GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 22:49:54
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 18:28:15
Citaat van: 0634 op 31 oktober 2008 - 16:51:36
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 16:43:42
Er zijn een paar discussies door elkaar aan het geraken, de ene gaat over de begrenzing van lewis motor, de andere over het effect van een mindere motor in de regen :) Volgens sommigen doet de motor er amper toe, en kan dus een Toyota blok een Ferrari blok bijhouden in de regen, uitgaande van hetzelfde chassis en rijder. Daar geloof ik niet in, het zou absurd zijn.
Tjonge jonge, ga je nou chargeren om je punt kracht bij te zetten.
Waar overdrijf ik? Overigens zeg ik niet dat ik specifiek op jouw doelen, er zijn er meerdere die het zeggen.
Ik denk dat juist niemand dat zegt, ik denk dat iedereen zegt dat de motorsterkte een pak minder belangrijk is in de regen en jij bent de eerste F1-fan die ik tegenkom die dat ontkent.
Met 'er zijn er meerdere die het zeggen' doelde ik erop dat er meerdere het standpnt van 0634 hebben (dus dat de motor minder belangrijk is) ;) Ik blijf erbij, in de regen blijft de motor nog steeds zeer belangrijk, alleen kan niet iedereen even goed met de regen overweg, en is de verhouding tussen de chassis' anders. Toch blijft de motor belangrijk, Zet de toyota motor in de Mac en Lewis zal in de regen toch wel beduidend trager rijden. Wat ik wil zeggen is dat, als we niet naar factoren als rijder en chassis kijken (dus telkens zelfde rijder en chassis nemen) en alle F1 motoren er eens inbouwen (ik weet het, dit kan niet in realtiteit), de verhouding tussen de verschillende motoren in de regen zeker even duidelijk zijn als diezelfde verhouding bij droog weer.
Motor is en blijft belangrijk. Alleen zijn er die minder goed met regen overweg kunnen (en er zijn er die er extreem goed mee overweg kunnen), en dan krijg je vanwege het talent een heel ander verschil. Maar de motor blijft belangrijk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ray Den

droog op zaterdag, nat op zondag? Massa moet dan alle risico's nemen en gokjes wagen, een regenafstelling dus.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ferrari 2010

Citaat van: Ray Den op 01 november 2008 - 09:55:53
droog op zaterdag, nat op zondag? Massa moet dan alle risico's nemen en gokjes wagen, een regenafstelling dus.
Als er veel regen verwacht wordt voor zondag, dan denk ik dat dat geen risico en gok meer is, maar zelfs de meest logische keuze. Als ze dat niet zouden doen, zijn ze op voorhand verloren. McLaren zal ook wel voor een regenafstelling gaan. Toch zeker als er echt zulke heftige onweersbuien in de lucht hangen als voorspelt.
Als ze vanavond nog steeds zwaar onweer voorspellen voor morgen, gebruikt bijna iedereen een regenafstelling, op enkele die even willen stunten na misschien. Bij de toppers denk ik dat er dan weinig benzine zal meegenomen worden, kwestie van indien nodig tijdens de race na een tiental ronden van banden te kunnen wisselen zonder er te veel hinder van te ondervinden in de strategie. Het zou niet de eerste keer zijn dat het na enkele ronden harder begint te regenen. In ieder geval geen zware wagens in de top 10 van de startgrid.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Alle ingredienten voor een lekker weekend zijn voorhanden. Dat Massa en Hamilton er maar een mooie strijd van mogen maken. :)

dj Peter

Ik vond dit   -enigzins wel grappig- filmje op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=JZPpSL9_SNM&feature=related

Of hoe fantatiek sommige Spanjaarden wel zijn.

robbert

ferrari goed op dreef. Maar toch mogen ze de titel wel vergeten. Hamilton zal nooit lager dan de 5de plaats eindigen. Maar Massa kan de race wel winnen

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 01 november 2008 - 12:09:04
ferrari goed op dreef. Maar toch mogen ze de titel wel vergeten. Hamilton zal nooit lager dan de 5de plaats eindigen. Maar Massa kan de race wel winnen
Alles kan nog, zeker met de regen, de safety car kan heel het pak overhoop gooien, ik geloof er nog meer in sinds ik weet dat het gaat regenen. Maar ik realiseer mezelf ook wel dat het even goed omgekeerd kan uitdraaien. Zolang het maar niet gebeurd als in bovenstaand filmpje, is het goed voor mij. Als de SC in het nadeel van Lewis speelt, zal het spijtig zijn maar zal het toch zo wezen. Moge de beste de titel winnen :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 12:46:32
Moge de beste de titel winnen :)
Alonso is kansloos.

Maar ik ben wel van mening dat de slechte omstandigheden dit keer in het voordeel van Massa zijn. Misschien niet direct op de baan, maar het verhoogt zijn kansen op een titel, denk ik. Onder normale omstandigeheden kan je toch wel ervan uitgaan dat Hamilton bij de top 5 eindigt. Zijn auto is redelijk betrouwbaar en zeker snel genoeg.

Maar in de regen is het een ander verhaal. Misschien is Hamilton dan wel iets sneller, maar dat maakt op zich niets uit. De kans op een uitval is ook voor hem groter dan bij droog weer. Hamilton zal veel liever een 'veilige' race gaan rijden. Maar goed, met regen is het natuurlijk helemaal niet te voorspellen. Alleen denk ik dat Massa minder te verliezen heeft dan Lewis.

Niels_

Citaat van: dj Peter op 01 november 2008 - 11:42:17
Ik vond dit   -enigzins wel grappig- filmje op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=JZPpSL9_SNM&feature=related

Of hoe fantatiek sommige Spanjaarden wel zijn.

Haha, deze vind ik echt wel geweldig. :D

janke

Citaat van: 0634 op 01 november 2008 - 12:54:29
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 12:46:32
Moge de beste de titel winnen :)
Alonso is kansloos.

Maar ik ben wel van mening dat de slechte omstandigheden dit keer in het voordeel van Massa zijn. Misschien niet direct op de baan, maar het verhoogt zijn kansen op een titel, denk ik. Onder normale omstandigeheden kan je toch wel ervan uitgaan dat Hamilton bij de top 5 eindigt. Zijn auto is redelijk betrouwbaar en zeker snel genoeg.

Maar in de regen is het een ander verhaal. Misschien is Hamilton dan wel iets sneller, maar dat maakt op zich niets uit. De kans op een uitval is ook voor hem groter dan bij droog weer. Hamilton zal veel liever een 'veilige' race gaan rijden. Maar goed, met regen is het natuurlijk helemaal niet te voorspellen. Alleen denk ik dat Massa minder te verliezen heeft dan Lewis.
Waarom heeft Massa minder te verliezen. Als hij nog een kans wil maken moet hij toch wel stampen lijkt me. En waarom is de kans van uitval bij Hamilton bij nat weer groter?? Dat is voor Massa net zo of niet. We hebben het allemaal alleen over morgen. Wat kan er straks gebeuren in de kwalificatie?? Stuurfout, motor/bak probleem kan allemaal bij de 2 kanshebbers gebeuren. Massa zal op de grid toch voor Hamilton moeten staan, liefs pole en zo weg te kunnen rijden van Hamilton en de rest. Ik hoop in ieder geval op een faire race, nat of droog. Dat de beste moge winnen. Mijn voorkeur is Hamilton. Die heeft in 2 seizoenen toch knap wat gepresteerd.Vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 09:22:22Wat ik wil zeggen is dat, als we niet naar factoren als rijder en chassis kijken (dus telkens zelfde rijder en chassis nemen) en alle F1 motoren er eens inbouwen (ik weet het, dit kan niet in realtiteit), de verhouding tussen de verschillende motoren in de regen zeker even duidelijk zijn als diezelfde verhouding bij droog weer.

Ja, kijk, je MOET onze argumenten natuurlijk niet lezen maar het is net waterdicht aangetoond dat dat niet zo is.

scho0634

#131
Citaat van: janke op 01 november 2008 - 14:32:26
Citaat van: 0634 op 01 november 2008 - 12:54:29
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 12:46:32
Moge de beste de titel winnen :)
Alonso is kansloos.

Maar ik ben wel van mening dat de slechte omstandigheden dit keer in het voordeel van Massa zijn. Misschien niet direct op de baan, maar het verhoogt zijn kansen op een titel, denk ik. Onder normale omstandigeheden kan je toch wel ervan uitgaan dat Hamilton bij de top 5 eindigt. Zijn auto is redelijk betrouwbaar en zeker snel genoeg.

Maar in de regen is het een ander verhaal. Misschien is Hamilton dan wel iets sneller, maar dat maakt op zich niets uit. De kans op een uitval is ook voor hem groter dan bij droog weer. Hamilton zal veel liever een 'veilige' race gaan rijden. Maar goed, met regen is het natuurlijk helemaal niet te voorspellen. Alleen denk ik dat Massa minder te verliezen heeft dan Lewis.
Waarom heeft Massa minder te verliezen. Als hij nog een kans wil maken moet hij toch wel stampen lijkt me. En waarom is de kans van uitval bij Hamilton bij nat weer groter?? Dat is voor Massa net zo of niet. We hebben het allemaal alleen over morgen. Wat kan er straks gebeuren in de kwalificatie?? Stuurfout, motor/bak probleem kan allemaal bij de 2 kanshebbers gebeuren. Massa zal op de grid toch voor Hamilton moeten staan, liefs pole en zo weg te kunnen rijden van Hamilton en de rest. Ik hoop in ieder geval op een faire race, nat of droog. Dat de beste moge winnen. Mijn voorkeur is Hamilton. Die heeft in 2 seizoenen toch knap wat gepresteerd.Vind ik.
Mijn punt is dat onder normale omstandigheden de kans groter is dat beiden finishen. Dat is voor Lewis prima, maar voor Massa niet. Tijdens regen is de kans op uitval bij iedereen groter, Massa heeft iig 1 uitvaller nodig.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 15:10:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 09:22:22Wat ik wil zeggen is dat, als we niet naar factoren als rijder en chassis kijken (dus telkens zelfde rijder en chassis nemen) en alle F1 motoren er eens inbouwen (ik weet het, dit kan niet in realtiteit), de verhouding tussen de verschillende motoren in de regen zeker even duidelijk zijn als diezelfde verhouding bij droog weer.

Ja, kijk, je MOET onze argumenten natuurlijk niet lezen maar het is net waterdicht aangetoond dat dat niet zo is.
Dan moet ik de passage waar hier aangetoond is dat de verhoudingen tussen motoren bij regen niet dezelfde is, gemist hebben. Volgens mij heeft die motor niet veel last van de regen, dus zie ik niet dat er een verschil kan zijn. Nogmaals: ik had het daarbij NIET over de rijder en het chassis, maar PUUR de motor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

off topic:torro rosso zou 14 miljoen euro over hebben voor
bruno senna!En dat voor iemand die nog nooit in een f1 heeft gereden
en geen andere klasse heeft gewonnen!Schandalig ::)

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 15:33:31
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 15:10:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 09:22:22Wat ik wil zeggen is dat, als we niet naar factoren als rijder en chassis kijken (dus telkens zelfde rijder en chassis nemen) en alle F1 motoren er eens inbouwen (ik weet het, dit kan niet in realtiteit), de verhouding tussen de verschillende motoren in de regen zeker even duidelijk zijn als diezelfde verhouding bij droog weer.

Ja, kijk, je MOET onze argumenten natuurlijk niet lezen maar het is net waterdicht aangetoond dat dat niet zo is.
Dan moet ik de passage waar hier aangetoond is dat de verhoudingen tussen motoren bij regen niet dezelfde is, gemist hebben. Volgens mij heeft die motor niet veel last van de regen, dus zie ik niet dat er een verschil kan zijn. Nogmaals: ik had het daarbij NIET over de rijder en het chassis, maar PUUR de motor.
Je kan niet altijd volop gebruik maken van het vermogen van de motor in de regen. Je moet zuinigjes zijn met accelereren uit bochten. je kan niet vol op het gas kletsen. Daarom worden de verschillen kleiner en zie je in de regen ook nog wel eens andere jongens naar voren komen, dan de gebruikelijk toppers. En andersom ook.