Op naar het F1 seizoen van 2009!

Gestart door Ferrari 2010, 05 november 2008 - 17:34:20

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Een pronostiekje van mijn kant:

1) Ferrari en McLaren
3) Op de voet gevolgd door BMW, die afwisselend sterker en zwakker zijn dan Renault
5) STR
6) Williams, Toyota en RBR
9) Honda
Last & Least: Force India. Zoals Burrori al aanhaalde: Mallya begrijpt het nut van concistentie precies niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

om ook even een toevoeging te doen: Denk dat Mclaren en Renault volgend jaar de dienst uit maken en dat Ferrari in 2009 even de mindere is, maar wel goed kan volgen, maar net niet genoeg voor de overwinning in de wereldkampioenschap.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 14 november 2008 - 16:19:03
om ook even een toevoeging te doen: Denk dat Mclaren en Renault volgend jaar de dienst uit maken en dat Ferrari in 2009 even de mindere is, maar wel goed kan volgen, maar net niet genoeg voor de overwinning in de wereldkampioenschap.
Om één of andere reden zie ik Renault niet direct meer de top aanvoeren. Ze hebben zich goed gerecepureerd afgelopen seizoen, maar er is nog steeds die motorbevriezing. Ze zijn gestart aan deze periode met een blijkbaar slechte motor, gaan ze dat dan zo snel kunnen recht zetten? Misschien doordat de motoren nu langer moeten meegaan, maar ik vrees ervoor. Tenzij ze op de andere regelwijzigingen iets zeer belangrijk vinden dat de rest niet vindt, denk ik dat het onhaalbaar is om weer écht in de top te zitten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Als ik volgend jaar moet kiezen tussen BMW en Renault, denk ik trouwens sowieso dat BMW er beter voor staat (en dan heb ik het alleen over de wagen en niet over de rijders). BMW is na Canada gestopt met het ontwikkelen van de wagen van 2008, in tegenstelling tot Renault, en zal daar in 2009 de vruchten van plukken.

leproffesseur

1 mcvlaren
2 bmw
3 redbul
4 williams
5.renault
6.ferrari
7. toyota
8.torro rosso
9.force india

meatball

Citaat van: leproffesseur op 15 november 2008 - 18:01:16
1 mcvlaren
2 bmw
3 redbul
4 williams
5.renault
6.ferrari
7. toyota
8.torro rosso
9.force india

Ferrari voor Toyota dat meen je niet,en Honda zo goed dat ze niet op het lijstje staan ? Jongens respect we hebben hier te maken met een kenner ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

#51
Citaat van: meatball op 15 november 2008 - 18:20:31
Citaat van: leproffesseur op 15 november 2008 - 18:01:16
1 mcvlaren
2 bmw
3 redbul
4 williams
5.renault
6.ferrari
7. toyota
8.torro rosso
9.force india

Ferrari voor Toyota dat meen je niet,en Honda zo goed dat ze niet op het lijstje staan ? Jongens respect we hebben hier te maken met een kenner ;)
Ik heb al vaker gedacht gehad dat onze professor bovennatuurlijke gaven bezit. Gelukkig zijn de professoren aan de UGent iets geloofwaardiger dan wat onze forumprofessor allemaal uitbraakt ;D Nuja, ieder zijn mening/gedacht/voorspelling uiteraard. McLaren kende een 5-tal jaar terug ook een barslecht seizoen, ooit zal het aan Ferrari zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

McLaren won geen enkele race in 2006, Ferrari won er geen enkele in 2005. Maar slechte seizoenen kun je gewoon niet voorspellen... Je kunt er twee na elkaar hebben maar ook 10 jaar achter elkaar niet.

Tim C

Ik denk dat het nu absoluut onmogelijk is om te zeggen waar iedereen zal staan volgend jaar.

De motoren moeten 3 races meegaan (Ferrari was dit jaar al enorm kwetsbaar), KERS of geen KERS (impact om rondetijd, maar ook gewichtsdistributie), de terugkeer van slicks (Renault deed er 2.75 seizoenen over om gewoon te worden aan nieuwe banden), de nieuwe vleugels, het verdwijnen van alle ditjes en datjes,...

Nu een favoriet aanduiden, ik zou het niet willen doen...

Folkert

En wat zullen sommige mensen dan ineens raar opkijken als De ForumProssessor het ineens wel bij het goede eind heeft :P.


Ik denk trouwens dat Renault ook al eerder aan het 2009 model is gaan werken dan men hier verwacht. En zeker nu Alonso bij Renault blijft, denk ik dat hij er voor zorgt dat Renault er volgend jaar er iig(beter) bij staat.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

wat zullen de mensen raar opkijken dat mclaren opeens zo achteruit geslagen word.

Ik wil zeggen, dat het inderdaad nu heel moeilijk is om een voorspelling te doen. Alles is veranderd. Het wordt wachten tot in januari of februari om te zeggen wie er nu best voor staat, en dan nog weet niemand het.

De echte waarheid komt maar uit in maart in Melbourne

leproffesseur

Ben dus Honda vergeten..oeps.
Nu voor ferrari zie ik het somber in al is dat nog afwachten natuurlijk.

zeph

Citaat van: Jasper op 15 november 2008 - 18:35:23
McLaren won geen enkele race in 2006, Ferrari won er geen enkele in 2005. Maar slechte seizoenen kun je gewoon niet voorspellen... Je kunt er twee na elkaar hebben maar ook 10 jaar achter elkaar niet.

dit is onjuist. Ferrari won wel in 2005. Bron: http://www.formula1.com/results/season/2005/

Folkert

#58
Citaat van: zeph op 16 november 2008 - 13:15:14
Citaat van: Jasper op 15 november 2008 - 18:35:23
McLaren won geen enkele race in 2006, Ferrari won er geen enkele in 2005. Maar slechte seizoenen kun je gewoon niet voorspellen... Je kunt er twee na elkaar hebben maar ook 10 jaar achter elkaar niet.
dit is onjuist. Ferrari won wel in 2005. Bron: http://www.formula1.com/results/season/2005/

welke rrace dan? Kan me niet echt race herinneren die Ferrari echt gewonnen heeft. USA telt natuurlijk  niet mee.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: zeph op 16 november 2008 - 13:15:14
Citaat van: Jasper op 15 november 2008 - 18:35:23
McLaren won geen enkele race in 2006, Ferrari won er geen enkele in 2005. Maar slechte seizoenen kun je gewoon niet voorspellen... Je kunt er twee na elkaar hebben maar ook 10 jaar achter elkaar niet.

dit is onjuist. Ferrari won wel in 2005. Bron: http://www.formula1.com/results/season/2005/

Ik had het over races. ;)