Weg met Allard Kalf! Wat een drama!

Gestart door waard500, 12 oktober 2008 - 09:22:35

« vorige - volgende »

scho0634

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Kalff een sympathieke vent vind, die ook nog wel wat bijdraagt als analist.

Leuk dat Kees vd Grint er gisteren zat. Wist te vertellen dat Alonso toch een enorme invloed had op de wederopstandign van Mac vorig jaar.

Folkert

Citaat van: 0634 op 20 oktober 2008 - 07:26:47
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Kalff een sympathieke vent vind, die ook nog wel wat bijdraagt als analist.

Leuk dat Kees vd Grint er gisteren zat. Wist te vertellen dat Alonso toch een enorme invloed had op de wederopstandign van Mac vorig jaar.
Ja? Dat had ik gemist. Maar wat zei die er dan over? Had toch al een gevoel dat Alonso wel invloed had gehad, maar vele mensne geloofde mij niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

kaisz

Tuurlijk heeft Alonso invloed gehad op de wagen van vorig jaar. De wagen van vorig jaar werd gemaakt speciaal om betrouwbaar te zin. Alonso heeft er nog 4 tienden eruit gepusht en daardoor was McLaren veruit de snelste in het begin. Dit jaar zijn er maar kleine aanpassingen gemaakt die vooral te maken hebben met onderstuur en overstuur.

Alonso was zeer belangrijk voor McLaren, maar Alonso moest ook gewoon respect hebben voor iemand die tegen hem strijdt. Alonso eistte de eerste coureur te zijn, terwijl hij eigenlijk moest vechten om nummer 1 bij McLaren te worden.
Door veel met de Media te bespreken werd hij wel in een hoekje gestopt, maar dat lag meer aan beide dan alleen aan McLaren. Ik zou Alonso graag nog een jaar hebben gezien bij McLaren. Als hij vorig jaar kampioen was geworden, zou hij zijn gebleven. Dan mocht hij wel Nummer 1 zijn.

Folkert

Citaat van: kaisz op 20 oktober 2008 - 12:35:44
Tuurlijk heeft Alonso invloed gehad op de wagen van vorig jaar. De wagen van vorig jaar werd gemaakt speciaal om betrouwbaar te zin. Alonso heeft er nog 4 tienden eruit gepusht en daardoor was McLaren veruit de snelste in het begin. Dit jaar zijn er maar kleine aanpassingen gemaakt die vooral te maken hebben met onderstuur en overstuur.

Alonso was zeer belangrijk voor McLaren, maar Alonso moest ook gewoon respect hebben voor iemand die tegen hem strijdt. Alonso eistte de eerste coureur te zijn, terwijl hij eigenlijk moest vechten om nummer 1 bij McLaren te worden.
Door veel met de Media te bespreken werd hij wel in een hoekje gestopt, maar dat lag meer aan beide dan alleen aan McLaren. Ik zou Alonso graag nog een jaar hebben gezien bij McLaren. Als hij vorig jaar kampioen was geworden, zou hij zijn gebleven. Dan mocht hij wel Nummer 1 zijn.
Als hij zoveel voor Mclaren heeft betekend, vind ik het nog wel logisch eigenlijk dat hij het eist. Maar goed als je concurent en teamgenoot minstens evensnel is is dat moeilijk kiezen. Denk dat Alonso dit jaar allang WK was geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ik blijf het een verhaal met een geurtje aan vinden, dat een coureur die in november/december aankomt bij een team, ervoor zou kunnen zorgen dat een wagen waarvan de ontwikkeling begon in mei/juni ineens zoveel beter is. En dat een coureur ervoor zou kunnen zorgen dat de motor niet ontploft. En nog zo'n paar dingen... Ik kan begrijpen dat Alonso tijdens de wintertests veel betekend kan hebben voor McLaren en dat ze daar nog veel hebben gevonden, maar intrinsiek kan het niet anders dan dat de MP4/22 sowieso een zeer competitieve wagen was.

Folkert

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 14:22:11
Ik blijf het een verhaal met een geurtje aan vinden, dat een coureur die in november/december aankomt bij een team, ervoor zou kunnen zorgen dat een wagen waarvan de ontwikkeling begon in mei/juni ineens zoveel beter is. En dat een coureur ervoor zou kunnen zorgen dat de motor niet ontploft. En nog zo'n paar dingen... Ik kan begrijpen dat Alonso tijdens de wintertests veel betekend kan hebben voor McLaren en dat ze daar nog veel hebben gevonden, maar intrinsiek kan het niet anders dan dat de MP4/22 sowieso een zeer competitieve wagen was.
Misschien was  Alonso net dat beetje e xtra wat ze n odig hadden voor de verfijning om de auto te perfectioneren. Het is moeilijk te geloven, maar ik denk dat het wel kan iig.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 20 oktober 2008 - 12:17:24
Citaat van: 0634 op 20 oktober 2008 - 07:26:47
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Kalff een sympathieke vent vind, die ook nog wel wat bijdraagt als analist.

Leuk dat Kees vd Grint er gisteren zat. Wist te vertellen dat Alonso toch een enorme invloed had op de wederopstandign van Mac vorig jaar.
Ja? Dat had ik gemist. Maar wat zei die er dan over? Had toch al een gevoel dat Alonso wel invloed had gehad, maar vele mensne geloofde mij niet.
Hij zei wat ik postte. Meer niet. Dat hij van een inside bron had begrepen dat Alonso meer invloed had op de Mac dan het team liet vermoedden. Meer zei hij er niet over en die sukkel die interviewt heeft niet het nivo zodat hij begrijpt dat hij op dat soort dingen moet doorvragen.

Verder weet ik niets. Of het mogelijk is dat hij zoveel invloed had terwijl hij pas laat kwam weet ik niet. Ik werk niet bij een F1 team. Wel weet ik dat Alonso al een jaar daarvoor getekend had bij McLaren. Dus wie weet wat hij in het tussenliggende jaar allemaal heeft gedaan ....

kaisz

Citaat van: Jasper op 20 oktober 2008 - 14:22:11
Ik blijf het een verhaal met een geurtje aan vinden, dat een coureur die in november/december aankomt bij een team, ervoor zou kunnen zorgen dat een wagen waarvan de ontwikkeling begon in mei/juni ineens zoveel beter is. En dat een coureur ervoor zou kunnen zorgen dat de motor niet ontploft. En nog zo'n paar dingen... Ik kan begrijpen dat Alonso tijdens de wintertests veel betekend kan hebben voor McLaren en dat ze daar nog veel hebben gevonden, maar intrinsiek kan het niet anders dan dat de MP4/22 sowieso een zeer competitieve wagen was.

Nee, maar het is bekend dat Alonso zich veel met de wagen bemoeid, zo ook bij Renault. Nou wil ik niet zeggen dat de wagen betrouwbaarder is geworden door hem, maar hij heeft hem zeker wel behoorlijk sneller gemaakt. Meer PK zegt niets, maar goede instellingen wel. Als je kijkt naar Ferrari en McLaren dit jaar, zie je dat Ferrari altijd in de middelstuk sterker is, maar dat McLaren in de eerste en laatste sectie sneller zijn, terwijl de racesnelheid niet veel scheelt.

Als je kijkt naar vorig jaar, was McLaren in het begin superieur. Nadat de "ruzie" begon, kwam ferrari steeds sterker terug. Alonso zorgde voor de juiste afstellingen van de auto en Hamilton plukte daar in het begin de vruchten van. Tis eigenlijk ook heel logisch, want een Hamilton in zijn eerste race 3e worden, ookal heb je een goede auto....met de juiste afstelling zit je pas lekker in je auto.

Martin

Ik mag 'm wel. Hij heeft een keer een groot aantal vragen van mij beantwoord. Hij deed dat spontaan en zonder aarzeling.
Dat heb ik toen op het Forum gezet. Ik weet alleen niet meer op welk Forum. Misschien weet Mario of iemand anders dat nog?
Ik kan hem zelden betrappen op zijn voorkeuren. Maar als hij ze heeft, dat hebben wij hier ook.
Maar goed, wij komen niet op TV. Ik blijf naar het RTL GP kijken. Ik zap alleen tijdens de reclame naar  Ketnet/Canvas.

Martin

Citaat van: Martin op 20 oktober 2008 - 20:32:30
Ik mag 'm wel. Hij heeft een keer een groot aantal vragen van mij beantwoord. Hij deed dat spontaan en zonder aarzeling.
Dat heb ik toen op het Forum gezet. Ik weet alleen niet meer op welk Forum. Misschien weet Mario of iemand anders dat nog?
Ik kan hem zelden betrappen op zijn voorkeuren. Maar als hij ze heeft, dat hebben wij hier ook.
Maar goed, wij komen niet op TV. Ik blijf naar het RTL GP kijken. Ik zap alleen tijdens de reclame naar  Ketnet/Canvas.


Ik weet het alweer. Het andere Forum (F1-Geschiedenis). Ik denk nu drie jaar geleden.

Afgelopen jaar kon ik een aantal vragen stellen aan Allard Kalff.
Ik dacht dat hij er 10 uit zou vissen, maar nee...
Hij heeft ze allemaal beantwoord.
Hier volgen zijn antwoorden op mijn vragen.


1.Je hebt in je loopbaan veel prijzen gewonnen, bekers, schalen, vaantjes enz. Bewaar je alles?
Ik bewaar eigenlijk nooit wat. De bekers laat ik bij de respectievelijke teams. Die jongens hebben er tenslotte vaak harder voor gewerkt dan ik en zonder hen is het sowieso niet mogelijk te scoren.

2.In hoeveel raceklasse heb je gereden?
FFord 1600, FF2000, Sports2000, Opel-Lotus, F3, F3000, GT, Toerwagens, Historische auto's, diverse merkenraces. Eigenlijk zo een beetje alles wat er te rijden valt. Onlangs nog mijn rally racedebuut gemaakt. Ook leuk.

3.Als pitreporter was jij er altijd als de kippen bij. Hoe komt het dat jij zo snel was en waarom wou iedere coureur met JOU als eerste praten als ze waren uitgevallen?
Tja, ik weet het eigenlijk niet. Ik was natuurlijk een vertrouwd gezicht en ze waren bij mij altijd snel klaar. 1 vraag was ook 1 vraag. Daarnaast waren er velen met wie ik naast de baan ook veel contact had, dat schept een band nietwaar.

4.Waarom ben je weggegaan als pitreporter? Jij was de beste.
Om kort te gaan wilde ik eens wat anders en toen vroeg Johnny Herbert of ik met hem mee naar Amerika wilde gaan. Helaas ging ik wel en hij niet.

5.Heb je wel eens een race gewonnen waar je bij start dacht 'dit wordt 3 keer niks'?
Jazeker. Ik reed eens op de vijfde plek met nog een ronde of drie te gaan en ineens  ging iedereen voor me de baan af. Nou als dan niemand wil winnen dan doe ik het maar....

6.Heb je wel eens een race verloren waar je bij de start dacht 'yes, dit gaat 'm worden'?
Het vreemde is dat je dat eigenlijk nooit denkt. Het kan wel eens heel goed gaan en alles onder controle hebben maar het blijft een mechanische sport dus je bent pas zeker als je die man met dat zwart wit geblokt voorbij bent.

7.Wat is je mooiste overwinning? In de kart of in de autosport?
Een overwinning die me altijd bij blijft is 1995 Norisring. Toen won ik de Europese Clio race. Die hele volle tribune met al die Duitsers en dan dus het Wilhelmus, kijk dat vind ik nou mooi.

8.In welke auto rij je privé en moet je die zelf betalen? Je kent zoveel mensen in de autowereld.
Ik rijd een Chevrolet Tahoe en een Smart, helemaal zelf betaald.

9.Hoeveel uur per week werk je, of is het per week verschillend?
Soms geen en soms 100, er is geen pijl op te trekken....gelukkig.

10.Wat is je favoriete eten, en drink je alcohol?
Ik eet het liefst Italiaans. En drinken doe ik een keer of drie per jaar..en dan dus heel veel.....dat ik er echt weer genoeg van heb...

11.Hoe kijk je vandaag de dag naar de Fomule1? Saai of nog steeds leuk?
F1 is en blijft F1. Ik schrijf erover en doe ook nog een radio programma over de F1 dus ik zit nog wel in de wereld...alhoewel meer via email dan er fysiek aanwezig te zijn. En ik vind het nog steeds leuk en vooral interessant...F1 gaat nooit vervelen..toch

12.Wat vind je van de veiligheid in de F1 en de discussie die er op dit moment over aan de gang is?
F1 mag nooit te veilig worden. Als ik nu kijk naar bijvoorbeeld Spa Francorchamps en ik vergelijk dat met 10 jaar terug is het zo veilig dat alles eigenlijk veel makkelijker wordt. Het probleem is dat we geen doden en gewonden willen in de F1 maar het is nu veilig zat. Het is namelijk altijd gevaarlijk als je met 300km per uur gaat rijden...

13.Hoe is het tussen jou en Herbert? Hij zou de reden zijn dat je bent gestopt als pitreporter.
Zie boven, misschien niet de reden maar wel een niet onbelangrijke, we zijn overigens nog steeds de beste vrienden.

14.Je droom moet zijn geweest om in de F1 te rijden. Nu is dat niet gelukt. Is daarmee je hele planning in de autosport mislukt?
Nee hoor. Ik heb een heerlijk leven en geniet iedere dag. Het leven is een feest.

15.Ben je getrouwd, heb je kinderen en waar woon je tegenwoordig? Monaco?
Ik woon gewoon weer in Zandvoort, Monaco zou lekker zijn maar is gewoon onhandig met RTL autosport te combineren. Ben nog steeds vrijgezel en zover ik weet geen kinderen.

16.Wat moeten we doen om je terug te halen als pitreporter? Handtekeningen inzamelen?
Niet zoveel. Het is een beslissing die ik genomen heb. Ik ben niet weggestuurd. Dus handtekeningen zullen ook weinig uithalen denk ik.
Verder denk ik daar nooit zo over.

17.Wie is je favoriete coureur, maakt niet uit welke klasse?
Natuurlijk zijn daar Jan Lammers, Johhny Herbert en Jeroen Bleekemolen. Maar mijn absolute held is Steve Kinser. Hij rijdt in de "World of outlaws serie"in Amerika. Op dirt ovals en gewone, auto's met 800pk en snelheden van 300km/uur op onverhard...waanzinnig. Hij heeft meer dan 500 races gewonnen.

18.Van wie heb je het meest geleerd in de autosport?
Jan Lammers.

19.Ken je de F1-geschiedenis site?
Nu wel.

20.Wat is het leukst: racen of verslag geven?
Altijd racen....

21.Zou het een goede zaak zijn dat beginnende teams oudere chassis konden kopen om te kosten te drukken?
Nee. Ik vind dat je als je F1 wil doen je alles zelf moet ontwikkelen en maken. Dat is de regel en dat maakt het mooi. Misschien kan je wel zeggen dat als een team nieuw is ze dat bijvoorbeeld 3 jaar mogen en dan hun eigen zaken voor elkaar moeten hebben.

Groeten, Allard Kalff

Geschreven door Martin



Folkert

mooi stuk ja. Eerlijke antwoorden. Altijd jammer gevonden dat hij is gestopt met pitreporten. Maar zoals je zelf al vroeg:Hij was er altijd als de kippen bij en was gerespecteerd bij de coureurs.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Citaat van: Martin op 20 oktober 2008 - 20:47:55
Ik weet het alweer. Het andere Forum (F1-Geschiedenis). Ik denk nu drie jaar geleden.

Klopt, en het waren allemaal dezelfde vragen.  ;D




F_A_Diaz

Allard Kalff had ook een grote mond dat Alonso nooit meer kans had om wereldkampioen te worden toen hij terug naar Renault ging, dat sloeg helemaal nergens op.  :D

Als Alonso en Renault doorgaan met deze verbetering denk ik dat hij volgend jaar alweer mee kan doen voor het WK, benieuwd of Kalff dan ook voor het publiek zijn grote woorden terugneemt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Alonso gaat het zeker nog wel redden. Dat Kalf dat heeft gezegt snap ik echt niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: F_A_Diaz op 22 oktober 2008 - 14:37:27
Allard Kalff had ook een grote mond dat Alonso nooit meer kans had om wereldkampioen te worden toen hij terug naar Renault ging, dat sloeg helemaal nergens op.  :D

Als Alonso en Renault doorgaan met deze verbetering denk ik dat hij volgend jaar alweer mee kan doen voor het WK, benieuwd of Kalff dan ook voor het publiek zijn grote woorden terugneemt.
volgens mij heeft ie dat afgelopen zondag al min of meer gedaan hoor... k vond m afgelopen zondag wel redelijk ok.. misschien doordat Kees naast m zat, die het F1 wereldje natuurlijk nog weer een stuk beter kent als Allard... dan wordt je snel afgestraft als je onzin gaat verkopen denk ik...