder dan de 1e plaats.

Jij bent degene die arrogant is door anderen te behandelen als domme koeien en flauwe grapjes te maken als iemadn een tikfoutje maakt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Ik denk dat jullie beter kunnen gaan kibbelen via PM. Jullie beiden argumenten hebben we nu al 10 keer horen langskomen. ;)

meatball

Citaat van: 0634 op 18 december 2008 - 14:14:59
Ik denk dat jullie beter kunnen gaan kibbelen via PM. Jullie beiden argumenten hebben we nu al 10 keer horen langskomen. ;)
Lees jij die dan echt nog ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 december 2008 - 13:47:51
Ik ben helemaal niet arrogant, ik zeg het precies zoals jij het zegt. Als je voorbeelden zijn door mij en anderen tegengsproken.

Met puntensysteem heb je dezelfde problemen die jij daar naast nog noemt, dus die argumenten zeggen niks.

En 2e en 3 plaatsen hebben in een medailles systeem ook waarde, alleen minder dan de 1e plaats.

Jij bent degene die arrogant is door anderen te behandelen als domme koeien en flauwe grapjes te maken als iemadn een tikfoutje maakt.

Heb volgns mij ook al via PM gereageerd, maar goed.

Welk dom grapje heb ik gemaakt dan?

En weetje wat nou echt grappig is, ik was niet eens de gene die dat voorbeeld bedacht had, ik ging er alleen op door.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: F_A_Diaz op 16 december 2008 - 11:36:38
Als iemand de 1e zeven races wint is hij zover dominant dat die andere dan ook met een puntentelling niet was bijgekomen in de 2e helft van het seizoen.
Medailles zorgen er net voor dat het seizoen makkelijker open blijft. Niemand zegt dat het met medailles nooit saai kan zijn, dat is het andere uiterste. De kans dat het lang open blijft is groter en ook de motivatie van een coureur om voor de winst te gaan. Sorry maar als je dat niet snapt begrijp je er niet veel van.
Met de betrouwbaarheid die de (top)teams tegewoordig hebben is een achterstand van 20 punten inlopen al bijna niet te doen.

Zo heb ik het nog niet bekeken...hmmmmm. Goed punt.

Maar wat te denken van teams die nooit in aanmerking zullen komen voor een medaille? Een 8ste plaats is stukken realiseerbaarder dan een podiumplaats, of gaan ze een puntensysteem naast een medaille systeem invoeren?

Jasper

Dat vind ik ook nog altijd raar. Je kunt ze ook niet allebei invoeren lijkt me, want dan heb "3 medailles en 25 punten"... joepie.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 28 december 2008 - 23:50:17
Dat vind ik ook nog altijd raar. Je kunt ze ook niet allebei invoeren lijkt me, want dan heb "3 medailles en 25 punten"... joepie.
Eigenlijk wel. Misschien hadden ze beter gewoon nooit het woord medaille in de mond genomen, en gewoon gezegd: we kijken naar de 1ste plaatsen, dan naar de 2de en dan naar de 3de plaatsen. Voor de rest van het kampioenschap en eventuele ex-aeqo's geven we nummer 4 tot 8 nog punten. Achja, voor de buitenwereld zou dat uiteraard een absurd systeem zijn, maar voor de kenners niet. Nu is de vraag, voor wie moet het duidelijk zijn? De motorenregels zullen ook niet altijd even snel begrepen worden, net als het rode licht aan de pitlane en de gedubbelden die de SC mogen inhalen. Eigenlijk zit de F1 vol met van die absurde regels.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Het rode licht aan de pitlane: als het rood is, mag je er niet voorbij...

Je hebt natuurlijk sporten waar de regels niet meteen voor iedereen duidelijk zijn, zoals buitenspel in het voetbal, en passant bij schaken, een miss bij snooker, weet ik wat nog allemaal. Maar F1 moet naar mijn mening niet zo'n sport worden, want F1 is voortgekomen uit het doodeenvoudige principe "wie het eerst aan de finish komt, wint".

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 december 2008 - 13:02:25
Het rode licht aan de pitlane: als het rood is, mag je er niet voorbij...
Ja, akkoord, maar ik bedoelde vooral waarom. En bijvoorbeeld het sluiten van de pitlane, wagens kunnen zonder benzine vallen, het moet toch absurd zijn voor een buitenstaander dat er dan op eender welk moment ineens beslist kan worden dat vanwege een crash je eens even niet mag pitten. Je kan uiteraard wel steeds met nog benzine voor 2 laps komen pitten, maar in de F1 wil je zo snel mogelijk gaan, in elke autosportklasse komt men binnen wanneer zen bak leeg is, en ik denk niet dat er nog klasses zijn waar het op bepaalde momenten plots verboden is. Het is gewoon absurd, onbegrijpelijk, contra-autosportgedachte. Zoals je zelf zegt, wie de eerste is, wint. Maar dan zijn er plots van die regels die ervoor kunnen zorgen dat de eerste de laatste wordt terwijl hij niets abnormaals heeft gedaan. Hij had alleen de pech een slechte benzinelading bij te hebben. Pech, inderdaad, de F1 is toch geen russian roulette?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 28 december 2008 - 23:50:17
Dat vind ik ook nog altijd raar. Je kunt ze ook niet allebei invoeren lijkt me, want dan heb "3 medailles en 25 punten"... joepie.

Je kan de rest dan op beste eindklasseringen indelen, zoals je nu ook hebt als twee coureurs een zelfde aantal punten hebben.

Constructeurs blijft altijd op punten geregeld. Ging Ecclestone alleen om coureurs wk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Aangezien oud coureurs en zelfs ook huidige coureurs het systeem wel zien zitten, is er een goede kans dat het systeem er door komt. Al zou ik liever zien dat de overwinning met meer punten word beloont.

Ik vraag me af of er geen andere of betere manier is om coureurs te motiveren om niet meer te gaan rijden om punten binnen te harken.
Trotse vader van Rosalie(L)