2008: DE kampioen van de armoede?

Gestart door Juan Pablo, 15 oktober 2008 - 10:50:15

« vorige - volgende »

EBX

Citaat van: Burorri op 21 oktober 2008 - 15:01:49
Weer even een vreemde gedachte gang. Kimi leid de wedstrijd, Massa rijd 2de, Hamilton rijd 3de. Hamilton wereld Kampioen dus, als ze zo finishen. Dan laat Kimi Massa voor bij, want je weet maar nooit, en rijden zo naar de Finish met nog 10 ronde te gaan ofzo. Zou Kimi de overwinning terug krijgen omdat Massa toch niet meer WK kan worden?
Ik weet het weer zinloze gedachte gang, maar ja.

Vind dit wel een leuke denkpiste :) Mss dat ferrari wel weer tot de eindfase wacht om Massa voor Kimi te laten. Als Hamilton 6e rijdt en Massa 2e achter Kimi zal het bijvoorbeeld wel gebeuren --> maar geeft hij zijn plaats terug als Hamilton op P5 geraakt ? (en het dus toch geen nut meer heeft) zeker als die 2 ferrari's een 3e zouden ophouden ....

Maar zelfde situatie met Alonso ipv. Kimi ... gaat Alonso bewust op de rem om Massa kampioen te maken ? Maar ook een Alonso/Kimi op P5 (Massa P1) en Hamilton op P6 ... doen ze dan een fair fight of gaan ze kimiakze stijl alles er aan doen dat ie er niet voor geraakt ? (en wat doet Hamilton ? Die dan ook niks meer te verliezen heeft :)

er zit alvast veel potentie in de laatste race  ;)

Folkert

Citaat van: EBX op 22 oktober 2008 - 02:26:11
Citaat van: Burorri op 21 oktober 2008 - 15:01:49
Weer even een vreemde gedachte gang. Kimi leid de wedstrijd, Massa rijd 2de, Hamilton rijd 3de. Hamilton wereld Kampioen dus, als ze zo finishen. Dan laat Kimi Massa voor bij, want je weet maar nooit, en rijden zo naar de Finish met nog 10 ronde te gaan ofzo. Zou Kimi de overwinning terug krijgen omdat Massa toch niet meer WK kan worden?
Ik weet het weer zinloze gedachte gang, maar ja.

Vind dit wel een leuke denkpiste :) Mss dat ferrari wel weer tot de eindfase wacht om Massa voor Kimi te laten. Als Hamilton 6e rijdt en Massa 2e achter Kimi zal het bijvoorbeeld wel gebeuren --> maar geeft hij zijn plaats terug als Hamilton op P5 geraakt ? (en het dus toch geen nut meer heeft) zeker als die 2 ferrari's een 3e zouden ophouden ....

Maar zelfde situatie met Alonso ipv. Kimi ... gaat Alonso bewust op de rem om Massa kampioen te maken ? Maar ook een Alonso/Kimi op P5 (Massa P1) en Hamilton op P6 ... doen ze dan een fair fight of gaan ze kimiakze stijl alles er aan doen dat ie er niet voor geraakt ? (en wat doet Hamilton ? Die dan ook niks meer te verliezen heeft :)

er zit alvast veel potentie in de laatste race  ;)
Als Alonso de race kan winnen, wint Alonso denk ik de race. hij gaat niet voor Massa aan dekant. Wel zou hij Hamilton moeilijker maken dan Massa denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

ik denk niet dat Alonso serieus Massa gaat helpen. Hij heeft alleen gezegd dat hij voor Massa is en dat hij het leuk zou vinden als hij voor Hamilton zou kunnen eindigen om Massa te helpen.
Het lijkt mij niet dat hij aan de kant gaat voor Massa, alhoewel Renault al wel zeker is van de 4e plaats in het WK dus zo bekeken zou het wel kunnen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 22 oktober 2008 - 12:33:56
ik denk niet dat Alonso serieus Massa gaat helpen. Hij heeft alleen gezegd dat hij voor Massa is en dat hij het leuk zou vinden als hij voor Hamilton zou kunnen eindigen om Massa te helpen.
Het lijkt mij niet dat hij aan de kant gaat voor Massa, alhoewel Renault al wel zeker is van de 4e plaats in het WK dus zo bekeken zou het wel kunnen.
Aan de kant gaan denk ik ook niet, maar hij gaat niet ten koste van alles zijn plek verdedigen.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ligt er ook aan om welke positie het gaat denk ik. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat andere coureurs dat wel zouden doen, niemand wil Massa natuurlijk van de baan rijden in Brazilie waar hij wereldkampioen kan worden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Citaat van: F_A_Diaz op 22 oktober 2008 - 13:36:29
Ligt er ook aan om welke positie het gaat denk ik. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat andere coureurs dat wel zouden doen, niemand wil Massa natuurlijk van de baan rijden in Brazilie waar hij wereldkampioen kan worden.
Hamilton wel, hoor ;)

leproffesseur

Het wordt in ieder geval nog spannend want de druk op Hamilton moet groot zijn.
Eigenlijk niet zo simpel na vorig jaar.Zonder pech en als hij het mentaal onder controle houd moet het lukken.

scho0634

Citaat van: leproffesseur op 22 oktober 2008 - 23:26:02
Het wordt in ieder geval nog spannend want de druk op Hamilton moet groot zijn.
Eigenlijk niet zo simpel na vorig jaar.Zonder pech en als hij het mentaal onder controle houd moet het lukken.
Och, hij moet gewoon finishen, he. Normaal gesproken eindigt hij dan altijd wel in de top5. Dus er is wel druk, maar hij moet zelf gewoon zorgen dat ie op de baan blijft.

FerrariMan

Citaat van: 0634 op 23 oktober 2008 - 07:27:34
Citaat van: leproffesseur op 22 oktober 2008 - 23:26:02
Het wordt in ieder geval nog spannend want de druk op Hamilton moet groot zijn.
Eigenlijk niet zo simpel na vorig jaar.Zonder pech en als hij het mentaal onder controle houd moet het lukken.
Och, hij moet gewoon finishen, he. Normaal gesproken eindigt hij dan altijd wel in de top5. Dus er is wel druk, maar hij moet zelf gewoon zorgen dat ie op de baan blijft.
Inderdaad, klinkt simpel. Maar dat zei men vorig jaar ook en we weten hoe dat is afgelopen. Normaalgezien zal hij het nu wel slimmer aanpakken uiteraard. Het zou hem anders niet in dank worden afgenomen door zijn eigen fans vrees ik.

Jasper

Door zichzelf ook niet, hoor. Het voordeel dat Hamilton nu heeft ten opzichte van vorig jaar is dat hij geen Spaanse teamgenoot heeft.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 23 oktober 2008 - 13:39:37
Door zichzelf ook niet, hoor. Het voordeel dat Hamilton nu heeft ten opzichte van vorig jaar is dat hij geen Spaanse teamgenoot heeft.
Daar had hij vorig jaar in de finale toch ook geen last van?

Jasper

Het was toch echt wel met Alonso dat hij zo hard in strijd was dat hij een paar plaatsen verloor...

scho0634

Ja, maar die ging gewoon voor eigen kans. Is niet zo vreemd.

FerrariMan

Citaat van: Jasper op 23 oktober 2008 - 14:19:37
Het was toch echt wel met Alonso dat hij zo hard in strijd was dat hij een paar plaatsen verloor...
Wat hij uiteindelijk niet hoefde te doen, dus de foute keuze had hij aan zichzelf te danken. Achter Alonso blijven was ook een optie geweest.
Soit, ik ben er vrij zeker van dat hij het dit maal veel slimmer aan zal pakken.

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 23 oktober 2008 - 15:02:03
Citaat van: Jasper op 23 oktober 2008 - 14:19:37
Het was toch echt wel met Alonso dat hij zo hard in strijd was dat hij een paar plaatsen verloor...
Wat hij uiteindelijk niet hoefde te doen, dus de foute keuze had hij aan zichzelf te danken. Achter Alonso blijven was ook een optie geweest.
Soit, ik ben er vrij zeker van dat hij het dit maal veel slimmer aan zal pakken.

Mijn punt is: Hamilton is een heethoofd tijdens de race en toen was er een Alonso die hem de kast op joeg wat uiteindelijk slecht afliep. Nu is Hamilton nog altijd een heethoofd, maar Kovalainen zal hem hoe dan ook niet opjagen dus staat Hamilton er beter voor dan vorig jaar. Maar ik denk dat we het eigenlijk eens zijn. ;)