GP van China

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 19:06:50

« vorige - volgende »

Folkert

Ja afentoe wel, maar als je kijkt naar de totale achterstand die hij heeft, loopt die steeds een beetje op. van 6 in het begin, naar 14 voor de 2de stop en 16 seconde nu.
Kimi gaat zo aan de kant denk ik, maar Lewis gaat er verdient met de overwinning vandoor. Hij rijd nu wel volwassen en goed.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Gaetan Vigneron, legendarisch commentaar tijdens deze inhaalactie.  :)

meatball

Massa haalt Kimi in geweldig,zie je nu wel dat hij sneller is.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Tim C

Een paar van mijn favoriete citaten:

Gaetan: De rode telefoon wordt gebruikt maar het is voorlopig nog bezet bij Raikkonen.

Op de Autosport Live chat: Een Oscar voor Kimi, hij doet zelfs Renault geloven dat hij een probleem heeft.

FerrariMan

#199
Hoeveel punten achterstand had Kimi vorig jaar voor de GP van Brazilië?

Proficiat aan de McLaren fans, verdiende overwinning. Laten we dit saai anderhalf uurtje maar snel vergeten.

meatball

Geen echt spannende race vond ik.Massa moet gewoon winnen thuis,het moet.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Doefie

En dan mag Hamilton geen vijfde worden worden. In het geval van een ex-aequo wint diegene met de meeste zeges, als Massa wint in Brazilië is hij kampioen.

Doefie

"Massa, tell us through your race with Kimi" ... "In the end I managed to pass Kimi and that was the good part of the race".
Kimi daarentegen: "this is the result the team wanted".

Het kan niet duidelijker :)

dj Peter

Verdiende zege voor Lewis, perfecte race. Bij McLaren zetten ze alles op het rijderskampioenschap da's al een tijdje duidelijk.   De "inhaal" actie van de Ferrari's is  een normale reactie, dat zou elk team doen in dit geval.  Dat was dan ook zowat de enige actie in heel de race,de  saaiste van het jaar.  Op naar Brazilie, het gaat er daar nog stuiven,  dat hoop ik tenminste.

FerrariMan

Ik dacht dat Kimi meer iets zei in de lijn van: 'We are a team and we know what we want'. Ik kan natuurlijk mis zijn.  :)

Massa wist in elk geval niet hoe reageren.

EBX

Saaie race, perfect weekend voor Hamilton.

Vraag me af waarom ze Heiki hebben binnengehaald ? Zou dit voordeel geven voor de volgende race ? (Nieuwe motor ofzo ?)

Beetje jammer van de farce bij ferrari, Kimi was de hele race sneller ! Echt wel een Oostenrijk 2002 gevoel. Heel goedkoop uitgespeeld en de press meeting achteraf was wel het zieligste van allemaal ! (Zou Renault geld gekregen hebben voor hun grapje ?)

Wat is het nut van in de reglmenten "Team orders are not allowed" te schrijven om dan te horen van Kimi "this is what the team wanted", aléé zeker in een seizoen waar de FIA zo de puntjes op i zet ! Ben absoluut geen voorstander van straffen, maar een verwittiging zou wel een minimum zijn als je ziet dat er coureurs & teams al voor veel minder zijn bestraft !

In mijn ogen is er nog steeds een verschil tussen niet moeilijk doen in een inhaalmanoeuvre tussen 2 teamgenoten en bijna op je rem moeten gaan staan om 8 seconden voorsprong te laten verdwijnen. Maarja ...

dj Peter

Gaan we weer beginnen ?   

ZoJa

Het blijft spannend, kan niet wachten op de laatste race!!!!

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 19 oktober 2008 - 10:59:03
Ik dacht dat Kimi meer iets zei in de lijn van: 'We are a team and we know what we want'. Ik kan natuurlijk mis zijn.  :)

Massa wist in elk geval niet hoe reageren.

Dit was te verwachten, netjes gedaan van Kimi, maar ik denk dat het nutteloos is geweest. Massa wint de volgende GP, met Hamilton 2de.


Ze deden het nu heel stuk anders dan vorig jaar, mede ook door Kimi, maar zoals Olav zei: Dit moet kunnen. Deze team orders zijn ook meer dan logisch.

Mooie race van Lewis, die volgens mij ook nog veel reserves had, in tegen stelling tot Kimi en Massa. Massa gaat van ouds af heel goed op Brazilie, maar lewis zal toch moeilijk maken. Maar ik hoop eigenlijk dat hij heeft geleerd van vorig jaar en Kimi en Massa voorbij laat als het daar op aan komt.

@EBX: Dit is meer dan logisch en FIA moet hier ook niet straffen. In tegen stelling tot austria 2002, is hier nog wel een mogenlijkheid om de titel te halen voor de concurent. Als de FIA nu Massa straft zou dat zeer onterecht zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

amp

Perfect gereden van Hamilton, zonde van Heikki want ik vermoed dat hij nog wel voorbij Alonso was geraakt.. Het WCC mogen we nu wel vergeten ...

Ik moest toch raar kijken toen Kimi vertelde dat dit is wat het team wilde.. hij komt er wel openlijk voor uit dat dit een teamorder is, terwijl Massa nog zijn best deed om het af te doen alsof hij vlugger was dan Kimi. Ik ben benieuwd of hier nog reactie op komt.