2008: DE kampioen van de armoede?

Gestart door Juan Pablo, 15 oktober 2008 - 10:50:15

« vorige - volgende »

Ray Den

1) Het blijft de B motor van Ferrari anders zouden ze hem zelf gebruiken.

2) Massa heeft wel enkele jaren in een sauber gereden hé. Dus die 100-10 slaat op niets.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

scho0634

Citaat van: EBX op 17 oktober 2008 - 12:00:57
Deze hele topic geeft me zo een beetje het gevoel alsof er een bende <calimero's> redeloos zitten te klagen over hoeveel te weinig herkenning hun idool wel niet krijgt ...
Dit is waar. Het lijkt wel dagelijks erger te worden, het gekat over en weer. Het grappige is dat beide kampen de realiteitszin volledig uit het oog verliezen. Massa is geen prutser, en Lewis ook niet. Zijn beiden goede rijders. Of het ooit hele groten worden zal de toekomst wel uitwijzen. Al hebben velen hun conclusies al getrokken.

Het grappige is dat Mika Hakkinen, die toch alom wordt gewaardeerd, een hele lange tijd nodig had voordat hij uberhaupt gingn winnen. Uiteindelijk toch een grote rijder geworden. Dus ach, mensen die een coureur die pas 1,5 jaar meedoet afbranden, zijn niet serieus te nemen.

kaisz

toen Hakkinen kampioen werd, was de auto van Mclaren ook 4x sneller dan de ferrari.
Maar Hakkinen heeft wel 7 jaar moeten wachten op zijn eerste overwinning, alleen was toen het gemiddelde van het veld ook 5 jaar ouder dan nu.

EBX

Citaat van: Ray Den op 17 oktober 2008 - 14:16:02
1) Het blijft de B motor van Ferrari anders zouden ze hem zelf gebruiken.

Eigenaardig, gezien hetzelfde typenummer, de controle door de FIA en de motorbevriezing sinds vorig jaar !? Ik meen zelf regelmatig STR hoger dan de Mc's gezien te hebben in de topsnelheden
Maar als sommige mensen dit willen geloven, zal ik de laatste zijn om hen tegen te houden !

Citaat van: 0634 op 17 oktober 2008 - 15:43:14
Dit is waar. Het lijkt wel dagelijks erger te worden, het gekat over en weer. Het grappige is dat beide kampen de realiteitszin volledig uit het oog verliezen. Massa is geen prutser, en Lewis ook niet. Zijn beiden goede rijders. Of het ooit hele groten worden zal de toekomst wel uitwijzen. Al hebben velen hun conclusies al getrokken.

Het grappige is dat Mika Hakkinen, die toch alom wordt gewaardeerd, een hele lange tijd nodig had voordat hij uberhaupt gingn winnen. Uiteindelijk toch een grote rijder geworden. Dus ach, mensen die een coureur die pas 1,5 jaar meedoet afbranden, zijn niet serieus te nemen.

Ik volg al langer het forum, maar post meestal niet graag op fora omdat ik het niet zo heb op modder gooien naar elkaar.
Jammergenoeg bemerk ik ook dat hier op héél korte tijd de sfeer naar oorlogsstemming is omgeslaan.

Wat je zegt over Hakkinen is juist, maar wat typerend is/wat is vooral dat het de combinatie Hakkinen~Adrian Newey~Ron Dennis was (zeiden ze zelf ook), net zoals je dat bij schumacher heel sterk had met Ros Brawn~Jean Todt en Alonso~Briatore hebt. Wat ik echter mis is het respect die rijders vroeger voor elkaar hadden.
Ik herinner me Mika en Michael die een gevecht op het en daarvoor serieuze risico's  namen. 's Avonds zaten ze echter naast elkaar in de Paddock met een pint en een vette sigaar in hun mond ... dat waren tijden :)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: kaisz op 17 oktober 2008 - 15:48:08
toen Hakkinen kampioen werd, was de auto van Mclaren ook 4x sneller dan de ferrari.

pfff ::)

leproffesseur

Een auto die 4 x sneller is dat wil ik nog wel eens meemaken...
Ik begin trouwens meer en meer bewondering voor Lewis te krijgen.
2 e jaar pas in f1 en nog maar 23 jaar het blijft indrukwekkend!
Dat hij af en toe blunderd en het voordeel heeft van (misschien)in
de beste auto te rijden klopt maar dan nog vind ik het heel knap.
Veel mensen vergeten dat om wereldkampioen te worden je normaal
een 5 tal jaar minstens f1 moet hebben gereden.Waar is de tijd dat mansel
op bijna 38 jaar zijn enige titel pakte.Nog niet zo lang geleden.

Folkert

Citaat van: leproffesseur op 20 oktober 2008 - 10:42:23
Een auto die 4 x sneller is dat wil ik nog wel eens meemaken...
Ik begin trouwens meer en meer bewondering voor Lewis te krijgen.
2 e jaar pas in f1 en nog maar 23 jaar het blijft indrukwekkend!
Dat hij af en toe blunderd en het voordeel heeft van (misschien)in
de beste auto te rijden klopt maar dan nog vind ik het heel knap.
Veel mensen vergeten dat om wereldkampioen te worden je normaal
een 5 tal jaar minstens f1 moet hebben gereden.Waar is de tijd dat mansel
op bijna 38 jaar zijn enige titel pakte.Nog niet zo lang geleden.
Nou ja moet, moet? Niets moet natuurlijk. Een coureur die in zijn eerste jaar direct WK word verdiend het natuurlijk ook gewoon. Maar vooral fans hebben liever dat iemand rijpt in de F1 en laag begint.
Je word natuurlijk wel beter in de loop van je carriere, je leert van eerder gemaakte fouten. Maar sommige coureurs hebben van begin af aan al het WK halen in zich. Zoals een Senna, Schumacher, Prost en Kimi. Maar Hamilton hoort daar nu ook zeker bij.
En sommige beloftes zullen er misschien nooit een halen. Button bijvoorbeeld of Couldhard en Irvine.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

#53
Rosberg is ook zo een twijfelgeval, ik zou hem graag in een McLaren zien. Vechtend tegen de Ferrari's. Hij was het grootste talent.

CitaatWat ik echter mis is het respect die rijders vroeger voor elkaar hadden.
Ik herinner me Mika en Michael die een gevecht op het heetst van de strijd uitvochten in België en daarvoor serieuze risico's  namen. 's Avonds zaten ze echter naast elkaar in de Paddock met een pint en een vette sigaar in hun mond ... dat waren tijden Smiley
Ja maar een Mika Hakkinen heeft geen grote mond, dus als niemand heeft dan ook de behoefte om met in te gaan ruzien.

meatball

Citaat van: kaisz op 20 oktober 2008 - 12:39:11
Rosberg is ook zo een twijfelgeval, ik zou hem graag in een McLaren zien. Vechtend tegen de Ferrari's. Hij was het grootste talent.

CitaatWat ik echter mis is het respect die rijders vroeger voor elkaar hadden.
Ik herinner me Mika en Michael die een gevecht op het heetst van de strijd uitvochten in België en daarvoor serieuze risico's  namen. 's Avonds zaten ze echter naast elkaar in de Paddock met een pint en een vette sigaar in hun mond ... dat waren tijden Smiley
Ja maar een Mika Hakkinen heeft geen grote mond, dus als niemand heeft dan ook de behoefte om met in te gaan ruzien.
???
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

kaisz

ik bedoel, Mika deed alles volgens de regeltjes (eigenlijk een behoorlijk saaie figuur, behalve dat hij heel hard kon rijden). Wie hem aanvalt, zal ook geen reactie terugkrijgen. Daarom dat de sfeer toen zo goed was tussen Schumacher, Mika en Irvine.
Wanneer het Schumacher tegen Lewis was of tegen Alonso, was het een heel ander verhaal geweest.

Jasper

Mika was geen saaie figuur. Een droge figuur, ja, maar zijn humor was toch om over de grond te rollen van het lachen. ;D

Folkert

Citaat van: Jasper op 21 oktober 2008 - 13:57:42
Mika was geen saaie figuur. Een droge figuur, ja, maar zijn humor was toch om over de grond te rollen van het lachen. ;D
Kan me trouwens nog dat "Gevecht" bij de persconferentie? herinneren waar volgens mij Schumacher en Mika met hun water/ranja gingen gooien.
Mika was een van de meer leuke coureurs van de F1. Hij was niet goed in te verwoorden wat hij zei, maar hij had zeker zijn charme.


Weer even een vreemde gedachte gang. Kimi leid de wedstrijd, Massa rijd 2de, Hamilton rijd 3de. Hamilton wereld Kampioen dus, als ze zo finishen. Dan laat Kimi Massa voor bij, want je weet maar nooit, en rijden zo naar de Finish met nog 10 ronde te gaan ofzo. Zou Kimi de overwinning terug krijgen omdat Massa toch niet meer WK kan worden?
Ik weet het weer zinloze gedachte gang, maar ja.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 21 oktober 2008 - 15:01:49
Weer even een vreemde gedachte gang. Kimi leid de wedstrijd, Massa rijd 2de, Hamilton rijd 3de. Hamilton wereld Kampioen dus, als ze zo finishen. Dan laat Kimi Massa voor bij, want je weet maar nooit, en rijden zo naar de Finish met nog 10 ronde te gaan ofzo. Zou Kimi de overwinning terug krijgen omdat Massa toch niet meer WK kan worden?
Ik weet het weer zinloze gedachte gang, maar ja.

Als beide ferrari's aan de leiding rijden, zal Kimi als hij aan de leiding ligt Massa voorbij laten. Je weet maar nooit, klapband, opblazen van de motor, op het einde van de race kan er met Hamilton nog vanalles gebeuren.

Folkert

Citaat van: _Makke_ op 21 oktober 2008 - 20:16:21
Citaat van: Burorri op 21 oktober 2008 - 15:01:49
Weer even een vreemde gedachte gang. Kimi leid de wedstrijd, Massa rijd 2de, Hamilton rijd 3de. Hamilton wereld Kampioen dus, als ze zo finishen. Dan laat Kimi Massa voor bij, want je weet maar nooit, en rijden zo naar de Finish met nog 10 ronde te gaan ofzo. Zou Kimi de overwinning terug krijgen omdat Massa toch niet meer WK kan worden?
Ik weet het weer zinloze gedachte gang, maar ja.

Als beide ferrari's aan de leiding rijden, zal Kimi als hij aan de leiding ligt Massa voorbij laten. Je weet maar nooit, klapband, opblazen van de motor, op het einde van de race kan er met Hamilton nog vanalles gebeuren.
Maar als Hamilton uitvalt heeft Massa genoeg aan p2 ;)
Trotse vader van Rosalie(L)