Takuma Sato, ja of nee?

Gestart door gloudiesaurus, 11 november 2008 - 23:45:12

« vorige - volgende »

Verdiend Sato een terugkeer in de Formule 1?

Ja
11 (44%)
Nee
14 (56%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jasper

Sato zal dan wel het zitje krijgen, want hij heeft het meeste geld.

F_A_Diaz

Volgens mij brengt Sato geen cash mee maar heeft ie wel veel sponsoren die Toro Rosso willen gaan sponseren als hij mag rijden. En Toro Rosso kan dan Honda motoren voor een zachte prijs krijgen. Weet trouwens niet hoelang het contract met Ferrari nog duurt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 20 november 2008 - 09:57:52
Volgens mij brengt Sato geen cash mee maar heeft ie wel veel sponsoren die Toro Rosso willen gaan sponseren als hij mag rijden.
Is het gedeelte achter de maar niet de definitie van 'cash meebrengen' in de F1? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Sato heeft wel degelijk geld. Hij heeft persoonlijke sponsoren die geld op tafel willen leggen als hij weer F1 gaat rijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

F_A_Diaz

Het is volgens mij niet zo dat Sato een zak met geld heeft van persoonlijke sponsoren. Dan ben je een echte betaalcoureur.

Sato heeft in principe geen geld maar als Toro Rosso hem neemt komen in zijn spoor wel sponsoren mee en misschien Honda motoren.

Dus het is meer zo dat hij via via geld kan brengen:

CitaatDe Japanner sleurde de Super Aguri soms naar plaatsen waar hij helemaal niet thuishoorde, maar toen het team op de fles ging, was er niemand die hem opraapte. Nu mag hij hopen dat zijn Japanse sponsors de doorslag zullen geven. "Ik breng niet een enorme zak met geld mee, maar ik heb veel sponsors", zei hij. "Ik wou dat ik miljoenen kon brengen, maar dat kan ik niet.

Bron: GPupdat.nl
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Wat is je punt nu eigenlijk?

Folkert

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wie het gaat worden. Hoop zelf Sato, vond altijd leuke coureur en was tenminste een persoonlijkheid.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Denk dat het Sato en Buemi gaan worden...

Buemi als Red Bull coureur en Sato voor het geld en de Japanse markt waar Red Bull een oogje op heeft.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Hier een bericht van Formule1.nl.


Bourdais overweegt terugkeer IndyCars
Geduld Fransman raakt op


[18-12-2008] Sébastien Bourdais is er verre van zeker van dat hij volgend jaar weer voor Toro Rosso zal rijden. Hij is dan ook al op zoek naar alternatieven en een terugkeer naar de Amerikaanse racerij is daarbij een serieuze optie, zo zegt Bourdais.


Bourdais gaat misschien terug naar Amerika.Toro Rosso heeft diens coureurs voor 2009 nog niet bevestigd. Sébastien Buemi lijkt echter al zo goed als zeker van een stoeltje en ook Takuma Sato maakt goede kansen om een contract aangeboden te krijgen. Daarnaast is Bruno Senna met zijn miljoenen aan sponsorgeld ook nog een optie.

De naam van Bourdais wordt niet zo vaak genoemd. De Fransman uitte al eerder zijn frustratie over het feit dat geld een te grote rol speelt in de Formule 1. Hij zou naar eigen zeggen geen eerlijke kans krijgen.

En Bourdais is nu langzaam maar zeker bezig zijn heil elders te zoeken. Een terugkeer naar Amerika is een mogelijkheid. Bourdais wist vier keer het Champ Car-kampioenschap te winnen en liet een succesvolle carrière in de Verenigde Staten achter om het te proberen als Formule 1-coureur.
Nu dat avontuur misschien geen vervolg krijgt, wil Bourdais wel terug naar Amerika. ,,Ik ben heel open. Wat ik nu nodig heb is een goed programma en Amerika is een goede optie'', vertelt Bourdais aan Autosport.
,,Ik heb naar alternatieven (buiten de Formule 1, red.) gekeken, want dat is mijn werk. Ik moet tenslotte de kost verdienen. Maar het is moeilijk, omdat weinig mensen op dit moment bereid zijn zich aan welk programma dan ook te binden'', aldus Bourdais.
Mocht Bourdais daadwerkelijk terugkeren naar de Verenigde Staten, waar de Indy Racing League en de Champ Cars weer gefuseerd zijn tot de IndyCar, zal dat waarschijnlijk niet bij zijn oude team Newman/Haas Racing zijn.
Dat team worstelt op het moment met geldproblemen en bovendien lijken de twee huidige coureurs Justin Wilson en Graham Rahall zeker van een stoeltje. Of Bourdais met andere teams in gesprek is, en welke dat dan zijn, is niet bekend.

@
Die valt voor mij af. En Sato brengt een klap geld mee. Daar zijn de meeste het wel over eens. En zijn salaris wordt ook netjes door de sponsor betaald. Niks nieuws in de F1, F A.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 18 december 2008 - 23:01:09
Denk dat het Sato en Buemi gaan worden...

Buemi als Red Bull coureur en Sato voor het geld en de Japanse markt waar Red Bull een oogje op heeft.

Tja, in hoeverre kunnen we F1 nog een sport noemen, als marketing voorang krijgt op talent?

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 11 november 2008 - 23:45:12
Zie de pollvraag! Wat vinden jullie?

Ik vind dat hij wel een terugkeer verdiend. Hij heeft bij Super Aguri laten zien niet alleen snel te zijn maar nu ook niet meer zo roekeloos te zijn. Ik denk dat hij voor een team als Toro Rosso heel waardevol kan zijn. En natuurlijk is Taku-san altijd spectaculair!

Sato is te wisselvallig, van superraces tot de domste acties, dat kenmerkt Sato. Wat mij betreft mag hij zijn heil gaan zoeken buiten de F1. Ik zie veel liever dat jong talent in de vorm van Buemi of Di Grassi een kans krijgen, dan dat Sato terugkomt. Echt een toegevoegde waarde zal Sato niet zijn. Het is geen coureur die de kar kan trekken en het team naar voren brengt. Af en toe in de picture rijden en that's it. Mja, dat is geen reden -in mijn ogen- om een coureur terug te laten keren.

Folkert

Citaat van: janke op 19 december 2008 - 01:10:07
Hier een bericht van Formule1.nl.


Bourdais overweegt terugkeer IndyCars
Geduld Fransman raakt op


[18-12-2008] Sébastien Bourdais is er verre van zeker van dat hij volgend jaar weer voor Toro Rosso zal rijden. Hij is dan ook al op zoek naar alternatieven en een terugkeer naar de Amerikaanse racerij is daarbij een serieuze optie, zo zegt Bourdais.


Bourdais gaat misschien terug naar Amerika.Toro Rosso heeft diens coureurs voor 2009 nog niet bevestigd. Sébastien Buemi lijkt echter al zo goed als zeker van een stoeltje en ook Takuma Sato maakt goede kansen om een contract aangeboden te krijgen. Daarnaast is Bruno Senna met zijn miljoenen aan sponsorgeld ook nog een optie.

De naam van Bourdais wordt niet zo vaak genoemd. De Fransman uitte al eerder zijn frustratie over het feit dat geld een te grote rol speelt in de Formule 1. Hij zou naar eigen zeggen geen eerlijke kans krijgen.

En Bourdais is nu langzaam maar zeker bezig zijn heil elders te zoeken. Een terugkeer naar Amerika is een mogelijkheid. Bourdais wist vier keer het Champ Car-kampioenschap te winnen en liet een succesvolle carrière in de Verenigde Staten achter om het te proberen als Formule 1-coureur.
Nu dat avontuur misschien geen vervolg krijgt, wil Bourdais wel terug naar Amerika. ,,Ik ben heel open. Wat ik nu nodig heb is een goed programma en Amerika is een goede optie'', vertelt Bourdais aan Autosport.
,,Ik heb naar alternatieven (buiten de Formule 1, red.) gekeken, want dat is mijn werk. Ik moet tenslotte de kost verdienen. Maar het is moeilijk, omdat weinig mensen op dit moment bereid zijn zich aan welk programma dan ook te binden'', aldus Bourdais.
Mocht Bourdais daadwerkelijk terugkeren naar de Verenigde Staten, waar de Indy Racing League en de Champ Cars weer gefuseerd zijn tot de IndyCar, zal dat waarschijnlijk niet bij zijn oude team Newman/Haas Racing zijn.
Dat team worstelt op het moment met geldproblemen en bovendien lijken de twee huidige coureurs Justin Wilson en Graham Rahall zeker van een stoeltje. Of Bourdais met andere teams in gesprek is, en welke dat dan zijn, is niet bekend.

@
Die valt voor mij af. En Sato brengt een klap geld mee. Daar zijn de meeste het wel over eens. En zijn salaris wordt ook netjes door de sponsor betaald. Niks nieuws in de F1, F A.

Zou ik opzich jammer vinden, een degelijk coureur en misschien nog wel beter. Dit seizoen amper echt iets kunnen bewijzen in mijn ogen, terwijl het volgens mij wel kan.
Trotse vader van Rosalie(L)

TheIceman

Ik hoop dat Sato een stoeltje krijgt, ik heb hem altijd leuk gevonden om zijn vaak brokkenpilootachtige rijstijl, en toch bij vlagen zeer goede acties/races.

gloudiesaurus

Ik juist het idee dat Sato wat volwassener is geworden. Bij Super Aguri heb ik hem weinig brokken meer zien maken en had ik toch het idee dat hij het team naar voren bracht...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Toen hij bij Super Aguri reed, kwam hij ook nooit in de buurt van andere wagens, dus kon hij ook geen brokken maken. :)