GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Ray Den op 01 november 2008 - 21:18:38
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 19:36:44
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 18:47:54
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 18:43:00
Ik vergelijk een keer Q2 en Q3, zie dat Massa een halve seconde verliest en Hamilton een hele seconde, en trek de nodige conclusies in verband met de benzinelading. Massa wint morgen de race en Hamilton wordt tweede.
Ik denk even aan de geweldige kwali-kwaliteiten van Massa en ik trek daarmee mijn conclusies in verband met de benzinelading :)

Terecht, Massa was namelijk dit seizoen al altijd een halve seconde sneller dan Hamilton met dezelfde hoeveelheid benzine.
"Elke keer nu en dan zie je hem zo een ongelofelijke ronde rijden, en vandaag was er zo één van," vertelde Smedley. "Zijn benzinelading is normaal. We vreesden zelfs dat we teveel hadden meegenomen."

"Maar uiteindelijk deden we wat juist was. Het was een buitengewone ronde om eerlijk te zijn," besloot de Brit.
bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2730

Dat zijn van die nieuwsberichten die nou net niet niets zeggen. Misschien voor Ferrari doen dat ze normale benzinelading hebben mee genomen, maar wie zegt niet dat Hamilton voor 5 ronde meer heeft? Het waren inderdaad 2 goede rondes van Massa, maar je kan dat nu nog niet zeggen omdat wij alleen vermoedens hebben over de benzine hoeveelheid. En dat is ene kant nadeel andere kant voordeel.

@Sloggerke: Waarom kreeg Hamilton vandaag stress?
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Iedereen heeft een glazen bol ineens. Hamilton stress... hoezo? Hij doet met minder toeren wat je kan verwachten.

Allemaal je reinste onzin. Het enige dat we weten is dat het spannend gaat worden.

Morgen om deze tijd weten we het. Voor de rest allemaal prietpraat en, vooral, wishfull thinking.

Niels_

Nu kan je mij toch niet zeggend dat Hamilton heel koel blijft onder deze situatie.

Om te beginnen heeft Ferrari vandaag duidelijk uitgehaald richting McLaren. Door te zeggen dat Massa dan nog een normale hoeveelheid benzine bij heeft maakt het dan nog helemaal compleet.

Ik weet niet of het belangrijk kan zijn, maar wie staat er op nr. 6 en dus vlak achter Lewis Hamilton? Fernando Alonso.
Wie heeft er verklaard Massa te helpen? Fernando Alonso.
Wie heeft er ook verklaard dat hij het niet kan hebben dat McLaren successen boekt? Fernando Alonso.
Wie zou er graag bij 2 verschillende teams wereldkampioen worden, en dan wss in een Ferrari? Fernando Alonso.

Dat Hamilton dan Kovalainen achter zich heeft maakt volgens mij ook geen fluit uit. Als Alonso erachter zit gaat die echt niet braafjes volgen. Er is een recht stuk aan de start/finish waar zeker ingehaald kan worden. En zo sterk is Kovalainen nu ook dit weekend weer niet.

Dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over de eerste 2 hectische bochten na de start. Als Hamilton van de pole vertrekt dan komt het altijd goed, maar telkens hij vanaf P4 of lager vertrekt kan hij het toch niet laten om hectisch te doen. En ik zie Hamilton eigenlijk ook niet zich wegdrummen bij de start.

Maar we zullen het morgen allemaal wel zien, ik weet wel zeker dat ik niet zeker ben voor ze voorbij de geblokte vlag komen. Daar ben ik na Spa wel 100 % overtuigd van.

kaisz

dan mag alonso kovalainen EN lewis inhalen.....geen enkel probleem
dus wat wou je ook alweer zeggen met je post van 20 zinnen?

Niels_

Citaat van: kaisz op 01 november 2008 - 23:20:16
dan mag alonso kovalainen EN lewis inhalen.....geen enkel probleem
dus wat wou je ook alweer zeggen met je post van 20 zinnen?

Als je eens goed alles leest zou je weten dat niet alles over Alonso gaat en dat zo springen voor Hamilton echt helemaal nergens voor nodig is.

Wizard

#170
Buitendat, ook al haalt Alonso beide McLarens in, dat is helemaal geen ramp. Kan Hamilton op een comfortabele 5de stek cruissen tot aan de zwart-wit geblokte vlag. Alonso gaat echt geen rare fratsen uithalen om Hamilton van de titel te beroven, als dat wel gebeurd, hoop ik dat Massa hem (lees; de titel) niet haalt.

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 01 november 2008 - 23:25:41
Citaat van: kaisz op 01 november 2008 - 23:20:16
dan mag alonso kovalainen EN lewis inhalen.....geen enkel probleem
dus wat wou je ook alweer zeggen met je post van 20 zinnen?

Als je eens goed alles leest zou je weten dat niet alles over Alonso gaat en dat zo springen voor Hamilton echt helemaal nergens voor nodig is.

Je legt wel de nadruk op Alonso in een weinig zeggende post. Ook al gat Alonso's de McLarens voorbij, dan nog is dat geen ramp voor Hamilton en kan hij met een gerust hart blijven rijden.

Als Hamilton ongeschaadt de eerste bocht doorkomt, of beter gezegd, de eerste ronde, zie ik het somber in voor Massa.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 01 november 2008 - 23:14:57
Nu kan je mij toch niet zeggend dat Hamilton heel koel blijft onder deze situatie.

Om te beginnen heeft Ferrari vandaag duidelijk uitgehaald richting McLaren. Door te zeggen dat Massa dan nog een normale hoeveelheid benzine bij heeft maakt het dan nog helemaal compleet.

Ik weet niet of het belangrijk kan zijn, maar wie staat er op nr. 6 en dus vlak achter Lewis Hamilton? Fernando Alonso.
Wie heeft er verklaard Massa te helpen? Fernando Alonso.
Wie heeft er ook verklaard dat hij het niet kan hebben dat McLaren successen boekt? Fernando Alonso.
Wie zou er graag bij 2 verschillende teams wereldkampioen worden, en dan wss in een Ferrari? Fernando Alonso.

Dat Hamilton dan Kovalainen achter zich heeft maakt volgens mij ook geen fluit uit. Als Alonso erachter zit gaat die echt niet braafjes volgen. Er is een recht stuk aan de start/finish waar zeker ingehaald kan worden. En zo sterk is Kovalainen nu ook dit weekend weer niet.

Dan hebben we het natuurlijk nog niet gehad over de eerste 2 hectische bochten na de start. Als Hamilton van de pole vertrekt dan komt het altijd goed, maar telkens hij vanaf P4 of lager vertrekt kan hij het toch niet laten om hectisch te doen. En ik zie Hamilton eigenlijk ook niet zich wegdrummen bij de start.

Maar we zullen het morgen allemaal wel zien, ik weet wel zeker dat ik niet zeker ben voor ze voorbij de geblokte vlag komen. Daar ben ik na Spa wel 100 % overtuigd van.
Ik weet niet hoor, maar je kan ook niet echt zeggen dat Hamilton helemaal gestressed is. Hij doet ook gewoon wat hij moet doen, proberen zo dicht mogenlijk bij Massa te blijven en morgen minimaal p5 binnen slepen.

En Ferrari heeft uitgehaald naar Mclaren? Vind het geen uithaal eerlijk gezegt, eerder een bericht om groter te lijken dan ze werkelijk zijn of proberen de concurentie op verkeerde been te zetten.


Maar goed, Alonso gaat morgen proberen Massa te helpen, maar wel op een normale legitieme manier. En ik denk dat Alonso morgen op pure racesnelheid wat te kort komt en neits kan uithalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

De concurentie op het verkeerde been proberen te zetten? Denk je nu werkelijk dat Ferrari met rare strategiën start, om Hamilton om de tuin te leiden?

Ferrari is gewoon loeisnel in Brazilië, wederom en dat dit enigsinds zorgen baart bij McLaren/Hamilton, kan ik best inkomen.

NDCGN

Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:31:15
Citaat van: Scuderia91 op 01 november 2008 - 23:25:41
Citaat van: kaisz op 01 november 2008 - 23:20:16
dan mag alonso kovalainen EN lewis inhalen.....geen enkel probleem
dus wat wou je ook alweer zeggen met je post van 20 zinnen?

Als je eens goed alles leest zou je weten dat niet alles over Alonso gaat en dat zo springen voor Hamilton echt helemaal nergens voor nodig is.

Je legt wel de nadruk op Alonso in een weinig zeggende post. Ook al gat Alonso's de McLarens voorbij, dan nog is dat geen ramp voor Hamilton en kan hij met een gerust hart blijven rijden.

Als Hamilton ongeschaadt de eerste bocht doorkomt, of beter gezegd, de eerste ronde, zie ik het somber in voor Massa.
Volgens mij wil ie alleen maar zeggen dat Hamilton daar niet echt lekker staat.. Alonso gaat m zeker aanvallen (op een faire manier) als ie de mogelijkheid krijgt en Hamilton moet zich dan niet gek laten maken..  scuderia91 zegt er ook nog bij; 'k weet niet of het belangrijk kan zijn'... iedereen kent de uitspraken van Alonso van de laatste tijd, dus k denk dat Hamilton toch liever zou hebben dat Alonso wat verder naar achteren staat.. Alonso nam Hamilton vorig jaar ook al te grazen in de eerste bocht, toen stond ie er ook recht achter volgens mij...

Wizard

Ik vind het allemaal niks zeggend, met alle respect. Laten we nu geen droomscenario's gaan schetsen, wie weet gaat Trulli nog een rol spelen in de strijd om het WK. ;)

Alonso heeft inderdaad gezegd, Massa te helpen, alleen, ik denk dat de media wat zwaar heeft ingezet hiermee. Alonso heeft nadien wel iedere week gezegd, niks tegen Hamilton te hebben, hem absoluut de titel te gunnen, alleen McLaren niet. Alonso zei vandaag nog, dat hij op goede voet staat met Hamilton, dus die droomscenario's kunnen we wel schrappen. Ook al zou Alonso Hamilton te grazen nemen, zelfs dan verwacht ik weinig dreiging van achteren, en zit Hamilton in een comfortabele positie.

Folkert

Als je leest heb ik het over dat Bericht, dat het bericht is gezegt om Mclaren op verkeerde been te brengen.

En wat is er raar aan een lichte auto? Is een strategie wat soms nog wel eens kan lukken, maar goed dat Ferrari hier altijd loeisnel is geweest klopt. Maar er van uitgaan dat Mclaren zorgen maakt om Massa lijkt me wat te vroeg gestelt. Als Hamilton doet wat hij moet doen en gewoon op maximaal p5 eindigd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Wow, het kan aan mij liggen, maar je post is nogal warrig.

NDCGN

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 00:13:22
Ik vind het allemaal niks zeggend, met alle respect. Laten we nu geen droomscenario's gaan schetsen, wie weet gaat Trulli nog een rol spelen in de strijd om het WK. ;)

Alonso heeft inderdaad gezegd, Massa te helpen, alleen, ik denk dat de media wat zwaar heeft ingezet hiermee. Alonso heeft nadien wel iedere week gezegd, niks tegen Hamilton te hebben, hem absoluut de titel te gunnen, alleen McLaren niet. Alonso zei vandaag nog, dat hij op goede voet staat met Hamilton, dus die droomscenario's kunnen we wel schrappen. Ook al zou Alonso Hamilton te grazen nemen, zelfs dan verwacht ik weinig dreiging van achteren, en zit Hamilton in een comfortabele positie.
Ach ja, nu kan het nog hè, die droomscenario's zoals jij het noemt, dus gewoon lekker laten gaan.. t zijn eerder doemscenario's als je het mij vraagt en op zich ook we realistisch.. niet dat het gebeurt, maar Hamilton moet Alonso niet onderschatten.. k weet zeker dat Alonso het fair gaat houden, maar hij zal zeker wel het gevecht aangaan als het kan en t is afwachten hoe Hamilton daar mee omgaat.. dr is niemand hier die beweerd dat Alonso mogelijk Hamilton van de baan gaat rossen... Hamilton heeft nog steeds de beste papieren, maar t is er na vandaag zeker niet makkelijker op geworden..

Wizard

Natuurlijk gaat Alonso het gevecht aan als hij het kan, anderzijds, denk je dat Hamilton een positie kostte wat het kost gaat verdedigen als het hem niet schaadt?

Mja, z'n uitgangspositie is niet ideaal en ik meen gelezen te hebben, dat McLaren wat problemen heeft met de banden (kan zijn dat ik me vergis, dus pin me er niet op vast). We zien morgen wel wat gebeurd. Ik hoop op Massa, maar schat zijn kansen laag in. ;)