GP van China

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 19:06:50

« vorige - volgende »

Pumpking

Allemaal waar van Briatore maar ondertussen Hamilton toch op 1, maar ik zou Massa niet afschrijven, integendeel, MET -indien nodig- hulp van Raikkonen denk ik zelfs dat Massa de titel pakt

Forza F1

Hamilton toch al goed bezig vandaag, maar afwachten wie er tijdens de kwalificaties nog verrassend uit de hoek komt  :)

By the way, zalige foto gevonden van Alonso in actie:

Bron: http://www.formula1.com/photos/597x478/tvimages/2008/china/fripic25.jpg

kaisz

Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 18:42:41
Citaat van: NDCGN op 17 oktober 2008 - 18:01:32
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 oktober 2008 - 17:08:10
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 16:04:34
Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.
Jij gelooft dat Renault voor Ferrari zal zijn in de kwali? Ik denk het niet. Alonso heeft de gewoonte snel te zijn op vrijdag, maar Ferrari bijhouden in de kwali, dat kunnen ze wel vergeten. Er zijn er meerdere die plots denken dat Renault de Macs en Ferrari's weer het vuur aan de schenen kan leggen, en als je naïef de resultaten van de laatste 2 races bekijkt is dat ook zo, maar iedereen weet hoe het komt dat Alonso daar won. Een doorwinterde F1 fan zou toch beter moeten weten dacht ik :-\

@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren en in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Allereerst; Alonso stond voor Massa in Japan.. ik zou ze niet zomaar uitvlakken al moeten de Ferrari's er normaal gesproken wel voor kunnen komen...maar dat hangt ook weer af van de hoeveelheid benzine..
Wat vorig jaar en Hamilton betreft; hij was de enige die zn banden zo aan gort heeft gereden in China... bij Alonso zag ik dat probleem niet en bij de Ferrari's ook zeker niet, dus zal ook wel met rijstijl te maken hebben.. hij had ook wat voorzichtiger kunnen doen bij de ingang pitstraat... verder in Brazilië probeert ie direct Alonso, die hem in de eerste bocht heeft ingehaald weer terug te pakken en mist de bocht en verliest daardoor een aantal plaatsen... was totaal niet nodig want ook met de 4e plek waar ie toen reed was ie kampioen geworden...

Hamilton wil alleen maar voor de 1ste plek gaan. hij kan beter nadenken wat beter is. dan was ie vorig jaar kampioen geworden. maar ja zulke mensen snappen dat niet.

Lees net ook dat briatore zegt dat hamilton opnieuw zal falen

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/17/briatore-hamilton-zal-opnieuw-falen/
Wees toch eens blij met iemand die altijd voor de overwinning wilt gaan. Stel hamilton was 4e geworden, werd er eerst feest gevierd voor de eerste 3 en daarna kwam hij. Natuurlijk wilt hij eerste worden en 2x op nummer 1 staan!
Achteraf was de eerste optie beter, maar iemand die telkens vol erin gaat...dat maakt juist de sport interessant!

janke

Citaat van: Pumpking op 17 oktober 2008 - 19:54:04
Allemaal waar van Briatore maar ondertussen Hamilton toch op 1, maar ik zou Massa niet afschrijven, integendeel, MET -indien nodig- hulp van Raikkonen denk ik zelfs dat Massa de titel pakt
Gaan we de woorden van Mister Briatore ook al serieus nemen??
Some things are too important to be left in the past.

steward

wel erg veel over Hamilton en Massa, waar is de naam Kubica? misschien beetje onwaarschijnlijk, maar hij kán nog winnen.

vond dit wel een aardige commentaartje daarover:

http://formule1.blog.nl/diagnose/2008/10/17/diagnose-kubica-wint-de-grand-prix-van-china

Pumpking

#110
zo is er ook minder druk op hem dan op massa en hamilton, hij valt ook niet af te schrijven, alles kan nog nu

alonso zou ook het liefst van al kubica helpen als het nodig is

Folkert

Citaat van: steward op 17 oktober 2008 - 21:42:47
wel erg veel over Hamilton en Massa, waar is de naam Kubica? misschien beetje onwaarschijnlijk, maar hij kán nog winnen.

vond dit wel een aardige commentaartje daarover:

http://formule1.blog.nl/diagnose/2008/10/17/diagnose-kubica-wint-de-grand-prix-van-china
Blijven Massa en Hamilton weer klungelen dan gaat Kubica er met de win aan de haal.

Oh trouwens he, als we even met vorig jaar vergelijken: Massa kan niet wat Kimi toen wel kon. Cool blijven en zijn titel pakken waar zijn rivaal faalt. Zeg in mijn ogen wel genoeg over Kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Forza Ferrari op 17 oktober 2008 - 20:45:19
Hamilton toch al goed bezig vandaag, maar afwachten wie er tijdens de kwalificaties nog verrassend uit de hoek komt  :)

By the way, zalige foto gevonden van Alonso in actie:

Bron: http://www.formula1.com/photos/597x478/tvimages/2008/china/fripic25.jpg

Erg fraaie foto!!

Jasper

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 00:02:48Massa kan niet wat Kimi toen wel kon.

Ow, ik dacht dat het seizoen nog volop bezig was de titelstrijd evenzeer?

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2008 - 00:10:13
Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 00:02:48Massa kan niet wat Kimi toen wel kon.

Ow, ik dacht dat het seizoen nog volop bezig was de titelstrijd evenzeer?
Ik bedoel koel blijven en niet onder druk kostbare fouten maken. Toen Hamilton blunderde, maakte hij optimaal gebruik van de situatie en won. Massa blunderd nu met Hamilton mee.
Het seizoen is nog bezig inderdaad en Massa heeft een kans, maar als Hamilton geen fouten maakt zie ik Massa niet Kampioen worden.


Trouwens: wat zou Ferrari doen als Kimi in de laatste ronde leid en Massa gaat net Hamilton voorbij, maar Kimi leid met laten we zeggen 50 seconde?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Kimi zal nooit mogen leiden met 50 seconden, voor het geval dat Massa nog net voorbij Hamilton zou geraken. ;)

Maar euhm, het is verboden om je teamgenoot expres te laten passeren dus als zoiets in de laatste ronde zou voorvallen, ga je wel heel veel acteertalent nodig hebben om zoiets te kunnen flikken. De hulp die Hamilton en Massa van hun team moeten krijgen, zal dus vooral in pitstops liggen denk ik.

Folkert

Citaat van: Jasper op 18 oktober 2008 - 01:46:48
Kimi zal nooit mogen leiden met 50 seconden, voor het geval dat Massa nog net voorbij Hamilton zou geraken. ;)

Maar euhm, het is verboden om je teamgenoot expres te laten passeren dus als zoiets in de laatste ronde zou voorvallen, ga je wel heel veel acteertalent nodig hebben om zoiets te kunnen flikken. De hulp die Hamilton en Massa van hun team moeten krijgen, zal dus vooral in pitstops liggen denk ik.
Nee ok, maar je begrijpt mijn situatie schets. Stel dat Massa 4de ligt en ineens vallen de 2de en 3de uit en Kimi ligt heel ver voor, of zou je dn ook de situatie krijgen dat Kimi niet zo ver voor mag liggen?

Maar goed, het mag niet, daarom vraag ik me af wat Ferrari zou doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ray Den

Citaat van: Burorri op 18 oktober 2008 - 02:03:52
Citaat van: Jasper op 18 oktober 2008 - 01:46:48
Kimi zal nooit mogen leiden met 50 seconden, voor het geval dat Massa nog net voorbij Hamilton zou geraken. ;)

Maar euhm, het is verboden om je teamgenoot expres te laten passeren dus als zoiets in de laatste ronde zou voorvallen, ga je wel heel veel acteertalent nodig hebben om zoiets te kunnen flikken. De hulp die Hamilton en Massa van hun team moeten krijgen, zal dus vooral in pitstops liggen denk ik.
Nee ok, maar je begrijpt mijn situatie schets. Stel dat Massa 4de ligt en ineens vallen de 2de en 3de uit en Kimi ligt heel ver voor, of zou je dn ook de situatie krijgen dat Kimi niet zo ver voor mag liggen?

Maar goed, het mag niet, daarom vraag ik me af wat Ferrari zou doen.
Ferrari zijnde, zou ik dat subtiel laten weten aan kimi. Als Raikkonnen plots vertraagt dan kan hij en misschien Ferrari een straf ervoor krijgen. Massa kan toch niet gestraft worden als hij gewoon op zijn snelheid doorrijdt?
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Supermariobros

Ik ben benieuwd naar de start morgen: beide Ferrari's achter Hamilton, als dat maar goed afloopt. Jammer dat Kubica het vandaag  heeft laten afweten. Het wordt uitkijken naar morgen.

Ferrari 2010

Ik veronderstel dat Kimi een beetje slechter zal starten en Massa zo zal laten passeren. Vervolgens wordt het moeilijk, ik heb het gevoel dat Lewis écht sneller is in China, het kan zijn dat de Ferrari's nooit geen volledige laps tegen de tijd hebben gereden in de practices, maar helemaal gerust ben ik daar niet in. Het is gewoon hopen dat Lewis enkele laps lichter staat :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.