Wat moeten we hier nu mee?

Gestart door ZoJa, 15 oktober 2008 - 20:47:14

« vorige - volgende »

ZoJa

Ik las net dit bericht:

http://www.nu.nl/news/1791192/47/FIA_geeft_beelden_vrij_na_incidenten_Fuji.html

Wat moeten we daarmee? Nou zien we de beelden nog een keer wordt de discussie toch niet minder om?

meatball

#1
Mijn menig na deze beelden
1 Hamilton gaat bewust in de fout en wil plaats 1 behouden,straf terecht
2 Massa moet uitwijken voor Toyota en gaat zo snel mogelijk door,raceincident ,straf onterecht
3 Massa kon gemakkelijk ontwijken terwijl Bourdais geen kant opkon,straf onterecht.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Mijn mening:

1 Hamilton verremt zich in de eerste bocht, net als nog anderen, race incident, gelukkig geen botsingen; straf onterecht
2 Massa snijdt deels de chicane nog af en raakt Hamilton dan nog steeds, hij lag achter, hij had moeten opgeven; straf terecht en nog niet hard genoeg
3 Bourdais treft hier zeker geen schuld, hij reed proper, Massa ging er nonchalant voorbij; straf onterecht

Wizard

Massa rijdt op race snelheid terwijl Bourdais met minder snelheid de pits uitrijdt.

NDCGN

Citaat van: Forza Ferrari op 15 oktober 2008 - 21:09:12
Mijn mening:

1 Hamilton verremt zich in de eerste bocht, net als nog anderen, race incident, gelukkig geen botsingen; straf onterecht
2 Massa snijdt deels de chicane nog af en raakt Hamilton dan nog steeds, hij lag achter, hij had moeten opgeven; straf terecht en nog niet hard genoeg
3 Bourdais treft hier zeker geen schuld, hij reed proper, Massa ging er nonchalant voorbij; straf onterecht
Ik ben het me alledrie niet eens...
1. Hamilton verremt zich niet alleen, hij gaat nog inhalen op het moment dat Kimi al gaat insturen... precies wat jij zegt, gelukkig geen botsingen, maar dat is alleen aan de oplettendheid van Raikkonen te danken... anderen verremmen zich voornamelijk als gevolg van Hamiltons actie, Kovalainen zeker... Massa en Raikkonen moeten ook sowieso voor die twee uitwijken.. k vind de straf wel terecht, zeker gezien de gevolgen voor concurrent Raikkonen (iig voor constructeurskampioenschap)
2. De nieuwe beelden laten zien dat Hamilton Massa ook heel weinig ruimte geeft, dat was op de gewone beelden eigenlijk helemaal niet te zien... Massa had eieren voor zn geld kunnen kiezen, maar kan me goed voorstellen dat ie dat niet deed, ook mede vanwege de gebeurtenissen bij de start.. vind de straf op zich niet onterecht, maar in normale situatie zou ik dit een race-incident noemen... punt 1 misschien ook trouwens...
3. Vind ik nog steeds lastig, maar k vind deze beelden toch wel in het voordeel van Massa spreken.. vooral de onboard van opzij.. Massa zit duidelijk voor Bourdais en ik kan me goed voorstellen dat ie niet meer op Bourdais gerekend had in de bocht.. kunt goed zien dat Bourdais laat remt en dat ie ook naar buiten glijd.. gezien situatie in kampioenschap vind ik straf wel terecht... je gaat geen titelkandidaat uit de race rijden, dus zou je wat meer voorzichtigheid van hem verwachten... nogmaals moeilijk in te schatten.. vanwege de twijfel toch maar race-incident noemen dan..

Ferrari 2010

Ik denk dat dit in de eerste plaats in het topic van de GP van Japan hoort, kunnen we aub daar verder gaan? Het heeft weinig zin om in 2 topics hetzelfde te bespreken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

robbert

Citaat van: Wizard op 15 oktober 2008 - 21:15:59
Massa rijdt op race snelheid terwijl Bourdais met minder snelheid de pits uitrijdt.
ja en als je uit de pits komt heb je blauwe vlag en moet je de snellere deelnemers voorbij laten gaan om botsingen te vermijden. En tiens, wat is er gebeurd?? Bourdais botste met Massa, en wie kwam er uit de pits?? Juist Boudais. Snappen jullie het nu?

meatball

Citaat van: Ferrari 2008 op 15 oktober 2008 - 21:41:13
Ik denk dat dit in de eerste plaats in het topic van de GP van Japan hoort, kunnen we aub daar verder gaan? Het heeft weinig zin om in 2 topics hetzelfde te bespreken.
Daar was al zoveel geouwehoerd dat ik echt geen zin had om er nog wat bij te lullen,hier staan duidelijk de beelden die nodig zijn om je menig te geven.
Dat is dan ook wat ik gedaan heb,ik ben niet de persoon om er daarna nog 10 posts bij te doen om hetzelfde te zeggen na 1 maal is mijn mening wel duidelijk ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

NDCGN

Hamilton vernaggeld trouwens vooral zn rechtervoorband behoorlijk met die actie.. dr is gewoon een heel stuk van de groene strepn niet meer zichtbaar... daarom kwam ie waarschijnlijk ook direct na incident met Massa binnen voor andere banden..

Folkert

Citaat van: robbert op 15 oktober 2008 - 21:44:40
Citaat van: Wizard op 15 oktober 2008 - 21:15:59
Massa rijdt op race snelheid terwijl Bourdais met minder snelheid de pits uitrijdt.
ja en als je uit de pits komt heb je blauwe vlag en moet je de snellere deelnemers voorbij laten gaan om botsingen te vermijden. En tiens, wat is er gebeurd?? Bourdais botste met Massa, en wie kwam er uit de pits?? Juist Boudais. Snappen jullie het nu?
Dus? Gaat om een positie. Kregen Alonso en Schumacher blauwe vlaggen in in bahrein 2006?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: robbert op 15 oktober 2008 - 21:44:40
Citaat van: Wizard op 15 oktober 2008 - 21:15:59
Massa rijdt op race snelheid terwijl Bourdais met minder snelheid de pits uitrijdt.
ja en als je uit de pits komt heb je blauwe vlag en moet je de snellere deelnemers voorbij laten gaan om botsingen te vermijden. En tiens, wat is er gebeurd?? Bourdais botste met Massa, en wie kwam er uit de pits?? Juist Boudais. Snappen jullie het nu?
Nee man, je strijdt gewoon om je positie...

TurboBoost

1. Hamilton wou persé plaatsen goedmaken en daarom veel te laat en hard in de remmen en dwingt anderen uit te wijken. Straf meer dan terecht.
Ik meen mij een zekere Sato te herinneren die na ongeveer dezelfde actie de naam van kamukaze kreeg.

2. Massa toont hier perfect hoe het in spa had kunnen aflopen met Hamilton en Kimi. Straf wel terecht vind ik.

3. Je kan zeggen strijden om plaats. Je kan ook zeggen plaats maken nadat je uit de pitlane komt.
Ik ben van mening dat je op koude banden en een volle tank niet moet gaan strijden met iemand die strijd om de wereldtitel. Vond de straf terecht. ik snap wel niet waarom ze daar zo lang over gedaan hebben.

Folkert

Ik snap niet waarom Bourdais plaats moet maken omdat hij uit de pit komt. Het is toch ook niet zo dat als iemand sneller is dan jij je zomaar aan de kant moet? Hij was al uit de pit en volledig zichtbaar voor Massa. Had Bourdais moeten stilstaan om Massa voor bij te laten?

@Meatbal: Kan jou mening niet echt als objectief beschouwen.
1) Hoezo denk jij dat Hamilton bewust de fout in gaat? Slaat nergens op. Optimistisch is logischer.
2) Wat heeft die Toyota te maken met het feit dat Massa tegen Hamilton aan knalt? Hij verremt zich en komt weer de baan op. Hij gaat volledig van de baan af om de bocht te halen. HAmilton rijd voor hem en kan hem duidelijk en makkelijk zijn. Hamilton was ruim voor Massa, dus Massa had daar van het gas af gemoeten en Hamilton laten passeren, nu sneed hij de chicane af en neemt Hamilton mee. Dat hij moest uitwijken voor die Toyota is ook zijn fout. Iedereen zat aan de buitenkant van die bocht, maar omdat Hamilton op zijn staart zat moest hij wel verdedigender gaan rijden, verremt zich vervolgens waardoor Hamilton hem passeert. Massa was gepasseerd en had moeten afremmen om de bocht normaal te halen. Nu gaat hij met 4 wielen op de curbs/gras en komt dus op een punt weer op de baan waar Hamilton al rijd. 100% Massa's fout. Als er van de 2 situaties wel een race incident zou moeten zijn, was het die van Hamilton wel.
3) zijn we het over eens, onterecht. Dat vond ik wel race incident.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Tjonge, dit kon toch wel in het GP topic of in het straffen topic, leek me.

Er wordt nu op 4 topics dezelfde discussie gevoerd..... :P

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 16 oktober 2008 - 07:28:36
Tjonge, dit kon toch wel in het GP topic of in het straffen topic, leek me.

Er wordt nu op 4 topics dezelfde discussie gevoerd..... :P
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar bespreekt men liever in 4 verschillende topics hetzelfde ::)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.