Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

Jasper

Ik snap het ook niet hoor. "Dan krijg je meer strijd". "Dan krijg je spannendere races". Sorry, maar als ik 2 spannende F1-seizoenen met veel strijd moet opnoemen, dan begin ik met 2008 en 2007. Dus wat is het probleem precies?

zeph

Ik zeg nogmaals terug naar 9-6-4-3-2-1. De winnaar krijgt drie punten meer dan de runner-up en die krijgt weer twee punten meer dan de derde. Fair and square. Ik vind het onnodig dat er in een veld met maar twintig auto's toch acht rijders beloont worden met punten. Daarmee wordt in feite ook middelmatigheid gehonoreerd.

The REAL BUTTON Freak

Het oude puntensysteem terug invoeren lijkt me boeiender, maar ik zou het wel is een seizoen willen bekijken.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:18:16
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 21:26:04
Citaat van: Kimika op 18 november 2008 - 20:46:49
Idd Bernie wordt te oud. Slaat toch helemaal nergens op.
Wat als iemand 10 keer 2de wordt en 1 race wint.
Andere rijder wint er 2 maar finshed de rest van het seizoen buiten de medailles....wordt-ie nog kampioen ook...right ???
Heeft ook zen voordelen. Wie altijd 2de is, is niet de beste. Bovendien wordt een uitvallertje minder erg, en dat is goed. Die betrouwbaarheid kost niet alleen massaal veel geld, het beloont eveneens niet steeds de beste rijder.
Wie 10 keer tweede wordt en nooit wint, is voor mij toch beter dan iemand die 10 keer buiten de punten finisht maar wel 2 keer wint...
Akkoord, wie altijd 2de is, is beter dan degene die slechts 2 keer wint en de rest slecht finisht. Maar nu is het gewoon dat een 2de plaats te hard beloont wordt. Wie 4 races wint en 1 race uitvalt staat nu gelijk met wie 5 races 2de wordt, en dat vind ik er een beetje over.

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:36:18
Ik snap het ook niet hoor. "Dan krijg je meer strijd". "Dan krijg je spannendere races". Sorry, maar als ik 2 spannende F1-seizoenen met veel strijd moet opnoemen, dan begin ik met 2008 en 2007. Dus wat is het probleem precies?
Mja, je zegt het zelf hé Jasper: Je haalt "spannendere races" aan en je vult het in met "spannende seizoenen", race en seizoen, das niet hetzelfde hé. De enige die echt wat om posities gaf, was Lewis. En zelfs dat was zelden om p1, met iemand die ongeveer even snel was heb ik hem ook nooit echt zien vechten (de heisa van Spa niet bijgerekend). Het seizoen was wel spannend, maar de races? Lang niet allemaal.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: meatball op 18 november 2008 - 19:53:01
Dus op deze manier rijden er eigenlijk nog maar twee teams mee in de f1 en maakt het geen verschil of je in een RedBull of een Force India zit een podium haal je met geen van beide,en wat als er 3 piloten dezelfde medailes hebben ? Een echt rotidee,en was het dit jaar niet spannend dan ?
Ik ben een Massafan maar ik vind niet dat ze nu achteraf moeten gaan uittellen hoe hij wk was geworden,hij is het niet punt uit.Het was Hamilton zijn goed recht om de laatste race een beetje laf mee te rijden om de 5e plaats,dat was nu eenmaal voldoende.En ik denk dat een supporter van bv Glock toch ook wil weten waar zijn favo staat en dat kan dan niet meer want hij heeft geen goud zilver of brons behaalt.

Je moet wel goed lezen. Voor coureurs die geen medailles halen wordt gewoon de uitslagen aangehouden om de stand te maken.

Voor de rest is het een goed idee. Je raced om te winnen. Een wereldkampioen moet een winnaar zijn, niet iemand die 6x tweedes wordt. Als je 6x tweede wordt is dat alleen maar bewijs dat je geen wereldkampioen moet zijn.
Iemand die het meeste wint moet altijd wereldkampioen zijn. Ook krijg je op deze manier dat het kampioenschap altijd heel lang open blijft. En heb je bij een laatste race niet het gezeik zoals dit jaar dat iemand 5e kan worden en toch wint van iemand die de race dominant wint. Je moet dan namelijk gewoon winnen.
En als je een paar keer uitvalt ben je niet meteen kansloos zoals nu.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Ik denk dat de meeste meer het idee te aangrijpend vinden dan dat ze er echt wat tegen kunnen aanvoeren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 november 2008 - 07:40:49
Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:18:16
Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 21:26:04
Citaat van: Kimika op 18 november 2008 - 20:46:49
Idd Bernie wordt te oud. Slaat toch helemaal nergens op.
Wat als iemand 10 keer 2de wordt en 1 race wint.
Andere rijder wint er 2 maar finshed de rest van het seizoen buiten de medailles....wordt-ie nog kampioen ook...right ???
Heeft ook zen voordelen. Wie altijd 2de is, is niet de beste. Bovendien wordt een uitvallertje minder erg, en dat is goed. Die betrouwbaarheid kost niet alleen massaal veel geld, het beloont eveneens niet steeds de beste rijder.
Wie 10 keer tweede wordt en nooit wint, is voor mij toch beter dan iemand die 10 keer buiten de punten finisht maar wel 2 keer wint...
Akkoord, wie altijd 2de is, is beter dan degene die slechts 2 keer wint en de rest slecht finisht. Maar nu is het gewoon dat een 2de plaats te hard beloont wordt. Wie 4 races wint en 1 race uitvalt staat nu gelijk met wie 5 races 2de wordt, en dat vind ik er een beetje over.

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:36:18
Ik snap het ook niet hoor. "Dan krijg je meer strijd". "Dan krijg je spannendere races". Sorry, maar als ik 2 spannende F1-seizoenen met veel strijd moet opnoemen, dan begin ik met 2008 en 2007. Dus wat is het probleem precies?
Mja, je zegt het zelf hé Jasper: Je haalt "spannendere races" aan en je vult het in met "spannende seizoenen", race en seizoen, das niet hetzelfde hé. De enige die echt wat om posities gaf, was Lewis. En zelfs dat was zelden om p1, met iemand die ongeveer even snel was heb ik hem ook nooit echt zien vechten (de heisa van Spa niet bijgerekend). Het seizoen was wel spannend, maar de races? Lang niet allemaal.

Een seizoen waarin alle races spannend zijn, is niet-bestaand.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 11:01:10
Een seizoen waarin alle races spannend zijn, is niet-bestaand.
Das waar, maar er kunnen wel meer spannende races zijn dan nu het geval is. En dit door inhalen te vergemakkelijken en een overwinning belangrijker te maken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Zolang er vleugels op een F1 auto zitten is inhalen nooit makkelijk. Ik denk dat je de coureurs moet paaien om in te halen en dat doe je door een overwinning als allerbelangrijkste te maken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:36:18
Ik snap het ook niet hoor. "Dan krijg je meer strijd". "Dan krijg je spannendere races". Sorry, maar als ik 2 spannende F1-seizoenen met veel strijd moet opnoemen, dan begin ik met 2008 en 2007. Dus wat is het probleem precies?
De seizoenen waren wel spannend, maar de races zelf minder... de combinatie van de nieuwe regels met betere beloningen voor het winnen van een positie kon het wel eens een stuk leuker gaan maken.. dr waren hier ook mensen die beweerden dat door de straffen van de FIA niemand meer zou durven inhalen.. de mensen die dat gezegd hebben kunnen nu niet gaan beweren dat als er een extra beloning komt voor een inhaalactie dat dat geen nut heeft dan... maar goed, ik vind dus dat dat niet alleen voor de top 3 moet gelden maar ook voor de plaatsen daarachter... je kunt natuurlijk ook iedereen die finisht 10 punten gaan geven, maar dan gaat dr vast niemand meer inhalen..

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 november 2008 - 11:37:05
Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 11:01:10
Een seizoen waarin alle races spannend zijn, is niet-bestaand.
Das waar, maar er kunnen wel meer spannende races zijn dan nu het geval is. En dit door inhalen te vergemakkelijken en een overwinning belangrijker te maken.
Ik denk dat er zo'n 10 races leuk waren. 3 races aardig, en de rest kut. Da's best een mooi gemiddelde.

Door die debiele medailles wordt het echt niet leuker.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 november 2008 - 19:33:57
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 november 2008 - 11:37:05
Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 11:01:10
Een seizoen waarin alle races spannend zijn, is niet-bestaand.
Das waar, maar er kunnen wel meer spannende races zijn dan nu het geval is. En dit door inhalen te vergemakkelijken en een overwinning belangrijker te maken.
Ik denk dat er zo'n 10 races leuk waren. 3 races aardig, en de rest kut. Da's best een mooi gemiddelde.

Door die debiele medailles wordt het echt niet leuker.
Door de medailles zelf niet, het principe van een overwinning meer te belonen wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 19 november 2008 - 20:44:27
Citaat van: 0634 op 19 november 2008 - 19:33:57
Citaat van: Ferrari 2008 op 19 november 2008 - 11:37:05
Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 11:01:10
Een seizoen waarin alle races spannend zijn, is niet-bestaand.
Das waar, maar er kunnen wel meer spannende races zijn dan nu het geval is. En dit door inhalen te vergemakkelijken en een overwinning belangrijker te maken.
Ik denk dat er zo'n 10 races leuk waren. 3 races aardig, en de rest kut. Da's best een mooi gemiddelde.

Door die debiele medailles wordt het echt niet leuker.
Door de medailles zelf niet, het principe van een overwinning meer te belonen wel.
Ook niet. Als je niet kan inhalen, dan kan je niet inhalen. Ik zie maar zelden races waarin ik het idee heb dat coureurs maar lekker 2e blijven rijden omdat ze er niet langs willen. Dat is toch altijd een kwestie van niet kunnen meer dan niet willen.

De puntentelling werd een aantal jaren geleden voor jan doedel gewijzigd, en nu zal het weer voor jan doedel zijn.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 19 november 2008 - 20:52:20Ook niet. Als je niet kan inhalen, dan kan je niet inhalen. Ik zie maar zelden races waarin ik het idee heb dat coureurs maar lekker 2e blijven rijden omdat ze er niet langs willen. Dat is toch altijd een kwestie van niet kunnen meer dan niet willen.
Komop, dat geloof je zelf toch niet? Hoe vaak is er dit seizoen wel niet gezegd: beter 2de en 2 punten verliezen dan voor de 1ste stek gaan met het risico van 10 punten te verliezen? Vaak, zeer vaak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Noem mij maar eens 5 races waarin dat gebeurde, dan.