GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

Jasper

Taalkwestie Vlaams/Hollands. Dit vertaald naar het Hollands geeft "het zou een mooi podium zijn". ;)

Folkert

Citaat van: Jasper op 25 oktober 2008 - 15:34:16
Taalkwestie Vlaams/Hollands. Dit vertaald naar het Hollands geeft "het zou een mooi podium zijn". ;)
Hahaha dacht al. Maar dat klopt niet helemaal, want Massa op P1  zou ik geen mooi podium vinden ;D
tenzij Hamilton p4 geraakt.  :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Ray Den

Als Mclaren te veilig gaat rijden gaan ze het nog moeilijk hebben om de 5de plaats te halen. Ferrari's op 1 en 2, Alonso, 2 BMW's en dan Hamilton. 8)
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Ferrari 2010

Citaat van: Ray Den op 26 oktober 2008 - 09:27:22
Als Mclaren te veilig gaat rijden gaan ze het nog moeilijk hebben om de 5de plaats te halen. Ferrari's op 1 en 2, Alonso, 2 BMW's en dan Hamilton. 8)
Veilig rijden is niet hetzelfde als trager rijden hé ;) Veilig rijden is eerder: niet pushen als het niet nodig is. Ze zullen wel zo slim zijn om Hamilton 3de of 4de te laten eindigen hoor, of hooguit 5de :) Ze zouden ook dom zijn het risico te lopen dat ze bij een eventuele extra pitstop onmiddelijk buiten bereik van de titel vallen ;D Lewis kaapt volgende week zen eerste titel weg, ik ben er vrij zeker van. Een scenario als verleden jaar zie ik zich (helaas) niet herhalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

leproffesseur

Die pitstops zullen inderdaad wel zorgen dat hij niet de snelste is
maar genoeg om de titel binnen te halen.Ik lees wel dat Kovalainnen niet
tevreden is omdat hij meestal met teveel benzine de eindkwalificatie moest beginnen.
Is dat gewoon geen slimme manier van mclaren om hem als nr 2 te behandellen...?
En heeft hij dan wel een eerlijke kans bij mclaren gekregen? :-\

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 26 oktober 2008 - 10:58:50
Die pitstops zullen inderdaad wel zorgen dat hij niet de snelste is
maar genoeg om de titel binnen te halen.Ik lees wel dat Kovalainnen niet
tevreden is omdat hij meestal met teveel benzine de eindkwalificatie moest beginnen.
Is dat gewoon geen slimme manier van mclaren om hem als nr 2 te behandellen...?
En heeft hij dan wel een eerlijke kans bij mclaren gekregen? :-\

Ze kunnen Kovaleinen nog wel eens licht laten kwalificeren en hem voor de Ferrari's plaatsen en vanaf daar zorgen dat hij een tempo gaat rijden die Hamilton makkelijk kan bij houden als hij zwaar staat.

Ben beniewd of het gaat regenen, dat zou me mooi zijn eigenlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

Een van de redenen om Heiki zwaar te laten kwalificeren is misschien om andere pitstops te krijgen.
Bij Ferrari is het vaker voorgekomen dat door een safety beide auto's in de pit stonden. Bij McLaren zou dit dus niet gebeuren.
Misschien is het dit keer handiger om Lewis vol te stoppen en Heikki licht. Mocht lewis niet verder komen dan P5 en Massa op P1, kan Heikki (p2 of p5) alsnog uitvallen.

Folkert

Citaat van: kaisz op 27 oktober 2008 - 11:56:22
Een van de redenen om Heiki zwaar te laten kwalificeren is misschien om andere pitstops te krijgen.
Bij Ferrari is het vaker voorgekomen dat door een safety beide auto's in de pit stonden. Bij McLaren zou dit dus niet gebeuren.
Misschien is het dit keer handiger om Lewis vol te stoppen en Heikki licht. Mocht lewis niet verder komen dan P5 en Massa op P1, kan Heikki (p2 of p5) alsnog uitvallen.
Dan is het nog moeilijk om niet te bepalen of de 1 buiten blijft of niet. Ligt er aan wanneer de SC komt natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: kaisz op 27 oktober 2008 - 11:56:22
Een van de redenen om Heiki zwaar te laten kwalificeren is misschien om andere pitstops te krijgen.
Bij Ferrari is het vaker voorgekomen dat door een safety beide auto's in de pit stonden. Bij McLaren zou dit dus niet gebeuren.
Misschien is het dit keer handiger om Lewis vol te stoppen en Heikki licht. Mocht lewis niet verder komen dan P5 en Massa op P1, kan Heikki (p2 of p5) alsnog uitvallen.
Volgens mij pitten Lewis en Heikki ook altijd tegelijk hoor tijdens safetycar... misschien valt het wat minder op omdat Heikki vaak verder naar achteren rijd en er daardoor wat meer tijd tussen beide coureurs zit of misschien omdat het gewoon niet in beeld is!

Ray Den

Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 09:59:22
Citaat van: Ray Den op 26 oktober 2008 - 09:27:22
Als Mclaren te veilig gaat rijden gaan ze het nog moeilijk hebben om de 5de plaats te halen. Ferrari's op 1 en 2, Alonso, 2 BMW's en dan Hamilton. 8)
Veilig rijden is niet hetzelfde als trager rijden hé ;) Veilig rijden is eerder: niet pushen als het niet nodig is. Ze zullen wel zo slim zijn om Hamilton 3de of 4de te laten eindigen hoor, of hooguit 5de :) Ze zouden ook dom zijn het risico te lopen dat ze bij een eventuele extra pitstop onmiddelijk buiten bereik van de titel vallen ;D Lewis kaapt volgende week zen eerste titel weg, ik ben er vrij zeker van. Een scenario als verleden jaar zie ik zich (helaas) niet herhalen.
Als Hamilton WK wil worden moet hij 3de of 4de eindigen. (er van uitgaand dat Ferrari 1 en 2 pakt).  Met een vijfde plaats en pakweg Alonso of Kubica achter hem zie ik hem de race niet uitrijden.
Ik meende te lezen dat de motor van Hamilton nog lager zou staan dan de gebruikelijke 19000 toeren? Ik denk niet dat hij daaruit een pole gaat halen. 3de zal al goed genoeg zijn.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Folkert

Citaat van: Ray Den op 27 oktober 2008 - 15:03:40
Citaat van: Ferrari 2008 op 26 oktober 2008 - 09:59:22
Citaat van: Ray Den op 26 oktober 2008 - 09:27:22
Als Mclaren te veilig gaat rijden gaan ze het nog moeilijk hebben om de 5de plaats te halen. Ferrari's op 1 en 2, Alonso, 2 BMW's en dan Hamilton. 8)
Veilig rijden is niet hetzelfde als trager rijden hé ;) Veilig rijden is eerder: niet pushen als het niet nodig is. Ze zullen wel zo slim zijn om Hamilton 3de of 4de te laten eindigen hoor, of hooguit 5de :) Ze zouden ook dom zijn het risico te lopen dat ze bij een eventuele extra pitstop onmiddelijk buiten bereik van de titel vallen ;D Lewis kaapt volgende week zen eerste titel weg, ik ben er vrij zeker van. Een scenario als verleden jaar zie ik zich (helaas) niet herhalen.
Als Hamilton WK wil worden moet hij 3de of 4de eindigen. (er van uitgaand dat Ferrari 1 en 2 pakt).  Met een vijfde plaats en pakweg Alonso of Kubica achter hem zie ik hem de race niet uitrijden.
Ik meende te lezen dat de motor van Hamilton nog lager zou staan dan de gebruikelijke 19000 toeren? Ik denk niet dat hij daaruit een pole gaat halen. 3de zal al goed genoeg zijn.
Alonso zie ik nog wel voor Hamilton eindigen, maar Kubica is te wisselvallig laatste races. Rijd goed, maar net niet goed genoeg. Ten zij Brazilie de BMW goed ligt zie ik Hamilton best makkelijk voor Kubica eindigen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Allemaal wel leuk, maar ik kan me op Interlagos maar 1 deel van het circuit voorstellen waar er een SC kan komen en dat is in de laatste en in de eerste bocht. En eerlijk gezegd zie ik dat daar niet zo snel gebeuren.

Forza F1

Ik ga jullie allemaal nog een week ontwijken, word zot van al die mogelijke rampscenario's  :P

scho0634

Citaat van: Burorri op 27 oktober 2008 - 15:32:19
Alonso zie ik nog wel voor Hamilton eindigen, maar Kubica is te wisselvallig laatste races. Rijd goed, maar net niet goed genoeg. Ten zij Brazilie de BMW goed ligt zie ik Hamilton best makkelijk voor Kubica eindigen.
Minder toeren of meer toeren, als Hamilton een probleemloze race mee gaat maken, eindigt hij gerust wel in de top 5.

Folkert

Citaat van: 0634 op 27 oktober 2008 - 20:34:44
Citaat van: Burorri op 27 oktober 2008 - 15:32:19
Alonso zie ik nog wel voor Hamilton eindigen, maar Kubica is te wisselvallig laatste races. Rijd goed, maar net niet goed genoeg. Ten zij Brazilie de BMW goed ligt zie ik Hamilton best makkelijk voor Kubica eindigen.
Minder toeren of meer toeren, als Hamilton een probleemloze race mee gaat maken, eindigt hij gerust wel in de top 5.
Dat denk ik ook wel. Regen en SC's zijn de enige situaties die de titel nog van hem af pakken
Trotse vader van Rosalie(L)