Welke teams blijven in de F1

Gestart door voet01, 26 oktober 2008 - 16:08:43

« vorige - volgende »

voet01

Het zal niemand ontgaan dat het financieel wat minder gaat, vooral in de auto-industrie gaat het zowel in Europa, Azië en in de VS allesbehalve goed.

Minder winsten en dus minder geld om de dure F1 in stand te houden. Welke F1-teams zijn kwetsbaar? Hebben wellicht een grote bank als sponsor.Ik denk persoonlijk dat de Japanse F1-teams op de lange termijn uit de F1 weg gaan.

Honda heeft miljarden euro gespendeerd aan de F1, maar er zeer weinig voor teruggekregen. Als ze in 2009/2010 niet een enorme stap maken, dan is het denk exit in 2011. Hetzelfde geldt voor Toyota, dat Le Mans-aspiraties heeft en daar qua ontwikkeling van techniek en motoren wellicht meer uit kan halen dan de huidige F1.

Andere teams die het lastig blijven krijgen zijn Williams, Toro Rosso en Force India, maar de invoering van het klantenchassis kan daar wellicht verandering in brengen. Blijft het natuurlijk de vraag welke autofabrikanten de techniek willen leveren. Ferrari en Mercedes-McLaren liggen voor de hand, maar daar vul je geen heel startveld mee.

Ferrari 2010

Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 17:09:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Ik zou bijgod niet weten wat de Betuwe lijn is, maar ik vind dat je dan door moet gaan. Toyota en Honda zullen binnenkort wel gaan scoren. Geduld is een mooie deugd, in de F1 kan je moeilijk verwachten direct top te zijn, en dikwijls is het ook kwestie van geluk. Als toyota morgen iets vind dat de andere teams nog niet hebben gevonden, kunnen ze plots vooraan meedraaien. In de F1 kan alles, het zou dom zijn om nu te stoppen en ze zouden enorm afgaan. Zo veel geld in een project steken en dan falen, zoiets kan gewoonweg niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Ik hoor wel dat toyota moet kiezen tussen deelname aan lemans of f1
dus wordt nog spannend.De vraag blijft of die standaardmoter er echt wel komt.
Indien ja zie ik teams afhaken ook al hebben ze gezichtsverlies.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 17:13:03
Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 17:09:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Ik zou bijgod niet weten wat de Betuwe lijn is, maar ik vind dat je dan door moet gaan. Toyota en Honda zullen binnenkort wel gaan scoren. Geduld is een mooie deugd, in de F1 kan je moeilijk verwachten direct top te zijn, en dikwijls is het ook kwestie van geluk. Als toyota morgen iets vind dat de andere teams nog niet hebben gevonden, kunnen ze plots vooraan meedraaien. In de F1 kan alles, het zou dom zijn om nu te stoppen en ze zouden enorm afgaan. Zo veel geld in een project steken en dan falen, zoiets kan gewoonweg niet.
dr zal toch een keer resultaat moeten komen.. ze zullen voor zichzelf ook wel doelen hebben gesteld.. als die niet worden gehaald, dan moet er worden ingegrepen.. dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze direct gaan stoppen... ik denk dat het nu ook nog te vroeg is voor Toyota om te stoppen, ze gaan nog niet echt geweldig, maar t gaat volgens mij toch wel stapje voor stapje vooruit... ik zou het wel jammer vinden iig als ze eruit zouden gaan.. en wat betreft die standaardmotor, die gaat er echt niet komen... kan gewoon niet...

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 26 oktober 2008 - 19:48:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 17:13:03
Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 17:09:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Ik zou bijgod niet weten wat de Betuwe lijn is, maar ik vind dat je dan door moet gaan. Toyota en Honda zullen binnenkort wel gaan scoren. Geduld is een mooie deugd, in de F1 kan je moeilijk verwachten direct top te zijn, en dikwijls is het ook kwestie van geluk. Als toyota morgen iets vind dat de andere teams nog niet hebben gevonden, kunnen ze plots vooraan meedraaien. In de F1 kan alles, het zou dom zijn om nu te stoppen en ze zouden enorm afgaan. Zo veel geld in een project steken en dan falen, zoiets kan gewoonweg niet.
dr zal toch een keer resultaat moeten komen.. ze zullen voor zichzelf ook wel doelen hebben gesteld.. als die niet worden gehaald, dan moet er worden ingegrepen.. dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze direct gaan stoppen... ik denk dat het nu ook nog te vroeg is voor Toyota om te stoppen, ze gaan nog niet echt geweldig, maar t gaat volgens mij toch wel stapje voor stapje vooruit... ik zou het wel jammer vinden iig als ze eruit zouden gaan.. en wat betreft die standaardmotor, die gaat er echt niet komen... kan gewoon niet...
Doelen zullen ze zichzelf inderdaad moeten stellen. Maar stoppen kunnen ze moeilijk, ze zouden een ontzettend groot gezichtsverlies lijden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 21:00:43
Citaat van: NDCGN op 26 oktober 2008 - 19:48:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 17:13:03
Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 17:09:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Ik zou bijgod niet weten wat de Betuwe lijn is, maar ik vind dat je dan door moet gaan. Toyota en Honda zullen binnenkort wel gaan scoren. Geduld is een mooie deugd, in de F1 kan je moeilijk verwachten direct top te zijn, en dikwijls is het ook kwestie van geluk. Als toyota morgen iets vind dat de andere teams nog niet hebben gevonden, kunnen ze plots vooraan meedraaien. In de F1 kan alles, het zou dom zijn om nu te stoppen en ze zouden enorm afgaan. Zo veel geld in een project steken en dan falen, zoiets kan gewoonweg niet.
dr zal toch een keer resultaat moeten komen.. ze zullen voor zichzelf ook wel doelen hebben gesteld.. als die niet worden gehaald, dan moet er worden ingegrepen.. dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze direct gaan stoppen... ik denk dat het nu ook nog te vroeg is voor Toyota om te stoppen, ze gaan nog niet echt geweldig, maar t gaat volgens mij toch wel stapje voor stapje vooruit... ik zou het wel jammer vinden iig als ze eruit zouden gaan.. en wat betreft die standaardmotor, die gaat er echt niet komen... kan gewoon niet...
Doelen zullen ze zichzelf inderdaad moeten stellen. Maar stoppen kunnen ze moeilijk, ze zouden een ontzettend groot gezichtsverlies lijden...
Maar als de laatste stap(pen) niet kunnen maken, dan zullen toch een keer een keuze moeten maken.. een beetje in de middenmoot rondrijden is ook niet wat ze willen... als iets niet wil lukken moet je dat op een gegeven moment ook toe durven geven ipv maar wanhopig verder blijven gaan.... ik denk wel dat F1 voor toyota lang niet zo belangrijk is als voor bv Ferrari., dus met dat gezichtsverlies zal het nog wel meevallen.. zal de verkoopcijfers niet heel erg beïnvloeden denk ik...

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 oktober 2008 - 22:12:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 21:00:43
Citaat van: NDCGN op 26 oktober 2008 - 19:48:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 17:13:03
Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 17:09:51
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 16:41:54
Ze blijven, heel het startveld. Tenzij de regels in het nadeel van de fabrieksteam veranderen (bijv. standaardmotor), dan blijven zeker alle fabrieksteams. Overigens, ze hebben misschien miljarden uitgegeven en nog niets bereikt, maar nu stoppen zou ook stom zijn, net omdat ze nog niets bereikt hebben.
Maar dat is nou net een puntje wat moeilijk te bepalen is. Moet je nou wel of niet stoppen. Vergelijk het met de betuwe lijn geloof ik. Miljarden geinvesteerd maar nada opgeschoten voor lange tijd. Moet je dan door gaan of stoppen?
Ik zou bijgod niet weten wat de Betuwe lijn is, maar ik vind dat je dan door moet gaan. Toyota en Honda zullen binnenkort wel gaan scoren. Geduld is een mooie deugd, in de F1 kan je moeilijk verwachten direct top te zijn, en dikwijls is het ook kwestie van geluk. Als toyota morgen iets vind dat de andere teams nog niet hebben gevonden, kunnen ze plots vooraan meedraaien. In de F1 kan alles, het zou dom zijn om nu te stoppen en ze zouden enorm afgaan. Zo veel geld in een project steken en dan falen, zoiets kan gewoonweg niet.
dr zal toch een keer resultaat moeten komen.. ze zullen voor zichzelf ook wel doelen hebben gesteld.. als die niet worden gehaald, dan moet er worden ingegrepen.. dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze direct gaan stoppen... ik denk dat het nu ook nog te vroeg is voor Toyota om te stoppen, ze gaan nog niet echt geweldig, maar t gaat volgens mij toch wel stapje voor stapje vooruit... ik zou het wel jammer vinden iig als ze eruit zouden gaan.. en wat betreft die standaardmotor, die gaat er echt niet komen... kan gewoon niet...
Doelen zullen ze zichzelf inderdaad moeten stellen. Maar stoppen kunnen ze moeilijk, ze zouden een ontzettend groot gezichtsverlies lijden...
Maar als de laatste stap(pen) niet kunnen maken, dan zullen toch een keer een keuze moeten maken.. een beetje in de middenmoot rondrijden is ook niet wat ze willen... als iets niet wil lukken moet je dat op een gegeven moment ook toe durven geven ipv maar wanhopig verder blijven gaan.... ik denk wel dat F1 voor toyota lang niet zo belangrijk is als voor bv Ferrari., dus met dat gezichtsverlies zal het nog wel meevallen.. zal de verkoopcijfers niet heel erg beïnvloeden denk ik...
Hier ben ik het dus ook mee eens. Misschien is het nu nog te vroeg, maar als Toyota nu bijvoorbeeld 20 miljard verlies zou hebben gedraaid lijkt het me verstandiger om er mee te stoppen dan eindeloos door kwakkelen. Dan maar gezichtsverlies leiden. Beter dan totale ondergang lijkt mij, mocht het zover komen.


Betuwe lijn is een spoorlijn project dat jaren en jaren heeft gekost om te bouwen(volgens mij begon het allemaal in 1882 ofzo of weet ik het precies wanneer.) en is nooit helemaal afgemaakt. omdat elke keer weer niet lukt.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Voor volgend jaar woprdt er zeker een crissisd in de autoverkoop verwacht en dat zie je nu al.
Ik kan me mooeilijk voorstellen dat een autoconstructeur massas  geld in de f1 gaat pompen als
ze allemaal met de zelfste moter gaan rijden.

Jasper

Mja, wat zijn massa's geld? Zolang het niet in miljarden uit te drukken is, is het voor veel autoconstructeurs nog geen massa geld lijkt me...

Martin

Ferrari overweegt een vertrek uit de Formule 1 als alle deelnemende auto's vanaf 2010 een standaardmotor krijgen. Dat heeft de Italiaans renstal maandag in een verklaring laten weten.

Zowel formule 1-baas Bernie Ecclestone als Max Mosley, president van de internationale autofederatie FIA, maakte eerder deze maand bekend dat ze voorstander zijn van standaardmotoren in de koningsklasse van de autorace. Ze denken op die manier de kosten te drukken. Ze overwegen hun plannen in 2010 in te voeren. De bedoeling is dat de maatregel minimaal drie jaar van kracht blijft.

Ferrari is niet de enige renstal die tegen de hervormingsplannen ageert. Ook Toyota heeft al aangekondigd dat het serieus over de toekomst gaat nadenken als alle auto's met standaardmotoren worden uitgerust. BMW, Mercedes, Renault, Honda juichen de nieuwe plannen ook niet toe. Ze hebben echter nog niet met een vertrek uit de Formule 1 gedreigd.

Bron:
De Telegraaf

scho0634

Die twee oudjes zijn aan het dementeren. De teams; dat is de formule 1. Zij zijn dat niet, en zijn afhankelijk van die teams.

Eikels.

Ferrari 2010

Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: 0634 op 27 oktober 2008 - 22:46:44
Die twee oudjes zijn aan het dementeren. De teams; dat is de formule 1. Zij zijn dat niet, en zijn afhankelijk van die teams.

Eikels.

Ik vind het vooral niet te geloven dat de F1-fans, met mezelf dubbel en dik inbegrepen, ooit geloofd hebben dat de FIA het plan van de standaardmotoren ooit serieus gemeend heeft, terwijl het nu overduidelijk is dat het hier vanaf het begin om blufpoker ging. Alsof Mosley niet wist dat de standaardmotor er nooit zou komen...