GP van China

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 19:06:50

« vorige - volgende »

FerrariMan

#90
Bon, om het hier even terug naar het onderwerp van komend weekend te trekken.

Voor Massa en Ferrari is het dit weekend hét moment om toe te slaan. Ik vrees dat ze heel sterk uit de hoek zullen moeten komen om Hamilton dit weekend enigzins 'pijn' te kunnen doen. Kan Massa met die druk om? Afgaande op vorig weekend lijkt me dat toch een zwak punt van hem. Enige voordeel is dat Lewis nu niet meteen beter ermee om kan.

Trouwens, volgende artikels zijn interessant.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71441
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71493

Indien hier iets van waar is lijkt het me voor Hamilton het best om op te passen met over-agressieve manoeuvers. Lijkt me dat enkele piloten er de buik van vol hebben. In bepaalde situaties zou dat voor hem wel gevaarlijk kunnen aflopen kwestie WK-punten. Het moest maar eens zijn dat iemand weigert om nog aan de kant te gaan. Ik weet dat het met Schumacher destijds vaak ook zo was maar zoals Webber zegt; Michael deed dit met een heel pak ervaring als bagage. Hamilton is pas in zijn 2de F1-jaar. Toch zijn er een paar interessante raaklijnen tussen het gedrag van andere piloten richting Hamilton en Schumacher een paar jaar geleden. Hetgeen Hamilton bijvoorbeeld tijdens de start deed was gevaarlijk maar Schumacher had op zijn beurt even gevaarlijke starts in 2000. Tot er op een bepaald moment niemand zich nog aan de kant liet drukken met als gevolg dat de Duitser 2 GP's op rij in de start werd uitgeschakeld.

Hopelijk mis ik deze keer de race niet (live althans). No amaretto for me!

NDCGN

Citaat van: FerrariMan op 17 oktober 2008 - 14:31:42
Bon, om het hier even terug naar het onderwerp van komend weekend te trekken.

Voor Massa en Ferrari is het dit weekend hét moment om toe te slaan. Ik vrees dat ze heel sterk uit de hoek zullen moeten komen om Hamilton dit weekend enigzins 'pijn' te kunnen doen. Kan Massa met die druk om? Afgaande op vorig weekend lijkt me dat toch een zwak punt van hem. Enige voordeel is dat Lewis nu niet meteen beter ermee om kan.

Trouwens, volgende artikels zijn interessant.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71441
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71493

Indien hier iets van waar is lijkt het me voor Hamilton het best om op te passen met over-agressieve manoeuvers. Lijkt me dat enkele piloten er de buik van vol hebben. In bepaalde situaties zou dat voor hem wel gevaarlijk kunnen aflopen kwestie WK-punten. Het moest maar eens zijn dat iemand weigert om nog aan de kant te gaan. Ik weet dat het met Schumacher destijds vaak ook zo was maar zoals Webber zegt; Michael deed dit met een heel pak ervaring als bagage. Hamilton is pas in zijn 2de F1-jaar. Toch zijn er een paar interessante raaklijnen tussen het gedrag van andere piloten richting Hamilton en Schumacher een paar jaar geleden. Hetgeen Hamilton bijvoorbeeld tijdens de start deed was gevaarlijk maar Schumacher had op zijn beurt even gevaarlijke starts in 2000. Tot er op een bepaald moment niemand zich nog aan de kant liet drukken met als gevolg dat de Duitser 2 GP's op rij in de start werd uitgeschakeld.

Hopelijk mis ik deze keer de race niet (live althans). No amaretto for me!
Wel opmerkelijk dat ie zegt dat zn rijstijl m brengt waar ie nu is... maar zn rijstijl heeft m vorig jaar ook de wereldtitel gekost en afgelopen zondag werd ie er ook niet echt beter van... verder zegt ie ook; as long as I am happy and my team is happy... Ron Dennis heeft toch duidelijk gezegd dat ie niet happy was met Lewis actie in de 1e bocht..

kaisz

Citaat van: NDCGN op 17 oktober 2008 - 15:31:17
Citaat van: FerrariMan op 17 oktober 2008 - 14:31:42
Bon, om het hier even terug naar het onderwerp van komend weekend te trekken.

Voor Massa en Ferrari is het dit weekend hét moment om toe te slaan. Ik vrees dat ze heel sterk uit de hoek zullen moeten komen om Hamilton dit weekend enigzins 'pijn' te kunnen doen. Kan Massa met die druk om? Afgaande op vorig weekend lijkt me dat toch een zwak punt van hem. Enige voordeel is dat Lewis nu niet meteen beter ermee om kan.

Trouwens, volgende artikels zijn interessant.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71441
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71493

Indien hier iets van waar is lijkt het me voor Hamilton het best om op te passen met over-agressieve manoeuvers. Lijkt me dat enkele piloten er de buik van vol hebben. In bepaalde situaties zou dat voor hem wel gevaarlijk kunnen aflopen kwestie WK-punten. Het moest maar eens zijn dat iemand weigert om nog aan de kant te gaan. Ik weet dat het met Schumacher destijds vaak ook zo was maar zoals Webber zegt; Michael deed dit met een heel pak ervaring als bagage. Hamilton is pas in zijn 2de F1-jaar. Toch zijn er een paar interessante raaklijnen tussen het gedrag van andere piloten richting Hamilton en Schumacher een paar jaar geleden. Hetgeen Hamilton bijvoorbeeld tijdens de start deed was gevaarlijk maar Schumacher had op zijn beurt even gevaarlijke starts in 2000. Tot er op een bepaald moment niemand zich nog aan de kant liet drukken met als gevolg dat de Duitser 2 GP's op rij in de start werd uitgeschakeld.

Hopelijk mis ik deze keer de race niet (live althans). No amaretto for me!
Wel opmerkelijk dat ie zegt dat zn rijstijl m brengt waar ie nu is... maar zn rijstijl heeft m vorig jaar ook de wereldtitel gekost en afgelopen zondag werd ie er ook niet echt beter van... verder zegt ie ook; as long as I am happy and my team is happy... Ron Dennis heeft toch duidelijk gezegd dat ie niet happy was met Lewis actie in de 1e bocht..
ja maar met die eerste bocht was hij zelf ook neit blij, maar ze hebben het hier ook over het aan de kant zetten van andere coureurs. Hij laat idd weinig/geen ruimte over, maar als andere coureurs vaker hun auto erin zetten, zal hij dat ook niet meer zo gauw doen.
Het is een beetje vriendjespolitiek daaro bij de F1. Dat iedereen tegen Hamilton is, so be it, maar dat als de een zijn mond durft open te trekken (alonso) begint de rest ook.

edwin291

En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Proud to be an Alonso fan!!!

NDCGN

Citaat van: kaisz op 17 oktober 2008 - 15:40:44
Citaat van: NDCGN op 17 oktober 2008 - 15:31:17
Citaat van: FerrariMan op 17 oktober 2008 - 14:31:42
Bon, om het hier even terug naar het onderwerp van komend weekend te trekken.

Voor Massa en Ferrari is het dit weekend hét moment om toe te slaan. Ik vrees dat ze heel sterk uit de hoek zullen moeten komen om Hamilton dit weekend enigzins 'pijn' te kunnen doen. Kan Massa met die druk om? Afgaande op vorig weekend lijkt me dat toch een zwak punt van hem. Enige voordeel is dat Lewis nu niet meteen beter ermee om kan.

Trouwens, volgende artikels zijn interessant.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71441
http://www.autosport.com/news/report.php/id/71493

Indien hier iets van waar is lijkt het me voor Hamilton het best om op te passen met over-agressieve manoeuvers. Lijkt me dat enkele piloten er de buik van vol hebben. In bepaalde situaties zou dat voor hem wel gevaarlijk kunnen aflopen kwestie WK-punten. Het moest maar eens zijn dat iemand weigert om nog aan de kant te gaan. Ik weet dat het met Schumacher destijds vaak ook zo was maar zoals Webber zegt; Michael deed dit met een heel pak ervaring als bagage. Hamilton is pas in zijn 2de F1-jaar. Toch zijn er een paar interessante raaklijnen tussen het gedrag van andere piloten richting Hamilton en Schumacher een paar jaar geleden. Hetgeen Hamilton bijvoorbeeld tijdens de start deed was gevaarlijk maar Schumacher had op zijn beurt even gevaarlijke starts in 2000. Tot er op een bepaald moment niemand zich nog aan de kant liet drukken met als gevolg dat de Duitser 2 GP's op rij in de start werd uitgeschakeld.

Hopelijk mis ik deze keer de race niet (live althans). No amaretto for me!
Wel opmerkelijk dat ie zegt dat zn rijstijl m brengt waar ie nu is... maar zn rijstijl heeft m vorig jaar ook de wereldtitel gekost en afgelopen zondag werd ie er ook niet echt beter van... verder zegt ie ook; as long as I am happy and my team is happy... Ron Dennis heeft toch duidelijk gezegd dat ie niet happy was met Lewis actie in de 1e bocht..
ja maar met die eerste bocht was hij zelf ook neit blij, maar ze hebben het hier ook over het aan de kant zetten van andere coureurs. Hij laat idd weinig/geen ruimte over, maar als andere coureurs vaker hun auto erin zetten, zal hij dat ook niet meer zo gauw doen.
Het is een beetje vriendjespolitiek daaro bij de F1. Dat iedereen tegen Hamilton is, so be it, maar dat als de een zijn mond durft open te trekken (alonso) begint de rest ook.
dat laatste is niet waar... kritiek op zn rijstijl is er al langer... en niet alleen van coureurs, maar ook  bv hier op het forum...

Folkert

Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.
Trotse vader van Rosalie(L)

edwin291

Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 16:04:34
Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.

ja dat denk ik ook maar hoop dat het anders afloopt.
Proud to be an Alonso fan!!!

janke

Laat die Hamilton zondag maar kampioen worden. Zijn we van al het gezeur af.  :)
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 16:04:34
Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.
Jij gelooft dat Renault voor Ferrari zal zijn in de kwali? Ik denk het niet. Alonso heeft de gewoonte snel te zijn op vrijdag, maar Ferrari bijhouden in de kwali, dat kunnen ze wel vergeten. Er zijn er meerdere die plots denken dat Renault de Macs en Ferrari's weer het vuur aan de schenen kan leggen, en als je naïef de resultaten van de laatste 2 races bekijkt is dat ook zo, maar iedereen weet hoe het komt dat Alonso daar won. Een doorwinterde F1 fan zou toch beter moeten weten dacht ik :-\

@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren en in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

edwin291

#99
Ik zeg niet dat ze voor ferrari en mac achter de renault staan. maar ja. laat ik het maar bij.
Proud to be an Alonso fan!!!

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 oktober 2008 - 17:08:10
@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren
Hamilton rijdt toch zelf op die banden? Hij voelt nog het best dat zijn banden aan de gevaarlijke kant zijn, niet? In dat geval had hij moeten anticiperen en de pit duidelijk maken dat er geen houden meer aan was.

Citaaten in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Ergens heb ik nog steeds veel moeite om te geloven dat McLaren een knop op het stuur heeft om de hele wagen uit te schakelen. Laat staan een combinatie. Kan er bij toch niet in.

Hamilton beweert dit weekend voor de punten te gaan en dat de wins pas de 2de gedachte is. Nu ben ik razend benieuwd of hij die gedachte ook kan volhouden tot en met na de Grand Prix.

Ferrari 2010

Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 17:26:00
Ik zeg niet dat ze voor ferrari en mac achter de renault staan maar ja. laat ik het maar bij.
Je had het er beter ineens bij gelaten, want van die zin wordt ik niet veel wijzer :) ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 17 oktober 2008 - 17:41:42
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 oktober 2008 - 17:08:10
@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren
Hamilton rijdt toch zelf op die banden? Hij voelt nog het best dat zijn banden aan de gevaarlijke kant zijn, niet? In dat geval had hij moeten anticiperen en de pit duidelijk maken dat er geen houden meer aan was.

Citaaten in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Ergens heb ik nog steeds veel moeite om te geloven dat McLaren een knop op het stuur heeft om de hele wagen uit te schakelen. Laat staan een combinatie. Kan er bij toch niet in.

Hamilton beweert dit weekend voor de punten te gaan en dat de wins pas de 2de gedachte is. Nu ben ik razend benieuwd of hij die gedachte ook kan volhouden tot en met na de Grand Prix.
Mja, hij rijdt inderdaad zelf op die banden. Maar de baan was aan het opdrogen, wist hij veel dat zijn banden tot op de naad versleten waren, hij reed op slicks op een opdrogende baan, kdenk niet dat hij daar veel problemen voelde. En zeker niet omdat hij vervolgens een vochtig stuk op reed, zou gee probleem mogen zijn met regenbanden. Nuja, hij had kunnen anticiperen zoals jij zegt, das waar, maar dat kan je in elke situatie. Maar dan blijft dat het weinig met rijstijl te maken heeft, in en uitrijden van de pitlane zit niet veel rijstijl in. Nuja, misschien een beetje akkoord, maar ik acht het toch wel vooral een blunder van McLaren van hem niet te informeren. Je hoort soms de domste dingen gezegd worden over die radio, en zoiets zeggen ze niet.
Dat van dat knopje, was toch de pitlimiter? Dus toch niet heel de wagen? In ieder geval, ik krijg niet verklaart hoe hetgene hij voorhad, door zijn rijstijl kon gebeuren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 oktober 2008 - 17:08:10
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 16:04:34
Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.
Jij gelooft dat Renault voor Ferrari zal zijn in de kwali? Ik denk het niet. Alonso heeft de gewoonte snel te zijn op vrijdag, maar Ferrari bijhouden in de kwali, dat kunnen ze wel vergeten. Er zijn er meerdere die plots denken dat Renault de Macs en Ferrari's weer het vuur aan de schenen kan leggen, en als je naïef de resultaten van de laatste 2 races bekijkt is dat ook zo, maar iedereen weet hoe het komt dat Alonso daar won. Een doorwinterde F1 fan zou toch beter moeten weten dacht ik :-\

@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren en in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Allereerst; Alonso stond voor Massa in Japan.. ik zou ze niet zomaar uitvlakken al moeten de Ferrari's er normaal gesproken wel voor kunnen komen...maar dat hangt ook weer af van de hoeveelheid benzine..
Wat vorig jaar en Hamilton betreft; hij was de enige die zn banden zo aan gort heeft gereden in China... bij Alonso zag ik dat probleem niet en bij de Ferrari's ook zeker niet, dus zal ook wel met rijstijl te maken hebben.. hij had ook wat voorzichtiger kunnen doen bij de ingang pitstraat... verder in Brazilië probeert ie direct Alonso, die hem in de eerste bocht heeft ingehaald weer terug te pakken en mist de bocht en verliest daardoor een aantal plaatsen... was totaal niet nodig want ook met de 4e plek waar ie toen reed was ie kampioen geworden...

edwin291

#104
Citaat van: NDCGN op 17 oktober 2008 - 18:01:32
Citaat van: Ferrari 2008 op 17 oktober 2008 - 17:08:10
Citaat van: Burorri op 17 oktober 2008 - 16:04:34
Citaat van: edwin291 op 17 oktober 2008 - 15:57:05
En Renault komt toch weer goed uit de 2e vrije training. Ham pakt morgen pole. maar maakt op zondag toch weer de fout.
Renault zal tot de eerste pitstop goed mee komen, daarna denk ik dat Massa en Kimi er weer voor rijden. De Renault is al best goed, maar mist denk ik nog wat op race snelheid ten opzichte van de Ferraris en Mclarens.
Jij gelooft dat Renault voor Ferrari zal zijn in de kwali? Ik denk het niet. Alonso heeft de gewoonte snel te zijn op vrijdag, maar Ferrari bijhouden in de kwali, dat kunnen ze wel vergeten. Er zijn er meerdere die plots denken dat Renault de Macs en Ferrari's weer het vuur aan de schenen kan leggen, en als je naïef de resultaten van de laatste 2 races bekijkt is dat ook zo, maar iedereen weet hoe het komt dat Alonso daar won. Een doorwinterde F1 fan zou toch beter moeten weten dacht ik :-\

@NDCGN: je zegt dat Hamilton verleden jaar met zen rijstijl de titel is verloren. Hoe zie je dat? In China wist hij totaal niet dat ze banden er zo aan toe waren en in Brazilië de spijtelijke fout met het knopje. Heeft weinig met rijstijl te maken lijkt me :-\
Allereerst; Alonso stond voor Massa in Japan.. ik zou ze niet zomaar uitvlakken al moeten de Ferrari's er normaal gesproken wel voor kunnen komen...maar dat hangt ook weer af van de hoeveelheid benzine..
Wat vorig jaar en Hamilton betreft; hij was de enige die zn banden zo aan gort heeft gereden in China... bij Alonso zag ik dat probleem niet en bij de Ferrari's ook zeker niet, dus zal ook wel met rijstijl te maken hebben.. hij had ook wat voorzichtiger kunnen doen bij de ingang pitstraat... verder in Brazilië probeert ie direct Alonso, die hem in de eerste bocht heeft ingehaald weer terug te pakken en mist de bocht en verliest daardoor een aantal plaatsen... was totaal niet nodig want ook met de 4e plek waar ie toen reed was ie kampioen geworden...

Hamilton wil alleen maar voor de 1ste plek gaan. hij kan beter nadenken wat beter is. dan was ie vorig jaar kampioen geworden. maar ja zulke mensen snappen dat niet.

Lees net ook dat briatore zegt dat hamilton opnieuw zal falen

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/17/briatore-hamilton-zal-opnieuw-falen/
Proud to be an Alonso fan!!!