Op naar het F1 seizoen van 2009!

Gestart door Ferrari 2010, 05 november 2008 - 17:34:20

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 17 november 2008 - 16:27:44
De auto's zien er nu uit als een hele slechte fotoshop.

Wrom zijn die voorvleugels zo asociaal groot voor de wielen langs, dat is toch geen gezicht, helemaal niet met zo'n piepklein achtervleugeltje.
Vind de Williams nog wel enigzins meevallen, maar die BMW ziet er idd echt niet uit... lijkt meer op een grasmaaier dan op een F1 auto... rijden de andere teams nog met oude auto's rond?? k vind het wel een beetje verwarrend; k zie gewone slicks, de gegroefde 'slicks', auto's die nog veel op die van afgelopen seizoen lijken en de zogenaamde grasmaaiers... wat zou het voor zin hebben om met de auto van afgelopen seizoen te testen als er zoveel gaat veranderen (aan de BMW te zien iig)???

KVDracer

Ik denk dat de teams die nu nog met de auto van vorig jaar aan het testen zijn, zoch vooral richten op het KERS systeem. maar wat ik dan weer niet versta is dat BMW nog steeds met gegroefde banden rondrijdt, terwijl men volgend jaar slicks moet gebruiken. Ze zijn er wel GP2 achtig uit de wagens, met die smalle achtervleugel en die platte voorvleugel.Maar zolang het de races terug spannend maakt, geen probleem voor mij.

sloggerke

Citaat van: KVDracer op 17 november 2008 - 17:26:38
Ik denk dat de teams die nu nog met de auto van vorig jaar aan het testen zijn, zoch vooral richten op het KERS systeem. maar wat ik dan weer niet versta is dat BMW nog steeds met gegroefde banden rondrijdt, terwijl men volgend jaar slicks moet gebruiken. Ze zijn er wel GP2 achtig uit de wagens, met die smalle achtervleugel en die platte voorvleugel.Maar zolang het de races terug spannend maakt, geen probleem voor mij.

Is dat niet zo dat ze maar een gelimiteerd aantal banden ter beschikking hebben zodat ze dus nog een tijdje met "opgespaarde" (gegroefde) banden zullen testen?
Anders begrijp ik niet waarom Honda zegt dat ze zo veel mogelijk banden (en testkilometers) "gespaard" hebben afgelopen seizoen.

Het uiterlijk van de wagens zou verholpen kunnen worden als ze bredere banden mochten gebruiken. Nu tonen ze echt wel klein/smal.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 17 november 2008 - 16:57:23
Vind de Williams nog wel enigzins meevallen, maar die BMW ziet er idd echt niet uit... lijkt meer op een grasmaaier dan op een F1 auto... rijden de andere teams nog met oude auto's rond?? k vind het wel een beetje verwarrend; k zie gewone slicks, de gegroefde 'slicks', auto's die nog veel op die van afgelopen seizoen lijken en de zogenaamde grasmaaiers... wat zou het voor zin hebben om met de auto van afgelopen seizoen te testen als er zoveel gaat veranderen (aan de BMW te zien iig)???
Wat een verwarrende winter inderdaad, iedereen rijdt maar ergens mee rond. Nuja, zoals de bMW nu rijdt zal het ook niet worden denk ik. Bedoeling is om veel grip te vangen vooraan, door de kleinere achtervleugel kan je dan goed achter je voorganger blijven in de bochten. Maar, dan heb je op het rechte stuk ook enorm veel downforce, en zal je last hebben van veel overstuur. Ik weet het zo niet, heeft het zin, zon huge voorvleugel en achteraan weinig downforce? Volgens mij niet, het zijn en blijven tests (gelukkig, in het geval van BMW :)) Ik veronderstel dat zo'n grote neusvleugel te weinig nut heeft.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: NDCGN op 17 november 2008 - 16:57:23

Vind de Williams nog wel enigzins meevallen, maar die BMW ziet er idd echt niet uit...

Williams heeft ook alleen maar de nieuwe achtervleugel getest dus daar komt volgens mij nog zo'n lompe voorvleugel op.

Citaatwat zou het voor zin hebben om met de auto van afgelopen seizoen te testen als er zoveel gaat veranderen (aan de BMW te zien iig)???

De nieuwe auto's zijn nog niet klaar maar de teams willen zoveel mogelijk onderdelen al wel een keer op de baan uit proberen. Ik denk juist omdat er zoveel veranderd gaan ze nu al van alles testen of in ieder geval kijken hoe iets werkt in het echt inplaats van de windtunnel. Gebeurt elk jaar wel, alleen nu valt het meer op omdat de auto's zoveel veranderen.

Ik denk ook dat de team die nog wel met de 2008 auto rijden met heel weinig downforce rijden, zeg maar gelijk aan die verplicht is voor 2009. Dus kan je dan wel banden testen enzo. Hoe zo'n auto er dan uitziet en welke onderdelen er wel of niet opzitten maakt dan volgens mij niet zoveel uit.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: KVDracer op 17 november 2008 - 17:26:38
Ik denk dat de teams die nu nog met de auto van vorig jaar aan het testen zijn, zoch vooral richten op het KERS systeem. maar wat ik dan weer niet versta is dat BMW nog steeds met gegroefde banden rondrijdt, terwijl men volgend jaar slicks moet gebruiken. Ze zijn er wel GP2 achtig uit de wagens, met die smalle achtervleugel en die platte voorvleugel.Maar zolang het de races terug spannend maakt, geen probleem voor mij.

Ik vind wel dat het wel het hoogste moet blijven. Ik las laatst ergens dat Formule 1 nog maar 6 of 7 seconden sneller was dan de GP2. Het moet denk ik niet zo worden dat de GP2 auto op pole straks nog sneller is dan de laatste F1 auto. Inhalen is natuurlijk mooi maar moet ook wel de snelste zijn en dan niet een klein beetje vind ik. Ik denk dat als je de puntentelling veranderd dat de coureurs ook wel veel sneller gaan inhalen. bijvoorbeeld 16-11-8-6-4-3-2-1.
Dan is het ook niet zo verschrikkelijk als als je ene keertje uitvalt dus kan je ook wat meer risico nemen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

sloggerke

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 10:17:47
Citaat van: KVDracer op 17 november 2008 - 17:26:38
Ik denk dat de teams die nu nog met de auto van vorig jaar aan het testen zijn, zoch vooral richten op het KERS systeem. maar wat ik dan weer niet versta is dat BMW nog steeds met gegroefde banden rondrijdt, terwijl men volgend jaar slicks moet gebruiken. Ze zijn er wel GP2 achtig uit de wagens, met die smalle achtervleugel en die platte voorvleugel.Maar zolang het de races terug spannend maakt, geen probleem voor mij.

Ik vind wel dat het wel het hoogste moet blijven. Ik las laatst ergens dat Formule 1 nog maar 6 of 7 seconden sneller was dan de GP2. Het moet denk ik niet zo worden dat de GP2 auto op pole straks nog sneller is dan de laatste F1 auto. Inhalen is natuurlijk mooi maar moet ook wel de snelste zijn en dan niet een klein beetje vind ik. Ik denk dat als je de puntentelling veranderd dat de coureurs ook wel veel sneller gaan inhalen. bijvoorbeeld 16-11-8-6-4-3-2-1.
Dan is het ook niet zo verschrikkelijk als als je ene keertje uitvalt dus kan je ook wat meer risico nemen.

Over puntentelling gesproken... Ik lees net dat ze zelfs gaan werken met medailles! Goud-Zilver-Brons. Zijn ze nu helemaal zot geworden!
De hele geschiedenis gaat zo verloren.
Het zit sommigen echt wel hoog dat Ferrari dit jaar niet de rijderskampioen leverde precies. (Want met zo een systeem was natuurlijk Massa kampioen en niet Hamilton)
"Hoeveel punten had vb.Kubica alweer? Eén gouden, drie zilveren en drie bronzen...." Komaan seg!
En wat met de wagens die nooit bij de eerste drie geraken? Die kan je nog ergens gaan opzoeken om te kijken hoeveelste ze eigenlijk waren..
Het strafste van al is dat ALLE teams voor het idee gewonnen lijken.

amp

Kan je even jouw bron doorgeven ? Kzou het graag eens lezen.

sloggerke

Citaat van: amp op 18 november 2008 - 12:33:33
Kan je even jouw bron doorgeven ? Kzou het graag eens lezen.

Euh.. mag dat hier?
GPUpdate.net. F1pits.net of F1-club.be.... het staat overal eigenlijk.

Ferrari 2010

Citaat van: sloggerke op 18 november 2008 - 12:45:08
Citaat van: amp op 18 november 2008 - 12:33:33
Kan je even jouw bron doorgeven ? Kzou het graag eens lezen.

Euh.. mag dat hier?
GPUpdate.net. F1pits.net of F1-club.be.... het staat overal eigenlijk.
Normaal gezien mag dat hoor :)
Medailles, dus degene met de meeste overwinningen wint, that's the spirit! Weg met de betrouwbaarheid, terug het recht én de plicht om risico's te nemen, op dat vlak zijn de medailles goed. Maar we moeten ook de andere kant van de medaille bekijken, weg met de punten, toch een traditie in de autosport, is dat wel verantwoordbaar?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

zeph

Ik vind dat het oude puntensysteem 9-6-4-3-2-1 in feite eerlijker was dan het huidige. De winnaar kreeg dan tenminste echt iets extra's. Maar ze hebben dat veranderd vanwege Schumacher's hegemonie. Nu dat voorbij is vind ik eigenlijk dat ze het oude systeem in ere moeten herstellen.

F_A_Diaz

Citaat van: zeph op 18 november 2008 - 13:44:56
Ik vind dat het oude puntensysteem 9-6-4-3-2-1 in feite eerlijker was dan het huidige. De winnaar kreeg dan tenminste echt iets extra's. Maar ze hebben dat veranderd vanwege Schumacher's hegemonie. Nu dat voorbij is vind ik eigenlijk dat ze het oude systeem in ere moeten herstellen.

Het systeem daarvoor was 10-6-4-3-2-1 en daarvoor was het inderdaad 9-6-4-3-2-1.

Ik vind dat mijn systeem van 16-11-8-6-4-3-2-1 veel beter is om inhalen te bevoordelen. Hoe hoger je finisht hoe meer punten je uitloopt op degene achter je. En ook is het niet zo heel erg als je een keer uitvalt dus kunnen de coureurs meer risico's gaan nemen. Als je namelijk 1 x uitvalt, hoef je maar drie races te winnen en dan heb je maximaal alles op 1 punt na al weer ingehaald. En dan ga je er zelfs nog vanuit dat de voornaamste concurrent altijd tweede wordt. Als je met de puntentelling van nu een keer uitvalt kan het al gauw 5 races duren voor je die tien punten weer inhaalt dus kijkt een coureur die voor het WK gaat wel uit.

Als er voor plek 1 en 2 al een verschil van 5 punten zit zal een coureur zeker wel graag die plek willen pakken dan wanneer dat maar twee punten is en zoals boven uitgelegd kan hij dat risico ook eerder gaan nemen omdat uitvallen niet zo enorm erg is. Hetzelfde geld voor de plekken 3, 4  en 5.  Daarna is het verschil 1 punt maar dat maakt niet zoveel uit omdat die coureurs toch niet voor het WK rijden normaal gesproken.

Aan de andere kant vind ik dat het medaille systeem ook niet zo raar is. degene met de meeste overwinningen wereldkampioen, is simpel en logisch. Alleen niet echt bekend in de autosport.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

FerrariMan


zeph

#88
Jouw systeem klinkt interessant, maar ik blijf bij het oude. Ik vind dat zes coureurs in de punten genoeg is, laat ze er maar voor knokken! en wat betreft medailles, elke wedstrijd drie van die trofeeen is natuurlijk wel een enorme verspilling  ::) Medailles zijn in deze tijden van recessie geen slecht idee ;D

NDCGN

Citaat van: sloggerke op 18 november 2008 - 12:28:52
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 10:17:47
Citaat van: KVDracer op 17 november 2008 - 17:26:38
Ik denk dat de teams die nu nog met de auto van vorig jaar aan het testen zijn, zoch vooral richten op het KERS systeem. maar wat ik dan weer niet versta is dat BMW nog steeds met gegroefde banden rondrijdt, terwijl men volgend jaar slicks moet gebruiken. Ze zijn er wel GP2 achtig uit de wagens, met die smalle achtervleugel en die platte voorvleugel.Maar zolang het de races terug spannend maakt, geen probleem voor mij.

Ik vind wel dat het wel het hoogste moet blijven. Ik las laatst ergens dat Formule 1 nog maar 6 of 7 seconden sneller was dan de GP2. Het moet denk ik niet zo worden dat de GP2 auto op pole straks nog sneller is dan de laatste F1 auto. Inhalen is natuurlijk mooi maar moet ook wel de snelste zijn en dan niet een klein beetje vind ik. Ik denk dat als je de puntentelling veranderd dat de coureurs ook wel veel sneller gaan inhalen. bijvoorbeeld 16-11-8-6-4-3-2-1.
Dan is het ook niet zo verschrikkelijk als als je ene keertje uitvalt dus kan je ook wat meer risico nemen.

Over puntentelling gesproken... Ik lees net dat ze zelfs gaan werken met medailles! Goud-Zilver-Brons. Zijn ze nu helemaal zot geworden!
De hele geschiedenis gaat zo verloren.
Het zit sommigen echt wel hoog dat Ferrari dit jaar niet de rijderskampioen leverde precies. (Want met zo een systeem was natuurlijk Massa kampioen en niet Hamilton)
"Hoeveel punten had vb.Kubica alweer? Eén gouden, drie zilveren en drie bronzen...." Komaan seg!
En wat met de wagens die nooit bij de eerste drie geraken? Die kan je nog ergens gaan opzoeken om te kijken hoeveelste ze eigenlijk waren..
Het strafste van al is dat ALLE teams voor het idee gewonnen lijken.
volgens mij ben je zelf een beetje zot geworden... deze hele puntentelling is ooit ingesteld om het Ferrari lastig te maken... en bovendien is Massa nog steeds geen kampioen als ze volgend jaar een nieuwe puntenregeling gaan instellen.. dus of het in het voordeel van Ferrari zal zijn moet nog maar blijken.. ik vind wel dat overwinningen een stuk beter beloond moeten worden, maar goud zilver en brons vind ik niet echt passen... doe dan 25-12-8-6-4-2-1 of zoiets... iig een  groot gat tussen nr 1 en 2... dat ze het doen omdat het voor het publiek nu moeilijk te begrijpen is vind ik wel grote onzin.. volgens mij is het vrij simpel