Takuma Sato, ja of nee?

Gestart door gloudiesaurus, 11 november 2008 - 23:45:12

« vorige - volgende »

Verdiend Sato een terugkeer in de Formule 1?

Ja
11 (44%)
Nee
14 (56%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jasper

Ik geloof dat hij er na het seizoen 2006 naartoe is gegaan. Met andere woorden, de Red Bull van 2007 was nog niet van zijn hand maar de ontwikkelingen tijdens dat seizoen wel, en de wagen van 2008 ook.

scho0634

Bij Mac kwam hij in een gespreid bedje, het is logisch dat het hier langer duurt.

Jasper

Het is niet alleen bij McLaren dat hij grootse dingen heeft gedaan hé, bij Williams heeft hij ook al één en ander laten zien en ik denk niet dat de financiële middelen daar zo extreem hoog waren.

janke

Bij Williams bouwde hij de auto die van een andere planeet kwam. De FW14. Zijn ontworpen auto's staan voor meer dan 75 overwinningen. Dus een top ontwerper. Maar als je naar een ander team gaat moet je wel de middelen hebben. Kijk naar Gascoyne, die was toch ook geen slecht ontwerper. Maar waar is hij gebleven.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

#109
Een ontwerper is ook afhankelijk van de mensen om zich heen. Het is niet zo dat Newey elk schroefje en boutje voor Red Bull ontwerpt. Hij overziet alles. Bovendien heeft Red Bull geen eigen motor. Dat is lastig voor een chassis ontwerpen. Eind 2006 zijn ze ook overstapt van Ferrari naar Renault. Misschien ook dat Toro Rosso het daarom misschien wel vaak beter deed, die hadden hetzelfde chassis met een nog betere motor. In principe heeft Newey in 2008 al wel een GP gewonnen want Toro Rosso reed gewoon met hetzelfde chassis en de oorspronkelijke motor van Ferrari. Achteraf is dus waarschijnlijk niet zo'n goede zet geweest van RBR om over te stappen naar Renault.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Ik ben het volledig eens met je post, maar dat zijn allemaal aanwijzingen waaruit je zou kunnen concluderen dat de topontwerper Newey ook in 2009 geen topwagen zal neerzetten, en dat was een beetje mijn punt. :)

NDCGN

Citaat van: Jasper op 26 januari 2009 - 12:03:55
Ik ben het volledig eens met je post, maar dat zijn allemaal aanwijzingen waaruit je zou kunnen concluderen dat de topontwerper Newey ook in 2009 geen topwagen zal neerzetten, en dat was een beetje mijn punt. :)
2009 auto is toch volledig nieuw en geen doorontwikkeling?? ik zou het toch ff rustig af gaan wachten... nadeel voor hen is natuurlijk dat ze de nieuwe auto nog niet klaar hebben...

Jasper

Punt is: als hij vorig jaar niet de juiste mensen en/of middelen had om een goede wagen te bouwen, dan heeft hij dat dit jaar ook niet.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 26 januari 2009 - 18:15:01
Punt is: als hij vorig jaar niet de juiste mensen en/of middelen had om een goede wagen te bouwen, dan heeft hij dat dit jaar ook niet.
Vettel ipv Couthard lijkt me iig al één grote verbetering en dat geeft het team misschien wel een extra boost.. wat die juiste mensen/middelen betreft, t zou een oorzaak kunnen zijn, maar dat weten we niet.. en anders heeft ie misschien wel het één en ander veranderd... ik ben wel benieuwd wat Red Bull gaat doen, mede door de nieuwe regels ga ik ze niet bij voorbaat al afschrijven...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 januari 2009 - 19:15:25
Citaat van: Jasper op 26 januari 2009 - 18:15:01
Punt is: als hij vorig jaar niet de juiste mensen en/of middelen had om een goede wagen te bouwen, dan heeft hij dat dit jaar ook niet.
Vettel ipv Couthard lijkt me iig al één grote verbetering en dat geeft het team misschien wel een extra boost.. wat die juiste mensen/middelen betreft, t zou een oorzaak kunnen zijn, maar dat weten we niet.. en anders heeft ie misschien wel het één en ander veranderd... ik ben wel benieuwd wat Red Bull gaat doen, mede door de nieuwe regels ga ik ze niet bij voorbaat al afschrijven...
Inderdaad, misschien konden de coureurs niet de juiste feedback geven om de auto sneller te maken. Volgens mij is dat ook belangrijk aspect van het ontwikkelen/ontwerpen van een auto.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Sorry maar in Coulthard zie ik op dit moment 100x zoveel technische bagage en goede feedback als in Vettel...

scho0634

Maar in Vettel zie ik iemand die wél het optimale uit de auto kan halen. En vorig jaar is gebleken dat hij dat ook in een Newey-auto kan.

Webber kan ook wel de technische bagage en feedback verzorgen. En of Vettel dat wel of niet kan weet ik niet. Maar een rijder aanhouden die niets toevoegd maar veel kennis heeft lijkt mij verder een dure en zinloze missie.


NDCGN

Citaat van: 0634 op 27 januari 2009 - 06:56:49
Maar in Vettel zie ik iemand die wél het optimale uit de auto kan halen. En vorig jaar is gebleken dat hij dat ook in een Newey-auto kan.

Webber kan ook wel de technische bagage en feedback verzorgen. En of Vettel dat wel of niet kan weet ik niet. Maar een rijder aanhouden die niets toevoegd maar veel kennis heeft lijkt mij verder een dure en zinloze missie.


precies, je kunt wel technische bagage hebben, maar als je zelf al niet het beste uit de auto kunt halen (wat Coulthard volgens mij niet kon), dan is het moeilijk om die auto nog beter te maken... Coulthard zal ongetwijfeld meer kennis hebben, maar om nou te zeggen dat hij een auto echt beter kon maken... het is mij nooit opgevallen iig... van Vettel valt dat ook nog te bezien natuurlijk... ik denk dat ie het wel kan.. leeftijd zou niet zo'n probleem moeten zijn.. Schumacher en Alonso hadden het ook al snel in de vingers...

scho0634


meatball

Hij verdient wel een tweede kans vind ik,vorig jaar gaven zijn punten tegenover Vettel wel een vertekent beeld.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat