Amerikaanse presidentsverkiezingen

Gestart door Supermariobros, 22 oktober 2008 - 10:16:19

« vorige - volgende »

Wie wint de Amerikaanse presidentsverkiezingen?

Obama
11 (91.7%)
McCain
0 (0%)
Geen idee
0 (0%)
Interesseert me niet
1 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 9

Poll gesloten: 03 november 2008 - 17:47:41

Supermariobros

Op 4 november wordt de opvolger van Bush gekozen. Wordt het Barack Obama, de Democraat of John McCain, de Republikein? Volgens de laatste peilingen heeft Obama 6% voorsprog op McCain. Maar op 4 november moet het Amerikaanse volk zijn nieuwe president kiezen: Obama of McCain?

FerrariMan

Ik ken er niet zo heel veel van maar mijn lichte voorkeur gaat toch naar Obama.

Folkert

Obama lijkt me meer geschikt, ik vind McCain wat stijfjes en dan niet alleen door dat oorlogs ongeluk, maar zijn hele manier van doen. Maar goed ik heb het te weinig gevolgd om een goed oordeel te geven.
Trotse vader van Rosalie(L)


Schumi nr1

Ik heb weinig vertrouwen in mccain, dus ...

Supermariobros

Ik stem voor Obama, lijkt me meer geschikt.

Jasper

Citaat van: Schumi nr1 op 22 oktober 2008 - 18:10:31
Ik heb weinig vertrouwen in mccain, dus ...

Ik heb ook weinig vertrouwen in Obama, maar als ik moet kiezen tussen de pest en cholera, dan zal het toch Obama worden. Clinton was volgens mij de beste kandidaat van de voorverkiezingen, maar Obama heeft het gewonnen met zijn mooie praatjes.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 13:41:02
Obama lijkt me meer geschikt, ik vind McCain wat stijfjes en dan niet alleen door dat oorlogs ongeluk, maar zijn hele manier van doen. Maar goed ik heb het te weinig gevolgd om een goed oordeel te geven.
Welk ongeluk?

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 22 oktober 2008 - 19:56:37
Citaat van: Burorri op 22 oktober 2008 - 13:41:02
Obama lijkt me meer geschikt, ik vind McCain wat stijfjes en dan niet alleen door dat oorlogs ongeluk, maar zijn hele manier van doen. Maar goed ik heb het te weinig gevolgd om een goed oordeel te geven.
Welk ongeluk?
Hij is als ik me niet vergis een keer neer gestort tijdens de golf oorglog met een vliegtuig. Maar ik kan me ook vergissen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik weet niet of hij een ongeluk heeft gehad, maar hij legt in ieder geval wel veel nadruk op zijn leven gewijd aan zijn land (eerst in het leger dus).

Ferrari 2010

Obama liefst, hoewel ik er niet het fijne van ken. McCain lijkt me het verlengstuk van Bush, oorlogje spelen, maar Amerika beseft precies niet wat dat kost. Ik denk dat Obama hier iets bewuster in is. Obama komt in ieder geval beter bij me over.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Jasper op 22 oktober 2008 - 20:43:54
Ik weet niet of hij een ongeluk heeft gehad, maar hij legt in ieder geval wel veel nadruk op zijn leven gewijd aan zijn land (eerst in het leger dus).


CitaatMcCain werd vervolgens gevechtspiloot op vliegdekschepen. Tijdens de Vietnamoorlog ontsnapte hij ternauwernood aan de dood bij een zware brand op het vliegdekschip USS Forrestal (CV-59). [3] Later in de oorlog, in 1967, werd hij tijdens zijn drieëntwintigste bombardementsvlucht over Noord-Vietnam neergeschoten door het Noord Vietnamese leger. Hierbij raakte hij zwaargewond. Vervolgens namen de Noord Vietnamezen hem voor ruim vijf jaar krijgsgevangen. Toen de Noord Vietnamezen door kregen dat hij de zoon van Admiraal McCain was, wilden zij hem vrijlaten. De jonge McCain weigerde dit, tenzij Noord Vietnam ook de andere krijgsgevangenen, die vóór McCain gevangen waren genomen, vrijlieten.[4] Gedurende zijn gevangenschap werd hij gemarteld. Uiteindelijk werd hij dankzij de Parijse Vredesakkoorden in 1973 vrijgelaten
Heb het even op gezocht. Je had natuurlijk wel gelijk van het leger gedeelte, het ongeluk gebeurdde ook in dienst tijd. En zijn gevangenemening was natuurlijk ook lichamelijk zwaar. Maar ik dacht dathi j hier door zijn armfunctie groten deels verloor.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

McCain is gewoon veel te oud. Stel krijgt een hartaanval en gaat dood.
Dan zitten we met Palin. Daar zit niemand op te wachten.

Martin

Barack Obama swingt bij Ellen Degeneres

Barack Obama is hot. Zo hot dat de Democratische presidentskandidaat bij Ellen Degeneres wederom zijn moves toonde.
Barack werd tijdens de uitzending door Ellen uitgedaagd om de danskunsten van zijn vrouw Michelle te overtreffen. Voor deze uitdaging was de presidentskandidaat wel te porren, hetgeen het vrouwelijke publiek wel kon waarderen...

Sinds zijn eerste optreden bij Ellen is het dansen van Obama een terugkerend item geworden.



Racegirl

Obama spreekt 'gewone Amerikaan' toe

De Amerikaanse presidentskandidaat Barack Obama heeft gisteravond op drie van de vier grote nationale televisiezenders een reclamespot uitgezonden. In de vakkundige spot vertelde Obama over zijn eigen leven, maar focuste hij vooral op 'de gewone Amerikanen'.

Zijn spotje duurde 30 minuten.

http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?videoId=66060
You shoot me in a dream, you better wake up and apologize.