GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

fawlty

Citaat van: ZoJa op 30 oktober 2008 - 16:16:45
Hahaha, wat een dromen. Ik hou me bij de realiteit. Hamilton wordt gewoon kampioen  :D!
dat is een droom, dat lewis uit z'n wagen slingert een nachtmerrie, tenzij hij op massa beland en die ook niet meer kan uitrijden  :D
Ja sluw is die Hamilton

Ferrari 2010

Citaat van: kaisz op 30 oktober 2008 - 15:05:51
Yes het regent, dus dan maakt het niet uit voor Hamilton dat zijn Motor toeren is gecapt.
Toeren zijn nog steeds belangrijk in de regen hé, snelheid is en blijft belangrijk :) Een lager maximaal toerental wil ook zeggen dat je eerder opschakelt, dus minder koppel hebt als je net opgeschakelt hebt. Dat toerental zal een nadeel blijven. Overigens, als we Ferrari een maandje geleden mochten geloven, zijn hun regenproblemen opgelost, laat het aub waar zijn :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 oktober 2008 - 21:09:19Een lager maximaal toerental wil ook zeggen dat je eerder opschakelt

Niet helemaal waar, hij zal waarschijnlijk gewoon iets langer op 18500 toeren doorrijden (in plaats van dat hij normaal doorgaat tot 19000). Dan zak je dus ook minder diep terug in je toeren bij het opschakelen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 01:22:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 oktober 2008 - 21:09:19Een lager maximaal toerental wil ook zeggen dat je eerder opschakelt

Niet helemaal waar, hij zal waarschijnlijk gewoon iets langer op 18500 toeren doorrijden (in plaats van dat hij normaal doorgaat tot 19000). Dan zak je dus ook minder diep terug in je toeren bij het opschakelen.
Zodat hij minder benzine gebruikt voor die 18500 toeren op het moment dat hij opschakelt? Zit iets in, maar dan rijdt hij wel even op 18500 toeren :) Achja, vertragen zal hij erdoor, dat is al wat ik bedoel, bovendien is er anders geen enkele reden om een motor op 19000 toeren te zetten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Als ik de weersvoorspellingen zo hoor, wordt het regen op zondag. Dan doen de toeren er nog minder toe :)

_Makke_

Het toerental zal altijd wel een rol spelen. Al zal dat nadeel voor Hamilton toch wel voor stuk worden tenietgedaan door de regen, misschien zelfs helemaal. Ik ga er in dit geval ook vanuit (enfin ik hoop) dat McLaren in de regen nog steeds de bovenhand haalt van Ferrari. In dat opzicht zal het voor Massa trouwens zowiezo al moeilijk zijn om te winnen. Aangezien Kovalainen met de betere regen wagen rijdt én ook met een nieuwe motor. Dus laat ons hopen dat Ferrari het verschil nog helemaal niet heeft opgehaald.

Ferrari 2010

Waarom denken er zoveel mensen dat toeren er minder toe doen bij regen? :-\ Toeren doen er altijd even veel toe, alleen is de ene wagen in de regen al wat beter dan de andere, niet ieder team heeft het geld om een wagen ook voor regen te optimaliseren en/of het geluk dat de wagen ook in de regen direct goed presteerd. Dat gaat vooral om grip. Dat toeren er absoluut wel toe doen heeft Vettel dit seizoen toch overduidelijk bewezen dacht ik. Zonder die Ferrari onder zen kap had hij nooit gewonnen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#99
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:40:15
Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.
Schumacher won ooit een regenrace terwijl zijn bak vast zat in 5. Toen kon hij helemaal niet vol in de toeren en toch won ie, he ;). De regen is the great equalizer. Je hebt echt minder nadeel van een iets mindere motor. De wagen en rijder zijn dan belangrijker.

Folkert

Citaat van: 0634 op 31 oktober 2008 - 11:20:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:40:15
Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.
Schumacher won ooit een regenrace terwijl zijn bak vast zat in 5. Toen kon hij helemaal niet vol in de toeren en toch won ie, he ;). De regen is the great equalizer. Je hebt echt minder nadeel van een iets mindere motor. De wagen en rijder zijn dan belangrijker.
welke race was dat dan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 31 oktober 2008 - 14:09:33
Citaat van: 0634 op 31 oktober 2008 - 11:20:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:40:15
Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.
Schumacher won ooit een regenrace terwijl zijn bak vast zat in 5. Toen kon hij helemaal niet vol in de toeren en toch won ie, he ;). De regen is the great equalizer. Je hebt echt minder nadeel van een iets mindere motor. De wagen en rijder zijn dan belangrijker.
welke race was dat dan?

Mjal, nu noem je wat op, Schumacher was steeds een held in de regen en had ook dikwijls een wagen die pakken beter was dan de rest.

scho0634

Citaat van: Burorri op 31 oktober 2008 - 14:09:33
Welke race was dat dan?
Uit mijn hoofd zeg ik Canada 94.... Maar ik weet het niet zeker. Misschien dat een Schumacher-adept hier het weet?????

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 31 oktober 2008 - 11:20:21
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:40:15
Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.
Schumacher won ooit een regenrace terwijl zijn bak vast zat in 5. Toen kon hij helemaal niet vol in de toeren en toch won ie, he ;). De regen is the great equalizer. Je hebt echt minder nadeel van een iets mindere motor. De wagen en rijder zijn dan belangrijker.
En voor zover ik weet is de motor nog steeds onderdeel van de wagen. Wat je hier zegt van Schumacher bewijst helemaal niets. Vanaf wanneer zat hij vast? Hebben andere kandidaten voor de overwinning pech gehad? Geloof mij, zet Lewis zen wagen zondag in 5de vast en hij zou véél geluk mogen hebben opdat hij in de top 10 zou finishen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:40:15
Citaat van: Jasper op 31 oktober 2008 - 10:29:03
Citaat van: Ferrari 2008 op 31 oktober 2008 - 10:15:51Toeren doen er altijd even veel toe

Maar alé... Je rijdt in de regen zo'n 30 kilometer per uur trager, omdat je minder snel kunt accelereren omdat je minder grip hebt, dus ook minder toeren gebruikt bij het optrekken...
Ja, maar dan nog is een lager begrensde motor zwakker :) 18500 toeren zijn er geen 19000, er is en blijft een verschil, ook al rijdt Hamilton dan bijvoorbeeld wat langer door op 185000.

Maar in de regen maakt het dus minder uit dan als het droog is.