GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

fawlty

de spanning stijgt hier serieus, ik ben vandaag al meer nar heet toilet geweest dan in heel de week... hopelijk wordt het een eerlijke race, geen vuile aanrijdingen...
en dat de Lewis mag (MOET) winnen !!! :o
Ja sluw is die Hamilton

kaisz

btw,
een vraagje tussendoor,
Weet iemand waar je LIVE de race kan kijken op het internet?
Ik heb namelijk geen tv in de buurt (ongelukkig he....)

Het liefst ook Nederlands, maar Engels kan geen kwaad.

Wizard

Citaat van: NDCGN op 02 november 2008 - 15:50:54
nogmaals, als Hamilton net zo snel is als Massa lijkt mij het geen verkeerde strategie... als de McLaren net als vorig jaar op één minuut finisht dan lijkt mij het juist wel risicovol... bovendien is nu de  motor ook nog eens begrenst..

Ook dan ben je het bokkie als je tijdens de SC naar binnen moet, terwijl Massa is geweest. Mja, we praten na/tijdens de race nog wel eens hierover.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 16:18:39
Citaat van: NDCGN op 02 november 2008 - 15:50:54
nogmaals, als Hamilton net zo snel is als Massa lijkt mij het geen verkeerde strategie... als de McLaren net als vorig jaar op één minuut finisht dan lijkt mij het juist wel risicovol... bovendien is nu de  motor ook nog eens begrenst..

Ook dan ben je het bokkie als je tijdens de SC naar binnen moet, terwijl Massa is geweest. Mja, we praten na/tijdens de race nog wel eens hierover.
Maar Massa is ook het Bokkie als de SC komt voor dat Massa heeft gepit. Als Hamilton achter Trulli blijft zitten en veel tijd verliest op de rijders achter hem, dan is het weer een ander verhaal. Is hij voorbij aan Trulli en Massa klapt naar binnen en Hamilton kan nog 6 ronde door rijden, is het denk ik verstandiger door te rijden. Of als hij achter trulli blijft steken, dat hij misschien eerder stopt en dan veel langer door blijft rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 16:36:40
Maar Massa is ook het Bokkie als de SC komt voor dat Massa heeft gepit. Als Hamilton achter Trulli blijft zitten en veel tijd verliest op de rijders achter hem, dan is het weer een ander verhaal. Is hij voorbij aan Trulli en Massa klapt naar binnen en Hamilton kan nog 6 ronde door rijden, is het denk ik verstandiger door te rijden. Of als hij achter trulli blijft steken, dat hij misschien eerder stopt en dan veel langer door blijft rijden.

Waarom is het verstandiger om door te rijden? Wat als in die 6 ronden een SC komt? Logischerwijs zal Hamilton meeklappen, hooguit een ronde, max 2 ronden later, zoniet nemen ze veel risico.

Folkert

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 16:52:12
Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 16:36:40
Maar Massa is ook het Bokkie als de SC komt voor dat Massa heeft gepit. Als Hamilton achter Trulli blijft zitten en veel tijd verliest op de rijders achter hem, dan is het weer een ander verhaal. Is hij voorbij aan Trulli en Massa klapt naar binnen en Hamilton kan nog 6 ronde door rijden, is het denk ik verstandiger door te rijden. Of als hij achter trulli blijft steken, dat hij misschien eerder stopt en dan veel langer door blijft rijden.

Waarom is het verstandiger om door te rijden? Wat als in die 6 ronden een SC komt? Logischerwijs zal Hamilton meeklappen, hooguit een ronde, max 2 ronden later, zoniet nemen ze veel risico.
Ik denk dat hij meer tijd kan verliezen door met Massa mee te klappen als hij al 15 of 16 ronden achter Trulli tijd heeft verloren. Ik denk namelijk dat Trulli zijn tempo van de kwalificatie niet kan volhouden in de race en Hamilton in de race wel. Hamilton zal denk ik dus aanzienlijk veel tijd verliezen als hij op het zelfde moment als Massa naar binnen duikt. Als hij een paar ronde door rijd gaat hij misschien wat tijd goed maken wat hij verloren heeft ten opzichte van de mensen achter hem. Maar goed dat is een ver moeden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard


NDCGN

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 16:18:39
Citaat van: NDCGN op 02 november 2008 - 15:50:54
nogmaals, als Hamilton net zo snel is als Massa lijkt mij het geen verkeerde strategie... als de McLaren net als vorig jaar op één minuut finisht dan lijkt mij het juist wel risicovol... bovendien is nu de  motor ook nog eens begrenst..

Ook dan ben je het bokkie als je tijdens de SC naar binnen moet, terwijl Massa is geweest. Mja, we praten na/tijdens de race nog wel eens hierover.
tja, dat kan altijd gebeuren... als ze dat willen voorkomen moeten ze gewoon 2 of 3 ronden eerder stoppen dan gepland.. heeft ie altijd een buffer om als de safetycar komt te wachten tot de pitlane open gaat... staat op zich los van wat Massa doet...

Wizard

Ik wens jullie allemaal een fijne race toe en moge de beste winnen!!

Folkert

heeft iemand gezien wat nou het feitje was? Massa kan de eerste coureur zijn die in Brazilie?....
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 17:08:28
heeft iemand gezien wat nou het feitje was? Massa kan de eerste coureur zijn die in Brazilie?....
eerste die in eigen land WK wordt?? k heb het niet gehoord en k weet ook niet of het klopt hoor.. gokje..

Niels_

Of Kimi kan crashen als Massa net binnen is geweest? Een Nelsinho Piquet-move. :P

Folkert

Citaat van: NDCGN op 02 november 2008 - 17:11:03
Citaat van: Burorri op 02 november 2008 - 17:08:28
heeft iemand gezien wat nou het feitje was? Massa kan de eerste coureur zijn die in Brazilie?....
eerste die in eigen land WK wordt?? k heb het niet gehoord en k weet ook niet of het klopt hoor.. gokje..
Daar dacht ik ook aan, want in Senna's en  Piquet's tijd was Brazilie bijna altijd bij de eerste 4 GP
s.

@Sceuderia91: Hahaha, dat zou kunnen, maar dat kan Kovaleinen ook doen :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 02 november 2008 - 17:18:20
Of Kimi kan crashen als Massa net binnen is geweest? Een Nelsinho Piquet-move. :P

Dit zijn nu  scenario's op niveau. ;)

Alan Blues

AaaAAaaAaaAAAarrrrrRRRrggGGGghhHHhhh.... Ik besterf het van de zenuwen...  ???

Ik hoop dat Alfonso en Raikkonen het fair spelen....