Takuma Sato, ja of nee?

Gestart door gloudiesaurus, 11 november 2008 - 23:45:12

« vorige - volgende »

Verdiend Sato een terugkeer in de Formule 1?

Ja
11 (44%)
Nee
14 (56%)

Totaal aantal stemmen: 20

TheIceman

Lol, dat klopt ook gedeeltelijk, maar in 2007 heeft hij het toch degelijk gedaan, en bij BAR deed hij het ook soms wel echt goed. Ik vind dat hij moet terugkomen.

@ gloudiesaurus: vind ik dus ook. Maar soms blijft hij domme foutjes maken (zie Maleisië '08)

gloudiesaurus

Citaat van: TheIceman op 29 december 2008 - 14:18:49
Lol, dat klopt ook gedeeltelijk, maar in 2007 heeft hij het toch degelijk gedaan, en bij BAR deed hij het ook soms wel echt goed. Ik vind dat hij moet terugkomen.

@ gloudiesaurus: vind ik dus ook. Maar soms blijft hij domme foutjes maken (zie Maleisië '08)

Klopt kijkend naar het alternatief denk ik dat Buemi en Senna in hun debuutseizoenen ook wel domme foutjes gaan maken. En Bourdais was vorig jaar ook niet foutloos :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 29 december 2008 - 16:16:50
Citaat van: TheIceman op 29 december 2008 - 14:18:49
Lol, dat klopt ook gedeeltelijk, maar in 2007 heeft hij het toch degelijk gedaan, en bij BAR deed hij het ook soms wel echt goed. Ik vind dat hij moet terugkomen.

@ gloudiesaurus: vind ik dus ook. Maar soms blijft hij domme foutjes maken (zie Maleisië '08)

Klopt kijkend naar het alternatief denk ik dat Buemi en Senna in hun debuutseizoenen ook wel domme foutjes gaan maken. En Bourdais was vorig jaar ook niet foutloos :)
Maar bij hen weet je dat het waarschijnlijk zal beteren. Sato heeft al 90(!) races gereden en hij doet nog de domste dingen. 90 GP's, weet je hoeveel dat is? Dat zijn 5 seizoenen hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Hoeveel seizoenen hebben Massa en Kimi al gereden, en hoeveel domme foutjes hebben ze dit seizoen gemaakt? Dan kun je moeilijk Sato afrekenen op 1 fout in een half seizoen...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 december 2008 - 17:26:54
Hoeveel seizoenen hebben Massa en Kimi al gereden, en hoeveel domme foutjes hebben ze dit seizoen gemaakt? Dan kun je moeilijk Sato afrekenen op 1 fout in een half seizoen...
Daar ben ik het volledig met je eens. Massa en Kimi hebben, samen met Ferrari, hun kampioenschap verprutst. Maar van hen (vooral Kimi dan, Massa is soms nogal onstuimig), weet je dat ze het wel degelijk kunnen. Het lastigste aan Sato is dat hij bij zen fouten zo vaak anderen mee de muur in sleurde.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Zit wel wat in, Buemi en Senna zullen zich wel ontwikkelen. Ook Vettel maakte bijv. een stomme fout op het circuit van Fuji 2007 maar heeft zich ook uitstekend ontwikkelt...  Maar als ik de teambaas was van Toro Rosso nam ik juist Sato en Buemi. Wat ervaring gecombineerd met een jong talent... ;)

En daarnaast heeft Sato ook nog wat Dollar's.

Maar mee eens, Massa en Kimi hebben ook fouten gemaakt. Maar dat deed Hamilton ook... Ik denk dat ze dat vooral onder druk om de strijd voor de titel deden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634

Als ik het bij Toro Rosso voor het zeggen had, had ik Bourdais en Buemi gekozen. Zo slecht vond ik Bourdais niet. Als is het een naar mannetje.

Bourdais schijnt wat minder geld mee te brengen dan Sato, maar je bespaard dan wel weer een hoop op materiaalkosten.

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 30 december 2008 - 21:37:11
Als ik het bij Toro Rosso voor het zeggen had, had ik Bourdais en Buemi gekozen. Zo slecht vond ik Bourdais niet. Als is het een naar mannetje.

Fransman = naar mannetje.  ;)

CitaatBourdais schijnt wat minder geld mee te brengen dan Sato, maar je bespaard dan wel weer een hoop op materiaalkosten.

Ik geloof dat Bourdais helemaal geen geld inbrengt. Hij is nu ook pissed op Mateschnitz omdat die hem beloofd dat hij geen geld hoefde mee te nemen.
Ik vond Bourdais best goed in 2008, met wat minder pech had ie aardig wat punten kunnen scoren. Hij verdient nog een tweede kans om te laten zien.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 december 2008 - 21:37:11
Als ik het bij Toro Rosso voor het zeggen had, had ik Bourdais en Buemi gekozen. Zo slecht vond ik Bourdais niet. Als is het een naar mannetje.

Bourdais schijnt wat minder geld mee te brengen dan Sato, maar je bespaard dan wel weer een hoop op materiaalkosten.
Bourdais is misschien naar mannetje, maar racen kan hij wel. Denk echter dat de keus Bourdais Buemi slechter is dan Bourdais en Sato. Ondanks zijn kamikaze rijstijl heeft Sato meer ervaring en Bourdais heeft dat nog neit echt. Ja race ervaring in Amerika, maar dat is moeilijk(er) te vergelijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Buemi is dus al vast gelegt. Moet eerlijk zeggen dat ik totaal niks van deze coureur weet of heb gevolgd. Maar veel mensen(ook hier) zijn best positief over hem. Ok, toegeven, heel veel buiten F1 kijk ik ook niet dus misschien dat ik hem daarom ook niet kan inschatten.

Maar dat maakt het dus wel tot de keuze : Sato of Bourdais. En dan zou ik toch zeggen dat Bourdais betere keus is, hoeveel ik het Sato ook gun.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Buemi is dus debutant :)

Hij heeft nooit echt wat gewonnen:
Runner up in GP2 Asia Series 2008.
Runner up in Formula 3 Euro Series 2007.
Third in Masters of Formula 3 2006.
Runner up in Formula BMW ADAC 2005.
Runner up in Formula BMW World Final 2005.
Third in Formula BMW ADAC 2004.

Maar hij was wel snel in de recente tests met Toro Rosso en Red Bull. Ik denk dat hij wel klaar is voor de Formule 1...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 10 januari 2009 - 14:06:20
Buemi is dus debutant :)

Hij heeft nooit echt wat gewonnen:
Runner up in GP2 Asia Series 2008.
Runner up in Formula 3 Euro Series 2007.
Third in Masters of Formula 3 2006.
Runner up in Formula BMW ADAC 2005.
Runner up in Formula BMW World Final 2005.
Third in Formula BMW ADAC 2004.

Maar hij was wel snel in de recente tests met Toro Rosso en Red Bull. Ik denk dat hij wel klaar is voor de Formule 1...
Dat hij debutant zou worden wist ik :P Maar goed, misschien is het niet zo'n slechte keuze. Braziliaan was hij toch?
Trotse vader van Rosalie(L)


Folkert

hehe ok :P

Dacht dat voor STR alleen maar 3 brazilianen in de running waren en sato en Bourdais.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Citaat van: Burorri op 10 januari 2009 - 19:47:06
hehe ok :P

Dacht dat voor STR alleen maar 3 brazilianen in de running waren en sato en Bourdais.

Dan heb je dat lelijk verkeerd gedacht.  ;)