Kalender 2009

Gestart door TheIceman, 07 oktober 2008 - 17:12:03

« vorige - volgende »

TheIceman

K*tFIA...De GP van Canada is niet meer...

29 Maart Australië
5 April Maleisië
19 April Bahrein
10 Mei Spanje
24 Mei Monaco
7 Juni Turkije
21 Juni Groot Brittannië
28 Juni Frankrijk
12 Juli Duitsland
26 Juli Hongarije
23 Augustus Europa (Valencia)
30 Augustus België
13 September Italië
27 September Singapore
11 Oktober Japan
18 Oktober China
1 November Brazilië
15 November Abu Dhabi

KVDracer

#1
Den enige GP waar er jaarlijks nog iets aan te beleven viel, doen ze van de fia kalender. Wie begrijpt die mensen nog. Wrs zal het circuit te gevaarlijk zijn e, ahja, er wordt nog ingehaald. ::) En dan hebben ze een maand rust in augustus en dan rijden ze twee GP's na elkaar en hebben ze terug drie weken rust. Pff, kzal wel naar ballet gaan zien

Jasper

Citaat van: KVDracer op 07 oktober 2008 - 17:16:47
Den enige GP waar er jaarlijks nog iets aan te beleven viel

Van een lichte overdrijving gesproken. :)

Schumi nr1

Ik vind het ook wel jammer, in Canada vier altijd wel iets te beleven dat het boeiend maakte.

Forza F1

Jammer van Canada, maar... afsluiten in Abu Dhabi ??? pffff.... zoiets hoort in Brazilië  :-\

Folkert

Adelaide of Japan vind ik de afsluit GP's.
Maar goed Canada is een van de weinige circuits waar er nog eens wat gebeurt.
En vind het ook een leuke GP om te kijken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: Forza Ferrari op 07 oktober 2008 - 18:11:45
Jammer van Canada, maar... afsluiten in Abu Dhabi ??? pffff.... zoiets hoort in Brazilië  :-\

Hoort in Brazilië... Brazilië heeft op dat vlak toch nog helemaal geen traditie? Vroeger was het altijd Japan waar werd afgerond. Wat de laatste race van het seizoen is, maakt mij eigenlijk ook niet zo veel uit.

Wat mij vooral opvalt aan deze kalender is het late begin en late einde (beiden zo'n 4 weken later dan normaal). Waarschijnlijk om de teams deze winter zo veel mogelijk tijd te geven om hun wagen te ontwikkelen gezien de regelwijzigingen.

Zéér jammer van Canada. Meestal een leuke race daar en een mooi circuit. Verder niet echt te klagen over de kalender.

Supermariobros

Bijzonder jammer dat Canada van de kalender verdwijnt, ze hadden beter Bahrein of Hongarije van de kalender gehaald.  >:(

Doefie

Canada is zéér jammer dat het van de kalender verdwijnt, zou niet mogen. Bahrein pompt miljarden in de Formule 1 en Hongarije is niet meer zo onpopulair. De grootste kanshebbers om te laten vallen was Frankrijk, maar nee want daar moeten ze per se blijven rijden, net als Silverstone ::)

f1columns.nl

Gezien de slechte staat van het asfalt van de baan in Canada zal Ecclestone wel besl;oten hebben om de race te schrappen. Dit wil overigens niet zeggen dat die race niet gewoon doorgaat. De kalender vrijgeven zonder Canada erop zet druk op de organisatie in Canada en op het circuit. Wellicht is dit dus alleen een middel om te zorgen dat de baan verbeterd wordt.
Als Canada echt geschrapt wordt dan zou dat echt zonde zijn, de laatste jaren kan ik me echt geen saaie race herinneren op het circuit Gilles Villeneuve op het Iles de Notre Dame.

Wat mij betreft mag het aantal Tilke banen wel worden verminderd. Ze lijken toch allemaal vrij veel op elkaar en zijn vaak absoluut geen garantie voor mooie races. De baan is enorm breed en toch wordt er niet ingehaald. Ik zeg Canada op de kalender en de Tilke banen eraf! (dan wordt de kalender wel ineens ingekort tot een race of 12 trouwens...)
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Doefie

Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 19:51:42Gezien de slechte staat van het asfalt van de baan in Canada zal Ecclestone wel besl;oten hebben om de race te schrappen. Dit wil overigens niet zeggen dat die race niet gewoon doorgaat. De kalender vrijgeven zonder Canada erop zet druk op de organisatie in Canada en op het circuit. Wellicht is dit dus alleen een middel om te zorgen dat de baan verbeterd wordt.

Baan in slechte staat? Trouwens, dit is vrijwel de officiële kalender, ze kunnen pas aanpassingen doen met unanieme goedkeuring van weet ik veel wie. Eind juni was een voorlopige kalender gepubliceerd, zonder Frankrijk. Dat ze nu opeens Canada schrappen vind ik best idioot.

f1columns.nl

Er is al een paar kleer beloofd dat frankrijk geschrapt zou worden en steeds gebeuird het weer niet, terwijl de races daar in mijn beleving altijd oersaai zijn. Een van de mooiste banen, Canada wordt dan wel gescharap. Ik snap het beileid van de FI echt niet meer.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

robbert

ik snap nie waarom ze nie hongarije of spanje van de kalender schrappen, die is toch veel te saai in vergelijking met canada

Folkert

Citaat van: f1columns.nl op 07 oktober 2008 - 20:19:16
Er is al een paar kleer beloofd dat frankrijk geschrapt zou worden en steeds gebeuird het weer niet, terwijl de races daar in mijn beleving altijd oersaai zijn. Een van de mooiste banen, Canada wordt dan wel gescharap. Ik snap het beileid van de FI echt niet meer.
FI ? :P
Wat is dat? Maar denk dat je F1 bedoelt.  ;)

Maar ik kan me ook vrij weinig saaie races herinneren van de afgelopen 10 jaar eigenlijk. Is altijd wel iets gebeurt dat de race spannend maakt. Ok, misschien in sommige gevallen een crash, wat op elk ander circuit had kunnen gebeuren, maar ik kan me nog een paar races herinneren waar de Wall of Champions voor zeer leuke slachtoffers zorgde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Vreemd dat ze net die van Canada, en bovendien zo plots, schrappen. Hun enige puntje op het Amerikaanse continent. Nuja, kostenbesparend is het wel, niet met zen allen overvliegen ;D ;D
Dat Spanje niet geschrapt wordt is begrijpelijk, ze zitten met overvolle tribunes...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.