LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

zeph

Het was Flavio Briatore die zei dat Alonso zo een centrale man is voor een team. Hij zegt dat Alonso's technische kennis zodanig is dat hij de ingenieurs heel goed kan uitleggen wat de problemen zijn in een auto en waar er naar verbetering gezocht moet worden. Hij is dus niet alleen een kampioen maar ook een van de beste testrijders. Alszodanig was hij ook voor  McLaren belangrijk, maar werd na zijn testwerk door puppet master Ron Dennis naar het tweede plan verwezen.
Hoe dan ook, ik denk dat hij lering heeft getrokken uit het McLaren-fiasco en uiteindelijk een nog sterkere rijder wordt. Misschien niet meer zo dominant en flamboyant als voorheen, maar koel en slim zoals Lauda of Piquet sr.

zeph

#181
Citaat van: Burorri op 17 november 2008 - 02:59:42

Na 1 (relatief)  goed jaar van Massa ben ik iig nog niet overtuigd dat hij volgend jaar ook weer gaat mee strijden om de titel. Iets wat Hamilton(2 jaar) en Kimi (3 jaar.) al wel hebben aan getoond. Ik zie hem eigenlijk meer als een Keke Rosberg. Heel erg goede rijder, maar net niet goed genoeg om telkens mee te strijden om de titel. En dan een titel kunnen pakken als de andere het laten liggen.

Sorry hoor, maar Keke Rosberg was een middelmatige rijder die in 1982 door het uitvallen van Didier Pironi het wereldkampioenschap in de schoot geworpen kreeg, en daarvoor of sindsdien niets van belang heeft gepresteerd. Massa rijdt sinds 2006 bij Ferrari, en is achtereenvolgens als 3e, 4e en 2e geeindigd in de kampioenschappen. 27 podiumplaatsen in 106 races, waarvan 11 overwinningen. Rosberg won er 5 in zijn hele carriere (128 GP's).

Misschien wordt Massa inderdaad nooit kampioen en blijft hij -net als Carlos Reutemann- een eeuwige tweede, maar om hem te vergelijken met Rosberg gaat toch echt te ver.  Ik begrijp jouw sentimenten wel, hij komt niet over als een champ en heeft niet het geluk dat een ware kampioen wel moet hebben op cruciale momenten. Maar kijk naar de feiten en dan is hij gewoon een succesvolle en competente coureur die sinds zijn aantreden bij Ferrari in 2006 wel elk jaar meedoet voor de titel.

F_A_Diaz

Ik denk dat het probleem van Massa is dat hij eigenlijk alleen maar echt goed is als hij vanaf pole de race kan starten, dat kan hij magistraal zijn.
Je ziet hem echter nooit een race naar zijn hand zetten. Dat wil zeggen, na een slechte kwalificatie of start toch nog een race winnen. Misschien is dat puur mentaal maar ik heb het idee dat Massa een type Damon Hill is. Iemand die behoorlijk hard rondjes kan rijden maar niet echt een racer is met sterke mentaliteit.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Over de tweede helft van 2007 zou je kunnen beginnen discussiëren over bevoordeling door McLaren, maar in de eerste helft van 2007 was Hamilton duidelijk de betere van Alonso.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 18 november 2008 - 16:43:15
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Over de tweede helft van 2007 zou je kunnen beginnen discussiëren over bevoordeling door McLaren, maar in de eerste helft van 2007 was Hamilton duidelijk de betere van Alonso.

Kwa punten wel, 70 voor Hamilton en 58 voor Alonso na 9 races maar ze hadden beiden twee races gewonnen. Ik denk dat Alonso in die tijd ook wat meer pech en akkefietjes had.
Hamilton was heel constant met vier 2e plaatsen in de 1e 5 races maar heeft geen 1x keer echt de snelheid gehad om te winnen in die races, Alonso won in die periode wel twee races.
Het ligt er dus maar net aan waar je na kijkt. Maar gezien de punten aantal heb je gelijk.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 13:53:34In 2006 won Schumacher ook niet van Alonso, en toen had hij in ieder geval zeker geen slechtere auto dan Alonso, eerder een betere, over het hele jaar bekeken.
Onzin, zeker weten.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 16:54:19
Citaat van: Jasper op 18 november 2008 - 16:43:15
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Over de tweede helft van 2007 zou je kunnen beginnen discussiëren over bevoordeling door McLaren, maar in de eerste helft van 2007 was Hamilton duidelijk de betere van Alonso.

Kwa punten wel, 70 voor Hamilton en 58 voor Alonso na 9 races maar ze hadden beiden twee races gewonnen. Ik denk dat Alonso in die tijd ook wat meer pech en akkefietjes had.
Hamilton was heel constant met vier 2e plaatsen in de 1e 5 races maar heeft geen 1x keer echt de snelheid gehad om te winnen in die races, Alonso won in die periode wel twee races.
Het ligt er dus maar net aan waar je na kijkt. Maar gezien de punten aantal heb je gelijk.
wat ik me nog bijstaat van de verhoudingen tussen Alonso en Hamilton vorig jaar is dat als Alonso won of voor Hamilton eindigde hij vaak ook echt duidelijk sneller was dan Hamilton.. daarmee bedoel ik dus dat als ze achter elkaar reden Alonso Hamilton wel bij kon houden maar andersom minder... in Engeland werd Alonso 2e en Hamilton 3e op ruim een halve minuut... en dr zijn meer voorbeelden van...

Jasper


NDCGN

Citaat van: Jasper op 18 november 2008 - 18:02:26
Zoals Monaco? :)
ik zij vaak, niet altijd... maar als je bv naar VS kijkt, daar reed Alonso constant op de staart bij Hamilton... ik kan me iig niet herinneren dat Hamilton Alonso 'uit het wiel' heeft gereden zeg maar.. andersom is dat regelmatig gebeurd...

scho0634

Anyway: Ik blijf vinden dat Alonso voor Ferrari een welkome versterking zou zijn. Hij zou dit jaar de titel hebben gepakt, is mijn overtuiging.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 18:39:00
Anyway: Ik blijf vinden dat Alonso voor Ferrari een welkome versterking zou zijn. Hij zou dit jaar de titel hebben gepakt, is mijn overtuiging.
Daar ben ik het mee eens. Maar de Ferrari piloten zelf ook hadden ze zelf niet zo regelmatig steken laten vallen. Kimi en Massa zijn snel, alleen hebben ze dit seizoen te vaak geblundert. Ferrari ook, want zonder hun blunders was Massa WK geworden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 19:05:38
Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 18:39:00
Anyway: Ik blijf vinden dat Alonso voor Ferrari een welkome versterking zou zijn. Hij zou dit jaar de titel hebben gepakt, is mijn overtuiging.
Daar ben ik het mee eens. Maar de Ferrari piloten zelf ook hadden ze zelf niet zo regelmatig steken laten vallen. Kimi en Massa zijn snel, alleen hebben ze dit seizoen te vaak geblundert. Ferrari ook, want zonder hun blunders was Massa WK geworden.
En juist die blunders, maakt Alonso niet zo vaak ;). Ik zeg eerlijk dat ik hem graag bij Ferrari zou zien. Het duel tussen Alonso en Hamilton kan dan losbarsten. Maakt mooie tv.

Al moeten we even afwachten welke auto's voor op de grid staan komend jaar.

Forza F1

Mjah, het zou kunnen kloppen... Alonso en Ferrari.. kan een goede combinatie zijn.
Ferrari en Raikkonen werkt niet zo goed vind ik (en dat vond ik in 2007 ook al niet).
Hamilton zie ik ook enkel voor McLaren rijden, hij heeft een te hechte band met het team om dat nog te verbreken. Is gelijk Schumacher en Ferrari  :)

zeph

#193
Hamilton is praktisch eigendom  van Ron Dennis. Die gaat daar voorlopig nog niet weg. Wat denk je hier van:

It was Ron Dennis who presented Anthony with an offer to financially support his son's career for the foreseeable future, with the proviso that Lewis should keep working hard at school. Lewis: "I just went upstairs to my room and got on with my homework. It was so unbelievable. I struggled to take it in."

While the family's financial struggle was over it put extra pressure on McLaren's teenage protege to meet ever higher expectations. As well as having to respond to envious critics who claimed he should be winning all the time, given his funding, it was imperative that Lewis continually prove himself worthy of his benefactor's investment.


Bron: http://www.formula1.com/teams_and_drivers/hall_of_fame/828/

En ik denk dat ING/Renault over voldoende middelen beschikt om Alonso aan een winnende auto te helpen. Dat komt wel goed, als het niet komend seizoen is dan toch gewoon in 2010?

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 17:41:30
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 13:53:34In 2006 won Schumacher ook niet van Alonso, en toen had hij in ieder geval zeker geen slechtere auto dan Alonso, eerder een betere, over het hele jaar bekeken.
Onzin, zeker weten.

Waarom dan? Ferrari won 9 races dat jaar, meer dan Renault. Omdat Schumacher in het begin van het jaar wat foutjes maakte, is de Renault nog geen betere auto.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."