LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Hamilton, proficiat. Glock kan ik weinig verwijten, enkel doordat hij niet pitte, kon hij voor Lewis blijven. Had hij gepit, dan hadden we geen hoop meer gehad. Spijtig dat het zo laat moest gebeuren. Je zag de euforie, heel Brazilië stond waarschijnlijk op zen kop, heel Ferrari stond op zen kop, een thriller van een afsluiter, nooit gezien en dit herhaalt zich ook nooit. Een prachtige afsluiter van een ontzettend bewogend seizoen.
Lewis, proficiat!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Forza F1

Citaat van: Lorre op 02 november 2008 - 21:00:33
Citaat van: TheIceman op 02 november 2008 - 20:49:52
Citaat van: Lorre op 02 november 2008 - 20:48:44

Btw wat denken jullie van de strategie van het McLaren team om alles op super save te spelen?

Bijna faliekant mislukt.. Maar uiteindelijk goed uitgepakt..

Norbert Haug wou gewoon zo hoog mogelijk eindigen en Hamilton laten doen, Dennis en McLaren wilden alles op safe spelen.
Ik denk niet dat dit de juiste strategie was want bijna mislukte, al waren er vandaag wel moeilijke omstandigheden.

Zéér moeilijk :)
Maar Hamilton heeft deze keer het hoofd koel gehouden, en gedaan wat ie moest doen: 5des finishen en de titel pakken  8)
Ferrari terecht kampioen bij de constructeurs  8)

Niels_

Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 21:02:51
Hamilton, proficiat. Glock kan ik weinig verwijten, enkel doordat hij niet pitte, kon hij voor Lewis blijven. Had hij gepit, dan hadden we geen hoop meer gehad. Spijtig dat het zo laat moest gebeuren. Je zag de euforie, heel Brazilië stond waarschijnlijk op zen kop, heel Ferrari stond op zen kop, een thriller van een afsluiter, nooit gezien en dit herhaalt zich ook nooit. Een prachtige afsluiter van een ontzettend bewogend seizoen.
Lewis, proficiat!

En dan beslissen ze om volgend jaar in Abu Dhabi te eindigen. Snap helemaal niet waar dat goed voor is en voor Massa vind ik het enkel des te pijnlijker worden, vermits dit zijn enige kans is om dit mee te maken.

Supermariobros

Wat een laatste kilometers, nog nooit gezien! Ik heb nogal gezweet van de spanning, gewoon ongelofelijk!!

Ik denk dat jullie het er allemaal mee eens zijn (uitgezonderd Meatball) dat Lewis de verdiende wereldkampioen is!!

Tim C

Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Supermariobros

Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

kaisz

Citaat van: Scuderia91 op 02 november 2008 - 21:06:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 21:02:51
Hamilton, proficiat. Glock kan ik weinig verwijten, enkel doordat hij niet pitte, kon hij voor Lewis blijven. Had hij gepit, dan hadden we geen hoop meer gehad. Spijtig dat het zo laat moest gebeuren. Je zag de euforie, heel Brazilië stond waarschijnlijk op zen kop, heel Ferrari stond op zen kop, een thriller van een afsluiter, nooit gezien en dit herhaalt zich ook nooit. Een prachtige afsluiter van een ontzettend bewogend seizoen.
Lewis, proficiat!

En dan beslissen ze om volgend jaar in Abu Dhabi te eindigen. Snap helemaal niet waar dat goed voor is en voor Massa vind ik het enkel des te pijnlijker worden, vermits dit zijn enige kans is om dit mee te maken.

Weet iemand hoe laat die race dan is? Ik werk namelijk op zondag rond 6 uur.
In Brazilië is Mclaren nooit sterk geweest, dus prima dat ze eens van baan veranderen in de laatste race.


TurboBoost

Citaat van: Supermariobros op 03 november 2008 - 09:14:42
Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

Verdiend kampioen?
Deze race heeft hij gewoon samengevat hoe hij al een heel seizoen bezig was, nl prutsen.
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen en durfde niks.
Hij is de titel van Wk meer dan onwaardig.

Als iedereen neutraal naar de seizoensamenvatting kijkt dan zie je dat duidelijk.

scho0634

Citaat van: TurboBoost op 03 november 2008 - 12:00:20
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen.
Zucht. Als je dan zonodig zuur wil zeiken op dit forum, zorg dan iig dat je de feiten ziet.

Hamilton heeft fisico en Trulli ingehaald.

Folkert

Citaat van: TurboBoost op 03 november 2008 - 12:00:20
Citaat van: Supermariobros op 03 november 2008 - 09:14:42
Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

Verdiend kampioen?
Deze race heeft hij gewoon samengevat hoe hij al een heel seizoen bezig was, nl prutsen.
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen en durfde niks.
Hij is de titel van Wk meer dan onwaardig.

Als iedereen neutraal naar de seizoensamenvatting kijkt dan zie je dat duidelijk.
Gelukkig was Massa in Australie, China, Fuji, Spa, Maleisie en Engeland niet aan het prutsen. Massa reed dit jaar sterk, sterker dan ik had verwacht, maar als je gaat aan komen dat Hamilton aan het prutsen was dan moet je realistisch kijken naar Massa. Australie, Maleisie en Engeland was hij niks waard en maakte hij fout op fout. Fuji was ook rampzalige race, en als hij daar kalm was geweest en geen stomme dingen had gedaan, was hij op p3 of misschien wel 2 geindigd en Hamilton buiten de punten ofzo.
Nee, Hamilton heeft ook zijn domme fouten gemaakt en heeft inderdaad geprutst, maar Massa ook.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: TurboBoost op 03 november 2008 - 12:00:20
Citaat van: Supermariobros op 03 november 2008 - 09:14:42
Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

Verdiend kampioen?
Deze race heeft hij gewoon samengevat hoe hij al een heel seizoen bezig was, nl prutsen.
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen en durfde niks.
Hij is de titel van Wk meer dan onwaardig.

Als iedereen neutraal naar de seizoensamenvatting kijkt dan zie je dat duidelijk.

Tel het maar eens uit. Ik zet er 50 euro op in dat Hamilton dit seizoen de man is die de meeste inhaalmanoeuvres heeft gedaan.

Dus als je wil zeiken... ga dan naar een ander forum aub.

Mikacouli

Citaat van: Jasper op 03 november 2008 - 15:10:53
Citaat van: TurboBoost op 03 november 2008 - 12:00:20
Citaat van: Supermariobros op 03 november 2008 - 09:14:42
Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

Verdiend kampioen?
Deze race heeft hij gewoon samengevat hoe hij al een heel seizoen bezig was, nl prutsen.
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen en durfde niks.
Hij is de titel van Wk meer dan onwaardig.

Als iedereen neutraal naar de seizoensamenvatting kijkt dan zie je dat duidelijk.

Tel het maar eens uit. Ik zet er 50 euro op in dat Hamilton dit seizoen de man is die de meeste inhaalmanoeuvres heeft gedaan.

Dus als je wil zeiken... ga dan naar een ander forum aub.
Mja Jasper, sommigen kunnen dingen gewoon niet verkroppen en zijn een beetje onbekwaam om dingen nuchter te bekijken.
Deze '...' persoon zal mijn glorie niet ontnemen, wees gerust.

kaisz

Citaat van: TurboBoost op 03 november 2008 - 12:00:20
Citaat van: Supermariobros op 03 november 2008 - 09:14:42
Citaat van: Tim op 03 november 2008 - 09:12:06
Ik ben het eens dat Lewis een verdiend kampioen is, maar Massa was dat ook geweest ;)

Mee eens.

Verdiend kampioen?
Deze race heeft hij gewoon samengevat hoe hij al een heel seizoen bezig was, nl prutsen.
Hij deed niet eens moeite om iemand in te halen en durfde niks.
Hij is de titel van Wk meer dan onwaardig.

Als iedereen neutraal naar de seizoensamenvatting kijkt dan zie je dat duidelijk.
Heb jij een ijzeren plaat voor je ogen gehad de laatste 2 jaar?
Of ben zit jij naar verkeerde autosport te kijken?
Als er 1 iemand op het veld dit en vorig jaar de beste is, is het wel lewis.
Gister reed hij behoorlijk zwak, maar dat kwam door spanning en ook door het bange gevoel om niet kapot te gaan.
daarvoor.....
Als lewis 10 jaar eerder F1 reed, kregen we supermooie wedstrijden tegen Schumi ZONDER de klote FIA die zich overal mee bemoeit.
Lewis is vergelijkbaar met Schumacher, niet altijd even netjes op de baan, maar wel een echte winnaar.

EBX

Citaat van: _Makke_ op 02 november 2008 - 20:39:44
Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 20:05:35
Maar in tegenstelling tot Gaetan Vigneron had ik het wel meteen gezien dat Glock plaatsen verloor (en ik wist ook heel de tijd dat die op slicks zat). :)

In tegenstelling tot de fantastische commentatoren van Sporza ::), had ik ook al gezien dat Hamilton voorbij Glock was. Ik stond al te juichen terwijl die 2 opmerkzame commentatoren Massa nog als WK uitriepen.

Ik hoor die fantastische commentatoren bij Sporza een kleine ronde of 10 nog roepen " Waarom laat Hamilton Vettel niet passeren ? Dit is een onverantwoord risico " en "Als de race achter de SC start mogen ze nooit meer zeggen dat de FIA voor ferrari is" en het feit dat ze op het einde zelf geen gedacht hadden dat er nog een zekere Glock rondreed op droogweerbanden bewijst nog maar eens op welk amateuristisch niveau deze mannen bezig zijn

Ik vind het een beetje raar dat iedereen zoveel kritiek heeft dat McLaren alles op super safe heeft gespeeld. Je zou het nogal horen moest Lewis er in een risicovol manoeuvre eraf zijn getikt ! Lewis heeft vandaag bewezen dat hij ook gewoon braaf rondjes kan afmaaien en geloof me, dat zal op een dag lijk gisteren niet evident geweest zijn ! Je zou ze horen lachen moest de motor opgeblazen zijn ! Zowel Lewis en McLaren hebben gisteren bewezen dat ze door even niet de beste te zijn toch het beste resultaat op tafel kunnen gooien !

Voor de rest een mooi spannend seizoen ! Grootste domper van het jaar zonder enige twijfel de FIA in al zijn aspecten ! Beetje eigenaardig dat ze vandaag niks gezegd hebben over toch enkele dubieuze pit-incidenten ? De betreffende rijders waren wellicht niet boeiend genoeg :) Nuja, ik heb ze het liefst als ze hun bek houden :)

Jasper

Ik vond het ook al opvallend dat Trulli geen straf kreeg voor het duwen van Bourdais (zelfs geen investigation). :)