Takuma Sato, ja of nee?

Gestart door gloudiesaurus, 11 november 2008 - 23:45:12

« vorige - volgende »

Verdiend Sato een terugkeer in de Formule 1?

Ja
11 (44%)
Nee
14 (56%)

Totaal aantal stemmen: 20

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 03:14:41
Moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat Vettel al heel erg (eigenlijk te veel) word opgehemeld door heel veel mensen. Helemaal na Italie. Wat op zich niet zo raar is, maar toch wat te vroeg in mijn ogen. En Bourdais lijkt hier door ook onterecht helemaal ondergesneeuwd.

Vettel wordt niet onterecht opgehemeld. Bourdais heeft veel pech gehad op momenten wanneer hij een goed resultaat kon halen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: 0634 op 23 januari 2009 - 07:06:36
Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 03:14:41
Moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat Vettel al heel erg (eigenlijk te veel) word opgehemeld door heel veel mensen. Helemaal na Italie. Wat op zich niet zo raar is, maar toch wat te vroeg in mijn ogen. En Bourdais lijkt hier door ook onterecht helemaal ondergesneeuwd.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Bourdais deed het zo slecht helemaal niet.

Maar Vettel is zeker wel een enorm talent. Tuurlijk wordt ie gehyped, zeker in Duitsland waar ze smachten naar een nieuwe ster. Maar hij heeft een enorme potentie. Samen met Hamilton en Alonso zou hij wel eens 1 van de grote mannen kunnen worden en zeker rijders als Kubica, Massa of Raikkonen voorbijstreven.
Dat Vettel een enorm talent is ben ik ook met je eens en snap het ook helemaal dat Duitsland opzoek is naar een nieuwe ster, maar ik ben van mening dat sommige mensen hem vel te hoog inschatten. Dat hij direct al dit jaar WK gaat worden ofzo. Dat hij WK word ben ik ook wel zeker van(zo ver je van zoiets zeker kan zijn natuurlijk.) Maar dit jaar niet. Zelfs als hij de goede auto heeft, moet hij nog afrekenen met een aantal toppers. Alonso is er dit jaar denk ik weer bij, dan heb je natuurlijk Hamilton, Kimi, Kubica en Massa ook als hij weer een goed jaar kent en zelf ook minder fouten maakt.

Vettel word niet geheel onterecht opgehemeld, maar soms wel iets te veel. Net als Hamilton trouwens, waar ik zelf ook redelijk in mee ging. Maar enige verschil is dat Hamilton al wat meer heeft bewezen en kunnen bewijzen natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: 0634 op 23 januari 2009 - 07:06:36
Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 03:14:41
Moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat Vettel al heel erg (eigenlijk te veel) word opgehemeld door heel veel mensen. Helemaal na Italie. Wat op zich niet zo raar is, maar toch wat te vroeg in mijn ogen. En Bourdais lijkt hier door ook onterecht helemaal ondergesneeuwd.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Bourdais deed het zo slecht helemaal niet.

Maar Vettel is zeker wel een enorm talent. Tuurlijk wordt ie gehyped, zeker in Duitsland waar ze smachten naar een nieuwe ster. Maar hij heeft een enorme potentie. Samen met Hamilton en Alonso zou hij wel eens 1 van de grote mannen kunnen worden en zeker rijders als Kubica, Massa of Raikkonen voorbijstreven.

Ik moet het nog maar zien. Elk nieuw talent wordt altijd opgehemeld in de F1. Alonso, Hamilton, Raikkonen. Maar ook Button, Heidfeld, Kubica en zelfs Webber in mindere mate. Ik ben benieuwd in welk rijtje Vettel zal aanschuiven...

janke

Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil. En wat Webber betreft dat vind ik maar een eeuwig talent. Nog slechter dan Barrichello, Alesi, Irvine en nog meer van deze type coureurs. Ik zie Vettel hem dan ook declasseren.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 15:19:28
Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil. En wat Webber betreft dat vind ik maar een eeuwig talent. Nog slechter dan Barrichello, Alesi, Irvine en nog meer van deze type coureurs. Ik zie Vettel hem dan ook declasseren.
Ik acht Webber beter coureur dan Rubens en Irvine.  Alesi weet ik niet, die heeft aantal verkeerde keuzes gemaakt wat hem veel koste. Ik zie Webber nog wel mooie dingen doen. Maar Vettel is denk ik wel beter. Denk zelf wel dat Vettel bij de grote gaat aanschuiven, maar hij heeft een lange weg te gaan nog en nog veel te leren.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Jasper op 23 januari 2009 - 14:56:52
Citaat van: 0634 op 23 januari 2009 - 07:06:36
Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 03:14:41
Moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat Vettel al heel erg (eigenlijk te veel) word opgehemeld door heel veel mensen. Helemaal na Italie. Wat op zich niet zo raar is, maar toch wat te vroeg in mijn ogen. En Bourdais lijkt hier door ook onterecht helemaal ondergesneeuwd.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Bourdais deed het zo slecht helemaal niet.

Maar Vettel is zeker wel een enorm talent. Tuurlijk wordt ie gehyped, zeker in Duitsland waar ze smachten naar een nieuwe ster. Maar hij heeft een enorme potentie. Samen met Hamilton en Alonso zou hij wel eens 1 van de grote mannen kunnen worden en zeker rijders als Kubica, Massa of Raikkonen voorbijstreven.

Ik moet het nog maar zien. Elk nieuw talent wordt altijd opgehemeld in de F1. Alonso, Hamilton, Raikkonen. Maar ook Button, Heidfeld, Kubica en zelfs Webber in mindere mate. Ik ben benieuwd in welk rijtje Vettel zal aanschuiven...
hij heeft natuurlijk al een paar records en een GP gewonnen terwijl ie nooit in een topauto heeft gereden... ik denk dat Vettel inmiddels het rijtje Button Heidfeld, Webber en misschien Kubica al wel voorbij is en spoedig zal aansluiten in het andere rijtje.. zou mooi zijn als Red Bull m dit jaar al een topauto kan geven al heb ik daar mn twijfels over... anders kon het nog wel eens een paar jaar gaan duren voor hij zn belofte inlost en misschien gaat het wel nooit gebeuren.. voor je het weet staan er weer nieuwe, misschien nog betere talenten klaar...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 23 januari 2009 - 17:25:49
Citaat van: Jasper op 23 januari 2009 - 14:56:52
Citaat van: 0634 op 23 januari 2009 - 07:06:36
Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 03:14:41
Moet eerlijk zeggen dat ik wel vind dat Vettel al heel erg (eigenlijk te veel) word opgehemeld door heel veel mensen. Helemaal na Italie. Wat op zich niet zo raar is, maar toch wat te vroeg in mijn ogen. En Bourdais lijkt hier door ook onterecht helemaal ondergesneeuwd.
Dat laatste ben ik zeker met je eens. Bourdais deed het zo slecht helemaal niet.

Maar Vettel is zeker wel een enorm talent. Tuurlijk wordt ie gehyped, zeker in Duitsland waar ze smachten naar een nieuwe ster. Maar hij heeft een enorme potentie. Samen met Hamilton en Alonso zou hij wel eens 1 van de grote mannen kunnen worden en zeker rijders als Kubica, Massa of Raikkonen voorbijstreven.

Ik moet het nog maar zien. Elk nieuw talent wordt altijd opgehemeld in de F1. Alonso, Hamilton, Raikkonen. Maar ook Button, Heidfeld, Kubica en zelfs Webber in mindere mate. Ik ben benieuwd in welk rijtje Vettel zal aanschuiven...
hij heeft natuurlijk al een paar records en een GP gewonnen terwijl ie nooit in een topauto heeft gereden... ik denk dat Vettel inmiddels het rijtje Button Heidfeld, Webber en misschien Kubica al wel voorbij is en spoedig zal aansluiten in het andere rijtje.. zou mooi zijn als Red Bull m dit jaar al een topauto kan geven al heb ik daar mn twijfels over... anders kon het nog wel eens een paar jaar gaan duren voor hij zn belofte inlost en misschien gaat het wel nooit gebeuren.. voor je het weet staan er weer nieuwe, misschien nog betere talenten klaar...
Mocht RBR Vettel niet meer willen of Vettel ziet daar geen heil meer in, denk ik dat hij grote kans heeft om bij Ferrari, Mclaren(twijfel ik nog wel aan ergens) of ander team te rijden. En dat heeft hij denk ik dan groot deel te danken aan Schumachers Reputatie. Natuurlijk ook zijn talent, want die is zeker groot.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 17:15:46
Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 15:19:28
Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil. En wat Webber betreft dat vind ik maar een eeuwig talent. Nog slechter dan Barrichello, Alesi, Irvine en nog meer van deze type coureurs. Ik zie Vettel hem dan ook declasseren.
Ik acht Webber beter coureur dan Rubens en Irvine.  Alesi weet ik niet, die heeft aantal verkeerde keuzes gemaakt wat hem veel koste. Ik zie Webber nog wel mooie dingen doen. Maar Vettel is denk ik wel beter. Denk zelf wel dat Vettel bij de grote gaat aanschuiven, maar hij heeft een lange weg te gaan nog en nog veel te leren.
Voorlopig moet hij eerst maar eens scoren met RB. Van wat hij heeft laten zien tot nu toe, kun je nu niet gaan zeggen dat hij de nieuwe kampioen wordt. Vind ik een beetje te voorbarig. De kwaliteiten heeft hij, staat buiten kijf. Maar het waar maken is een ander verhaal in de F1.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 19:22:01
Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 17:15:46
Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 15:19:28
Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil. En wat Webber betreft dat vind ik maar een eeuwig talent. Nog slechter dan Barrichello, Alesi, Irvine en nog meer van deze type coureurs. Ik zie Vettel hem dan ook declasseren.
Ik acht Webber beter coureur dan Rubens en Irvine.  Alesi weet ik niet, die heeft aantal verkeerde keuzes gemaakt wat hem veel koste. Ik zie Webber nog wel mooie dingen doen. Maar Vettel is denk ik wel beter. Denk zelf wel dat Vettel bij de grote gaat aanschuiven, maar hij heeft een lange weg te gaan nog en nog veel te leren.
Voorlopig moet hij eerst maar eens scoren met RB. Van wat hij heeft laten zien tot nu toe, kun je nu niet gaan zeggen dat hij de nieuwe kampioen wordt. Vind ik een beetje te voorbarig. De kwaliteiten heeft hij, staat buiten kijf. Maar het waar maken is een ander verhaal in de F1.
Dat is wat ik ook zei hele tijd ;) Alleen heb ik wel het idee dat hij de kwaliteiten heeft om goed te zijn, maar niet zo goed als sommige mensen beweren. Hoe mooi de overwinning in Italie ook was en hoe verdiend hij het ook heeft, om hem direct al met Schumacher te vergelijken of met Kimi, Alonso of andere Kampioenen vind ik wat ver gaan. Hij heeft nog heel lange weg te gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

De weg van MS bijv. was niet zo lang.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 20:09:06
De weg van MS bijv. was niet zo lang.
Niet? Dacht dat hij pas in pas in 2004 zijn altime record pakte, dat vind ik persoonlijk best lang. Of 2000 zijn 3de titel, vind ik ook best lang. Daarnaast is zijn carriere in 1994 wel in 6 deversnelling geschoten door het welbekende ongeluk. Wil geen kwaad woord spreken over Schumacher, en zeker niet iets negatiefs zeggen over dat ongeluk. Maar het heeft Carriere van de heer Schumacher wel heel veel geholpen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Maar goed, Bourdais is het dus geworden. Hoewel ik nooit gecharmeerd van hem was en liever iemand anders zag rijden, rijd hij goed en is het mooi dat hij 2de kans krijgt. Maar als hij dit jaar weer slecht presteerd ga ik toch twijfelen.
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 20:19:41
Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 20:09:06
De weg van MS bijv. was niet zo lang.
Niet? Dacht dat hij pas in pas in 2004 zijn altime record pakte, dat vind ik persoonlijk best lang. Of 2000 zijn 3de titel, vind ik ook best lang. Daarnaast is zijn carriere in 1994 wel in 6 deversnelling geschoten door het welbekende ongeluk. Wil geen kwaad woord spreken over Schumacher, en zeker niet iets negatiefs zeggen over dat ongeluk. Maar het heeft Carriere van de heer Schumacher wel heel veel geholpen.
Allereerst ik heb helemaal niks met MS. Groot coureur, voor de rest boeit hij me voor geen meter. Maar de tijd die hij nodig had om kampioen te worden was relatief kort. Moet Vettel nog maar waarmaken. Ik heb het over hoe snel je bovenaan staat. Wat MS vanaf 2000 deed is dan niet relevant.
Some things are too important to be left in the past.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 23 januari 2009 - 20:19:41
Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 20:09:06
De weg van MS bijv. was niet zo lang.
Niet? Dacht dat hij pas in pas in 2004 zijn altime record pakte, dat vind ik persoonlijk best lang. Of 2000 zijn 3de titel, vind ik ook best lang. Daarnaast is zijn carriere in 1994 wel in 6 deversnelling geschoten door het welbekende ongeluk. Wil geen kwaad woord spreken over Schumacher, en zeker niet iets negatiefs zeggen over dat ongeluk. Maar het heeft Carriere van de heer Schumacher wel heel veel geholpen.
hij had na San Marino wel 30 punten meer als Senna... had ie het ongeluk overleefd, was het niet zo vanzelfsprekend dat ie ff wereldkampioen zou worden... je kunt niet zomaar ff stellen dat het ongeluk van Senna Schumachers carriere heel veel heeft geholpen.... en hoe kun je nou zeggen dat ie laat een alltime record pakt?? hij is de enige die het gelukt is.. en t was 2002 dat ie het oude record evenaarde, 2003 dat ie het record helemaal zelf had...

Jasper

Citaat van: janke op 23 januari 2009 - 15:19:28
Laten we eerst maar eens afwachten of RB voor hem een goede auto op de grid zet. Per slot van rekening hangt alles daarvan af. In de F1 ben je op de ene dag een topper en op de andere dag een dweil.
Kijk, dit is dus wat ik bedoel. Vettel wint, let's face it, heel toevallig een wedstrijd en meteen wordt er verwacht dat hij volgend jaar ook wel grote successen kan boeken. Ik zal je zeggen: nee, daar hangt niet alles vanaf. Want Red Bull zal geen topper zijn. Of Vettel nu terecht opgehemeld wordt of niet, dat zien we pas in de komende jaren, in het meervoud. Niet in 2009...