Takuma Sato, ja of nee?

Gestart door gloudiesaurus, 11 november 2008 - 23:45:12

« vorige - volgende »

Verdiend Sato een terugkeer in de Formule 1?

Ja
11 (44%)
Nee
14 (56%)

Totaal aantal stemmen: 20

Folkert

Citaat van: Jasper op 23 januari 2009 - 21:40:17
Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 15:19:28
Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil.
Kijk, dit is dus wat ik bedoel. Vettel wint, let's face it, heel toevallig een wedstrijd en meteen wordt er verwacht dat hij volgend jaar ook wel grote successen kan boeken. Ik zal je zeggen: nee, daar hangt niet alles vanaf. Want Red Bull zal geen topper zijn. Of Vettel nu terecht opgehemeld wordt of niet, dat zien we pas in de komende jaren, in het meervoud. Niet in 2009...
Dat is wat ik ook probeer te zeggen. Al van af de GP van Italie, maar iedereen(voornamelijk andere Fora) is zich al blind aan het staren op Vettel opermachtige carriere.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

#91
Tja, ik ben het daar niet mee eens. Vettel wint niet geheel toevallig een GP. Vettel heeft een heel erg sterk jaar gereden. Hij heeft heel veel punten gepakt in een auto die geen top is. De best of the rest. En dat is knap, zeker voor zo'n jonkie. Weinig fouten en heel veel snelheid. Kubica werd vorig jaar gehyped op een overdreven manier. Zo goed is hij niet. Maar ondanks het overdreven ophemelen van Vettel (en ook Hamilton) is het gewoon een enorm talent.

Maar ondank dat hij sneller was dan Bourdais vind ik dus toch dat Bourdais niet zo slecht is geweest. In ieder geval vind ik Bourdais zeker de moeite waard om terug te zien. Of Sato heb ik altijd twijfels gehouden. Wat mij betreft zien we die niet meer terug.

Folkert

Citaat van: 0634 op 24 januari 2009 - 07:30:13
Tja, ik ben het daar niet mee eens. Vettel wint niet geheel toevallig een GP. Vettel heeft een heel erg sterk jaar gereden. Hij heeft heel veel punten gepakt in een auto die geen top is. De best of the rest. En dat is knap, zeker voor zo'n jonkie. Weinig fouten en heel veel snelheid. Kubica werd vorig jaar gehyped op een overdreven manier. Zo goed is hij niet. Maar ondanks het overdreven ophemelen van Vettel (en ook Hamilton) is het gewoon een enorm talent.

Maar ondank dat hij sneller was dan Bourdais vind ik dus toch dat Bourdais niet zo slecht is geweest. In ieder geval vind ik Bourdais zeker de moeite waard om terug te zien. Of Sato heb ik altijd twijfels gehouden. Wat mij betreft zien we die niet meer terug.
Niet geheel toevallig nee, maar er zat wel een geluks factor bij deze overwinning en pole. En hij heeft zeker goed jaar gereden, vooral 2de helft reed hij goed. En ik weet ook wel dat er mensen zijn die het allemaal wat beter inschatten, maar sommige mensen zien hem dit jaar al  WK worden, dat noem ik nou overdreven en overschat. Hij is zeker een goede coureur, zeker van wege zijn leeftijd, maar sommige schatten hem net iets te hoog in, terwijl hij nog niet heel veel heeft geprsteerd.  Laat ons eerst eens wachten wat hij dit seizoen doet, misschien declasseerd Bourdais hem nu wel helemaal als hij wat minder pech kent.  En ben het eens met je mening over Sato, leuk mannetje maar that's it. Zien we niet meer terug.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ook niet te vergeten dat zijn overgang van STR naar Red Bull, op basis van 2008, een stap achteruit is.

gloudiesaurus

Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Blijft dat RBR met de zwakkere Renault-blok zit, wat verleden jaar duidelijk door STR werd getoond. Renault mag hun motor dan wel hebben ge-update, maar of dat voldoende zal zijn... STR klopte RBR verleden jaar gewoon op pure snelheid, dusja...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 januari 2009 - 20:22:39
Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Blijft dat RBR met de zwakkere Renault-blok zit, wat verleden jaar duidelijk door STR werd getoond. Renault mag hun motor dan wel hebben ge-update, maar of dat voldoende zal zijn... STR klopte RBR verleden jaar gewoon op pure snelheid, dusja...
ik wil nog steeds eens weten wat dat nou is met die Renault motor. Waarom mag die nu wel aangepast worden? En wat heeft dat ze vorig jaar gekost?

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Het zou toch een groot feest zijn als RB een topper wordt. Ik geloof er niks van. Van weinig naar de top is in de F1 een hele grote stap.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: janke op 24 januari 2009 - 21:39:14
Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Het zou toch een groot feest zijn als RB een topper wordt. Ik geloof er niks van. Van weinig naar de top is in de F1 een hele grote stap.
Een topper misschien niet direct, maar ik heb toch wel goede hoop dat ze het beste jaar tot dusver gaan draaien. Een topontwerper als Newey moet toch goed op de regelwijzigingen kunnen inspringen en de Renault motor mag als enige worden ge-updated. Tel daar twee goede rijders bij op (beter als vorig jaar) en je hebt toch een hoopvol pakket. Maar geod, het blijft afwachten.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 25 januari 2009 - 07:57:05Een topper misschien niet direct, maar ik heb toch wel goede hoop dat ze het beste jaar tot dusver gaan draaien. Een topontwerper als Newey moet toch goed op de regelwijzigingen kunnen inspringen en de Renault motor mag als enige worden ge-updated. Tel daar twee goede rijders bij op (beter als vorig jaar) en je hebt toch een hoopvol pakket. Maar geod, het blijft afwachten.
Volgens mij onderschat jij toch enorm de waarde van oude rot in het vak Coulthard hoor ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 januari 2009 - 08:27:56
Citaat van: 0634 op 25 januari 2009 - 07:57:05Een topper misschien niet direct, maar ik heb toch wel goede hoop dat ze het beste jaar tot dusver gaan draaien. Een topontwerper als Newey moet toch goed op de regelwijzigingen kunnen inspringen en de Renault motor mag als enige worden ge-updated. Tel daar twee goede rijders bij op (beter als vorig jaar) en je hebt toch een hoopvol pakket. Maar geod, het blijft afwachten.
Volgens mij onderschat jij toch enorm de waarde van oude rot in het vak Coulthard hoor ;D ;D
Hoezo? Welke enorme stappen zijn er dan gemaakt door die oude rot? Ik zou het niet weten. Webber is ook ervaren. DC's tijd was allang gekomen. Die had 3 jaar terug al moeten stoppen.

Ferrari 2010

Je stelt dat Vettel beter is dan Coulthard. Maar volgens mij heeft hij nog niet de ervaring van DC, Vettel rijdt ocharme een dik seizoen F1. Alsof hij dan zo makkelijk kan helpen met het verbeteren van de wagen.

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#102
Ik zeg inderdaad dat Vettel beter is dan DC, ja.

Als testrijder wellicht niet, maar daarvoor hebben ze ook nog Webber. Als rijder was het laatste jaar van DC natuurlijk een aanfluiting. Dus Vettel is een stap voorwaarts m.i..

Jasper

Citaat van: 0634 op 25 januari 2009 - 07:57:05
Citaat van: janke op 24 januari 2009 - 21:39:14
Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Het zou toch een groot feest zijn als RB een topper wordt. Ik geloof er niks van. Van weinig naar de top is in de F1 een hele grote stap.
Een topper misschien niet direct, maar ik heb toch wel goede hoop dat ze het beste jaar tot dusver gaan draaien. Een topontwerper als Newey moet toch goed op de regelwijzigingen kunnen inspringen en de Renault motor mag als enige worden ge-updated. Tel daar twee goede rijders bij op (beter als vorig jaar) en je hebt toch een hoopvol pakket. Maar geod, het blijft afwachten.

Newey stelt mij al teleur sinds hij bij McLaren is weggegaan. Van dat 'topontwerper' heb ik m.a.w. nog niet veel gemerkt bij Red Bull dus dat is ofwel omdat hij "het" kwijt is, ofwel omdat hij niet de juiste mensen om zich heen heeft, en ik weet niet of daar snel verandering in gaat komen.

Folkert

Citaat van: Jasper op 25 januari 2009 - 15:04:01
Citaat van: 0634 op 25 januari 2009 - 07:57:05
Citaat van: janke op 24 januari 2009 - 21:39:14
Citaat van: gloudiesaurus op 24 januari 2009 - 16:02:09
Maar ik denk op basis van 2009 een stap vooruit :) Ik denk dat Red Bull toch eerder de technische updates etc. in 2009 krijgt. En bij Toro Rosso zijn ook wat mensen weg gegaan...
Het zou toch een groot feest zijn als RB een topper wordt. Ik geloof er niks van. Van weinig naar de top is in de F1 een hele grote stap.
Een topper misschien niet direct, maar ik heb toch wel goede hoop dat ze het beste jaar tot dusver gaan draaien. Een topontwerper als Newey moet toch goed op de regelwijzigingen kunnen inspringen en de Renault motor mag als enige worden ge-updated. Tel daar twee goede rijders bij op (beter als vorig jaar) en je hebt toch een hoopvol pakket. Maar geod, het blijft afwachten.

Newey stelt mij al teleur sinds hij bij McLaren is weggegaan. Van dat 'topontwerper' heb ik m.a.w. nog niet veel gemerkt bij Red Bull dus dat is ofwel omdat hij "het" kwijt is, ofwel omdat hij niet de juiste mensen om zich heen heeft, en ik weet niet of daar snel verandering in gaat komen.
Hoeveelste jaar bij RBR is dit eigenlijk voor Newey? Hij stelt mij ook wat teleur. Waar ik vorig jaar (2008) nog wel wat hoop had dat hij zijn inbreng zou laten zien, valt het toch erg tegen.
Trotse vader van Rosalie(L)