2008: DE kampioen van de armoede?

Gestart door Juan Pablo, 15 oktober 2008 - 10:50:15

« vorige - volgende »

Folkert

Allemaal bla bla onzin. Puur een veronderstelling.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ray Den

Citaat van: Burorri op 16 oktober 2008 - 19:32:53
Allemaal bla bla onzin. Puur een veronderstelling.
OK ik verwacht STR op pole zaterdag.  ;D
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

NDCGN

Als ik jullie was zou ik gewoon stoppen met de discussie, of ieder geval beperken tot één topic.. wordt nog lastig kiezen dan welk topic je neemt dan; deze topic gaat over de kampioenskandidaten en over een heel seizoen, dus niet over Kovalainen in Monza... en de topic GP van China gaat ook niet over Kovalainen op Monza...

Wizard

Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 18:41:15
Ik neem aan dat je 2006 bedoeld?? wanneer moest ie de overwinning aan Schumacher laten dan?? kan het me niet herinneren.. als het wel zo is, is het alleen maar bevestiging dat het wel een waterdrager van Schumi was...

Lekker kortzichtig. Moet ik je nu echt gaan uitleggen dat het logisch is dat de één de ander helpt als hij kansloos is in de strijd om het WK??

CitaatSchumacher is trouwens in die 2e seizoenshelft ook nog 2x uitgevallen en verder zie ik Massa toch altijd wel een stuk verder naar achteren dan Schumacher in de uitslagen..

Volgens mij vielen beide 1 keer uit.

Citaatmaar goed, hij is natuurlijk wel gegroeid en hij is zeker niet kleurloos.. hij is zeker niet zo slecht als de meesten hier beweren... de meeste mensen hebben gewoon bepaalde vooroordelen die ze zelf blijkbaar moeilijk kunnen bijstellen...ik was ook nooit zo positief over Massa, maar hij heeft mij dit jaar afgezien van de slechte start toch wel redelijk weten te overtuigen.. hij is natuurlijk ook al 2x uit of teruggevallen vanaf P1 buiten zijn schuld om..

Mee eens. ;)

NDCGN

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 20:06:30
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 18:41:15
Ik neem aan dat je 2006 bedoeld?? wanneer moest ie de overwinning aan Schumacher laten dan?? kan het me niet herinneren.. als het wel zo is, is het alleen maar bevestiging dat het wel een waterdrager van Schumi was...

Lekker kortzichtig. Moet ik je nu echt gaan uitleggen dat het logisch is dat de één de ander helpt als hij kansloos is in de strijd om het WK??

CitaatSchumacher is trouwens in die 2e seizoenshelft ook nog 2x uitgevallen en verder zie ik Massa toch altijd wel een stuk verder naar achteren dan Schumacher in de uitslagen..

Volgens mij vielen beide 1 keer uit.

Citaatmaar goed, hij is natuurlijk wel gegroeid en hij is zeker niet kleurloos.. hij is zeker niet zo slecht als de meesten hier beweren... de meeste mensen hebben gewoon bepaalde vooroordelen die ze zelf blijkbaar moeilijk kunnen bijstellen...ik was ook nooit zo positief over Massa, maar hij heeft mij dit jaar afgezien van de slechte start toch wel redelijk weten te overtuigen.. hij is natuurlijk ook al 2x uit of teruggevallen vanaf P1 buiten zijn schuld om..

Mee eens. ;)
zo kortzichtig is dat niet... alleen het woord waterdrager klinkt misschien wat vreemd, maar 2e rijder was ie het hele seizoen al hoor.. in principe had ie dezelfde functie als Barichello en Irvine.. alleen wat jonger en daardoor misschien meer 'leerling' dan 'waterdrager'...  maar ik was vooral benieuwd naar die 2 races dat Massa Schumacher liet winnen... of Massa nou wel of geen waterdrager was in 2006 lijkt me verder niet echt interessant...

Wizard

Tja, wat was de rol van Barrichello en Irvine? Ik denk dat ze dezelfderol speelde als iedere andere coureur en wegens "wanprestatie" zichzelf bombardeerde tot tweede viool.

De twee races waar ik het over heb is;

U.S.A 2006; Massa is sneller, rijdt eerste maar Schumacher "moet" winnen. Tijdens de pitsstops wordt Massa voor Schumacher weg getrokken.

Hockenheim 2006; Mischien wat minder aantoonbaar, maar het verste weg wat Massa is geweest achter Schumacher is een sec 3, hooguit 4?? Massa was beduidend sneller, maar Schumacher streed om het WK dus mocht Massa niet aanvallen.

Maar zoals je zelf al aanhaald, echt interessant is het niet, maar ik wilde je vraag niet onbeantwoord laten.

NDCGN

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 20:44:46
Tja, wat was de rol van Barrichello en Irvine? Ik denk dat ze dezelfderol speelde als iedere andere coureur en wegens "wanprestatie" zichzelf bombardeerde tot tweede viool.

De twee races waar ik het over heb is;

U.S.A 2006; Massa is sneller, rijdt eerste maar Schumacher "moet" winnen. Tijdens de pitsstops wordt Massa voor Schumacher weg getrokken.

Hockenheim 2006; Mischien wat minder aantoonbaar, maar het verste weg wat Massa is geweest achter Schumacher is een sec 3, hooguit 4?? Massa was beduidend sneller, maar Schumacher streed om het WK dus mocht Massa niet aanvallen.

Maar zoals je zelf al aanhaald, echt interessant is het niet, maar ik wilde je vraag niet onbeantwoord laten.
Ok, ik kan me die races niet direct voor de geest halen, maar als ik naar uitslagen kijk, zie ik dat Massa op 8 seconden finisht van Schumacher in Indianapollis en dat Schumacher pole pakt met 6 tiende (!!!) voorsprong op nr 2 Massa... dus denk niet dat Massa sneller was... hooguit een betere start..
Hockenheim; Schumacher 3 tiende sneller in kwalificatie als Massa.. Schumacher wint de race met Massa er direct achter.. zegt mij verder weinig.. concurrent Alonso zat ver naar achteren dus waarom onderste uit de kan halen??
Ik denk trouwens niet dat je in geval van Barichello of Irvine kunt spreken van wanprestatie.. je kunt van Schumacher zeggen wat je wilt, maar hij hoort zeker bij de beste 5 coureurs ooit (om maar ff voorzichtig te zijn) dus als teamgenoot steek je dan nogal snel wat bleekjes af.. eerste viool heeft er voor hen nooit ingezeten..

waard500

Citaat van: sloggerke op 15 oktober 2008 - 19:35:00
Met Hamilton als wereldkampioen ben ik niet gelukkig.
Maar Massa dat is echt een kampioen van de armoede.
Kleurloos figuur die ex-waterdrager van Schumacher.
En hij zou gegroeid zijn als piloot? Ik denk eerder dat hij in de Ferrari rijdt, zijn ploegmaat in een dip zit, en enkel McLaren even snel is als de roden.
Het gevolg is dat hij wel vooraan MOET meestrijden. (zo niet zou het nog zieliger zijn.)

De uitspraak aangaande Kovalainen is wel iets te hard.
Die kerel heeft al wat pech gehad dit seizoen. En echt niet door zijn eigen schuld.

Ik vind zowel Massa als Hamilton een waardig kampioen. Zij waren de enige die bij vlagen dominant hebben gereden. Zij zijn beide coureurs die een ander nog eens inhalen. Zij nemen gelukkig nog een beetje risico. Ik vond Alonso zo saai in de jaren dat hij kampioen werd. Zo verdedigend...niets durven...zo saai. Massa en Hamilton kleuren de F1..wie doet dat nog meer?

Kimi heeft zijn jaar niet..dat is duidelijk. En Heikkie heeft pech? Laat me niet lachen. Als je naar zijn pure race snelheid kijkt valt hij behoorlijk tegen. Hij is niet één wedstrijd bij Hamilton in de buurt gekomen. Alleen in Engeland pakte hij een pole maar werd in de wedstrijd direct ingehaald door Hamilton. En zijn overwinning in Hongarije was overduidelijk geluk.

Alonso rijdt in een Renault en heeft bijna net zo veel punten. En ook Alonso heeft pech gehad dit jaar...dus ja..van mij mag het allemaal een tandje harder
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Ray Den

Citaat van: waard500 op 16 oktober 2008 - 21:24:59
Citaat van: sloggerke op 15 oktober 2008 - 19:35:00
Met Hamilton als wereldkampioen ben ik niet gelukkig.
Maar Massa dat is echt een kampioen van de armoede.
Kleurloos figuur die ex-waterdrager van Schumacher.
En hij zou gegroeid zijn als piloot? Ik denk eerder dat hij in de Ferrari rijdt, zijn ploegmaat in een dip zit, en enkel McLaren even snel is als de roden.
Het gevolg is dat hij wel vooraan MOET meestrijden. (zo niet zou het nog zieliger zijn.)

De uitspraak aangaande Kovalainen is wel iets te hard.
Die kerel heeft al wat pech gehad dit seizoen. En echt niet door zijn eigen schuld.

Ik vind zowel Massa als Hamilton een waardig kampioen. Zij waren de enige die bij vlagen dominant hebben gereden. Zij zijn beide coureurs die een ander nog eens inhalen. Zij nemen gelukkig nog een beetje risico. Ik vond Alonso zo saai in de jaren dat hij kampioen werd. Zo verdedigend...niets durven...zo saai. Massa en Hamilton kleuren de F1..wie doet dat nog meer?

Kimi heeft zijn jaar niet..dat is duidelijk. En Heikkie heeft pech? Laat me niet lachen. Als je naar zijn pure race snelheid kijkt valt hij behoorlijk tegen. Hij is niet één wedstrijd bij Hamilton in de buurt gekomen. Alleen in Engeland pakte hij een pole maar werd in de wedstrijd direct ingehaald door Hamilton. En zijn overwinning in Hongarije was overduidelijk geluk.

Alonso rijdt in een Renault en heeft bijna net zo veel punten. En ook Alonso heeft pech gehad dit jaar...dus ja..van mij mag het allemaal een tandje harder
Ongelofelijk maar waar: Iemand waar ik het meer dan eens mee ben. Volledig correct.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Wizard

Mag ik me bij de grove lijnen aansluiten? ;)

NDCGN

valt idd niets op aan te merken... al heeft voor de één waardig misschien wat meer of een andere betekenis als voor een ander... als je als waardig kampioen maar 1 of 2 grote fouten per jaar mag maken, dan wordt het alweer een heel ander verhaal...

Jasper

#41
Citaat van: Ray Den op 16 oktober 2008 - 19:10:14
Omdat Massa meer uit de prestaties naargelang het vermogen van zijn wagen dan Kova. Tenzij jij 3 podiums en 6 puntenloze finishes goed vindt op 16 races. Hij scoort dus geen punten in 37,5% van de gevallen met een Mclaren aub.

Het is gemakkelijk om een discussie te winnen als je je eigen statistieken verzint. Kovalainen is 3 keer gefinisht buiten de punten (Turkije, Canada, Singapore) en 3 keer uitgevallen door technische pech (Spanje, België, Japan). Wat die 3 puntenloze finishes betreft kan ik zeggen dat het in Turkije kwam doordat hij bij de start (vertekkende vanop de tweede plaats) werd aangereden door Kubica en dat in Canada zijn strategie helemaal slecht uitkwam met de safetycarperiodes. Singapore heb ik niet gekeken dus geen idee wat er daar aan de hand was.

Kovalainen doet het wat mij betreft even goed als Coulthard tijdens zijn laatste McLaren-jaren en dat is meer dan wat ik van hem had verwacht. Hij is constant en pakt bijna altijd punten als hij geen pech heeft.

Citaat van: Ray Den op 16 oktober 2008 - 19:10:14Ik ben fan van Massa, ja, maar ik moet Massa hier ook in elke topic verdedigen. Het lijkt alsof iedereen wel een hekel aan hem heeft terwijl hij de beste piloot is na Alonso dit jaar. (Mijn subjectief gedacht)

Als een rijder na prestaties als Massa in Maleisië en Silverstone nog steeds de tweede beste rijder van het veld kan zijn, dan moet het wel héél erg gesteld zijn met de F1...

scho0634

Citaat van: Jasper op 17 oktober 2008 - 01:54:42
Als een rijder na prestaties als Massa in Maleisië en Silverstone nog steeds de tweede beste rijder van het veld kan zijn, dan moet het wel héél erg gesteld zijn met de F1...
Dat valt ook wel mee. Massa valt een beetje in een vacuum, waardoor hij ineens een titel kan pakken. De enige toprijder van het veld zit in een mindere auto, talenten als Kubica, Vettel en ook Hamilton zijn er nog niet helemaal klaar voor.

Daarom is dit jaar de grote kans van Massa. Want weliicht doet Renault volgend jaar weer mee, en wisselt Hamilton zijn uitstekende races wat minder vaak af met slechten. En wie weet waar Vettel volgend jaar rijd... Dus een echte grote is Massa niet, en hij is te oud om dat nog te worden, maar als hij de titel pakt doet hij dat wel goed natuurlijk.

Ray Den

Citaat van: Jasper op 17 oktober 2008 - 01:54:42
Het is gemakkelijk om een discussie te winnen als je je eigen statistieken verzint. Kovalainen is 3 keer gefinisht buiten de punten (Turkije, Canada, Singapore) en 3 keer uitgevallen door technische pech (Spanje, België, Japan). Wat die 3 puntenloze finishes betreft kan ik zeggen dat het in Turkije kwam doordat hij bij de start (vertekkende vanop de tweede plaats) werd aangereden door Kubica en dat in Canada zijn strategie helemaal slecht uitkwam met de safetycarperiodes. Singapore heb ik niet gekeken dus geen idee wat er daar aan de hand was.

Kovalainen doet het wat mij betreft even goed als Coulthard tijdens zijn laatste McLaren-jaren en dat is meer dan wat ik van hem had verwacht. Hij is constant en pakt bijna altijd punten als hij geen pech heeft.
Citaat

Ik was dan ook geen grote fan van Coulthard ook niet.

Hoe jij hem constant kan noemen, versta ik toch echt niet hoor. Dan is Massa ook constant en dat vind ik helemaal niet. 51 punten uit 16 races is toch bedroevend laag voor zijn auto. Je haalt nu allerlei excuses aan waarom Kova slecht scoorde maar Massa is 5 keer puntenloos gefinisht waarvan 2 keer pech (Hongarije en Australie), 2 waren door rijdersfouten en 1 was door het team (Singapore). Daar ken je dan weer geen genade voor?

4 5de plaatsen; 2 4de plaatsen; een achtste plaats en 3 podiums. MET EEN MCLAREN.

Als jij hem goed genoeg vindt voor Mclaren, dan vrees ik dat je nooit meer het constructeurskampioenschap zal winnen.

Citaat van: Jasper op 17 oktober 2008 - 01:54:42
Als een rijder na prestaties als Massa in Maleisië en Silverstone nog steeds de tweede beste rijder van het veld kan zijn, dan moet het wel héél erg gesteld zijn met de F1...

Leuk dat je de blunders eruit haalt van Massa maar de domste actie van dit jaar staat toch nog altijd op Lewis Hamilton in Canada. Dat was nog eens lachen.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

EBX

Deze hele topic geeft me zo een beetje het gevoel alsof er een bende <calimero's> redeloos zitten te klagen over hoeveel te weinig herkenning hun idool wel niet krijgt ... nuja, houdt me niet tegen om te reageren en mee te doen natuurlijk :)

Citaat van: Ray Den op 16 oktober 2008 - 19:30:47
Nog eens: omdat de Ferrari slecht is in de regen en de Mclaren veel beter. Omdat de Mclaren meer vermogen heeft dan de STR. Omdat Massa meer haalde uit de kwaliteiten van zijn wagen dan Kova dat deed.

Ik weet niet of jij de F1 een beetje volgt, maar in een STR ligt achteraan een ferrari F056 (of hoedat ze dat ding ook noemen - in ieder geval de 2008 versie :) ). Nu kan je veel zeggen van dat ding, maar dat ie 'veel' minder vermogen zou hebben als een mclaren, vin ik persoonlijk toch best ver gaan !

Dat Massa nog nooit echt kunnen overtuigen heeft, kan je puur uit de cijfers halen. Als je bv. puur vergelijkt aantal race deelnames / overwinningen (MAS: 102-10 vs. HAM: 27-8) kan je gerust concluderen dat massa totnutoe nog nooit echt een topper is geweest. Hij heeft het dit jaar in zijn handen om te bewijzen dat hij kan meedoen met de big-boys, maar ik vrees er toch een beetje voor dat hij al mans genoeg is. Ik denk dat het now or never is voor hem !

Van Hamilton kan je alles behalve zeggen dat hij als mans / volwassen genoeg is om een big-boy te zijn, maar die jongen barst zo van het talent (noem me 1 coureur die met een betere carrière begint) waardoor hij zo snel is dat hij niet anders kan doen dan meedoen met de big-boys (ook al is hij er nog niet klaar voor)
Als hij dit jaar wint, heeft hij gewonnen van zowel de FIA, Massa als Alonso. Vele kampioenen hebben het eenvoudiger gehad ...

Raikonnen lijkt me vooral lui en nonchalant, vorig jaar heeft hij het onmogelijke moeten doen en heeft dit dan ook mooi gedaan. Hij lijkt de man die een echte uitdaging nodig heeft. Kan het zeker aan, maar ferrari moet hem wat korter houden (beetje wat mclaren bij hem deed) ! Wat mij echter vooral teleurgesteld heeft is dat hij sindskort ook aan politiek doet. vroeger hoorde je hem niet klagen over manoeuvres of andere rijders, tegenwoordig heeft ie iets weg van de TOP-roddel. Niet echt de ICE-man meer de we gewoon zijn, die altijd kalm blijft in tegenstelling tot dit jaar (kamikze in België wtf ?!)

Kovalainen lijkt me zo een beetje wat Massa was bij ferrari, brave snelle jongen; mss. groeit hij tot iets meer maar da's niet zeker.

En uiteindelijk Kubica, die lachende derde! Zou wel mooi zijn moest ie kamioen kunnen worden, het zou vooral het keiharde werk van BMW in de verf zetten !