Zijn al die straffen werkelijk nodig...?

Gestart door scho0634, 12 oktober 2008 - 19:56:43

« vorige - volgende »

Wizard

Als Massa ver genoeg voor ligt, hoe kun je dan Massa dan de schuld geven?? Massa ligt niet alleen ver genoeg voor, hij neemt ook meer snelheid mee in de bocht en rijdt op de ideale lijn.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 16:42:37
Massa ligt niet alleen ver genoeg voor, hij neemt ook meer snelheid mee in de bocht en rijdt op de ideale lijn.
Massa lag blijkbaar niet ver genoeg voor, anders had hij hem in de bocht niet geraakt. En meer snelheid meenemen is geen excuus, dat komt door zijn rijlijn, en die is al evenmin een excuus.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Ik borduur verder op de woorden van Burorri die zegt dat Massa er ver voor lag en als Massa er ver voor lag kun je hem niet de schuld geven daar hij ook nog eens op de ideale lijn reed en meer snelheid had. En meer snelheid hebben en op de ideale lijn rijden is zeker geen excuus, wel een goed argument.

Nogmaals, wat had Massa dan moeten doen? Hij is diegene die op de race-lijn rijdt en hij is diegene die voor ligt en meer snelheid heeft. Hij heeft al het recht op die positie vind ook de FIA.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 16:42:37
Als Massa ver genoeg voor ligt, hoe kun je dan Massa dan de schuld geven?? Massa ligt niet alleen ver genoeg voor, hij neemt ook meer snelheid mee in de bocht en rijdt op de ideale lijn.
Als je dan verder borduurt op mijn woorden, gebruik dan alles en zie dan ook dat ik zei dat het beeld van buiten af wat anders weer geeft

En omdat de FIA het ook zo vind, wil niet betekenen dat het ook echt zo is. als 2 miljoen mensen tegen stemmen en de FIA stemt voor, maakt het het niet goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Helaas is het niet gelukt om dit topic ontopic tehouden. Nu worden op alle topics dezelfde discussies gevoerd.

Sorry hoor, maar ik word hier doodmoe van.

Wizard

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 17:17:06
Als je dan verder borduurt op mijn woorden, gebruik dan alles en zie dan ook dat ik zei dat het beeld van buiten af wat anders weer geeft

En omdat de FIA het ook zo vind, wil niet betekenen dat het ook echt zo is. als 2 miljoen mensen tegen stemmen en de FIA stemt voor, maakt het het niet goed.

Weergeeft ja, dus niet zoals het werkelijk was, wat in de onboard shot goed te zien was en jij zelf bevestigde.

Alleen hebben niet 2 miljoen mensen tegen gestemd, inhoeverre er gestemd kan worden.

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 22:29:18
En ik erger me dus aan mensen die geen negatieve mening van hun Favoriet kunnen verdragen, zoals de jouwe. Als ik een mening en gevoel heb dat er iets niet klopt mag ik dat dus hier volgens jou niet verkondigen? Man groei op en leer met negatieve kritiek om te gaan.
Want laten we eerlijk wezen het is al eens eerder gebeurt dat een persoon zijn land genoot probeerde te bevoordelen. En dat lukte hem nog ook.Waarom zou het nu niet zo kunnen zijn?
Ik ben van mening dat die straffen niet nodig zijn en niet concequent zijn.

Sorry, maar je gedraagt je als een klein kind: Mama ik kan het niet hebben dat ze over mijn favoriet slecht praten.
Burrori er is één ding wat jij niet lijkt in te zien. Het gaat er niet om dat ik geen kritiek zou kunnen verdragen. Verre van. Waar het wel om gaat is dat er mensen op dit forum zijn die graag eens een discussie voeren die niet gericht is op piloten. Die het beu zijn om constant 'Massa dit, Kimi zo, Hamilton zus...' te moeten aanhoren. Dit startte als een objectief topic over hoeveel straffen er tegenwoordig uitgedeeld worden. Wat jij met dit topic doet is het laten afdwalen naar een zoveelste welles-nietes discussie.

Vroeger, en dat is nog maar een jaar geleden, had men hier respect voor mekaar en vooral voor de sfeer die hier altijd prioriteit was. Als jij nu gaat roepen dat ik geen kritiek kan verdragen op mijn favoriete piloten, dan vrees ik dat je het noorden kwijt bent en het grote plaatje mist. Op F1Racing was het misschien aanvaardbaar om mensen te beledigen als 'klein kind' en dergelijke. Hier helaas niet. Ik ben de laatste om iemand te zeggen dat hij zijn mening niet mag verkondigen. Maar wanneer goeie topics nodeloos verkracht worden dan is het tijd om ermee te stoppen jongens.

En probeer, wanneer je dit leest, het stuk 'Ferrari' in mijn naam weg te denken, misschien helpt dat om wat rustiger te antwoorden.

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 18 oktober 2008 - 18:45:12
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 22:29:18
En ik erger me dus aan mensen die geen negatieve mening van hun Favoriet kunnen verdragen, zoals de jouwe. Als ik een mening en gevoel heb dat er iets niet klopt mag ik dat dus hier volgens jou niet verkondigen? Man groei op en leer met negatieve kritiek om te gaan.
Want laten we eerlijk wezen het is al eens eerder gebeurt dat een persoon zijn land genoot probeerde te bevoordelen. En dat lukte hem nog ook.Waarom zou het nu niet zo kunnen zijn?
Ik ben van mening dat die straffen niet nodig zijn en niet concequent zijn.

Sorry, maar je gedraagt je als een klein kind: Mama ik kan het niet hebben dat ze over mijn favoriet slecht praten.
Burrori er is één ding wat jij niet lijkt in te zien. Het gaat er niet om dat ik geen kritiek zou kunnen verdragen. Verre van. Waar het wel om gaat is dat er mensen op dit forum zijn die graag eens een discussie voeren die niet gericht is op piloten. Die het beu zijn om constant 'Massa dit, Kimi zo, Hamilton zus...' te moeten aanhoren. Dit startte als een objectief topic over hoeveel straffen er tegenwoordig uitgedeeld worden. Wat jij met dit topic doet is het laten afdwalen naar een zoveelste welles-nietes discussie.

Vroeger, en dat is nog maar een jaar geleden, had men hier respect voor mekaar en vooral voor de sfeer die hier altijd prioriteit was. Als jij nu gaat roepen dat ik geen kritiek kan verdragen op mijn favoriete piloten, dan vrees ik dat je het noorden kwijt bent en het grote plaatje mist. Op F1Racing was het misschien aanvaardbaar om mensen te beledigen als 'klein kind' en dergelijke. Hier helaas niet. Ik ben de laatste om iemand te zeggen dat hij zijn mening niet mag verkondigen. Maar wanneer goeie topics nodeloos verkracht worden dan is het tijd om ermee te stoppen jongens.

En probeer, wanneer je dit leest, het stuk 'Ferrari' in mijn naam weg te denken, misschien helpt dat om wat rustiger te antwoorden.
Als jij mij gaat verwijten van iets waar jij ziek van word, doe ik dat ook. Ik heb een mening en vind die straffen niet nodig. Maar goed, ik ga eten en ga straks beter reageren.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 18:54:13
Maar goed, ik ga eten en ga straks beter reageren.
Doe maar niet want niemand zit te wachten op een discussie tussen ons twee, indien je het niet kan laten lees ik het graag via privé-bericht.
Je kan je tijd beter spenderen aan de stelling in dit topic. Namelijk, 'zijn al die straffen werkelijk nodig?'. En gelieve dit te doen zonder er een hele Massa/Kimi/Hamilton/Alonso discussie van te maken.

Om het goede voorbeeld te geven; is er geen mogelijkheid om van pakweg seizoen 2000 tot nu alle penalties en andere sancties te bekijken? Ik zou dit heel graag eens in een statistiek willen zien. Volgens mij was het zelfs in 2005/2006 nog zo erg niet, op enkele flagrante dingen na. Vanaf 2007 begon het echt in overdrive te gaan met de sancties. Op F1.com is het alvast niet na te kijken maar vroeger was er toch zo'n site die alle statistieken bij hield van allerlei gegevens. Iemand een idee?

scho0634

Nee, ik heb geen idee. Maar ik zou inderdaad wel eens statistieken willen zien van de vogelvlucht die straffen hebben genomen. Dan heb ik het niet over te hard rijden in de pitstraat e.d., eant dat kon vroeger niet en dat is nou eenmaal een duidelijke regel. Geen idee hoe je aan dat soort cijfers kan komen....

Jasper

Citaat van: FerrariMan op 18 oktober 2008 - 18:45:12
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 22:29:18
En ik erger me dus aan mensen die geen negatieve mening van hun Favoriet kunnen verdragen, zoals de jouwe. Als ik een mening en gevoel heb dat er iets niet klopt mag ik dat dus hier volgens jou niet verkondigen? Man groei op en leer met negatieve kritiek om te gaan.
Want laten we eerlijk wezen het is al eens eerder gebeurt dat een persoon zijn land genoot probeerde te bevoordelen. En dat lukte hem nog ook.Waarom zou het nu niet zo kunnen zijn?
Ik ben van mening dat die straffen niet nodig zijn en niet concequent zijn.

Sorry, maar je gedraagt je als een klein kind: Mama ik kan het niet hebben dat ze over mijn favoriet slecht praten.
Burrori er is één ding wat jij niet lijkt in te zien. Het gaat er niet om dat ik geen kritiek zou kunnen verdragen. Verre van. Waar het wel om gaat is dat er mensen op dit forum zijn die graag eens een discussie voeren die niet gericht is op piloten. Die het beu zijn om constant 'Massa dit, Kimi zo, Hamilton zus...' te moeten aanhoren. Dit startte als een objectief topic over hoeveel straffen er tegenwoordig uitgedeeld worden. Wat jij met dit topic doet is het laten afdwalen naar een zoveelste welles-nietes discussie.

Vroeger, en dat is nog maar een jaar geleden, had men hier respect voor mekaar en vooral voor de sfeer die hier altijd prioriteit was. Als jij nu gaat roepen dat ik geen kritiek kan verdragen op mijn favoriete piloten, dan vrees ik dat je het noorden kwijt bent en het grote plaatje mist. Op F1Racing was het misschien aanvaardbaar om mensen te beledigen als 'klein kind' en dergelijke. Hier helaas niet. Ik ben de laatste om iemand te zeggen dat hij zijn mening niet mag verkondigen. Maar wanneer goeie topics nodeloos verkracht worden dan is het tijd om ermee te stoppen jongens.

En probeer, wanneer je dit leest, het stuk 'Ferrari' in mijn naam weg te denken, misschien helpt dat om wat rustiger te antwoorden.

Amen.

scho0634

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2008 - 19:15:31
Citaat van: FerrariMan op 18 oktober 2008 - 18:45:12
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 22:29:18
En ik erger me dus aan mensen die geen negatieve mening van hun Favoriet kunnen verdragen, zoals de jouwe. Als ik een mening en gevoel heb dat er iets niet klopt mag ik dat dus hier volgens jou niet verkondigen? Man groei op en leer met negatieve kritiek om te gaan.
Want laten we eerlijk wezen het is al eens eerder gebeurt dat een persoon zijn land genoot probeerde te bevoordelen. En dat lukte hem nog ook.Waarom zou het nu niet zo kunnen zijn?
Ik ben van mening dat die straffen niet nodig zijn en niet concequent zijn.

Sorry, maar je gedraagt je als een klein kind: Mama ik kan het niet hebben dat ze over mijn favoriet slecht praten.
Burrori er is één ding wat jij niet lijkt in te zien. Het gaat er niet om dat ik geen kritiek zou kunnen verdragen. Verre van. Waar het wel om gaat is dat er mensen op dit forum zijn die graag eens een discussie voeren die niet gericht is op piloten. Die het beu zijn om constant 'Massa dit, Kimi zo, Hamilton zus...' te moeten aanhoren. Dit startte als een objectief topic over hoeveel straffen er tegenwoordig uitgedeeld worden. Wat jij met dit topic doet is het laten afdwalen naar een zoveelste welles-nietes discussie.

Vroeger, en dat is nog maar een jaar geleden, had men hier respect voor mekaar en vooral voor de sfeer die hier altijd prioriteit was. Als jij nu gaat roepen dat ik geen kritiek kan verdragen op mijn favoriete piloten, dan vrees ik dat je het noorden kwijt bent en het grote plaatje mist. Op F1Racing was het misschien aanvaardbaar om mensen te beledigen als 'klein kind' en dergelijke. Hier helaas niet. Ik ben de laatste om iemand te zeggen dat hij zijn mening niet mag verkondigen. Maar wanneer goeie topics nodeloos verkracht worden dan is het tijd om ermee te stoppen jongens.

En probeer, wanneer je dit leest, het stuk 'Ferrari' in mijn naam weg te denken, misschien helpt dat om wat rustiger te antwoorden.

Amen.
Zeker amen. Maar het gaat niet helpen. Het Wk nadert zijn ontknoping en ik schat zo in dat het gekat tot ongeveer een week of 3 na de ontknoping aan gaat houden.... Daarna zal de rust hier wel weer een beetje terugkeren. Ik zal al blij zijn als iedereen enigzins ontopic blijft en éénendezelfde discussie niet over 4 topics uitsmeert.

Folkert

CitaatRacereport 18-10-2008

Hoofdscheidsrechter reageert op kritiek

Als Ferrari dit seizoen nog kampioen wil worden, zal het dit toch echt zelf voor elkaar moeten zien te boksen. Op steun van de FIA kan en hoeft de renstal niet te rekenen, zegt Alan Donnelly namens de autosportbond.


Over dit moment wordt nog lang nagepraat.Recent zijn er de nodige straffen opgelegd – met name aan Lewis Hamilton – die de algemene opinie ten opzichte van de FIA niet bepaald ten goede komen. FIArrari of Ferrari International Assistence, klinkt het links en rechts.

Hoofdscheidsrechter Donnelly, die iedere race drie stewards onder zich heeft en zich samen met hen buigt over incidenten, ontkent dat hem en de FIA er veel aan gelegen is Ferrari opnieuw kampioen te zien worden.

,,Er wordt dit seizoen zoveel onzin geschreven naar aanleiding van besluiten van de stewards", bijt Donnelly van zich af in gesprek met de Gazzetta dello Sport. ,,Er wordt beweerd dat de FIA altijd op de hand van Ferrari is en niet graag heeft dat Hamilton kampioen wordt."

Onzin, volgens Donnelly. ,,Ik heb slechts een voorbeeld nodig om die theorie onderuit te halen. In Monaco ontdekten de stewards dat de banden van Kimi Raikkonen te laat onder zijn Ferrari werden gemonteerd. Een overtreding van de regels. Vervolgens heeft Kimi een drive through-penalty opgelegd gekregen. Op een circuit waar niet valt in te halen."

Dat de FIA iedere actie van Hamilton doelbewust onder een vergrootglas legt, is onzin, claimt Donnelly. ,,Kijk naar zijn acties bij de start in Japan; met die snelheid had hij de bocht nooit kunnen halen en door zijn actie werd het een zooitje. Dat is niet de bedoeling. De FIA is er verantwoordelijk voor dat de coureurs zich veilig en eerlijk gedragen."

Donnelly vervolgt: ,,Dat er te veel straffen opgelegd zouden worden is ook onzin. In zestien Grand Prix' zijn er 69 zaken bestraft, waarvan 35 vanwege een motorwissel, problemen met de versnellingsbak of te hard rijden in de pitstraat. Slechts de helft vanwege incidenten op de baan. Ik denk niet dat dit een hoog percentage is. En het is heus niet zo dat we alles bestraffen."

,,Een van de verwijten in het verleden was dat het te lang duurde voordat er straffen werden uitgedeeld. In Fuji hebben we onmiddellijk besloten Hamilton en Felipe Massa te bestraffen. In het geval van Massa/Sébastien Bourdais moesten we wachten omdat we beide coureurs wilden spreken. Dat kon pas na afloop. Maar onze beslissingen zijn altijd wel doordacht."

Ondertussen vinden verschillende (top)coureurs het een goed idee als een oud-coureur permanent wordt aangesteld als (hoofd)steward en de bevoegdheid krijgt om zich uit te spreken over het doen en laten op de baan. Donnelly vindt dat geen goed idee.

,,Hun mening zal zijn gebaseerd op wat ze zelf hebben meegemaakt; in het verleden dus. Ten opzichte van tien jaar terug is de autosport veranderd. Aan het begin van ieder seizoen wordt er een lijst opgesteld van mensen die capabel genoeg zijn om dienst te doen als steward. Zij krijgen ook een soort van superlicentie. Net als de coureurs. Sommigen zijn al 25 jaar in dienst, dus al op het moment dat sommige coureurs niet eens waren geboren."

Er is dus wel 1 iemand die de leiding heeeft over de races en elke race de zelfde is. Het argument: maar elke race heeft andere race stewards is hier meer dus van tafel. (hij is toch overall racebaas van de stewards? of zie ik dat verkeerd?)

Verder vind ik zijn antwoorden wat dubieus. Waarom wel wachten tot na de race bij Bourdais en Massa en niet bij Massa en Hamilton of bij Hamilton en Kimi. Daarnaast zegt hij niets over het verremmen van Kovaleinen, die toch ook zeer duidelijk zijn rempunt mist en Kimi nog verder naast de baan dwingt.
En over het feit van Kimi in Monaco: Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat soort fouten of gebeurtenissen worden bestraft met starten van uit de pits. Maar daar kanik me in vergissen. Maar Dit artikel zegt voorde rest helemaal niets in mijn ogen, als of hij zou toegeven dat ze in voordeel zouden werken van Ferrari.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

ALs die 3 stewards geen invloed, waarom zijn ze er dan? Als de 'hoofdscheidsrechter' altijd zen zin zou doorvoeren, dan zijn die andere er voor niets. Ik dnk dat hij enkel de stewards kiest en wanneer ze echt partijdig zijn, eens wat uitleg gaat vragen. Maar de beslissing blijft in eerste instantie bij de stewards.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 21 oktober 2008 - 22:56:43
ALs die 3 stewards geen invloed, waarom zijn ze er dan? Als de 'hoofdscheidsrechter' altijd zen zin zou doorvoeren, dan zijn die andere er voor niets. Ik dnk dat hij enkel de stewards kiest en wanneer ze echt partijdig zijn, eens wat uitleg gaat vragen. Maar de beslissing blijft in eerste instantie bij de stewards.
Wilde verder ook niet over zeuren dat het de FIA dus wel pro of anti is, maar dat er dus wel een zekere constante in zit. Iemand met invloed, die ook mensen kan kiezen. Want stel dat FIA en hij dus pro Ferrari zijn, kan hij makkelijk mensen kiezen die of doen wat hij zegt of ook Ferrari willen bevooroordelen. Hij kiest de stewards tenslotte.
Trotse vader van Rosalie(L)