LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

kaisz

massa was constant, alleen ferrari niet.
Als die motor van hem in de laatste paar rondes niet ontploft was, was massa nu kampioen geweest.


Forza F1

Citaat van: kaisz op 15 november 2008 - 14:08:11
massa was constant, alleen ferrari niet.
Als die motor van hem in de laatste paar rondes niet ontploft was, was massa nu kampioen geweest.

ALS ALS ALS ...

Dat geldt voor iedereen :p
ALS x niet gebeurd was DAN zou Raikkonen, Kubica en zelfs Sutil kampioen geworden zijn  ::)


Folkert

Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 20:41:11
Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 12:50:35
Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 08:35:01
Dit jaar was hij dat wel.
Wat was hij dit jaar wel? constant?
Ja.
Ik weet nog niet, hij was toch aantal keer totaal niet bij de les. Australie, Belgie, Japan, China, Monaco en Engeland Waren toch wel races waar hij wat steken liet vallen.


Weetje wat ik trouwens ook wel heel apart vind: Dat als ik wat over Massa zeg het direct als anti word gezien, maar als er mensen zijn die negatieve dingen over Kimi (waar dus zelfs een topic over is gemaakt.) word er geen woord over gerept door bepaalde personen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 21:17:50
Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 20:41:11
Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 12:50:35
Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 08:35:01
Dit jaar was hij dat wel.
Wat was hij dit jaar wel? constant?
Ja.
Ik weet nog niet, hij was toch aantal keer totaal niet bij de les. Australie, Belgie, Japan, China, Monaco en Engeland Waren toch wel races waar hij wat steken liet vallen.
De eerste 2 races waren zwak. In Belgie en China deed hij niks fout. In de Engelse regen was de Ferrari kut. Japan en Monaco weet ik niet meer mbt Massa. Je kan niet alle races winnen, maar hij reed vanaf race 3 vrij sterk en vrij foutloos. Dat kan toch lastig ontkend worden, lijkt mij.

CitaatWeetje wat ik trouwens ook wel heel apart vind: Dat als ik wat over Massa zeg het direct als anti word gezien, maar als er mensen zijn die negatieve dingen over Kimi (waar dus zelfs een topic over is gemaakt.) word er geen woord over gerept door bepaalde personen.
Ja, vind je het gek?

Iedereen ziet dat Kimi als regerend kampioen als een drol reed, net zoals dat iedereen ziet dat Massa zijn beste jaar reed uit zijn carriere. Dus lijkt kritiek op Kimi mij momenteel wat beter verklaarbaar dan kritiek op Massa.


Folkert

Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 21:24:29
Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 21:17:50
Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 20:41:11
Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 12:50:35
Citaat van: 0634 op 15 november 2008 - 08:35:01
Dit jaar was hij dat wel.
Wat was hij dit jaar wel? constant?
Ja.
Ik weet nog niet, hij was toch aantal keer totaal niet bij de les. Australie, Belgie, Japan, China, Monaco en Engeland Waren toch wel races waar hij wat steken liet vallen.
De eerste 2 races waren zwak. In Belgie en China deed hij niks fout. In de Engelse regen was de Ferrari kut. Japan en Monaco weet ik niet meer mbt Massa. Je kan niet alle races winnen, maar hij reed vanaf race 3 vrij sterk en vrij foutloos. Dat kan toch lastig ontkend worden, lijkt mij.

CitaatWeetje wat ik trouwens ook wel heel apart vind: Dat als ik wat over Massa zeg het direct als anti word gezien, maar als er mensen zijn die negatieve dingen over Kimi (waar dus zelfs een topic over is gemaakt.) word er geen woord over gerept door bepaalde personen.
Ja, vind je het gek?

Iedereen ziet dat Kimi als regerend kampioen als een drol reed, net zoals dat iedereen ziet dat Massa zijn beste jaar reed uit zijn carriere. Dus lijkt kritiek op Kimi mij momenteel wat beter verklaarbaar dan kritiek op Massa.



Nee dat is waar. Maar echt sterk reed hij niet. Engeland lag dan wel deels aan de Ferrari, maar ook groot deel aan Massa. Kimi werd wel 4de. En ik ontken ook niet dat hij niet sterk reed, maar foutloos was hij zeker niet. Japan, Monaco, Engeland, en Italie(ok toegevend at het een rare race was.) waren geen sterke races. In mijn ogen is hij dit jaar alleen door de fouten van Hamilton en de dubieuze straffen van de FIA kans gemaakt op de titel.


Ja dat snap ik, maar dat is dan gedrag van de wind. Kimi heeft 1 rotseizoen en er word direct op hem gezeken? Vind dat wel beetje heel erg makkelijk gekeken als ik eerlijk mag zijn. Ja hij stelde mij ook wat teleur dit jaar want had verwacht dat hij weer wereldkampioen zou worden en in het begin van het jaar zag het er nog goed uit ook, maar daarna ging het mis. En hij heeft zelf aangegeven motivatie problemen te hebben, maar dat was volgens mij gevolg van slechte resultaten, en niet andersom.
En dan nog, ook al heeft Kimi een rotseizoen achter de rug, waarom zou het wel anti Massa zijn om zulke dingen te zeggen en niet Anti Kimi, want Kimi heeft niet alleen slecht gereden en net als Massa slechte races gereden.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 21:45:04
Ja dat snap ik, maar dat is dan gedrag van de wind. Kimi heeft 1 rotseizoen en er word direct op hem gezeken? Vind dat wel beetje heel erg makkelijk gekeken als ik eerlijk mag zijn.
Een dip van een 3/4 seizoen vind ik nogal wat. Maar weinig topcoureurs hebben zo'n beroerd seizoen gekend terwijl ze in een topauto reden. Net zoals ik na een seizoen kan zeggen dat Massa beter is geworden en een sterk jaar heeft gereden, mag ik dat van Kimi ook zeggen maar dan negatief.

En dan is het, op zijn minst opmerkelijk, dat jij hier Massa veelvuldig aanvalt. Terwijl die juist een sterk jaar had. Daarom krijg jij het stempel dat je anti-massa bent.

fawlty

komkommertijd zeker?iedereen heeft zijn faorieten, moest massake nu kampioen geworden zijn, dan zat iedereen in de andere richting te zagen...
trouwens massa wint gouden helm, zou het zijn omdat zijn helm zo vaak diens moet doen tijdens z'n ongelukjes  ;)
Ja sluw is die Hamilton

scho0634

Citaat van: fawlty op 16 november 2008 - 00:25:02
komkommertijd zeker?iedereen heeft zijn faorieten, moest massake nu kampioen geworden zijn, dan zat iedereen in de andere richting te zagen...
Ik kan er ook niet mee zitten hoor, dat hij anti-Massa zou zijn ;). Dat is zijn goed recht.

Folkert

Citaat van: 0634 op 16 november 2008 - 00:00:05
Citaat van: Burorri op 15 november 2008 - 21:45:04
Ja dat snap ik, maar dat is dan gedrag van de wind. Kimi heeft 1 rotseizoen en er word direct op hem gezeken? Vind dat wel beetje heel erg makkelijk gekeken als ik eerlijk mag zijn.
Een dip van een 3/4 seizoen vind ik nogal wat. Maar weinig topcoureurs hebben zo'n beroerd seizoen gekend terwijl ze in een topauto reden. Net zoals ik na een seizoen kan zeggen dat Massa beter is geworden en een sterk jaar heeft gereden, mag ik dat van Kimi ook zeggen maar dan negatief.

En dan is het, op zijn minst opmerkelijk, dat jij hier Massa veelvuldig aanvalt. Terwijl die juist een sterk jaar had. Daarom krijg jij het stempel dat je anti-massa bent.
Nou ja de auto was top, alleen kon Kimi er niet mee overweg volgens mij en had dus toch motivatie problemen. Vind het wel wat gemakkelijk om te zeggen dat een (top)coureur geen dipje van 3/4 seizoen mag hebben. Dat het misschien niet vaak voorkomet wilt niet zeggen dat het daarom direct maar als reden moet worden gezien om maar te gaan zeiken. Je hebt helemaal gelijk dat het tegevallend jaar was voor Kimi, maar dat gebeurt nu eenmaal.

En ik val Massa niet aan, ik geef alleen mijn mening er over, precies zo als sommige mensen over Kimi doen, maar daar schijnt het te van mogen omdat Kimi in Fuji WK af was. En slecht heeft gepresteerd. Waar veel mensen volgens mij ook over heen lezen is dat ik al vaak genoeg heb gezegt dat MAssa goed coureur is, maar dat ik niet heel erg positief ben over hem als Titel kandidaat. En ja hij heeeft dit jaar heel sterk jaar gereden, maar als Hamilton geen fouten had gemaakt dit jaar, was het al in Belgie over geweest denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Als mijn tante een piemel had, dan was het mijn oom geweest.

Folkert

Nou ja dat hoeft ook niet hoor. Er is namelijk een afwijking dat vrouwen ook pimols kunnen hebben ;D


Maar wat ik wilde zeggen is dat Massa dus helemaal niet de constante heeft (nog) om echte WK te zijn in mijn ogen. Dit jaar reed hij inderdaad zeer sterk, maar dat bleek dus niet genoeg en een minder sterke Hamilton was dus al te sterk voor een sterke Massa. Dan denk ik eerlijk gezegt dat een sterke Hamilton volgend jaar makkelijk kan gaan winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Vandaag heb ik het jaarverslag van het f1 seizoen op canvas bekeken.
Na het bekijkken blijf ik erbij dat ze beide wel de titel verdienden.
Het verschil in rijdersfouten pleit in het voordeel van lewis want die heeft duidelijk minder punten verloren door
eigen schuld.Massa heeft wel duidelijk meer punten verloren door pech.
Op het gebied van snelheid waren ze beide aan elkaar gewaagd al was de ferrari niet zo goed in de regen.

gloudiesaurus

Vond het trouwens een heel mooi overzicht op Canvas! We hebben dit jaar heel wat mooie GP's gehad :) En tsjah wat op viel is dat zowel Massa als Hamilton veel fouten maakten en ook beide niet omomstreden acties hadden. Het was nipt maar toch vond ik Hamilton wat constanter over het gehele seizoen gezien! Maar als Massa gewonnen had hadden we ook niets mogen zeggen :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

zeph

Citaat van: Burorri op 16 november 2008 - 20:21:09

Maar wat ik wilde zeggen is dat Massa dus helemaal niet de constante heeft (nog) om echte WK te zijn in mijn ogen.

Dat is onzin. Het verschil bedraagt 1 hele punt, dat zegt genoeg. Zowel hij als Hamilton hebben een goed seizoen gereden en de uitslag onderstreept dat. Jouw indruk wordt in elk geval niet door de feiten geboekstaafd.