Op naar het F1 seizoen van 2009!

Gestart door Ferrari 2010, 05 november 2008 - 17:34:20

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 07:14:18
Het staat er nog op, jullie hebben "gewonnen" ;) Maar ik vraag me wel af met welke reden, ik ga er nog steeds vanuit dat het bedoeld is om gegevens van de banden te krijgen.

Overigens, 2 bemerkingen: wieldoppen Brawn: lelijk, dat zijn sponsoren maar snel hun plekske gaan vullen!
Groene lijn op de zijkant van de band, heb je amper iets aan, de wagen moet al een derde van je beeld vullen eer het echt duidelijk wordt. (Enfin, bij mij, hangt af van de grootte van het scherm en je afstand tot het scherm uiteraard, maar die zijn hier niet abnormaal ofzo)
volgens mij gebruikt Ferrari het nu ook en Force India sowieso.. ik denk niet dat het is om gegevens te meten... k zag dat er zo'n geval bij een McLaren af werd geschroefd en k zag niks bijzonders aan de binnenkant...

Ferrari 2010

Ik wil niet ontkennen dat het een andere functie heeft, maar wil wel even zeggen dat het niet is omdat we niets zien, dat er niets is ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Ik heb de groene streep eigenlijk vrijwel totaal niet opgemerkt vandaag..

RadioActiveMan

Niet ik wel hoor, vond het heel goed opvallen.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 28 maart 2009 - 11:28:38
Niet ik wel hoor, vond het heel goed opvallen.
Ik heb ze gezien, maar opvallen? Neen, allesbehalve. Enkel op onboard beelden en close-ups van de wagens, maar als ze wat minder groot in beeld zijn is het enorm lastig.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ze hadden gewoon die verschillende bandensoorten al lang geleden moeten afschaffen, dat heeft toch niks met F1 te maken. :)

Wizard


NDCGN

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 maart 2009 - 09:01:39
Ik wil niet ontkennen dat het een andere functie heeft, maar wil wel even zeggen dat het niet is omdat we niets zien, dat er niets is ;)
nou, dat wilde ik ook niet zeggen, dus dat komt goed uit dan.. t is alleen een aanwijzing en in combinatie met een beetje logisch denken ga ik er voorzichtig van uit dat er geen meetapparatuur inzit..

Darth

Citaat van: Jasper op 28 maart 2009 - 12:01:56
Ze hadden gewoon die verschillende bandensoorten al lang geleden moeten afschaffen, dat heeft toch niks met F1 te maken. :)
Vind de verschillende soorten banden juist wel bij de F1 horen. Net zoals verschillende manieren van  vleugel, afstelling enz.

Jasper

Niemand is verplicht om zijn vleugelafstelling te veranderen tijdens de race, terwijl iedereen wel verplicht is om voor de lol even met een slechte band te rijden... Deze race was al een goed voorbeeld: Räikkönen, Kubica en Hamilton starten op superzachte banden die na 12 ronden volledig weggevreten zijn wat hun meerdere seconden per ronde kost waardoor ze zelfs nog vroeger de pits in rijden dan gepland. Ik dacht altijd dat de bedoeling van de F1 was om zo snel mogelijk te gaan en dat idee wordt alleen maar tegengewerkt door die verschillende bandensoorten.

Darth

Citaat van: Jasper op 29 maart 2009 - 08:49:30
Niemand is verplicht om zijn vleugelafstelling te veranderen tijdens de race, terwijl iedereen wel verplicht is om voor de lol even met een slechte band te rijden... Deze race was al een goed voorbeeld: Räikkönen, Kubica en Hamilton starten op superzachte banden die na 12 ronden volledig weggevreten zijn wat hun meerdere seconden per ronde kost waardoor ze zelfs nog vroeger de pits in rijden dan gepland. Ik dacht altijd dat de bedoeling van de F1 was om zo snel mogelijk te gaan en dat idee wordt alleen maar tegengewerkt door die verschillende bandensoorten.
Oh, die regel bedoel je. Dat ze met beide banden hebben moeten rijden. Dan heb je helemaal gelijk. Dat is een belachelijke regel.

Ferrari 2010

Vind het een beetje te mager om een nieuw topic voor te starten, maar:
http://www.f1pits.net/nieuws/abu_dhabi_in_de_problemen/

Abu Dhabi out, Montreal in? Zou ik niet erg vinden eerlijk gezegd. Montreal is een prachtig circuit, door een woestijn rijden (Abu Dhabi is toch woestijn hé? :)) vind ik niet zo mooi. Nuja, het gaat om de race uiteraard, maar dan nog. Nu de brandstof in prijs gedaald is zitten ze er in het midden oosten in de problemen ;D
En dan Brazilië terug als afsluiter, ook leuk, het is en blijft een pracht van een circuit, en zeer geschikt om het seizoen af te sluiten vind ik.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Ik zou het zeker ook niet erg vinden. Montreal hoort er een beetje bij, he. Maar we moeten nog maar afwachten hoe eea zich ontwikkeld. Bernie heeft een conflict met Canada. Ik weet niet of hij daar zomaar overheen gaat stappen...

Folkert

Brazilië  zou dan misschien wel eens de mooiste afsluiter voor Rubens kunnen zijn. WK worden. Ene kant gun ik het hem wel, maar ik denk niet dat hij het in zich heeft. Maakte toch een kapitale fout bij de start(tenzij ik nieuwsberichten heb gemist die een technisch probleem melde.)

Canada in, abu Dhabi er uit.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Als Abu Dhabi niet klaar geraakt, gaat het nooit vervangen worden door Canada. De reden is simpel: Abu Dhabi gaat zo lang mogelijk zeggen dat ze het nog kunnen halen, en tegen dat ze eventueel laten weten dat ze het niet halen, is het te laat voor Canada om nog een GP te organiseren. Bovendien lijkt het me héél sterk dat ze het niet halen trouwens.