LEWIS WERELDKAMPIOEN F1 2008

Gestart door Forza F1, 02 november 2008 - 20:03:07

« vorige - volgende »

leproffesseur

De ene heeft wat  ook wat meer geluk  gehad dan de andere(hamilton in monaco).
Dat Lewis in monaco na zijn crasch kon blijven doorrijen en zelfs winnen had vooral met veel geluk te maken.
Hamilton zal in de toekomst zeker nog winnen maar bij massa wordt het moeilijker want ferrari zal het volgend seizoen
niet gemakelijk hebben om sterk voor de dag te komen.

Folkert

Citaat van: zeph op 16 november 2008 - 21:35:51
Citaat van: Burorri op 16 november 2008 - 20:21:09

Maar wat ik wilde zeggen is dat Massa dus helemaal niet de constante heeft (nog) om echte WK te zijn in mijn ogen.

Dat is onzin. Het verschil bedraagt 1 hele punt, dat zegt genoeg. Zowel hij als Hamilton hebben een goed seizoen gereden en de uitslag onderstreept dat. Jouw indruk wordt in elk geval niet door de feiten geboekstaafd.
Zijn slechte resultaat in Malbourne, Maleisie, Italie en vooral Japan zijn voor mij iig wel feiten waar aan ik twijfe aan zijn constante kunnen. Zo als eerder aan gegeven word er wel verwacht van een kampioen vaak word verwacht vaak goed te presteren en dat Mis ik bij Massa en omdat het verschil maar 1 punt bedraagd wil niet genoeg zeggen. De bemoeienis van de FIA in Japan en Belgie zeggen mij iig meer.
Na 1 (relatief)  goed jaar van Massa ben ik iig nog niet overtuigd dat hij volgend jaar ook weer gaat mee strijden om de titel. Iets wat Hamilton(2 jaar) en Kimi (3 jaar.) al wel hebben aan getoond. Ik zie hem eigenlijk meer als een Keke Rosberg. Heel erg goede rijder, maar net niet goed genoeg om telkens mee te strijden om de titel. En dan een titel kunnen pakken als de andere het laten liggen.
Waarom kan ik dat niet gewoon zeggen(ok ik zeg het vaak, maar dat komt voornamelijk omdat mensen er over struikelen als ik het zeg of als er lieden zijn die ook enigsinds onbeschaamd Kimi lopen af te poeieren.

Misschien niet goed van mij, maar ja ik ben wel iemand die zegt wat ik denk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 16 november 2008 - 23:13:56
Hamilton zal in de toekomst zeker nog winnen maar bij massa wordt het moeilijker want ferrari zal het volgend seizoen
niet gemakelijk hebben om sterk voor de dag te komen.
Jij bent daar precies wel heel zeker van hé :o
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

De kans is in ieder geval groter dat ze een slecht jaar hebben dan dat ze om de titel strijden.
In het verleden heeft ferrari het vaak moeilijk gehad wanneer er grote regelements veranderingen waren
aan de wagen.Ferrari beschikt niet langer over een topontwerper als Andrew newy,bryne en heeft al toegegeven
dat ze nu al een achterstand hebben.Bovendien is een ferrari dat geleidt wordt door Italianen minder sterk heeft het verleden
geleerd.

scho0634

#169
Want het Ferrari van Adrian Newey heeft wél veel prijzen gewonnen...? ???

Overigens ben ik het wel met je eens, hoor. Ik verwacht ook dat Ferrari een zware periode tegemoet gaat. Er is een tijdperk afgesloten, waar ze nog een beetje op teren. Langzaamaan is iedereen weggegaan die er toen zat en komen er allemaal Italianen voor terug. Lijkt mij niet geweldig. Hier willen de Ferrari fans er niet aan, maar Fernando Alonso binnenhalen zou wel een gouden greep kunnen zijn. Hij kan als geen ander ala Michael Schumacher, een team om zich heen bouwen en een auto sneller maken. Bovendien neemt hij status mee, wat motiverend kan werken.

Volgens mij heb ik een jaar geleden zelfs een topic geopend over de door mij verwachte terugval van Ferrari...

NDCGN

Citaat van: Burorri op 17 november 2008 - 02:59:42
Citaat van: zeph op 16 november 2008 - 21:35:51
Citaat van: Burorri op 16 november 2008 - 20:21:09

Maar wat ik wilde zeggen is dat Massa dus helemaal niet de constante heeft (nog) om echte WK te zijn in mijn ogen.

Dat is onzin. Het verschil bedraagt 1 hele punt, dat zegt genoeg. Zowel hij als Hamilton hebben een goed seizoen gereden en de uitslag onderstreept dat. Jouw indruk wordt in elk geval niet door de feiten geboekstaafd.
Zijn slechte resultaat in Malbourne, Maleisie, Italie en vooral Japan zijn voor mij iig wel feiten waar aan ik twijfe aan zijn constante kunnen. Zo als eerder aan gegeven word er wel verwacht van een kampioen vaak word verwacht vaak goed te presteren en dat Mis ik bij Massa en omdat het verschil maar 1 punt bedraagd wil niet genoeg zeggen. De bemoeienis van de FIA in Japan en Belgie zeggen mij iig meer.
Na 1 (relatief)  goed jaar van Massa ben ik iig nog niet overtuigd dat hij volgend jaar ook weer gaat mee strijden om de titel. Iets wat Hamilton(2 jaar) en Kimi (3 jaar.) al wel hebben aan getoond. Ik zie hem eigenlijk meer als een Keke Rosberg. Heel erg goede rijder, maar net niet goed genoeg om telkens mee te strijden om de titel. En dan een titel kunnen pakken als de andere het laten liggen.
Waarom kan ik dat niet gewoon zeggen(ok ik zeg het vaak, maar dat komt voornamelijk omdat mensen er over struikelen als ik het zeg of als er lieden zijn die ook enigsinds onbeschaamd Kimi lopen af te poeieren.

Misschien niet goed van mij, maar ja ik ben wel iemand die zegt wat ik denk.
Nogmaals, Massa had vorig jaar ook al een goed jaar, als je op cijfers afgaat zelfs beter dan dit jaar... vorig jaar had ie ook de nodige pech, kan me iig Canada en Monza nog herinneren... en idd, je zegt het veels te vaak... en die ene gozer die Kimi telkens loopt af te kraken moet je niet teveel van aan trekken.. de anderen zijn allemaal wel redelijk realistisch als ze kritiek hebben op Kimi... als jij kritiek op Massa wilt hebben, dan mag je ook wel eens wat over Hamilton zeggen... je kunt wel altijd gaan terugvallen op België en Japan, maar dat zijn maar dat gaat uiteindelijk maar om 7 punten.. de pech van Massa in Hongarije kostte hem 11 punten (verliest er zelf 10 en Hamilton krijgt er daardoor één extra)...

scho0634

Citaat van: NDCGN op 18 november 2008 - 01:06:44
en die ene gozer die Kimi telkens loopt af te kraken moet je niet teveel van aan trekken..
hehe.. Meatball. Die is voorzitter van de anti-kimi club. Maar hij brengt het wel leuk. :)

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 17 november 2008 - 23:06:29Hier willen de Ferrari fans er niet aan, maar Fernando Alonso binnenhalen zou wel een gouden greep kunnen zijn. Hij kan als geen ander ala Michael Schumacher, een team om zich heen bouwen en een auto sneller maken. Bovendien neemt hij status mee, wat motiverend kan werken.
Ik begrijp niet hoedat toch redelijk veel mensen er bij komen dat Fernando à la Schumi een team om zich kan bouwen. Gewoon omdat hij 2 keer WK werd en hij beweerde de Mac een halve seconde sneller te hebben gemaakt? Als hij het kan, dan kan je even goed stellen dat Kimi het ook kan. De Ferrari heeft verleden jaar immers de titel binnen gehaald, tegenover een toch wel minder seizoen het jaar ervoor. Hij is dan minstens even goed als Schumi.
Voor mij is Alonso overigens intussen welkom, zen dikke nek is door dit rustigere seizoentje wat afgenomen, misschien ook wel wat door de mindere aandacht die hij door de pers kreeg.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 18 november 2008 - 07:46:14
Citaat van: 0634 op 17 november 2008 - 23:06:29Hier willen de Ferrari fans er niet aan, maar Fernando Alonso binnenhalen zou wel een gouden greep kunnen zijn. Hij kan als geen ander ala Michael Schumacher, een team om zich heen bouwen en een auto sneller maken. Bovendien neemt hij status mee, wat motiverend kan werken.
Ik begrijp niet hoedat toch redelijk veel mensen er bij komen dat Fernando à la Schumi een team om zich kan bouwen. Gewoon omdat hij 2 keer WK werd en hij beweerde de Mac een halve seconde sneller te hebben gemaakt?
Hij is 3 keer naar een niet-winnend team verhuist, dat na zijn komst wel ging winnen.... In hoeverre dat aan hem ligt is de vraag. Kimi is het iig niet gelukt. In dat kader liet Kees vd Grind zich recent ook uit.

F_A_Diaz

Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Ik ben er van overtuigd dat renners als Alonso en vroeger een senna of schumi iets extra s hebben
die een team nodig heeft om te laten winnen.Een Raikonen schat ik minstens even snel maar ik denk dat
hij minder sterk is rond het opbouwen en door ontwikkelengen van de wagen.Dit jaar had hij kampioen moeten worden
als je ziet hoe het kampioenschap verlopen is en vorig jaar had hij toch een stevige portie geluk nodig om de titel te nemen
al was die titel wel verdiend.

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Nadat die ene Duitser stopte, wel ja.... ;)

sloggerke

Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 11:31:16
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Nadat die ene Duitser stopte, wel ja.... ;)

Dus volgens jou was "die ene Duitser" zelfs beter in 2005 en 2006?
Allez dan...
Jij bent gelukkig op jouw manier hoop ik.. ;D

scho0634

Citaat van: sloggerke op 18 november 2008 - 12:42:30
Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 11:31:16
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Nadat die ene Duitser stopte, wel ja.... ;)

Dus volgens jou was "die ene Duitser" zelfs beter in 2005 en 2006?
Allez dan...
Jij bent gelukkig op jouw manier hoop ik.. ;D
De Duitser wel, de Ferrari niet.

Je kan het ook normaal vragen, hoor. Is wel zo beleefd ::)


F_A_Diaz

Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 12:43:59
Citaat van: sloggerke op 18 november 2008 - 12:42:30
Citaat van: 0634 op 18 november 2008 - 11:31:16
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2008 - 11:08:25
Ik denk dat vriend en vijand niet kan tegenspreken dat Alonso sinds 2005 de beste coureur is.
Nadat die ene Duitser stopte, wel ja.... ;)

Dus volgens jou was "die ene Duitser" zelfs beter in 2005 en 2006?
Allez dan...
Jij bent gelukkig op jouw manier hoop ik.. ;D
De Duitser wel, de Ferrari niet.


In 2005 misschien, maar dat hoort er ook bij. Dan heeft Alonso blijkbaar beter werk afgeleverd met zijn team in de winter. Toen Schumacher bijna alles won in 2002 en 2004 zeiden Schumacher fans dat ook altijd, dat hij zo hard gewerkt had met Ferrari en dat hij het daarom verdiend. Dat was ook zo maar dan moet je hem ook afrekenen dat hij in 2005 geen goede auto heeft gemaakt met zijn team. Het is niet alleen wel de goede kanten en niet de slechte kanten, zo werkt het niet.
Het is ook niet dat je dan zomaar kan zeggen dat hij anders wel even gewonnen had. In 2006 won Schumacher ook niet van Alonso, en toen had hij in ieder geval zeker geen slechtere auto dan Alonso, eerder een betere, over het hele jaar bekeken.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."