LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 02:01:17
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47
Citaat van: Burorri op 10 november 2008 - 15:42:28
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.
Ja, ik bedoelde jou. Want hoe kom je bij deze wijsheid?
Dat is gewoon wat ik van het jaar vond. Net zoals jij en andere een mening hebben over het jaar, ben ik van mening dat Hamilton dit jaar best goed onder druk heeft gepresteerd. Beter dan Massa in mijn ogen. En niet omdat ik, volgens NDCGN, anti Ferrari en Massa ben.  Ik ben gewoon onder de indruk geweest van Hamilton en niet van Massa. IIG meer dan bij Massa want hij presteerde beter dan ik had verwacht.
Ik ben ook meer onder de indruk van Lewis dan van Felipe.

Maar ik snap niet waaruit je concludeert dat Massa onder druk niet heeft gepresteerd.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 02:01:17
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47
Citaat van: Burorri op 10 november 2008 - 15:42:28
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.
Ja, ik bedoelde jou. Want hoe kom je bij deze wijsheid?
Dat is gewoon wat ik van het jaar vond. Net zoals jij en andere een mening hebben over het jaar, ben ik van mening dat Hamilton dit jaar best goed onder druk heeft gepresteerd. Beter dan Massa in mijn ogen. En niet omdat ik, volgens NDCGN, anti Ferrari en Massa ben.  Ik ben gewoon onder de indruk geweest van Hamilton en niet van Massa. IIG meer dan bij Massa want hij presteerde beter dan ik had verwacht.
Maar nu antwoord je nog niet op de vraag van 0634 hé, HOE kom je bij de wijsheid dat Massa minder goed tegen de druk kon dan Lewis? Met andere woorden, waar faalde Massa onder de druk?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 18:05:18
Waarom zou je een motor afstellen op 19.000 toeren als je met 18.500 toe komt? Het was gewoon een kwestie van zeker spelen. Hij moest wel zen 2de race met die motor doen hé, Massa niet. Met een gelimiteerde motor is de kans dat je hem opblaast na een race alles te geven véél kleiner, dus is het toch niet onbegrijpbaar dat ze hem eens wat minder zwaar belasten gewoonlijk.

Natuurlijk hadden ze die motor gelimiteerd, maar dan nog reed Hamilton zeer voorzichtig en niet als iemand die het WK ging binnenhalen. Ze waren als de dood dat het weer ging mislukken en juist daardoor ging het ook bijna nog weer mis.

CitaatZe deden dat verleden jaar inderdaad niet, maar was het toen nodig?

Toen had ie ook zeven punten voorsprong.

CitaatIk weet niet of Lewis verleden jaar met een gebruikte motor aan de start verscheen in Brazilië, bovendien had die motor van China een halve race minder moeten kloppen, een regenrace dan nog wel (minder zware belasting).

Nu praat je weer anders. Eerst zeg je dat je altijd de motor moet limiteren en nu hoeft het ineens niet. Wat is het nou.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47Hoezo was hij dit jaar niet goed bezig onder druk? Wanneer vloog hij er precies af en wanneer faalde hij dan onder die druk?

In Spa afsnijden, Canada in de pits, bij de start het halve vel het bos insturen was ik me zo kan bedenken.
Het aantal punten wat hij gehaald heeft zegt ook wel wat. Massa blies alleen al twee keer zijn motor op he.
Hamilton had in principe, achteraf gezien, het kampioenschap al 1 of 2 races voor het einde kunnen moeten beslissen. In dat opzicht vond ik hem niet zo sterk.
Tuurlijk is hij goed maar niet overtuigend zoals Schumacher of Alonso naar mijn mening.
Na de zestiende race dit jaar had Hamilton in het kampioenschap 84 punten. In 2006 stond Alonso na negen races al op 82 punten. Dat zegt alles denk ik.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 11 november 2008 - 11:32:31
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47Hoezo was hij dit jaar niet goed bezig onder druk? Wanneer vloog hij er precies af en wanneer faalde hij dan onder die druk?

In Spa afsnijden, Canada in de pits, bij de start het halve vel het bos insturen was ik me zo kan bedenken.

Wat heeft Spa nu in godsnaam te maken met niet kunnen omgaan met druk? Het was niet eens een echte fout ::). Dat van Canada heeft ook niets te maken met het niet kunnen presteren onder druk. Of kan Rosberg dat dan ook niet volgens jou? Bij de start het halve veld het bos insturen? Degene die de meeste piloten "meenam" was Kovalainen, niet Hamilton. Trouwens, zoiets gebeurd zo vaak, dixit de andere piloten.


F_A_Diaz

Ik vin ook niet dat Hamilton onterechte kampioen is. Ik vind alleen wel dat hij op momenten dat het er echt om gaat wel eens wat fouten maakt en dat ie daardoor ook pas in de laatste bocht wereldkampioen werd. Ik denk dat Alonso of Schumacher dit jaar met zijn auto eerder wereldkampioen geweest waren. Niet omdat ze perse sneller zijn dan Hamilton maar omdat ze minder fouten maken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 11 november 2008 - 11:11:58
Citaat van: Ferrari 2008 op 10 november 2008 - 18:05:18
Waarom zou je een motor afstellen op 19.000 toeren als je met 18.500 toe komt? Het was gewoon een kwestie van zeker spelen. Hij moest wel zen 2de race met die motor doen hé, Massa niet. Met een gelimiteerde motor is de kans dat je hem opblaast na een race alles te geven véél kleiner, dus is het toch niet onbegrijpbaar dat ze hem eens wat minder zwaar belasten gewoonlijk.

Natuurlijk hadden ze die motor gelimiteerd, maar dan nog reed Hamilton zeer voorzichtig en niet als iemand die het WK ging binnenhalen. Ze waren als de dood dat het weer ging mislukken en juist daardoor ging het ook bijna nog weer mis.

CitaatZe deden dat verleden jaar inderdaad niet, maar was het toen nodig?

Toen had ie ook zeven punten voorsprong.

CitaatIk weet niet of Lewis verleden jaar met een gebruikte motor aan de start verscheen in Brazilië, bovendien had die motor van China een halve race minder moeten kloppen, een regenrace dan nog wel (minder zware belasting).

Nu praat je weer anders. Eerst zeg je dat je altijd de motor moet limiteren en nu hoeft het ineens niet. Wat is het nou.
1) geen quote war aub
2)Hamilton mocht dus niet voorzichtig rijden? Uiteraard niet, hij moest zo veel mpgelijk risico nemen, aja, stel je voor dat hij de titel binnehaalt door een rustige race te rijden, nog liever alles verliezen door ergens te veel risico te nemen. Goed bezig, met die instelling zul je héél ver geraken ::)
3)Je leest niet wat er onder staat hé, was de situatie dezelfde? neen

Als je wat gaat quoten hier en daar en maar wat uitkraamt, dan kan je altijd je gelijk behalen. Je kan zelfs mits wat quots aantonen dat de premier de koning wil laten onthoofden. Succes ermee, maar als je niet wil lezen wat anderen zeggen, dan denk ik dat je niet veel op een forum kan doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: 0634 op 11 november 2008 - 07:01:34
Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 02:01:17
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 19:08:47
Citaat van: Burorri op 10 november 2008 - 15:42:28
Citaat van: 0634 op 10 november 2008 - 07:07:47
Massa kon niet met de druk omgaan? Wanneer dan niet?
Reageer je nu op mij? Zo ja dan denk ik dat je me verkeerd hebt begrepen, want ik bedoelde dat Hamilton beter tegen de druk kon dan Massa.
Ja, ik bedoelde jou. Want hoe kom je bij deze wijsheid?
Dat is gewoon wat ik van het jaar vond. Net zoals jij en andere een mening hebben over het jaar, ben ik van mening dat Hamilton dit jaar best goed onder druk heeft gepresteerd. Beter dan Massa in mijn ogen. En niet omdat ik, volgens NDCGN, anti Ferrari en Massa ben.  Ik ben gewoon onder de indruk geweest van Hamilton en niet van Massa. IIG meer dan bij Massa want hij presteerde beter dan ik had verwacht.
Ik ben ook meer onder de indruk van Lewis dan van Felipe.

Maar ik snap niet waaruit je concludeert dat Massa onder druk niet heeft gepresteerd.

CitaatWaarom mijn keuze meer op Hamilton valt is dat Massa in Fuji chaotische reed en meer fouten maakte terwijl hij beter rustiger aan had kunnen rijden. (fout van Massa op Hamilton.) En ook de laatste races reed Hamilton in mijn ogen zelfverzekerder en sterker dan Massa. Italie, Spa, China, tegen over Brazilie en Singapour van Massa
Hier had ik al antwoord gegeven op je vraag.
Ik had jou vraag al beantwoord voor dat je hem stelde.
Fuji is het antwoord waar Massa onderdruk niet konpresteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Ik vind het eigenlijk allemaal best wel logisch wanneer je alles op een rijtje zet:

Hamilton verloor in 2007 EXTREEM NIPT het kampioenschap, wat hij toen al had moeten winnen => Dit jaar ging ie daardoor voorzichtiger rijden. => Wanneer je voorzichtiger rijdt ga je in bepaalde situaties juist meer fouten maken, omdat je concentratieniveau niet meer hetzelfde is. (Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D) => Hierdoor kon Vettel hem ook passeren.

Uiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen. Schumacher nam altijd meer risico, iets wat hem in Melbourne 2006 een crash opleverde die eigenlijk te vermijden was, wat hem uiteindelijk nog mee het kampioenschap gekost heeft.

Hamilton heeft geleerd uit z'n fouten, en hopelijk doet Massa dat ook! Volgend seizoen 1/20 halen zou sowieso al beter zijn dan 0/20.

scho0634

Ik pak voor het gemak ff twee posts in één ;):

Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 14:42:17
Fuji is het antwoord waar Massa onderdruk niet konpresteren.

en

Citaat van: F_A_Diaz op 11 november 2008 - 11:32:31
In Spa afsnijden, Canada in de pits, bij de start het halve vel het bos insturen was ik me zo kan bedenken.
Het aantal punten wat hij gehaald heeft zegt ook wel wat. Massa blies alleen al twee keer zijn motor op he.
Hamilton had in principe, achteraf gezien, het kampioenschap al 1 of 2 races voor het einde kunnen moeten beslissen. In dat opzicht vond ik hem niet zo sterk.
Tuurlijk is hij goed maar niet overtuigend zoals Schumacher of Alonso naar mijn mening.
Na de zestiende race dit jaar had Hamilton in het kampioenschap 84 punten. In 2006 stond Alonso na negen races al op 82 punten. Dat zegt alles denk ik.

Waar hebben jullie het nou over? Ze maakten fouten, ja. Maar waar komt de conclusie vandaan dat de druk voor Lewis reeds in Canada (race 7!!) en Spa te hoog was? Dat slaat nergens op. Wat Alonso er mee te maken heeft is me al helemaal een raadsel.

En dat geldt ook voor Massa in Fuji. Massa reed namelijk in de slotrace, waar de druk het hoogst is, ijzersterk.

Dus jullie hebben het maar over niet presteren onder druk, maar jullie komen niet verder dan een foutje of een mindere race. Of dat door de duk komt lijkt mij persoonlijk sterk maar het is sowieso onbewezen. Jullie trekken naar eigen inzicht maar wat conclusies heb ik het idee. Soms maken rijders fouten of rijden ze niet geweldig. Maar om dat nou meteen op de druk te gooien. Onder moeilijke omstandigheden moest Massa winnen, en dat deed hij. Onder diezelfde moeilijke omstandigheden moest Lewis 5e worden, en dat deed hij ook. Ze deden beiden wat ze moesten, maakten geen fouten in de nattigeheid. Dus ik kan alleen maar concluderen dat beiden voldoende met de druk om konden gaan.

Folkert

Citaat van: 0634 op 11 november 2008 - 20:27:20
Ik pak voor het gemak ff twee posts in één ;):

Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 14:42:17
Fuji is het antwoord waar Massa onderdruk niet konpresteren.

en

Citaat van: F_A_Diaz op 11 november 2008 - 11:32:31
In Spa afsnijden, Canada in de pits, bij de start het halve vel het bos insturen was ik me zo kan bedenken.
Het aantal punten wat hij gehaald heeft zegt ook wel wat. Massa blies alleen al twee keer zijn motor op he.
Hamilton had in principe, achteraf gezien, het kampioenschap al 1 of 2 races voor het einde kunnen moeten beslissen. In dat opzicht vond ik hem niet zo sterk.
Tuurlijk is hij goed maar niet overtuigend zoals Schumacher of Alonso naar mijn mening.
Na de zestiende race dit jaar had Hamilton in het kampioenschap 84 punten. In 2006 stond Alonso na negen races al op 82 punten. Dat zegt alles denk ik.

Waar hebben jullie het nou over? Ze maakten fouten, ja. Maar waar komt de conclusie vandaan dat de druk voor Lewis reeds in Canada (race 7!!) en Spa te hoog was? Dat slaat nergens op. Wat Alonso er mee te maken heeft is me al helemaal een raadsel.

En dat geldt ook voor Massa in Fuji. Massa reed namelijk in de slotrace, waar de druk het hoogst is, ijzersterk.

Dus jullie hebben het maar over niet presteren onder druk, maar jullie komen niet verder dan een foutje of een mindere race. Of dat door de duk komt lijkt mij persoonlijk sterk maar het is sowieso onbewezen. Jullie trekken naar eigen inzicht maar wat conclusies heb ik het idee. Soms maken rijders fouten of rijden ze niet geweldig. Maar om dat nou meteen op de druk te gooien. Onder moeilijke omstandigheden moest Massa winnen, en dat deed hij. Onder diezelfde moeilijke omstandigheden moest Lewis 5e worden, en dat deed hij ook. Ze deden beiden wat ze moesten, maakten geen fouten in de nattigeheid. Dus ik kan alleen maar concluderen dat beiden voldoende met de druk om konden gaan.
In mijn eerste post had ik helemaal niet gezegt dat ze niet konden presteren onder druk of dat de een beter bestent was tegen de druk dan de ander. Ik zei alleen: Als er 1 van deze 2 rijders slechter tegen de druk zou kunnen, zou ik voor Massa kiezen. En ik had gewoon het gevoel dat Massa in Fuji wat erg rommelig te werk ging en niet 1 keer maar meerdere keren. Want ik dacht, ik kan me vergissen en dan neem ik het terug, dat Massa nog een momentje had in Japan.

Verder ben ik wel met je eens dat het eigenlijk helemaal niet te bewijzen valt en dus ook niet kan worden gepraat over druk.

Maar goed, ik denk dat de druk in Brazilie voor Massa helemaal niet zo hoog was. Voornamelijk omdat de kans best klein was voor Massa om WK te worden. En hij reed inderdaad ijzersterk.  Zo heb ik hem dit seizoen nog niet zin presteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

#101
Citaat van: Ferrari 2008 op 11 november 2008 - 13:57:55
1) geen quote war aub
2)Hamilton mocht dus niet voorzichtig rijden? Uiteraard niet, hij moest zo veel mpgelijk risico nemen, aja, stel je voor dat hij de titel binnehaalt door een rustige race te rijden, nog liever alles verliezen door ergens te veel risico te nemen. Goed bezig, met die instelling zul je héél ver geraken ::)
3)Je leest niet wat er onder staat hé, was de situatie dezelfde? neen

Als je wat gaat quoten hier en daar en maar wat uitkraamt, dan kan je altijd je gelijk behalen. Je kan zelfs mits wat quots aantonen dat de premier de koning wil laten onthoofden. Succes ermee, maar als je niet wil lezen wat anderen zeggen, dan denk ik dat je niet veel op een forum kan doen.

Je begin meteen met een arrogante manier te reageren en net te doen alsof ik een kleine jongen ben die jij wel even zal vertelle hoe het zit.
Ik vin niet dat Hamilton voluit moet racen. Er is wel een verschilletje tussen rustig de titel binnenhalen of op eieren rondrijden en met gehang en wurgen in de laatste bochtje de titel nog halen.
Zoals Alonso het deed in 2005 en 2006, dat is rustig rustig rijdend de titel binnenhalen. Niet het kunst en vliegwerk waarmee Hamilton het deed.
Hij is de terechte kampioen maar niet omdat hij nou zo koel was op het einde.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

FerrariMan

#102
Citaat van: Burorri op 11 november 2008 - 23:09:56
Maar goed, ik denk dat de druk in Brazilie voor Massa helemaal niet zo hoog was. Voornamelijk omdat de kans best klein was voor Massa om WK te worden. En hij reed inderdaad ijzersterk.  Zo heb ik hem dit seizoen nog niet zin presteren.
Misschien toch wat beter gaan opletten dan tijdens het seizoen.

Buiten Brazilië presteerde Massa op dezelfde manier in Turkije, Valencia, Hongarije en zelfs Singapore.

F_A_Diaz

#103
Citaat van: Forza Ferrari op 11 november 2008 - 19:34:49(Mooi vb. bij Raikkonen, die soms op't einde van een race nog kleine foutjes maakte omdat hij ver in't slaap gevallen was  ;D)

Misschien weet jij meer dan mij maar ik hoor juist vaak dat Raikkonen in zijn laatste ronde de snelste ronde neerzet.

CitaatUiteindelijk kun je Hamilton niets verwijten en is hij verdiend kampioen. Alonso is op net dezelfde manier kampioen geworden: geen stommiteiten uithalen en constant punten sprokkelen.

De enige gelijkheid is dat ze allebei op gelijke manier wereldkampioen wilden worden, alleen deed Alonso het goed zonder fouten en Hamilton niet.
En was Hamilton constant? Dit jaar had Lewis na 16 races 84 punten, Aloso had in 2006 na 9 races 84 punten en had na 16 races 116 waarin hij maar twee uitvalbeuren had, wat niet zijn schuld was, namelijk Imola (motor) en Hongarije (wielmoer los) . Dat zeg alles al.
Alonso had in 2006 over de 18 races 134 punten = gemiddelde van 7,4 punt per race. Hamilton scoort over de 18 races van 2008, 98 punten = gemiddelde van 5,4 punt per race. Dat is 2 punt per race die Aloso meer scoort en hij reed tegen Schumacher, 1 van de besten ooit.
Als we alleen kijke naar gefinishte races is het verschil nog meer, 98 delen door 17 gefinishte races = 5,7 per race. Alonso = 134 delen door 16 = 8.3 punten per race. Dat is zelfs 2,6 punt meer. En Alonso maakte zelf niet eens een fout waardoor hij uitvalde.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Hij flikkerde in Canada anders wel tegen de vangrail...

Verder een vreemd vergelijk.