LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

edwin291

Lewis fans Gefeliciteerd!!!

Ferrari fans Gefeliciteerd met constructeurs kampioenschap!

Maar massa, raikonen of hamilton wordt volgend jaar geen kampioen want dat wordt Alonso xD ;D

Proud to be an Alonso fan!!!

Forza F1

Citaat van: McChouffe op 04 november 2008 - 20:28:03
Ferrari heeft er dit jaar toch een paar keer zelf een zootje van gemaakt in de pits. Ze mogen zeer blij zijn dat ze de titel nog hebben kunnen pakken.

't is pijnlijk om zeggen, maar 't is waar  :(
McLaren verdiende de titel zelfs eigenlijk meer dan Ferrari (enkel dit jaar  :P)

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 05 november 2008 - 22:11:23
Citaat van: McChouffe op 04 november 2008 - 20:28:03
Ferrari heeft er dit jaar toch een paar keer zelf een zootje van gemaakt in de pits. Ze mogen zeer blij zijn dat ze de titel nog hebben kunnen pakken.

't is pijnlijk om zeggen, maar 't is waar  :(
McLaren verdiende de titel zelfs eigenlijk meer dan Ferrari (enkel dit jaar  :P)
Dit jaar was Mclaren foutloos(op misschien enkele schoonheidsfoutjes na. Vorig jaar waren ze in mijn ogen ook de terechte winnaar van de constructeurs. Maar goed die beslissing is al achter de rug.
Wat ik op ander forum ook las: Kan Lewis dit volhouden en kan hij ook goedpresteren als de auto wat minder word en dat hij met minder materiaal ten opzichte van bv Ferrari nog een overwinning pakken. En misschien ook belangrijk: Heeft hij het inzich om Mclaren hoog te houden, zoals Alonso en Schumacher dat kunnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 06 november 2008 - 14:10:54
Citaat van: Forza Ferrari op 05 november 2008 - 22:11:23
Citaat van: McChouffe op 04 november 2008 - 20:28:03
Ferrari heeft er dit jaar toch een paar keer zelf een zootje van gemaakt in de pits. Ze mogen zeer blij zijn dat ze de titel nog hebben kunnen pakken.

't is pijnlijk om zeggen, maar 't is waar  :(
McLaren verdiende de titel zelfs eigenlijk meer dan Ferrari (enkel dit jaar  :P)
Dit jaar was Mclaren foutloos(op misschien enkele schoonheidsfoutjes na. Vorig jaar waren ze in mijn ogen ook de terechte winnaar van de constructeurs. Maar goed die beslissing is al achter de rug.
Wat ik op ander forum ook las: Kan Lewis dit volhouden en kan hij ook goedpresteren als de auto wat minder word en dat hij met minder materiaal ten opzichte van bv Ferrari nog een overwinning pakken. En misschien ook belangrijk: Heeft hij het inzich om Mclaren hoog te houden, zoals Alonso en Schumacher dat kunnen.
t gaat niet alleen om foutjes.. en wat noem je een fout? tactische fouten tellen ook mee, rijdersfouten tellen ook mee... kijk, dat Ferrari er in de pitstraat een paar keer een zootje van heeft gemaakt, da's duidelijk... t gaat om alles bij elkaar, ook om bv snelheid... als Lewis terecht kampioen is, dan is Ferrari dat ook...
En over Lewis... ik vind zo raar dat er nu over volhouden wordt gesproken.. zo geweldig heeft ie het niet gedaan nl.. vorig jaar wel, maar dat heeft ie blijkbaar niet kunnen volhouden.. t is nu eerder de vraag, kan ie weer zo goed/constant worden als vorig jaar.. of was dat echt een uitzondering, een seizoen waar alles meezat.. als dat het geval is ben ik bang dat ie geen wereldtitel meer gaat halen.. wat ie dit jaar heeft gedaan is normaal gesproken niet genoeg...

Folkert

Hij heeft iig wel de titel gehaald, dus van de toppers heeft hij het toch wel het beste gedaan. Ik geef toe dat hij wat heeft laten liggen, maar ja dat heeft iederen dit jaar wel.

En ik vind het net iets anders dat Ferrari terrechte WK is bij constructeurs. Ferrari heeft het voornamelijk zelf verpest door pit fouten. Kovaleinen heeft in mijn ogen veel laten liggen en dat kan je Mclaren niet aan rekenen. Kimi en Massa zijn beter dan Kovaleinen. Was Alonso dit jaar nog bij mclaren was Mclaren makkelijk WK geweest 3  of 4  races voor het einde. Ferrari was dit jaar geen Ferrari, verre van en had dat ook wel verwacht met al die Italianen.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 06 november 2008 - 15:46:50
Hij heeft iig wel de titel gehaald, dus van de toppers heeft hij het toch wel het beste gedaan. Ik geef toe dat hij wat heeft laten liggen, maar ja dat heeft iederen dit jaar wel.

En ik vind het net iets anders dat Ferrari terrechte WK is bij constructeurs. Ferrari heeft het voornamelijk zelf verpest door pit fouten. Kovaleinen heeft in mijn ogen veel laten liggen en dat kan je Mclaren niet aan rekenen. Kimi en Massa zijn beter dan Kovaleinen. Was Alonso dit jaar nog bij mclaren was Mclaren makkelijk WK geweest 3  of 4  races voor het einde. Ferrari was dit jaar geen Ferrari, verre van en had dat ook wel verwacht met al die Italianen.
Tuurlijk vind jij het net iets anders want jij bent pro-hamilton en anti-ferrari en niet de meest objectieve van het stel hier...
McLaren heeft Kovalainen zelf aangetrokken, dus da's hun eigen fout.. misschien nog wel dommer dan dat hele stoplichtgeval bij Ferrari...
Hamilton heeft het dit jaar van de toppers niet het beste gedaan; dat was toch Alonso, maar die zat in een verkeerde auto... Massa heeft het wat mij betreft ook beter gedaan, maar had net iets meer pech.. Raikkonen was wel duidelijk minder... als Alonso volgend jaar een topauto heeft, Raikkonen weer zn oude vorm terug heeft (wat nog maar afwachten is natuurlijk) en Massa niveau van dit seizoen vasthoudt of nog wat doorgroeit, dan zal Hamilton volgend jaar toch echt wel beter moeten presteren dan dit jaar..  hij heeft vorig jaar laten zien dat ie beter/constanter kan rijden dan dit jaar... wat mij betreft iig geen kwestie van vasthouden, maar van beter worden...
En misschien moet je het berichtje op de homepage nog ff lezen, deze; http://www.f1pits.net/nieuws/nog_enkele_cijfers_uit_2008/ .. oa over het puntgemiddelde van hamilton dit seizoen, de betrouwbaarste teams en de beste pitstops...

scho0634

#51
Citaat van: NDCGN op 06 november 2008 - 15:40:05
t gaat niet alleen om foutjes.. en wat noem je een fout? tactische fouten tellen ook mee, rijdersfouten tellen ook mee... kijk, dat Ferrari er in de pitstraat een paar keer een zootje van heeft gemaakt, da's duidelijk... t gaat om alles bij elkaar, ook om bv snelheid... als Lewis terecht kampioen is, dan is Ferrari dat ook...
En over Lewis... ik vind zo raar dat er nu over volhouden wordt gesproken.. zo geweldig heeft ie het niet gedaan nl.. vorig jaar wel, maar dat heeft ie blijkbaar niet kunnen volhouden.. t is nu eerder de vraag, kan ie weer zo goed/constant worden als vorig jaar.. of was dat echt een uitzondering, een seizoen waar alles meezat.. als dat het geval is ben ik bang dat ie geen wereldtitel meer gaat halen.. wat ie dit jaar heeft gedaan is normaal gesproken niet genoeg...
Men lijkt wel eens te vergeten dat Lewis nog heel erg jong is. Hij zal nog gaan groeien. Constanter worden.

Maar iig vind ik hem wel een terechte kampioen. Hij heeft fouten gemaakt, maar hij heeft op Silverstone en Hockenheim veel indruk gemaakt op mij. Hij behaalde daar zeges op een manier die Massa bijvoorbeeld nog nooit is gelukt. Ik blijf vinden dat Massa wel bloedsnel is, maar vooral moeite heeft om races naar zich toe te trekken waarin niet alles van een leien dakje gaat.

En wat betreft jouw onzinnige statistiekjes: de rest haalde allemaal toch echt minder punten. Plus haalde Lewis er op de baan wel iets meer als dat hij toegewezen kreeg. OVerigens ben ik het met je eens dat Alonso beter is, maar Massa reed in de snelste auto en had het jaar van zijn leven en kwam toch tekort. Lewis wordt een hele grote coureur, daarvan begin ik zo langzamerhand overtuigd te worden.

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 06 november 2008 - 16:49:01en niet de meest objectieve van het stel hier...
De pot, de ketel, achja, de rest ken je zelf wel zeker?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Het klopt inderdaad dat Ferrari meer fouten heeft gemaakt en dat dit Massa de titel geeft gekost.
Maar laat ons ook niet vergeten dat Massa ook wel wat punten heeft laten liggen en als die er niet waren
geweest was hij kampioen .Eigenlijk verdienden ze beide de titel.

kaisz

Hamilton is een zeer goede coureur, mensen zeggen wel eens: Ja hij is begonnen bij een van de beste teams, maar wat zegt dat?
Massa eerste jaar bij Ferrari was niet zo goed als het rookie jaar van Hamilton.
Nelson Piquet, ook niet een van de minste in de lagere race klasses, heeft ook niet zoveel punten gepakt als Alonso dit jaar.
Raikonen deed het in zijn eerste jaar McLaren wel lekker, alleen was de motor niet altijd even betrouwbaar, maar hij had daarvoor ook in andere auto's gereden.

De 2e jaar is altijd het moeilijkste jaar voor een coureur, als je dan wereld kampioen wordt ben je gewoon hartstikke goed bezig, ongeacht welke auto.
Ik ben ook niet bang dat hij een verval krijgt, want elke coureur heeft dat gehad. Als hij nu nog een 2 achter elkaar wint, denk ik niet dat hij het nog zo spannend vindt.


F_A_Diaz

Vooropgesteld is Hamilton natuurljik een uitstekend coureur maar hij wordt ook wel wat gehyped (door de Engelsen).

Vorig jaar en dit jaar zat hij in de beste, zo niet 1 van de beste auto's.

Vorig jaar was hij er constant en goed, zijn teamgenoot lag overhoop met het team en behaalde desondanks toch nog evenveel punten in een vijandig team.
Vervolgens vergooit Hamilton de titel in de laatste twee races.

Dit jaar had hij een paar goede races met een aantal mooie inhaalacties maar hij was lang niet zo goed als vorig jaar. Massa heeft over het gehele jaar gezien meer technische pech gehad dan Hamilton. Natuurlijk blijft hij een terechte kampioen maar dit jaar lag het meer aan de fouten van andere teams dan aan het kunnen van Hamilton dat hij kampioen is geworden.
Ook had hij geen last een even goede teamgenoot binnen het team. Massa moest eerst ook nog afrekenen met Raikkonen om alle hulp te krijgen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Massa moest afrekenen met Raikkonen? Kom nou toch, Kimi was dit jaar een slap aftreksel van wat een kampioen moet zijn. Daar had Pedro Diniz nog mee afgerekend.

Mikacouli

Citaat van: 0634 op 07 november 2008 - 20:58:48
Massa moest afrekenen met Raikkonen? Kom nou toch, Kimi was dit jaar een slap aftreksel van wat een kampioen moet zijn. Daar had Pedro Diniz nog mee afgerekend.

Ik hoor zijn volgende vraag al, wie is Pedro Diniz? ;D :D
Nee je hebt wel gelijk, Raikkonen was nergens, zeker niet in de tweede seizoenshelft. Mss waren de wagenspecificaties meer gericht naar Massa toe?

McChouffe

Citaat van: 0634 op 06 november 2008 - 19:45:27
maar vooral moeite heeft om races naar zich toe te trekken waarin niet alles van een leien dakje gaat.

Dat geldt evenzeer voor Lewis. Of was Braziliƫ een race die Lewis naar zich toe heeft weten trekken? Frankrijk?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Jasper