GP van Brazilië

Gestart door Supermariobros, 23 oktober 2008 - 09:33:31

« vorige - volgende »

Jasper

Citaat van: Ray Den op 01 november 2008 - 21:18:38
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 19:36:44
Citaat van: Ferrari 2008 op 01 november 2008 - 18:47:54
Citaat van: Jasper op 01 november 2008 - 18:43:00
Ik vergelijk een keer Q2 en Q3, zie dat Massa een halve seconde verliest en Hamilton een hele seconde, en trek de nodige conclusies in verband met de benzinelading. Massa wint morgen de race en Hamilton wordt tweede.
Ik denk even aan de geweldige kwali-kwaliteiten van Massa en ik trek daarmee mijn conclusies in verband met de benzinelading :)

Terecht, Massa was namelijk dit seizoen al altijd een halve seconde sneller dan Hamilton met dezelfde hoeveelheid benzine.
"Elke keer nu en dan zie je hem zo een ongelofelijke ronde rijden, en vandaag was er zo één van," vertelde Smedley. "Zijn benzinelading is normaal. We vreesden zelfs dat we teveel hadden meegenomen."

"Maar uiteindelijk deden we wat juist was. Het was een buitengewone ronde om eerlijk te zijn," besloot de Brit.
bron: http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2730

4 ronden. Het verschil tussen de eerste pitstop van Massa en die van Hamilton morgen.

NDCGN

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 00:45:51
Natuurlijk gaat Alonso het gevecht aan als hij het kan, anderzijds, denk je dat Hamilton een positie kostte wat het kost gaat verdedigen als het hem niet schaadt?
als ie slim is niet, maar met Hamilton weet je het nooit... vorig jaar ging ie ook het gevecht met Alonso aan terwijl het niet nodig was en schoot er toen vanaf... ik gun die brazilianen morgen wel een feestje en k zie zelf toch ook liever massa wk worden.. maar goed, dat gaat heel moeilijk worden... wat het ook wordt ik zal er niet minder om slapen...

Jasper

Citaat van: Wizard op 01 november 2008 - 23:43:48
De concurentie op het verkeerde been proberen te zetten? Denk je nu werkelijk dat Ferrari met rare strategiën start, om Hamilton om de tuin te leiden?

Ferrari is gewoon loeisnel in Brazilië, wederom en dat dit enigsinds zorgen baart bij McLaren/Hamilton, kan ik best inkomen.

Ik snap niet waar iedereen ineens de overtuiging haalt dat Ferrari zoveel sneller is dan McLaren. Dé meter voor snelheid (voor de race) is altijd Q2, want dat is de laatste sessie die ze met weinig benzine rijden. En wie wat was de uitslag van Q2? 1 Kovalainen, 2 Vettel, 3 Hamilton. Dus kom aub niet beweren dat Ferrari vandaag heeft uitgehaald naar McLaren, dat Ferrari een stuk sneller is of dat Massa evenveel benzine aan boord heeft als Hamilton. Hamilton zit perfect waar hij wil zitten.

Wizard

Ferrari is het hele weekend al snel, plus, weet jij of Ferrari voluit is gegaan tijdens Q2?

Hamilton zei tegen de media; "Het zou natuurlijk iets fijner zijn geweest als ik verder naar voren stond, maar de strategie die we hanteren is denk ik redelijk goed."

Dus zo perfect als jij roept, is het niet, aldus Hamilton.

Jasper

Als ik Hamilton was, zou ik ook mijn strategie niet perfect noemen.

Dat er voluit gegaan wordt tijdens Q2, dat beschouw ik wel als een feit ja, want tussen P1 en P11 zat slechts 0.369s en Massa en Räikkönen hadden respectievelijk 0.262s en 0.187s marge om Q3 te halen. Dus ja, ik weet dat Ferrari voluit is gegaan tijdens Q2.

Wizard

Okeey, je hebt een punt echter is Hamilton niet helemaal tevreden met zijn startpositie, zo blijkt.

Ik kan me voorstellen dat je in Hamilton's positie, het liefste van pole vertrekt, voorsprong uitbouwt en zo min als mogelijk tijd verliest en zo min als mogelijk risico loopt tijdens de start. Mja, tijd zal het ons leren, maar dat Ferrari snel is in Brazilië, staat als een paal boven water, vooral Massa doet het altijd goed in Brazilië.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 01:15:25
Als ik Hamilton was, zou ik ook mijn strategie niet perfect noemen.

Dat er voluit gegaan wordt tijdens Q2, dat beschouw ik wel als een feit ja, want tussen P1 en P11 zat slechts 0.369s en Massa en Räikkönen hadden respectievelijk 0.262s en 0.187s marge om Q3 te halen. Dus ja, ik weet dat Ferrari voluit is gegaan tijdens Q2.
tja, je kunt op zoveel manieren redeneren... Massa was in Q1 ook 4 tienden sneller dan Hamilton.. in Q2 reed Massa dezelfde tijd als in Q1 terwijl de meeste anderen beduidend sneller waren.. maar goed, zou best kunnen dat Massa wat lichter is, maar k denk niet dat het veel is... waar mensen op baseren dat Ferrari sneller is heeft denk ik te maken met het feit dat Ferrari de laatste jaren erg sterk is op dit circuit en dat ze gisteren ook de snelsten waren.. of dat terecht is, geen idee.. we gaan het morgen wel zien

Jasper

Citaat van: Wizard op 02 november 2008 - 01:21:08Ik kan me voorstellen dat je in Hamilton's positie, het liefste van pole vertrekt, voorsprong uitbouwt en zo min als mogelijk tijd verliest en zo min als mogelijk risico loopt tijdens de start.

Natuurlijk, dat pole beter is dan P4 is een feit. Maar ik denk dat, gezien de omstandigheden, Hamilton nog steeds in een zetel zit vanop zijn huidige positie. Met omstandigheden bedoel ik dan de voorsprong in het WK, de begrensde motor en de benzinelading die Ron Dennis heeft gemeld (met het oog op mogelijke regen/SC).

Als Hamilton het WK morgen verliest, zal ik hier misschien op worden afgerekend, maar wat nu al m'n tegenargument daarvoor is, is dat hij het dan toch volledig op zondag verloren zal hebben en helemaal niet op zaterdag.

Niels_

Maar je kan het gwn totaal niet voorspellen. Elke GP gebeurt er wel bijna wat hectisch.

Australië: Geklungel bij Ferrari, beiden vallen uit, McLaren raast door.
Maleisië: Massa schuift in grindbank, Hamilton maakt slechte pitstop en verliest hierdoor plaatsen.
Bahrein: Hamilton knalt op Alonso en verliest voorvleugel en pakt geen punten.

En dit zijn nog maar de eerste 3. Wie dit voorspeld had is een genie.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 00:55:26
4 ronden. Het verschil tussen de eerste pitstop van Massa en die van Hamilton morgen.
We zullen het straks weten :)
In ieder geval, de kans is reëel dat Kimi in de eerste lap voorbij Trulli geraakt, voor Lewis zit dat ergens anders, zijn gelimiteerde motor kan hem wel eens parten gaan spelen en zo een hele tijd in de Trulli City Train houden :) Als Lewis niet snel voorbij Trulli geraken, is de kans reëel dat Massa ver genoeg wegrijdt om zelfs met 4 laps eerder te pitten, nog steeds na de stops 1ste te zijn :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

edwin291

Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:22:28
Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 00:55:26
4 ronden. Het verschil tussen de eerste pitstop van Massa en die van Hamilton morgen.
We zullen het straks weten :)
In ieder geval, de kans is reëel dat Kimi in de eerste lap voorbij Trulli geraakt, voor Lewis zit dat ergens anders, zijn gelimiteerde motor kan hem wel eens parten gaan spelen en zo een hele tijd in de Trulli City Train houden :) Als Lewis niet snel voorbij Trulli geraken, is de kans reëel dat Massa ver genoeg wegrijdt om zelfs met 4 laps eerder te pitten, nog steeds na de stops 1ste te zijn :)

Dan maakt het nog niet uit want dan wordt Hamilton gewoon wk.
Proud to be an Alonso fan!!!

scho0634

#191
Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:22:28
Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 00:55:26
4 ronden. Het verschil tussen de eerste pitstop van Massa en die van Hamilton morgen.
We zullen het straks weten :)
In ieder geval, de kans is reëel dat Kimi in de eerste lap voorbij Trulli geraakt, voor Lewis zit dat ergens anders, zijn gelimiteerde motor kan hem wel eens parten gaan spelen en zo een hele tijd in de Trulli City Train houden :) Als Lewis niet snel voorbij Trulli geraken, is de kans reëel dat Massa ver genoeg wegrijdt om zelfs met 4 laps eerder te pitten, nog steeds na de stops 1ste te zijn :)
En dan zegt Lewis: Prima toch. Succes Felipe! Want het maakt hem niet uit.

De uitslag van de kwali doet bij sommigen (niet bij jou) de induk wekken dat Hamilton en McLaren niet hebben wat ze willen. En natuurlijk hadden ze liever pole gehad. Maar dat zat er realisitsch gezien niet in. Ze zullen nooit met een te lichte auto van start gaan en ze hebben ook nog een beperkt toerental. Dan is de uitkomst van de kwali dus volkomen logisch. Het enige waar ze niet op rekenden was dat Trulli weinig benzine mee heeft genomen, maar voor de rest is een plekje achter de Ferrari's volkomen logisch. Het is nog fijner ook om Kimi voor je te hebben dan achter je. Nu kan je zelf bepalen of je het gevecht met hem aangaat.

En wat betreft Alonso; Het is een onzekere factor voor McLaren maar ik geloof nooit dat hij zijn race vergooit door Hamilton eraf te rossen. Vermoedelijk komt de FIA dan weer met een fikse straf en gaat Heikki over hem heen in het WK. Buiten dat, heeft hij ten tijde van zijn eigen titelgevechten zich ook nooit schuldig gemaakt aan het eraf rossen van een concurrent. En Heikki zit er ook nog tussen. En als hij toch een poging doet moet je hem lekker laten gaan. Hamilton moet wel ff goed op passen bij de start. De start is altijd tricky in Brazilie.

kaisz

Ik weet wel zeker dat Alonso Lewis niet gaat eraf gooien. Hij (Alosno) heeft ook gezien hoe erge maatregelen de Stewards nemen.
Als alonso aanvalt moet lewis maar gewon hem vorbij laten gaan, want naast alonso is er weinig gevaar voor kovalainen en lewis.
Gewoon zorgen dat de auto heel blijft. De fouten van Ferrari komen toch wel.

Ferrari 2010

Citaat van: edwin291 op 02 november 2008 - 10:10:47
Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:22:28
We zullen het straks weten :)
In ieder geval, de kans is reëel dat Kimi in de eerste lap voorbij Trulli geraakt, voor Lewis zit dat ergens anders, zijn gelimiteerde motor kan hem wel eens parten gaan spelen en zo een hele tijd in de Trulli City Train houden :) Als Lewis niet snel voorbij Trulli geraken, is de kans reëel dat Massa ver genoeg wegrijdt om zelfs met 4 laps eerder te pitten, nog steeds na de stops 1ste te zijn :)

Dan maakt het nog niet uit want dan wordt Hamilton gewoon wk.
Citaat van: 0634 op 02 november 2008 - 10:11:41
Citaat van: Ferrari 2008 op 02 november 2008 - 09:22:28
Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 00:55:26
4 ronden. Het verschil tussen de eerste pitstop van Massa en die van Hamilton morgen.
We zullen het straks weten :)
In ieder geval, de kans is reëel dat Kimi in de eerste lap voorbij Trulli geraakt, voor Lewis zit dat ergens anders, zijn gelimiteerde motor kan hem wel eens parten gaan spelen en zo een hele tijd in de Trulli City Train houden :) Als Lewis niet snel voorbij Trulli geraken, is de kans reëel dat Massa ver genoeg wegrijdt om zelfs met 4 laps eerder te pitten, nog steeds na de stops 1ste te zijn :)
En dan zegt Lewis: Prima toch. Succes Felipe! Want het maakt hem niet uit.

De uitslag van de kwali doet bij sommigen (niet bij jou) de induk wekken dat Hamilton en McLaren niet hebben wat ze willen.

O ja? Dan komen degenen met een zwaardere wagen mee aansluiten, en kan Hamilton, met lichtere wagen, wel eens ver wegvallen. In een trein zitten is NOOIT positief, zelfs al is de machinist de leider van de race, je kan je strategie niet ten volle benutten, zwaarder geladen wagens kunnen bij jouw aansluiten en na je pitstop ben je je positie kwijt.

Overigens, een 4de plek is iets dat prima in de strategie van McLaren past, en dat is wel wat ze willen, maar ik denk dat ze liever niet machinist Trulli voor hen hadden. Trulli staat bekend om zijn machinist capaciteiten :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: Jasper op 02 november 2008 - 01:29:40
Natuurlijk, dat pole beter is dan P4 is een feit. Maar ik denk dat, gezien de omstandigheden, Hamilton nog steeds in een zetel zit vanop zijn huidige positie. Met omstandigheden bedoel ik dan de voorsprong in het WK, de begrensde motor en de benzinelading die Ron Dennis heeft gemeld (met het oog op mogelijke regen/SC)

Ik denk niet dat de McLarens veel later stoppen dan de Ferrari's, veel zwaarder zijn de McLarens  dan ook -denk ik- niet afgetankt. Waarom? Stel Hamilton heeft 5 ronde meer benzine aan boord, Massa komt binnen in ronde X, de ronde daarna gebeurd iets, gevolg SC, dan ben je als McLaren zijnde zwaar het bokkie. Ik denk dat de McLarens mee zullen klappen met Ferrari tijdens de pitsstops.