Op naar het F1 seizoen van 2009!

Gestart door Ferrari 2010, 05 november 2008 - 17:34:20

« vorige - volgende »

Mikacouli

Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 16:39:34
Citaat van: Mikacouli op 11 december 2008 - 16:38:06
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
Citaat van: Mikacouli op 11 december 2008 - 13:07:35
Elke F1 site die op de proppen kwam met een evolutie van de wieldoppen had het mis. Het is wel degelijk om de warmte te meten in de banden in bvb snelle lange bochten in vergelijking met chicanes. Vorig jaar kreeg ik al te horen van een expert dat die 'dingen' dus op de wielen zaten met de bedoeling om de warmte te meten in de banden tijdens het rijden.
Het heeft niks met aerodnamica te maken, integendeel, het zorgt enkel maar voor verkeerde luchtstroom langs de banden. Dit zal je nooit te zien krijgen tijdens het seizoen want het is zelfs verboden.

Ook Renault testte dit al eerder, maar dan met een iets andere vorm. Ik vind nu even geen afbeelding.
nou, sorry dat ik zo eigenwijs ben hoor, maar k ben nog niet overtuigd... dat het geen aerodynamische onderdelen zijn lijkt me wel duidelijk, maar waarom zou het geen nieuwe wieldop kunnen zijn om de luchtstroom bij de remmen te verbeteren? ze rijden tegenwoordig allemaal met die wieldoppen rond (verbieden die handel zou ik zeggen).. waarom meten ze dan alleen op één punt van de band?? en alleen op de voorbanden?? en normaal weten ze toch ook de temperatuur van de banden?? hoor tijdens de opwarmronde nl wel eens een engineer over de radio zeggen 'tyre temperatures ok'... hoe komen ze daar dan bij??
maar goed, misschien heb je wel gelijk... t klinkt mij alleen wat onlogisch in de oren... maar goed, andere theoriën zijn ook niet heel logisch als het toch niet gebruikt mag worden tijdens het seizoen..

Waarom zouden ze met wieldoppen rijden als die volgend jaar verboden zijn ??? Al es bij stilgestaan?
als je nou eens naar mn laatste regel kijk, dan zou je kunnen zien dat ik er al bij stil heb gestaan??  ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt, maar ik betwijfel het wel... dat mag toch?? ik zie trouwens nog heel veel teams rondrijden met dingen die volgens jaar verboden zijn...

Dat is omdat ze nog geen hybrid wagen hebben. Alles wat op de BMW zit bvb is legaal volgend jaar..
Het is een mechanisme dat McLaren gebruikt enkel tijdens tests. Ik het het es proberen op te zoeken, want er is ooit es een artikel over gepubliceerd maar ik vind het niet meer terug.

EBX

Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
.

Was ook niet serieus bedoeld, maar was wel grappig om zo te lezen. excuses als het beledigend overkwam !.

Bovendien heb ik geen gedacht van wat dat ding allemaal meet :) Mss meet het wel meer dan temperaturen, zoals vervorming van het bandoppervlak; slijtage (dan meer per type bocht dan algemene slijtage), denk dat alleen mclaren het ons precies kan zeggen :)

Ben ik trouwens de enige die vind dat Ferrari vooral tijdens de wintertest op de achtergrond blijft ?
Geen kers tot de F2009 ( http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2953 ), nog geen enkel teken van de F2009
McLaren, BMW, Honda en Williams & nog een paar (?) expirimenteren al even met Kers & de nieuwe aerodynamische regels, Ferrari reed enkele dagen geleden zelf nog rond met gegroefde banden in de oude auto ....
Nu kan ik me wel voorstelling dat je daar nog wat zaken aan kan doorontwikkelen, en zal het testen van de nieuwe slicks ook wel tijd innemen, maar dit lijkt me het best te gaan in de nieuwe setup, niet ? of denken jullie daar anders over ?

Mikacouli

Citaat van: EBX op 12 december 2008 - 01:13:43
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 14:38:01
Citaat van: EBX op 11 december 2008 - 05:26:19
Citaat van: NDCGN op 11 december 2008 - 00:07:49
wat een onzin zeg... ... straks blijkt het wel waar te zijn :o
hehehehe :)
als je wilt quoten moet je er geen dingen uitknippen... dat 'onzin' sloeg op die opmerking van Jasper... misschien een beetje overdreven, maar dat was mijn eerste reactie.. volgens mij kun nl nergens op de banden een 'neutrale meting' doen.. en volgens mij zou je juist op de plek moeten meten waar de temperaturen het meest extreem zijn, of op meerdere plaatsen...
.

Was ook niet serieus bedoeld, maar was wel grappig om zo te lezen. excuses als het beledigend overkwam !.

Bovendien heb ik geen gedacht van wat dat ding allemaal meet :) Mss meet het wel meer dan temperaturen, zoals vervorming van het bandoppervlak; slijtage (dan meer per type bocht dan algemene slijtage), denk dat alleen mclaren het ons precies kan zeggen :)

Ben ik trouwens de enige die vind dat Ferrari vooral tijdens de wintertest op de achtergrond blijft ?
Geen kers tot de F2009 ( http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2953 ), nog geen enkel teken van de F2009
McLaren, BMW, Honda en Williams & nog een paar (?) expirimenteren al even met Kers & de nieuwe aerodynamische regels, Ferrari reed enkele dagen geleden zelf nog rond met gegroefde banden in de oude auto ....
Nu kan ik me wel voorstelling dat je daar nog wat zaken aan kan doorontwikkelen, en zal het testen van de nieuwe slicks ook wel tijd innemen, maar dit lijkt me het best te gaan in de nieuwe setup, niet ? of denken jullie daar anders over ?

Mja, ik denk dat Ferrari veel tijd verloren heeft aan het proberen halen van de titel.. Het is al een tijdje bekend dat Ferrari moeilijkheden heeft met het ontwikkelen van KERS. Mss loopt de samenwerking met Magnetti Marelli niet zo goed? Wie weet het..

F_A_Diaz

KERS lopen ze sowieso mee achter, dat heeft Dominicali een tijd terug al gezegd. Verder denk ik ook niet dat ze te vroeg met de auto willen komen omdat andere teams dan alles gaan kopieren.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 12 december 2008 - 10:16:25
KERS lopen ze sowieso mee achter, dat heeft Dominicali een tijd terug al gezegd. Verder denk ik ook niet dat ze te vroeg met de auto willen komen omdat andere teams dan alles gaan kopieren.
volgens mij is KERS iets dat gewoon wel of niet werkt.. valt verder weinig winst mee te behalen, het extra vermogen dat het geeft zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn.. t is alleen een kwestie van het zo goed mogelijk implementeren in je auto, dus k vraag me af of uitgebreid testen (op het circuit) veel zin heeft.. maar goed, hoe eerder je t klaar hebt, hoe meer kans je hebt om eventuele kinderziekte's nog op te lossen...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 12 december 2008 - 11:02:37
Citaat van: F_A_Diaz op 12 december 2008 - 10:16:25
KERS lopen ze sowieso mee achter, dat heeft Dominicali een tijd terug al gezegd. Verder denk ik ook niet dat ze te vroeg met de auto willen komen omdat andere teams dan alles gaan kopieren.
volgens mij is KERS iets dat gewoon wel of niet werkt.. valt verder weinig winst mee te behalen, het extra vermogen dat het geeft zou voor iedereen hetzelfde moeten zijn.. t is alleen een kwestie van het zo goed mogelijk implementeren in je auto, dus k vraag me af of uitgebreid testen (op het circuit) veel zin heeft.. maar goed, hoe eerder je t klaar hebt, hoe meer kans je hebt om eventuele kinderziekte's nog op te lossen...
KERS is verplicht toch, volgend jaar? Dacht namelijk  te hebben gelezen dat Toyota en ...Renault dacht ik de eerste paar races zonder zouden rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Dan zal het wel niet verplicht zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Ja ik weet het dus niet. Dacht namelijk dat ik zoiets gelezen had, maar weet het niet zeker.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Het is wel degelijk verplicht. De teams hebben een overeenkomst gesloten met de FIA. Ze zijn er niet allemaal blij mee, maar het zal toch moeten.

scho0634

Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 14:35:12
Het is wel degelijk verplicht. De teams hebben een overeenkomst gesloten met de FIA. Ze zijn er niet allemaal blij mee, maar het zal toch moeten.

Hoewel ik nu weer begrijp dat op de meeting van gisteren is besloten dat het niet verplicht is....

NDCGN

Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 16:11:09
Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 14:35:12
Het is wel degelijk verplicht. De teams hebben een overeenkomst gesloten met de FIA. Ze zijn er niet allemaal blij mee, maar het zal toch moeten.

Hoewel ik nu weer begrijp dat op de meeting van gisteren is besloten dat het niet verplicht is....
volgens mij is het ook nooit verplicht geweest.. Toyota zei een maand geleden nog dat ze de eerste races waarschijnlijk zonder KERS zouden rijden.. dat zegt volgens mij genoeg...

scho0634

#146
Citaat van: NDCGN op 12 december 2008 - 17:55:01
Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 16:11:09
Citaat van: 0634 op 12 december 2008 - 14:35:12
Het is wel degelijk verplicht. De teams hebben een overeenkomst gesloten met de FIA. Ze zijn er niet allemaal blij mee, maar het zal toch moeten.

Hoewel ik nu weer begrijp dat op de meeting van gisteren is besloten dat het niet verplicht is....
volgens mij is het ook nooit verplicht geweest.. Toyota zei een maand geleden nog dat ze de eerste races waarschijnlijk zonder KERS zouden rijden.. dat zegt volgens mij genoeg...
Ik denk dat je gelijk hebt.... Het is nooit verplicht geweest, inderdaad ;). Er gaan / gingen stemmen op om het voor 2009 te verbieden, maar dat kan alleen als alle teams dat willen. Het is iig volgens de nieuwe regels niet verplicht om ermee te gaan rijden.

F_A_Diaz

Je mag er dus mee rijden maar het hoeft niet, dan zal er wel een voordeel bij zitten. Waarom zouden de teams het anders doen?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 15 december 2008 - 10:23:21
Je mag er dus mee rijden maar het hoeft niet, dan zal er wel een voordeel bij zitten. Waarom zouden de teams het anders doen?
Het zou dom zijn bakken geld in een systeem te laten investeren waaruit je geen voordeel kan putten hé ;) Logisch toch dat er een voordeel aan zit :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Hoe bedoel je?

Het is vanaf 2010 pas verplicht dus als team er nu al mee gaan rijden zal er wel een voordeel bij zitten. Anders gaan ze heel 2009 wel testen met dat systeem en goed voorbereid zijn in 2010.

KERS is volgens mij geen systeem waar de auto sneller van word, hij word alleen zuiniger.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."