Op naar het F1 seizoen van 2009!

Gestart door Ferrari 2010, 05 november 2008 - 17:34:20

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: sloggerke op 09 november 2008 - 10:09:35
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 08:17:02
Daarin heb je zeker gelijk. Maar aan het einde van het liedje staan de traditionele topteams bovenaan en komt de rest pas daarna. Veranderingen of niet.

Dat is de laatste jaren zo. Maar kijk eens verder in de geschiedenis.
McLaren is echt niet altijd dat topteam geweest, (Herinner u de jaren met hun Ford en zelfs Peugeot motor.) Ferrari is op de dool geweest.
Anderzijds was Lotus bv. vroeger dé referentie, om erna terug te zakken naar het niets. Idem met vb.March, Williams, Brabham en Tyrrell.. enz.
We maken dat nu nog mee. BMW is in feite een heel recent team en kijk waar ze nu al staan.
Als het werkelijk zo was als jij het ziet zouden er maar twee teams meerijden toch?

Maar goed ieder zijn visie. Ik ga de discussie hier stoppen voor de Administrators ons terechtwijzen.
Inmiddels blijf ik duimen dat Ross en de zijnen goed werk leveren tijdens de winter.
Waarom zouden ze ons terechtwijzen als we ontopic bezig zijn?

Het blijft draaien om geld. Natuurlijk zijn er altijd golfbewegingen waarneembaar. Ook bij de grote teams, maar voor volgend jaar zijn de omstandigheden redelijk gelijk. En dan geeft geld en ervaring vaak de doorslag. De teams die jij noemt die zijn teruggevallen vielen ook inderdaad doogaans terug doordat er financiele problemen kwamen. En de stap van McLaren om over te stappen naar Peugeot viel verkeerd uit. Zoiets gebeurt wel eens. Maar over het algemeen bepaalt het budget de startopstelling.

Overigens help ik het je hopen dat Brawn Honda omhoog krijgt, maar ik zie dat voorlopig niet gebeuren.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 10:18:03
Citaat van: sloggerke op 09 november 2008 - 10:09:35
Citaat van: 0634 op 09 november 2008 - 08:17:02
Daarin heb je zeker gelijk. Maar aan het einde van het liedje staan de traditionele topteams bovenaan en komt de rest pas daarna. Veranderingen of niet.

Dat is de laatste jaren zo. Maar kijk eens verder in de geschiedenis.
McLaren is echt niet altijd dat topteam geweest, (Herinner u de jaren met hun Ford en zelfs Peugeot motor.) Ferrari is op de dool geweest.
Anderzijds was Lotus bv. vroeger dé referentie, om erna terug te zakken naar het niets. Idem met vb.March, Williams, Brabham en Tyrrell.. enz.
We maken dat nu nog mee. BMW is in feite een heel recent team en kijk waar ze nu al staan.
Als het werkelijk zo was als jij het ziet zouden er maar twee teams meerijden toch?

Maar goed ieder zijn visie. Ik ga de discussie hier stoppen voor de Administrators ons terechtwijzen.
Inmiddels blijf ik duimen dat Ross en de zijnen goed werk leveren tijdens de winter.
Waarom zouden ze ons terechtwijzen als we ontopic bezig zijn?

Het blijft draaien om geld. Natuurlijk zijn er altijd golfbewegingen waarneembaar. Ook bij de grote teams, maar voor volgend jaar zijn de omstandigheden redelijk gelijk. En dan geeft geld en ervaring vaak de doorslag. De teams die jij noemt die zijn teruggevallen vielen ook inderdaad doogaans terug doordat er financiele problemen kwamen. En de stap van McLaren om over te stappen naar Peugeot viel verkeerd uit. Zoiets gebeurt wel eens. Maar over het algemeen bepaalt het budget de startopstelling.

Overigens help ik het je hopen dat Brawn Honda omhoog krijgt, maar ik zie dat voorlopig niet gebeuren.
Als dit niet on topic is, weet ik het ook niet :)
Overigens, volgens mij kan elk team naar de top komen, alleen hebben Ferrari, BMW en McLaren er momenteel de beste kaarten voor. Maar BMW was 2 jaar geleden ook nog nergens, Williams heeft ook een jaar goed gepresteerd en Renault heeft ook lange tijd niets geweest en dan 2 keer wk. Zolang de motor niet vernieuwt mag worden, is het moeilijk voor een team als honda. Nuja, er zijn toch enorm veel wijzigingen naar volgend jaar toe, je hoeft maar iets te vinden dat andere teams niet vinden, en je kan er al zijn. Als zij hun boost beter kunnen benutten dan de andere teams, kunnen ze misschien daardoor de anderen wel voor blijven...
Het kan, maar de kans dat het gebeurd wanneer de motor niet gewijzigd mag worden, acht ik vrij klein, helaas...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Dat vrees ik dus ook, al zie ik Renault voor volgend jaar wel als een kanshebber. Maar die lagen al iets verder naar voren als Honda. Honda acht ik ook volgend seizoen niet in staat tot wonderen. Het zal wellicht beter gaan, slechter kan ook niet, maar daar houd het mee op.

F_A_Diaz

Ik zie Renault wel sterk terugkomen in 2009 en ook BMW gaat de laatste stap maken denk ik.
Ik denk dat we 4 teams krijgen die op eigen kracht races kunnen winnen, de vorm van het weekend en de coureur zal bepalen wie wint.
En dan geef ik Renault goede kans omdat ze Alonso hebben.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

voor ik een voorspelling geef, zal ik toch wel de wintertesten afwachten

Folkert

Ik denk niet dat Honda er volgend jaar bij zal zijn. Zoals eerder aan gegeven is hun stap naar de top denk ik te groot en zullen iets moeten vinden wat de rest niet vind om het gat te overbruggen. Ross is inderdaad tot veel instaat, maar heeft een Todt en Schumacher nodig. Als Alonso nou naar Honda was gegaan wa het hun gelukt, maar nu denk ik het niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

#21
Mallya begint te freaken denk ik, de Japanners zijn er niets tegen.
Een motorencontract voortijdig beëindigen, Kolles en Gascoyne buitengooien, plots zijn de rijders ook niet meer zeker van hun zitjes en nu wil hij in 2010 ook al races winnen! (Bron: GPUpdate)
Ja wadde, hij ziet ze goed vliegen. Is het al niet lang bewezen dat consistentie belangrijk is voor een F1 team? Je kan niet op 1-2-3 een goed team opbouwen. Tenzij het zijn doel is om 2009 met een team aan te vangen en daarmee vele jaren verder te gaan, is hij mijn inziens de redenering 'moeilijk gaat ook' aan het volgen. Heeft hij te veel gedronken? Of te veel naar STR gekeken afgelopen seizoen en nu denken, ik kan dat ook? Ik dacht dat Mallya anders was dan die anderen die even een team kwamen overnemen (spyker, midland), maar nu bewijst hij toch nog wel het tegendeel, hij is net als hen. Ik vraag me af hoe lang hij nog eigenaar gaat blijven, hij zal het snel beu zijn...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 18:38:40
Mallya begint te freaken denk ik, de Japanners zijn er niets tegen.
Een motorencontract voortijdig beëindigen, Kolles en Gascoyne buitengooien, plots zijn de rijders ook niet meer zeker van hun zitjes en nu wil hij in 2010 ook al races winnen! (Bron van al die dingen: GPUpdate, want op de pits vind je van dit alles weinig (of zeg maar niets) terug)
Toch wel ;)

http://www.f1pits.net/nieuws/kolles_en_gascoyne_weg_mercedes_in/

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:07:43
Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 18:38:40
Mallya begint te freaken denk ik, de Japanners zijn er niets tegen.
Een motorencontract voortijdig beëindigen, Kolles en Gascoyne buitengooien, plots zijn de rijders ook niet meer zeker van hun zitjes en nu wil hij in 2010 ook al races winnen! (Bron van al die dingen: GPUpdate, want op de pits vind je van dit alles weinig (of zeg maar niets) terug)
Toch wel ;)

http://www.f1pits.net/nieuws/kolles_en_gascoyne_weg_mercedes_in/
Oeps :D Nuja, de rijders en het winnen is niet terug te vinden op de pits. Vreemd is dat ik nu ik het artikkel herlees, me de zinnen herinner en het dus wel degelijk op de pits heb gelezen. Mijn oprechte excuses voor de hierboven geuitte kritiek. Niet echt terecht.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

sloggerke

Ik las op een andere site dat "Di Montezevero" voor de tweede keer zijn kritiek laat horen op het KERS-systeem om reden van het feit dat het te fel zou afwijken van wat in personenwagens gebruikt wordt en blablabla....
Het is écht te hopen dat de regeltjes niet nogmaals gaan wijzigen in het voordeel van dit Ferrari geklaag.
In plaats van dat die Italianen ridderlijk zouden toegeven dat ze zo een systeem niet zo snel klaarkrijgen, laat staan DAT ze het kunnen ontwerpen.
Toyota geraakt (tot mijn verbazing!) ook niet tijdig klaar en geeft gewoon toe dat ze het in Australië nog niet zullen gebruiken doch wel helfweg het seizoen.
Forca India zal het systeem wel afkopen van McLaren.
McLaren en Renault heb ik er nog niets over weten zeggen.
BMW en Honda zijn de enige teams die nu reeds tevreden lijken en dus ook op schema zitten.
Hopelijk zal 2009 de kaarten helemaal omgooien. Ik gun het sommige teams wel...

F_A_Diaz

Ferrari heeft ook veel langer door moeten ontwikkelen voor 2008 omdat ze nog kampioen konden worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Maar mclaren heeft toch ook moeten door ontwikkellen net als Ferrari.
Voor ferrari ziet het niet zo goed uit want de geschiedenis heeft geleerd dat revolutionaire
veranderingen niet hun sterkste kant is.Vreemd trouwens dat mclaren 30 miljoen euro in het
KERS systeem steekt terwijl het de wagens niet sneller in rondetijden zou maken >.

F_A_Diaz

Citaat van: leproffesseur op 12 november 2008 - 14:17:45
Maar mclaren heeft toch ook moeten door ontwikkellen net als Ferrari.

Je hebt de McLaren Group, dat is wat anders dan alleen Ferrari. Ferrari heeft ook niet de materieel om Force India van complete aandrijflijn te voorzien, McLaren wel.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 12 november 2008 - 14:17:45
Maar mclaren heeft toch ook moeten door ontwikkellen net als Ferrari.
Voor ferrari ziet het niet zo goed uit want de geschiedenis heeft geleerd dat revolutionaire
veranderingen niet hun sterkste kant is.Vreemd trouwens dat mclaren 30 miljoen euro in het
KERS systeem steekt terwijl het de wagens niet sneller in rondetijden zou maken >.
Het zou me verbazen als dat niets maakt in rondetijden. Waarom zou men er dan in godsnaam geld in steken?

Citaat van: F_A_Diaz op 12 november 2008 - 15:18:57
Citaat van: leproffesseur op 12 november 2008 - 14:17:45
Maar mclaren heeft toch ook moeten door ontwikkellen net als Ferrari.

Je hebt de McLaren Group, dat is wat anders dan alleen Ferrari. Ferrari heeft ook niet de materieel om Force India van complete aandrijflijn te voorzien, McLaren wel.
Ik denk dat Ferrari het eerder gewoon niet wil doen. Omdat zij bijvoorbeeld hun middelen reeds ten volle benutten en McLaren dus waarschijnlijk niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: leproffesseur op 12 november 2008 - 14:17:45
veranderingen niet hun sterkste kant is.Vreemd trouwens dat mclaren 30 miljoen euro in het
KERS systeem steekt terwijl het de wagens niet sneller in rondetijden zou maken >.

Geloof je dat nu echt? :-\